Šta je novo?

Tramvaji

Volim ovaj deo tramvajske mreže.

20240526_183415.jpg

20240526_183213.jpg

20240526_183226.jpg
 
I ja, zato što ovi nadzemni vijadukti u mnogo čemu potsećaju na metro ili LRT. Most na Adi i estakada kod Hipodroma su jedini delovi beogradske tramvajske mreže koji su potpuno nezavisni od ostatka saobraćaja. Tu je tramvaj najbrži, nažalost Požeška, Resavska, Beogradska, Slavija, Savski Most, Ruzveltova, 27. Marta, Cara Dušana su više nego dovoljni da ga žestoko uspore do te mere da službeni red vožnje putnicima ne znači mnogo.
 
Није ти неки разлог да бежиш.
Ma kako nije, ovde novac postaje sve manji razlog za odlazak, sve drugo postaje sve veći. Ovi slepci iz EPS nisu u stanjui da skapiraju ko ima koje brojilo u zgradi nakon što su poslali svoju firmu podizvođača da ugradi nova i onda još odgovore da oni nemaju evidenciju na osnovu koje bi mogli da uvaže moj prigovor na 0 kWh!!! Ali su mi zato uredno došli glasački listići za dvoje ljudi na moj broj stana koje nikad u životu video nisam. Znači potpuni raspad sistema. Mi smo i fazi rasturanja društveniih institucija, i to već traje bar zadnjih 5 godina, ako ne i duže. Uz malo sreće moje dete sad upiše fakultet vani i ćao. Ionako kad je upisivao srednju školu većina vršnjaka je bila u fazonu "ti si lud što upisuješ to gde se najviše uči". Onda su celu generaciju maltretirali da li će ili neće da im izdaju ovakva ili onakva svedočanstva za njihov školski program - do te mere da su njih 15-ak koliko ih to pohađa bili spremni da sve to napuste. Čak i on vidi da ovde mnogo stvari ima vrlo čudno rangiranje i ako "znaš nekog" znači više nego da "znaš nešto".
 
Инвертирај вредносни суд: растурене друштвене институције (које свакако нису ваљале) значи да је много лакше увести потпуно нове.
 
Koliko će se sada kilaviti od okončanja tenderske procedure do dolaska prvih tramvaja, manje zlo i da su odmah išli na direktnu pogodbu.
Naprdnjački polusvet će se nakrasti i nažderati ko krdo svinja u svakom scenariju, to je nemoguće sprečiti dokle god drže republičku vlast i kontrolišu komisiju za zaštitu prava. Svaki njihov tender je kriminal, direktna pogodba takođe, ali bi isporuka vozila bar išla brže, ovako će nam sve Katice i Divazi pocrkati dok i tih 25 novih tramvaja počne da saobraća Beogradom, a kamoli navodnih još 100 koje sada spominju da će ih nabaviti.
 
Ma kako nije, ovde novac postaje sve manji razlog za odlazak, sve drugo postaje sve veći. Ovi slepci iz EPS nisu u stanjui da skapiraju ko ima koje brojilo u zgradi nakon što su poslali svoju firmu podizvođača da ugradi nova i onda još odgovore da oni nemaju evidenciju na osnovu koje bi mogli da uvaže moj prigovor na 0 kWh!!! Ali su mi zato uredno došli glasački listići za dvoje ljudi na moj broj stana koje nikad u životu video nisam. Znači potpuni raspad sistema. Mi smo i fazi rasturanja društveniih institucija, i to već traje bar zadnjih 5 godina, ako ne i duže. Uz malo sreće moje dete sad upiše fakultet vani i ćao. Ionako kad je upisivao srednju školu većina vršnjaka je bila u fazonu "ti si lud što upisuješ to gde se najviše uči". Onda su celu generaciju maltretirali da li će ili neće da im izdaju ovakva ili onakva svedočanstva za njihov školski program - do te mere da su njih 15-ak koliko ih to pohađa bili spremni da sve to napuste. Čak i on vidi da ovde mnogo stvari ima vrlo čudno rangiranje i ako "znaš nekog" znači više nego da "znaš nešto".
Pa neće ni to trajati večno.
 
