Šta je novo?

Tramvaji

Da li postoji tramvaj koji delimicno moze da ide na akumulatore. (pretpostavimo da jedan deo pruge nema kontaktnu mrezu)
 
Postoje li gradovi koji imaju pruge koje su delimicno bez kontaktne mreze ili se ta mogucnost tramvaja koristi samo za kvarove na mrezi?
 
Бордо.

У комбинацији са прелепим центром, здањима и трговима у истом трамвај без контактне мреже и стубова изгледа перфектно.

То ми је био један од најпријатнијих урбаних простора у Европи у ком сам боравио.
 
Бордо.

У комбинацији са прелепим центром, здањима и трговима у истом трамвај без контактне мреже и стубова изгледа перфектно.

То ми је био један од најпријатнијих урбаних простора у Европи у ком сам боравио.
od kada imaju takav tramvaj?
 
i koliko tramvaj moze da predje na baterije?
 
У Бордоу немају батерије. Напајање у централном историјском делу града се врши преко треће шине.

AdobeStock_145812042-1024x650.jpeg

Слика говори све.
 
Postoje li gradovi koji imaju pruge koje su delimicno bez kontaktne mreze ili se ta mogucnost tramvaja koristi samo za kvarove na mrezi?
Nica, tramvaj centar grada prelazi spuštenog pantografa, jer zbog arhitekture nisu hteli žice u tom delu. Nisam se vozio do kraja linija 1 i 3, ali mislim da sam negde pročitao da i tamo ima sekcija bez mreže. Tramvaj se puni tokom vožnje (Ni-MH baterije), a i na delu bez gornjeg voda postoji sistem da se tramvaj puni na stanicama superbrzim punjačem čiji je kontakt između šina i aktivira se kada je tramvaj na stanici. Alstom je napravio poboljšanje tehnologije tako da se u tramvaju nalazi superkondenzator koji je u stanju da za 20 sekundi punjenja obezbedi 1km nezavisne vožnje.
EDIT: sad vidim i da na prilazu aerodromu je sekcija bez gornjeg voda, tako da se ipak jesam vozio i tim delom mreže.
Nica je implementirala zgodna rešenja u svoj tramvajski sistem, linija koja ide od Aerodroma do Port Lympia ceo centar grada prolazi u podzemnom tunelu - vrlo efikasno i zaista brzo, a tramvaj je velikog kapaciteta 7-segmentni. Tako da su de-facto dobili pre-metro liniju. Jednostavno su na zapadnom obodu šireg centra grada tramvajsku bašticu uronili u nešto dublji tunel, a tunel se završava na samom izlasku na poslednju stanicu u luci.
 
Poslednja izmena:
Tram update sa NBG.:vops:

CAF Urbos 3 GB 1509 ; Linija 9 Banjica - Blok 45
1509 (1).JPG

1509 (3).JPG


U povratku.
1509 (7).JPG

1509 (8).JPG


CAF Urbos 3 GB 1510 ; Linija 7 Ustanička - Blok 45
1510 (2).JPG

1510 (5).JPG

1510 (6).JPG


CAF Urbos 3 GB 1516 GB 1516 ; Linija 7 Ustanička - Blok 45
1516 (2).JPG

1516 (3).JPG

1516 (6).JPG


CAG Urbos 3 GB 1525 ; Linija 9 Banjica - Blok 45
1525 (2).jpg

1525 (3).jpg


CAF Urbos 3 GB 1526 ; Linija 7 Blok 45 - Ustanička
1526 (4).jpg

1526 (7).jpg


U varijanti kada je na 12L
1526 (10).JPG

1526 (12).JPG


CAF Urbos 3 GB 1527 ; Linija 7 Ustanička - Blok 45
1527 (1).jpg


CAF Urbos 3 GB 1530 ; Linija 13 Banovo Brdo - Blok 45
1530 (1).jpg

1530 (2).jpg


Düwag GT6 2625 & Prikolica 1441 ; Linija "Van Službe"
2625 & 1441 (2).JPG

2625 & 1441 (4).JPG

2625 & 1441 (6).JPG

2625 & 1441 (9).JPG


Na okretnici uključuje se na 12L.
2625 & 1441 (10).JPG


Düwag GT6 2634 & Prikolica 1405. ; Linija 7 Blok 45 - Ustanička.
Zanimljivo, ovo je za sada prikolica sa najnižim brojem u mojoj foto galeriji, proizvedena je 1948.
2634 & 1405 (2).JPG

2634 & 1405 (4).JPG


Düwag GT6 2639 & Prikolica 1479 ; Linija 9 Blok 45 - Banjica
2639 & 1479 (1).JPG

2639 & 1479 (2).JPG


Düwag GT6 GB 2654 ; Linija 11 Kalemegdan Donji Grad - Blok 45. On je zajedno sa GB 2658 redovan na 11ci.
2654 (12).JPG


Kao i prošlog puta, ostavljam Katice za sutrašnju objavu, da ne bih gušio objavu sa previše fotografija.:)
 
Obećani drugi deo sa Katicama.

