Prošle godine sam bio dao predlog za
sprovođenje tramvaja do aerodroma sa severne strane, odnosno produžetkom iz Marka Čelebonovića.
Pošto ta opcija uključuje kopanje tunela ispod piste i ostatka aerodroma, razmišljao sam o alternativnoj varijanti koja bi prilazila aerodromu sa južne strane.
Tramvajska trasa za aerodrom sa juga
www.scribblemaps.com
Okretnica bi mogla da bude ispod javne garaže, prekoputa kolskog ulaza u aerodrom, na oko 300 metara od ulaza u aerudrom. Jer mislim da bliže od toga ne može a da se ne naprave veći saobraćajni problemi. ELem, šine bi potom išle preko jednog od postojećih parkinga za zaposlene, žrtvujući samo jedan deo parkinga ali ostavljajući ostatak. Potom bi prešle na južnu stranu puta i išle njome sve do Menadžer Rentakara, gde bi nadvožnjakom prelazile krivudavi deo puta, pa nastavljale tom stranom sve do naselja Ledine. Razlog zašto sam odabrao da idu tom stranom puta je zato što vidim da se na drugoj već zidaju neki novi prilazi i objekti, pa mi se čini da bi ovde imalo manje ukrštanja i ometanja. Šine bi onda produžile na jug do ukrštanja puta za aerodrom sa Vojvođanskom, a tu raskrsnicu bi prolazile izdvojeno, isto putem nadvožnjaka.
Ono što ostaje dilema jeste šta raditi posle toga, i u smislu kako ih provući između kuća južno odatle, a i kako ih posle povezati sa krakom u Jurija Gagarina. Jedna opcija koja mi pada na pamet je da idu trasom nove saobraćajnice (Gradska magistrala beše da se zove?) pa da posle putem Dr Ivana Ribara se spoje sa postojećim krakom. Druga opcija je da se napravi nova saobraćajnica u produžetku Jurija Gagarina koja će se direktnije spajati na njih. Ili da se prosto napravi nova izolovana tramvajska baštica, po uzoru na one u Rakovici, Topčideru, Banjici ili kod Hipodroma, kuda bi išli samo tramvaji, što direktnijom i kraćom rutom, kao svojevrsni šatl.
Nije nešto, i nije dovršeno ali reko da okačim pre nego što odem pa neka neko dopuni i doradi ako bude hteo. Ja bih više voleo da vidim varijantu sa prilaskom sa severa, iz Marka Čelebonovića. Ali razumem da je to dosta kompleksno a verovatno i skupo.
S druge strane, ako se ostvari fantazija o dovođenju pruge do ANT, onda sve ovo pada u drugi plan. Ali sećam se da je svojevremeno
@Karlo del Ponte bio objasnio zašto je jako teško, gotovo nemoguće, odvojiti koloseke (za BG voz) od TPS Zemun bez remećenja postojećeg saobraćaja i velikih pretumbacija. Tako da ne bih previše očekivao od toga. Sve u svemu, ne znam, eto par opcija na stolu, pa videćemo koja će na kraju dočekati realizaciju. Ako ijedna...