Šta je novo?

Tramvaji

AGTRAM.gif

Evo šta će ostati od tramvajske mreže, ako Gangulanu dozvolimo sve što je naumio. Mogu reći da sumnjam da bi ostavio tramvaj u Požeškoj i Mije Kovačevića/Ruzveltovoj.
 
Ima jos jedno pitanje:

Kolikom procentu gradjana zaista cilj da brzo stignu od tacke A. do tacke B. ili im je cilj da se voze i pokazu u svojim kolima.
Koliki procenar prelaska recimo Gazele je
- putovanje
-poseta
-odlazak kod lekara
-dostava
-poslovni razlog
-zabava

?
9%
2%
6%
4%
78%
2%

Ukupno 101% u.f.
 
Poslednja izmena:
Резултат тога да ако мора да се сруши 3 шупе за крштену улицу, град то третира као да си тражио себи руку да ампутирају. Погледати: ПДР за Војводе Степе са тракама ширине од 2,5 метра да недајбоже не би морали да руше 3 караконџуле. Апсолутно најгоре поуке извучене из савремене школе урбанизма, са "минимизацијом утицаја на заједницу" као највећим злом. То може да иде у неком Амстердаму или Копенхагену где се фино максимизовао утицај, па се сад не мора ништа нарочито радити - у Београду са скарабуџеном, често рељефно бесмисленом уличном мрежом на нивоу Сан Франциска, само још и регулационо скарабуџеном и импровизованом, то не иде. Без 10 милијарди не треба се ни трудити - све остало је палијативна нега деде се свим могућим синдромима.

Није баш три шупе, морају се читави низови зграда рушити да би се улица проширила за по једну траку по смеру..

Screenshot (4736).png

Screenshot (4737).png


Screenshot (4738).png


Screenshot (4739).png
 
Pogledajte prilog 220548
Evo šta će ostati od tramvajske mreže, ako Gangulanu dozvolimo sve što je naumio. Mogu reći da sumnjam da bi ostavio tramvaj u Požeškoj i Mije Kovačevića/Ruzveltovoj.
Ovo deluje kao plan za prve dve linije metroa. Posle toliko godina građenja ovog sistema u beogradu..i posle nekoliko godina unazađivanja od strane ove vlasti...i na kraju posle nekoliko meseci ovog tramocida Gangule mi dođosmo na ovaj nivo.
 
Kad se na to doda i fenomen da tramvajske linije u Beogradu više ne rade ili rade osakaćeno, nego što rade normalno i redovno, dođe se dotle da ljudi poput mene prestanu uopšte i da razmišljaju o njima kad god imaju alternativu.
Apsolutno. Na nekim pravcima je postao toliko neupotrebljiv da se po svaku cenu izbegava. Ja recimo tramvaj odavno ne koristim ka Mostaru, a u poslednje vreme ni ka Novom Beogradu. Uzrok tome su (uz očajnu brzinu i stanje vozila, čak i najnovijih) skelet-režim ka gradu, odnosno čik pogodi šta je sad-režim preko mosta.

Realno čak i tamo gde (i kada) ostane u funkciji tramvaj je značajno kompromitovan u smislu atraktivnosti i konkurentnosti alternativnim vidovima prevoza.

Tramvaj je iz godine u godinu sve ugroženiji, pa me ni ne čude najave o ukidanju delova mreže. Jednostavno nije učinjeno ništa da se tako nešto spreči, a praktično sve da do toga dođe. Ljudi su dugi niz godina upozoravali bez efekta, a PGRŠS je samo još jedna predizborna priča. Ko zna na šta će sistem sutra da liči, mada sumnjam da će biti doveden do ukidanja.

Bolje da bude skromniji, ali kao dobro integrisan u sklopu nove mreže linija ujedno pogodniji u svakom pogledu. U slučaju dokaska nekog iole kompetentnog sistem bi se razivijao primenom optimalnih rešenja.

Ali kad se sve to, i još što šta poklopi, e onda naravno da mi se skupi sve. Al ajde što me ometaju kao putnika samog tramvaja, nego što me ometaju i kad sam u drugim vozilima JGP. E to je problem.
Problem je u ukupnom upravljanju ne samo saobraćajem već čitavim gradom koji se već decenijama nedvosmisleno "razvija" antišinski. To nije problem starih Katica, skretnica itd. Tramvaj nije problem, trelejbus nije problem, autobus nije problem, čovek na čelu grada jeste problem nad problemima budući da je samo pogoršao iovako nezavidno nasleđeno stanje.

Jer su oni zacementirali da Dvojku mora da vozi Katica, po mogućstvu belo-crveno-bela kao iz 80ih, pa makar raspadnuta i lišena rezervnih delova i servisa jer fabrike ni nema već četvrt veka. I tako držimo tu Dvojku i te Katice dok se može, dok se i poslednja ne raspadne. U međuvremenu se sramotimo pred svakime ko dođe u Beograd i obiđe centar, a sebe međusobno ubeđujemo da nam je tramvajski podsistem solidan i bogat pravcima, iako u praksi nikad ne radi sa više od 50% kapaciteta, a i to što radi, radi brzinom i efikasnošću magarca. Ali dobro, ljudi tako vole.
Dvojka je žrtva radijalne tipologije mreže linija (umesto koncentrične) i nepostojanja metroa, u smislu da je prednost data dijametralnim i radijalnim linijama sa kojim se delimično preklapa, a koje se takmiče sa autobusima (deo kapaciteta sa dvojke nose one, deo autobusi).

Dvojci odmažu i šine neprilagođene niskopodnim vozilima, posledično i prolongirans primena oldtajmera kao velikih potrošača u ograničenom energetskom podsistemu. Da je i njima osavremenjena vuča u cilju smanjenja opterećenja mreže i samim tim povećanja intenziteta saobraćaja, ali i to se perzistentno izbegavalo iz niza razloga, od političkih (odlaganja modernizacije obećavanjem novih niskopodnih), finansijskih (treba nam za grdne autobuse) preko saobraćajnih (zagušiće pobogu sve ulice privatnim solo autobusima).

Danas smo tu, sa dvojkom na ivici još jedne zelene, električne provalije, linijom koja treba da razvozi metro presedače po širem centru i u ranim fazama razvoja sistema.

Pogledajte prilog 220548
Evo šta će ostati od tramvajske mreže, ako Gangulanu dozvolimo sve što je naumio. Mogu reći da sumnjam da bi ostavio tramvaj u Požeškoj i Mije Kovačevića/Ruzveltovoj.
Mislim da će i Požešku bataliti kada shvate da mogu samo u mini Vojvode Stepe da je pretvore, a ka Vidikovcu metro takmiče s tramvajem. Ulica je u očajnom stanju i krajnje je vreme da objave plan rekonstrukcije koja bi se po mogućstvu odvijala uporedo sa izgradnjom metro stanica. U svakom slučaju nećemo predugo čekati i na tu vest.

Što se Ruzveltove tiče nju je ubio Višnjičkom, mada bi imalo smisla i produženje do Pančevačkog mosta i priobalja. U slučaju ukidanja metrobus 12 bi vezivanjem Čukaričke padine sa Pančevačkim mostom Valjevskom, Požeškom preko Prokopa, KCS i Slavije obezbedio paralelu metrou umesto 12, 23 i 37.
 
Vrh