Vesić nije stručnjak, ali mu je srce bilo na pravom mesto što se tiče javnog prevoza.
Za vreme Vesića se bar konsultovala struka sa Saobraćajnog fakulteta. Profesori koje lično znam i za koje mogu da tvrdim da žele najbolje ovom gradu i koji imaju ideje za rešavanje problema u javnom prevozu. Ti profesori se danas ništa ne pitaju, nego dođe Gangula i kaže oću ovo ovde i tjt.
Tad je bar bio plan da se 80% putovanja u sistemu javnog gradskog odvija šinskim sistemima koji su mahom denivelisani
Pod 0 Ukidanje Železničke stanice Beograd. Žao mi je što je previše forumaša kojima moram da i dalje objašnjavam zašto je to toliko važno.
tri mesta prazno
Pod 4 Pokušaj ukidanja trolejbusa. I dalje od Slavije do Studentskog trga imamo samo 29 protiv bilo koje logike.
Pod 5 Nameštanje potpunog monopola na velikom delu prevoza na tenderu bez makar i fiktivne konkurencije tada Arivi. Jedino gore od državnog monopola je privatni monopol.
Pod 6 Ogromni rokovi zatvaranja šinskih sistema. Bio sam u Srbiji pred globalni Korona totalirizam, koji su odbacili samo Švedska i Belorusija. Radovi u Cara Dušana 2 godine + radovi na Savskom trgu. Ceo sistem osim 11 i 13 (i neke nakarade 12l BB-Kalemegdan preko Bloka 42).
Pod 7 BG:VOZ je mogao da se održava makar NBG-Ovča sa jakim taktom, čak i do Zemuna sa minimalnim zatvaranjem i ograničenjima, zato što su tu bili radovi na nivou kapitalnog remonta. BG:VOZ je u velikoj meri obesmišljen u koncepcijskom-kvalitativnom smislu. Tako da širenje mreže nije dalo efekat povećanja ukupnog broja putnika. Uz to, težnja ka trajnom sakaćenju polovine kapaciteta centralnog dela čvora, što onemogućava ozbiljan dalji razvoj.
Pod 8 Prva decenija u neratnoj istoriji GSP bez i jednog novog tramvaja. Tramvaja 0, trolejbusa 0, vozova za BG:VOZ 0.
Pod 9 Tramvaj preko Mosta na Adi urađen preko k**ca, cilj ukidanje tramvaja da ne tandrče u Navodnom Beogradu, a da tipa ostane negde nekako da se narod previše ne buni. Na sredini Novog Naprednog mosta na renderima tramvaj, u praksi "Fast Lejn" još 2012. najavljen od Velikog Parizera. Stubovi kontaktne mreže već uklonjeni sve do Hajata, gde je pruga u solidnom stanju.
Evo vam "srce Vesića na pravom mestu vezano za javni prevoz". Rezultat širenje=obećanje kraćenje ostvareno.
Да, постојао је, али наводни циљ "80% шинских кретања у јавном превозу", као и оно што је понављао - "нова хијерархија: пешаци, бицикли, јавни превоз, па аутомобили" - толико је одвојено од релности, да, без претеривања, кад се јавно говори и на томе се гради политика, заслужује карту за пакао, ако онај ко је изговарао није биће одвојено од стварности или макар полудебил.
Jedini za kola protočan (više)milionski evropski grad za koji ja znam je Minsk, a imajući pri tome metro, razvijenu mrežu žutih traka i tramvajskih baštica, operativno odličnu organizaciju, za Evropu osrednje korišćene prigradske železnice. Samo kapacitet drumske infrastrukture ne računajući parking mesta je približno trostruko veći. Trostruko širenje kapaciteta drumske mreže na Desnoj obali Save i u Zemunu nije predvideo niko, a ako bi neko i predložio, verovatno bi ga proglasili odvojenog od stvarnosti, da ne nabrajam dalje.
Hijerarhija "pešaci, biciklisti, javni prevoz pa automobil" se najviše vezuje za 1. bezbednost 2. gusto naseljene zone i centre masovnog okupljanja, 3. istorijske i zone pod posebnom zaštitom gde se čak i u SAD trude da organizuju što bolji javni prevoz. U praksi i u Belorusiji i Holandiji, nalaziš se na primer u zoni 2*2km gde je saobraćaj kola maksimalno usporen, a na nekim od ivica te zone imaš drum gde kola mogu 70km/h ili čak i više.
U Amsterdamu su taj model nazvali "Šuplja krofna", pri čemu je tamo gde nije šuplja ta krofna itekako masna.
Savremeno evropsko planiranje je definisalo 3 zone: unutrašnja istorijska, što manje kola, srednja mešovita, gde se ulaže dosta i u kola i u javni prevoz, i spoljna, gde je jak javni prevoz samo na glavnim pravcima usmerenim ka centru.
Odnosno, hijerarhiju "pešaci, biciklisti, javni prevoz pa automobil" za sada ne znam za slučaj da je primenjuju neselektivno. Voždovac spada u srednju zonu, ali baze za jača automobilska unapređenja je mala. Sa naprednom doktrinom se ni to ne koristi (recimo SMT za 3+3 trake tamo gde je eksproprijacija minimalna).