Od nedavno, na raskrsnici kod Zoo vrta su strasne guzve, sto koincidira sa rusenjem starog mosta.
To ometa kretanje tramvaja, narocito dvojke.
Ako je to, onda je Sapiceva zaobilaznica samo premestila guzvu.To je rezultat Šapićeve nove obilaznice Karađorđevom i oko Kalemegdana, kretanja sa mosta nemaju uticaj na saobraćaj u tom delu.
Da li postoje neka patentna prava vezana za tramvaj KT4?
Da li bi neki konzorcijum zanatlija i malih firmi mogao da napravi ovakav tramvaj danas?
odakle je ta Strela?I meni ovo "partnerstvo" smrdi na najavu privatizacije tramvajskog podsistema.
Znači Strela u najavi. Bolje onda da su stavili ceo GSP na prodaju i da ga je uzele Strela, nego da se ovako mučno komada.
Da.Није баш тако. Идеја има здрав корен.
А идеја је у следећем, нека ме колега Котра исправи:
1. Самостално разрадити радионичке цртеже трамваја или купити лиценцу за производњу истих
2. Пусити производњу трамваја финансирану из домаћег капитала
3. Наручивати за потребне ГСП, али и омогућити другим градовима да дођу до повољног возила
4. Самосталну технологију предложити другима на извоз - којима треба тако нешто.
КТ4 вероватно да нема патентна права, тј мого би се копирати, али само возило је већ по конструкцији застарело, данас постоје и боља решења
Лиценцна производња неких делова и склапање заједно са кооперацијом (на пример стакла, или други делов интеријера, типа столице, је већ интересатније јер се знатно скраћује време потребно да се дође до првих комада, а временом је могуће освајати све више компоненти, на пример каросерија, рам.
Каније је већ могуће самостално равити управљање,
Па ипак, да би се такво нешто десило, потребно је да у политици дође до огромног преогрета, да уместо колонијалне управе дођу домаински оијентисани политичари, који ће се потрудити да ако не све, онда макар део финансија одвоје од опште приче и направе привреду која може саму себе у већем делу да издржава.
За то је потребно да се банкарски сектор опорави, и да српске банке постану главне за сав финансијски обрт, а стране да падну испод 50% учешћа.
Даље, потребно је максимално улагати новац у енергетску независност (колико је то могуће), тј развијати своје тржиште да буде у стању да абсорбује сопствену потрошњу.
Развијати испрва мали и средњи бизнис.
А даље, за неких 15 година, следећи корак.
Potpisujem. Srbi najvise nedostaju ljudi koji tako razmisljaju, kao sto gore pise. Znaci, tp je zdrav razum.Домаћинско размишљање. Наравно да није немогуће. А смисла итекако има.
Ја сам се возио у многима аутомобилима, али изникао сам из кеца, па југа, и на крају Ситроен Дијана.
А иначе сам возио веорватно све марке као изнајмљени ауто. Разлика наравно постоји, не треба уопште трошити речи, али ја се сећам периода када новца нисам имао, тако да ми је горе поменута тријада била итекако од користи.
Тако и Србија. Без обзира што сви знамо шта би требало, треба себе реално оценити. Сматрам да је важнија организација кретања и смањење времена путовања него шминка.
Да се разумемо, београдска трамвајска мрежа захтева значајна улагања, подстанице и денивелацију. Нове правце. То су велике паре. Али и то можемо сами, део по део. Потребно је усвојити философију: брз трансфер путника и по њој оцењивати приоритете.
Узгред, обзиром да нас даве са запада по поводу зелене агенде, све што нема директни утицај на производњу, можемо спокојно да напајамо из својих ТЕ у том смислу и градски саобраћај.
Pa sto onda ne kupimo novo sa shmekom kad ima toliko para?Upravo ovo što piše @Dusan2110, zaboravljate prvu i osnovnu stvar. Svaka proizvodnja mora biti ekonomski održiva, prosto mora biti biznis baziran na profitu. Ne možemo tek tako uzeti i praviti tramvaje. Mnogi konglomerati od fabrika su danas ugroženi, čuveni brendovi i imena. Spajaju se u velike grupe, kao Traton i Stelantis na primer. Kome bi se na ovom ludom svetu isplatilo da pravi tramvaje za jedan GSP sa stotinak vozila u inventaru? To je teško održivo za jednu Mađarsku, Češku gde u njihovim gradovima saobraća na hiljade tramvaja, a kamoli u jednoj Srbiji. Crotram opstaje verovatno uz teške subvencije, jer od provincijaskog (bez bilo kakve uvrede, već je samo grad jednostavno mali za sličnim brojem tramvaja kao u neuporedivo većem Beogradu) Zagreba teško da može da preživi. Što se tiče kola, vi teško da možete neku klotaru danas i polovnu da prodate. Te klot varijante idu samo flotno u firme. Neće niko više neugledan auto bez ikakvog šmeka, nekog detalja, ma uopšte ičega što ga prosto čini atraktivnim. Propale nam fabrike autobusa, gde se kud i kamo radi o jednostavnijem proizvodu u odnosu na tramvaj, jer nema pravih investitora, koji će jednostavno uložiti milione u proizvodni proces i samu proizvodnju, i kad ima korupcija to saplete. Nemojmo maštati da možemo ovde u Srbiji praviti tramvaje samostalno, pa istima obezbediti još i tržište. Odakle nam milioni i milioni za to, a još sve da bi GSP-u prodavali tramvaje u lotovima po 30 komada jednom u deset godina. Ne ide da takvu proizvodnju održava Grad na primer. Skupo je, bez realnih finansijskih benefita i na duge staze. A iskreno, protiv sam oživljavanja mamuta kao što je KT4. Nismo baš ni Pjongjang, iako su možda i oni bolji od nas po pitanju tramvaja, mislim na njihovo stanje pre svega. Treba kupiti jednostavno novo, i ne mudrovati tu previše. To što košta stvarno nije ne znam kakav svetski problem, jer pare se daju, i to velike, za mnogo manje bitne stvari.