Katica GB 2280 ; Linija 13 Blok 45 - Banovo Brdo (uzeti u obzir da je fotka nastala pre 3 nedelje)
2280 (3).jpg

2280 (4).jpg


Katica GB 2304 ; Linija 12L Omladinski stadion - Blok 45
2304 (2).JPG

2304 (4).JPG


Pa opet nazad.
2304 (9).JPG

2304 (10).JPG


Katica GB 2307 ; Linija 12L Blok 45 - Omladinski stadion
2307 (3).JPG


Katica GB 2315 ; Linija "Obuka vozača" čestitam novoj vozačici i puno kilometara, odnosno "mirna pruga" kako bi železničari rekli.:)
2315 (3).JPG

2315 (4).JPG


Katica GB 2321 & 2262 ; Linija 9 Bok 45 - Banjica
2321 & 2262 (1).JPG

2321 & 2262 (2).JPG


Katica GB 2334 ; Linija 11 Kalemegdan Donji Grad - Blok 45
2334 (2).JPG


Katica GB 2349 ; Linija 9 Blok 45 - Banjica
2349 (8).JPG

2349 (10).JPG


I sada dolazimo do tipičnog Srpskog momenta, tramvaj na totalnoj nezavisnoj baštici čeka 2 minuta na semforu na pešačkom prelazu koji je zaštićen tim istim semforima, da bude još jače ostala dva prelaza nemaju nikakvu zaštitu.
Svuda gde sam bio ovaj prelaz bi bio rešen sa treptačima koji bi upozoravali pešake na prolazak tramvaja, al jok neka čeka on ovde 2 minuta, jer dotle dopire naše znanje o tramvajskom saobraćaju, i mi hoćemo neki metro...
2349 (11).JPG


Katica GB 2373 ; Linija 9 Blok 45 - Banjica
2373 (2).jpg

2373 (3).jpg

2373 (6).jpg


Katica GB 2395 ; Linija 12L Blok 45 - Omladinski Stadion
2395 (1).JPG

2395 (3).JPG


Katica GB 2403 & 2404 ; Linija 7 Ustanička - Blok 45
2403 & 2404 (2).JPG

2403 & 2404 (4).JPG
 
Signali plan semafora se podeli i stavi se na zahtev i tramvaj ima zeleno tj slobodan prolaz dok god nema zahteva
Mene vise brine što kafoje kosi grane nema slobodan profil pruge od grana ne može gsp i zelenilo da se dogovori ko treba da radi nešto
Odlične fotke @Jelancha
 
Колико патим што Нема КАФових трамвозова. Линија пруге поред дунава од Дунав станице до Бетон Хале, а уз сасвим мало труда и то старе железничке станице.
А даље, само небо је граница.
 
Prošle godine sam bio dao predlog za sprovođenje tramvaja do aerodroma sa severne strane, odnosno produžetkom iz Marka Čelebonovića.
Pošto ta opcija uključuje kopanje tunela ispod piste i ostatka aerodroma, razmišljao sam o alternativnoj varijanti koja bi prilazila aerodromu sa južne strane.


Aerodrom tramvaj.jpg


Okretnica bi mogla da bude ispod javne garaže, prekoputa kolskog ulaza u aerodrom, na oko 300 metara od ulaza u aerudrom. Jer mislim da bliže od toga ne može a da se ne naprave veći saobraćajni problemi. ELem, šine bi potom išle preko jednog od postojećih parkinga za zaposlene, žrtvujući samo jedan deo parkinga ali ostavljajući ostatak. Potom bi prešle na južnu stranu puta i išle njome sve do Menadžer Rentakara, gde bi nadvožnjakom prelazile krivudavi deo puta, pa nastavljale tom stranom sve do naselja Ledine. Razlog zašto sam odabrao da idu tom stranom puta je zato što vidim da se na drugoj već zidaju neki novi prilazi i objekti, pa mi se čini da bi ovde imalo manje ukrštanja i ometanja. Šine bi onda produžile na jug do ukrštanja puta za aerodrom sa Vojvođanskom, a tu raskrsnicu bi prolazile izdvojeno, isto putem nadvožnjaka.

