Šta je novo?

Tramvaji

Jovanović o izmeštanju tramvaja iz Pariske: I skupo, i glupo​

"Ideja o pretvaranju Pariske ulice u pešačku zonu i premeštanju tramvaja na donji Kalemegdan stara je više od 30 godina i rađeno je više saobraćajnih analiza, ali su sve pokazivale veliku manjkavost tog rešenja", izjavio je Nikola Jovanović, direktor Centra za lokalnu samoupravu i nekadašnji šef odborničke grupe "Savez za Srbiju".

- Jedan od zaključaka tih studija bio je da tramvaj ne treba izmeštati sa postojeće trase, s obzirom na to da intervali prolaska tramvaja nikako ne ugrožavaju pešačke tokove - objašnjava Jovanović.
Foto: Shutterstock
- U svetu su, uostalom, poznata rešenja zajedničkog vođenja pešaka i javnog saobraćaja kroz pešačke zone. Pogotovo što taj pešački saobraćaj kod nas na tom pravcu nema isti intenzitet ni tokom dana, niti tokom dana u nedelji - istakao je direktor CLS i zaključio:
- Aleksandar Šapić treba da izbegava pozivanje na Branu Jovina i ostale velikane graditeljstva, jer ih prosto ne razume. Jovin jeste razmatrao ideju potpuno pešačke veze Knez Mihajlove i Kalemegdana, ali ako i samo ako se istovremeno napravi drumski tunel i podzemni javni prevoz.
Izvor: Direktno Ispada da čovek koji ne učestvuje na izborima treba da nam čuva obraz, da koristi ovo malo medijskog prostora protiv savremenih beogradskih dahija. Ne kažem da je ovo najjača konkretna tema, ali opozicijo, gde ste! Na kraju će uvređeni Šapić opet pred kamerama prozivati Nikolu Jovanovića, jer samo mrtvo kuče niko neće šutnuti.
 
Izvor: Direktno Ispada da čovek koji ne učestvuje na izborima treba da nam čuva obraz, da koristi ovo malo medijskog prostora protiv savremenih beogradskih dahija. Ne kažem da je ovo najjača konkretna tema, ali opozicijo, gde ste! Na kraju će uvređeni Šapić opet pred kamerama prozivati Nikolu Jovanovića, jer samo mrtvo kuče niko neće šutnuti.
Jedini čovek koji se uopšte bavi gradskim prevozom, a uopšte ne učestvuje na izborima. BB su trebali da ga pozovu u tim i da im pomogne na temama gradskog prevoza. Ovo što sada BB priča o gradskom prevozu je površno i nema konkretnih predloga.
 
20240518_101700.jpg

Bka otpao kom sa nekog tram
 
Ima na 9 Duwaga, al znaju da idu jedan za drugim i zbog duge trase nekad ne možeš da ih uhvatiš sat i jače, pa onda kad vidim koliko su daleko odustanem od čekanja. Katice su baš dominantne na tom potezu i idu 2-3 Katice na jednom Duwaga ili Cafa. A na 14 mi u životu nije naleteo Duwag, video sam samo par slika.
Na 14 ih i ne šalju upada samo sa 7 kad je su van vremna i turaže mada je pre neki dan bio i 2123 na 10 što je baš retko jer je menjao duplu katu na šihti posto ih nemaju dovoljno bude i na 12
 
I meni nije bilo jasno zašto opet piše da je tender suspendovan. Znači ovako možeš svaki put da suspenduješ tender do beskonačnosti.
 
I meni nije bilo jasno zašto opet piše da je tender suspendovan. Znači ovako možeš svaki put da suspenduješ tender do beskonačnosti.
Da, jer zahtev za zaštitu prava može podneti više zainteresovanih ponuđača.
Mislim da je PESA ponovo podnela zahtev (pogotovo jer im je prošli odbijen iz čisto birokratskih razloga, a da nije ni razmatran sa tehničke strane) i da time kupuje sebi vreme da podnese ponudu.
Prvim zahtevom, rok za podnošenje ponuda je produžen 20 dana. Sada će verovatno biti produžen za još toliko, ako ne i malo više i onda dolazimo do cifre od oko 40-ak dodatnih dana (da podestim da su tražili da se rok produži na dodatnih 45 dana).
 
Evo jednog primera. U Zakonu o javnim nabavkama jedno od osnovnih načela je načelo obezbeđivanja konkurencije i zabrane diskriminacije. Dakle, kada se raspiše neka javna nabavka, ona bi trebala da bude napisana tako da obezbedi učestvovanje većeg broja potencijalnih ponuđača i da ne diskriminiše ni jednog od njih, odnosno da svi imaju pravo da učestvuju u toj javnoj nabavci pod istim uslovima. Ukoliko se raspiše tender koji favorizuje jednog ponuđača, to automatski diskriminira ostale ponuđače, koji po uslovima javne nabavke nemaju pravo učestvovanja. Tada neko od njih ili više njih, može podneti zahtev za zaštitu prava, kojim se traži da se njihova prava zaštite, da se izmene uslovi tendera i da se na taj način omogući poštovanje načela obezbeđivanja konkurencije i zabrane diskriminacije, kako bi mogli da učestvuju u javnoj nabavci.
U konkretnom slučaju, na osnovu dostupnih informacija, PESA smatra da je diskriminirana i da je konkurencija sužena zbog kratkog roka za podnošenje ponuda, jer za vreme koje je određeno nije moguće prevesti dokumentaciju koja je neophodna za učestvovanje u javnoj nabavci.
 
Neko ko je stvarno diskriminisan i može da se žali je Končar zbog broja isporucenih vozila u protekne tri godine. Taj uslov mogu da ispune samo Bozankaya, Pesa, Stadler, Siemens i Škoda. Takav uslov je tek diskriminisajući na tenderu za zglobna vozila gde je uslov najmanje 100 proizvedenih vozila u prethodne 3 gosine na Cng, a to niko živ ne može da ispuni osim Bmc-a koji je 100 komada isporučio nama.
 
Vrh