Инвертирај вредносни суд: растурене друштвене институције (које свакако нису ваљале) значи да је много лакше увести потпуно нове.
Tačno i to (uspostavljanje novih) je već pri kraju - partokratske strukture su se uspostavljale stalno (bar zadnjih 80 godina) - a sada su finalizirali, pa osim članstva u strankama - ništa drugo nije ni bitno (čak i komunistima je vrlo brzo posle rata postalo bitno da se ipak ne blamiraju i da ipak postavljaju ljude koji su nke škole završili, a sad je obrazovanje najmanje bitno - bitna je "partijska podela plena"). Tako smo imali pečenjara direktora EPS-a, vlasnika neke kafane direktora beše ono železnica ili tako nešto (ne mogu se svih tih ludila ni setiti), ordinarno nekulturnu osobu ("volim kad kleče") za ministra ... (nastavi niz).
Pa neće ni to trajati večno.
Tačno, ali neću ni ja. A 24 godina od moje izjave "ma biće sad ovde ok" (kad sam odustao od ponuđene prilike napolju) prođe očas posla, kad ono...
Ne da nije OK, nego se dominantno bavimo preživanjem istorije i evo 35 godina držimo figu u džepu ne bi li ostali (zapad) spektakularno propali, umesto da se bavimo svojim razvojem (koji se ipak dešava ali, po mom mišljenju, drastično sporije nego što je realno mogao, i u odnosu na intelektualni potencijal generacija koje su bile tu).
Pa bih radije oboje dece usmerio negde drugde dok još ima vajde, da im ne prođe 25-35 godina tek tako. Nek posle dolaze u posete preko leta - dosta.

Ali sve ovo nema veze s tramvajima.

Bio sam jučer u BG i koliko čujem od prijatelja posle prošlonedelne kiše opet na nekim linijama zbog toga nije bilo tramvaja uveče (ako lažu mene...).
Cela mreža zahteva ozbiljnu tekuće investicije, a ovaj tender je opet samo "lepljenje hanzaplasta". Ja lično mislim da samo novi tramvaji neće rešiti ništa bez ozbiljne sistemske reorganizacije - pa mora se prvenstveno uspostviti normalno održavanje, normalno, pouzdano napajanje mreže (i dovoljnog kapaciteta) i normalno održavanje pruga. Pustiti nove tramvaje na već kritičnu mrežu, na kojoj svaka rekonstrukcija traje predugo, sa idejom da se i dalje uništava (pruga oko Kalemegdana) je stvarno samo PR trik, bez ikakave strategije.
 
Није ти неки разлог да бежиш.
nije dovoljan razlog što ako se ne pokupiš i odeš, minimum naredne 4 tvoje generacije će da otplaćuju državi dugove od kredita prema EU i ostalima? i to pod pretpostavkom da se više nijedan novi kredit ne uzme, a to je efektivno nemoguće.

ovde je dobra referenca makroekonomija i kejnsov plan: zemlje se zadužuju do visine svojih rezervi, a za prekoračenja automatski dobijaju dodatne kredite.

perfektan način da se uništi jedna ekonomija, koji je naš predsednik, vidim očigledni zastupnik kejnzijanizma, (iz više od ovog jednog razloga i primera koji navodim) dobro naučio i njime ovladao savršeno.
 
Pa neće ni to trajati večno.
Tema ostanka u Srbiji i kadrovskog opstanka jeste direktno vezana i za tramvaj. Dok neobrazovani možda i odlaze trbuhom za kruhom, to obrazovaniji odlaze pre svega obrazom za poštovanjem! Kada sam 2017. otišao, kao možda ne neki saobraćajni naučno-stručni super-genije, ali ipak ozbiljno iznad proseka, planirao sam da se vratim da se bavim poljoprivredom! Najslabija karika u mom planu je bila naći ženu koja će biti saglasna da živi sa nadimkom "seljanka". I tu je problem teška boleština u Srbiji, greh mnogo gori od holandskog bluda, američkog srebroljublja, istočnoslovenskog alkoholizma, a to je gordost! Na vlasti imamo budale koji betoniraju zelene površine za parkinge, i sa politikom "samo još jedna traka" u zagušenim ulicama, ali i u opoziciji preovlađuje sličan kretenizam, "najveći saobraćajni problem Beograda je nedostatak parking mesta". Da li se sa takvim ljudima može nešto uraditi?

U uslovima gordosti i samoljublja, pa čak i ako povećaš platu, koliko je atraktivno raditi u GSP na radnom mestu gde te svi vide? Kada novopečene majke u gradu sa 80% klimatizovanim i 90% niskopodnim voznim parkom ne žele da se voze GSP. Živim u Belorusiji, imam decu, i bojim se tolike količine loših primera za moje dete, i sistema u kojem pismeniji i čovek sa idejom nema nikakvu šansu, zato što su oni koji imaju moć odlučivanja previše gordi da puste nekog novog i svežeg.
 
Tema ostanka u Srbiji i kadrovskog opstanka jeste direktno vezana i za tramvaj. Dok neobrazovani možda i odlaze trbuhom za kruhom, to obrazovaniji odlaze pre svega obrazom za poštovanjem! Kada sam 2017. otišao, kao možda ne neki saobraćajni naučno-stručni super-genije, ali ipak ozbiljno iznad proseka, planirao sam da se vratim da se bavim poljoprivredom! Najslabija karika u mom planu je bila naći ženu koja će biti saglasna da živi sa nadimkom "seljanka". I tu je problem teška boleština u Srbiji, greh mnogo gori od holandskog bluda, američkog srebroljublja, istočnoslovenskog alkoholizma, a to je gordost! Na vlasti imamo budale koji betoniraju zelene površine za parkinge, i sa politikom "samo još jedna traka" u zagušenim ulicama, ali i u opoziciji preovlađuje sličan kretenizam, "najveći saobraćajni problem Beograda je nedostatak parking mesta". Da li se sa takvim ljudima može nešto uraditi?