Ono što ostaje dilema jeste šta raditi posle toga, i u smislu kako ih provući između kuća južno odatle, a i kako ih posle povezati sa krakom u Jurija Gagarina. Jedna opcija koja mi pada na pamet je da idu trasom nove saobraćajnice (Gradska magistrala beše da se zove?) pa da posle putem Dr Ivana Ribara se spoje sa postojećim krakom. Druga opcija je da se napravi nova saobraćajnica u produžetku Jurija Gagarina koja će se direktnije spajati na njih. Ili da se prosto napravi nova izolovana tramvajska baštica, po uzoru na one u Rakovici, Topčideru, Banjici ili kod Hipodroma, kuda bi išli samo tramvaji, što direktnijom i kraćom rutom, kao svojevrsni šatl.

Nije nešto, i nije dovršeno ali reko da okačim pre nego što odem pa neka neko dopuni i doradi ako bude hteo. Ja bih više voleo da vidim varijantu sa prilaskom sa severa, iz Marka Čelebonovića. Ali razumem da je to dosta kompleksno a verovatno i skupo.
S druge strane, ako se ostvari fantazija o dovođenju pruge do ANT, onda sve ovo pada u drugi plan. Ali sećam se da je svojevremeno @Karlo del Ponte bio objasnio zašto je jako teško, gotovo nemoguće, odvojiti koloseke (za BG voz) od TPS Zemun bez remećenja postojećeg saobraćaja i velikih pretumbacija. Tako da ne bih previše očekivao od toga. Sve u svemu, ne znam, eto par opcija na stolu, pa videćemo koja će na kraju dočekati realizaciju. Ako ijedna...
 
Poslednja izmena:
Није лош предлог, мада би могао трамвај да иде скроз независно од друмских саобраћајница кроз њиве од лакат кривине до улице Сремских паетизана, па ту да прође кроз празну парцелу код Илирске до Војвођанске, и даље Војвођанском па Сурчинском до кружног тока, па низ Ивана Рибара до Јурија Гагарина. Наравно, то све захтева и ширење Војвођанске/Сурчинске и сређивање сурдука до кружног тока, али другог начина нема пошто је појас кућа између брзе саобраћајнице и Војвођанске/Сурчинске тешка дивљина, посебно око Виноградске и нема где да се прође без рушења.

Даље због оптерећења Јурија Гагарина линијама не би било лоше размислити о паралелном трамвају кроз блокове дуж Јапанске и Норвешке па кроз блок 65 до Ђорђа Станојевића, и одатле право на мост преко Аде.
 
Pošto ta opcija uključuje kopanje tunela ispod piste i ostatka aerodroma, razmišljao sam o alternativnoj varijanti koja bi prilazila aerodromu sa južne strane.
По мени, прва варијанта коју си предложио преко Бежаније није лоша, делимично се поклапа са мојим решењем, где сам максимално користио железничку инфраструктуру, и пустио туда трамвоз. А даље, ишао би по твојој плавој линији и пресецао писту.

Прво, пробијање испод писте није технички нерешив проблем чак и кад писта ради, а поготову није проблем у нашем случају кад имамо две писте. Прво се користи уметнута док радимо плитки укоп, затим затрпавамо, пуштамо основну писту у рад, и даље исто радимо испод уметнуте писте.
 
Руку на срце, ми одувек немамо здрав однос према техничкој баштини, као ни свеукупном наслеђу нашег народа и поднебља. Прва СФРЈ није чувала своју техничку баштину а дичила се индустријализацијом. Тако немамо ни сачуване домаће тролејбусе и аутобусе, као ни адекватан музеј.
Опет, призор са слике се може направити и код нас, и даље имамо у физичком стању читавих пет старих трамваја (истина два донирана), плус Катицу, швајцарце и КАФ, и ону глачалицу.

Овој четворци која се излаже сваку ноћ музеја
1698673011899.png

1698672993771.png

Додати ова два трамваја који више не возе једно 10 година (Т-4 офарбати у оригиналну шему ГСП пошто смо их имали пре Катица)
1698673079613.png
1698673303754.png
И уз њих изложити последњу Катицу у оригиналној шеми
1698673481775.png

И неког швајцарца и КАФ.

Код нас је проблем у мањку воље, што челнике ГСП баш брига за техничку баштину и што нажалост и надлежни музеј науке и технике баш брига, па су дали оног Икара, Саноса и Зиу у гвожђе.
 
Vrh