U uslovima gordosti i samoljublja, pa čak i ako povećaš platu, koliko je atraktivno raditi u GSP na radnom mestu gde te svi vide? Kada novopečene majke u gradu sa 80% klimatizovanim i 90% niskopodnim voznim parkom ne žele da se voze GSP. Živim u Belorusiji, imam decu, i bojim se tolike količine loših primera za moje dete, i sistema u kojem pismeniji i čovek sa idejom nema nikakvu šansu, zato što su oni koji imaju moć odlučivanja previše gordi da puste nekog novog i svežeg.
Mislim da bi naši ljudi koji su se vratili iz Rusije i Belorusije imali najveći uticaj na stanovništvo, jer bi mogli da ljudima daju predstavu o uređenosti i visokoj kulturi u zemljama koje prihvatamo kao najbliže i bratske.
Čak bi i ovdašnji ljudi koji nisu živeli tamo, mogli da utiču na opštu kulturu u Srbiji ako bi predstavili narodu nivo kulture, i to u svakoj sferi društva Belorusije i Rusije doprineli boljim rezultatima.
Naravno, ni tebe i @Lazar B. ne pokušavam da uveravam kako radite pogrešnu stvar, već jednostavno mislim da je ovaj narod preživeo i teže situacije, pa će preživeti ovu preletačku organizaciju na vlasti.
 
Poslednja izmena:
Kada novopečene majke u gradu sa 80% klimatizovanim i 90% niskopodnim voznim parkom ne žele da se voze GSP.
Otkud ti to da je 80% vozila klimatizovano?

Inače ja koristim JGP svakog dana, i tako već 3 i po decenije, pa isto smatram da je javni prevoz u Beogradu ispod svakog nivoa. Svakog jutra izađem iz njega preznojen, premoren i nanerviran, nebitno da li je zima, leto ili prelazna doba. Zagovornik sam korišćenja javnog prevoza i smanjenja količine automobila. Ali daleko od toga da je ovo njesra u Beogradu dobro a da ljudi ne žele da ga koriste. Ne. To njesra, osim što je ispod svakog nivoa, je na nivou pucanja od preopterećenja.
 
Inače, razlog zašto sam uopšte ušao na temu:

Ovih dana sam silom prilika više puta koristio famoznu Dvojku. Pa ono je očaj živi. Sramota. Ukidati je ne treba, ali ni ovo sadašnje st(r)anje nije održivo. Dva ili tri vozila po smeru, sa čekanjima samog vozila po 20 minuta, pa čekanjima na okretnici, pa mrcvarenje po ulicama 20 km/h, pa smrad i raspad unutra... Pa šta će mi takva linija.

Jadan je ovoliki grad sa ovakvim javnim prevozom.
 
Poslednja izmena:
Najlakše je okriviti čoveka, tobože to isto je uradio i Vesić za skorašnji sudar kod Pančevačkog i to bez ikakvog dokaza.

Prvo, što su sva skretanja i skretnice retarirano urađene u Beogradu da se mora voziti ispod 20 km/h iako negde nema za tim potrebe i moglo se drugačije rešiti.
Semafori u BKA od Građevinskog do Svetog Marka su glupi i onda se dosta tramvajdžija zaleće kada je žuto, jer zna da se u protivnom nećr skoro izvući.

Verovatno je tu žurio da skrene i izgubio je osećaj za drugi vagon i eto belaja, preveliki pritisak na vozače da se drže polaska i turaža, a tramvajski sistem malo jači od kisele vode.
 
Koliko je meni poznato, nemojte me držati za reč, od kako je rekonstruisano to skretanje, samo je CAF, i to nekoliko puta, ili bio učesnik sudara ili iskakanja iz šina.​
 
Verovatno je tu žurio da skrene i izgubio je osećaj za drugi vagon i eto belaja, preveliki pritisak na vozače da se drže polaska i turaža, a tramvajski sistem malo jači od kisele vode.
Ne znam na šta tačno misliš, pošto gomila tramvaja kojim sam se vozio, se između stajališta i semafora kreću 20 km/h.
 
Vojvode Stepe uvek oko 40 km/h, van špica bez problema 50.
Od Franša do Trga Oslobođenja preko 40.
I u Gagarina bi bilo brzo da pruga nije ubi bože.
Savski Trh - Banovo je uvek oko 40-50.

U centru je tramvaj osetno sporiji, pogotpvo na delu Vukov - Taš - Resavska.
 
Vrh