Šta je novo?

Tramvaji

U 9, 10 & 14 tokom radnog dana više ne mogu da uđem, a oseti se kada naiđe Švajcarac ili Španac, malo lakše dišem ako ne ništa.
Danas sam jedva uspeo da uđem u jedan CAF u pravcu centra kod Cvetkove Pijace, unutra su ljudi već posle četvrte stanice od polazišta visili na vratima, a bilo je tačno podne i nije bio špic. Čak i u tim pseudo LRT tramvajima zna biti gužva, mada je manje ubitačna nego u Katicama.
 
Poslednja izmena:
Ljudi su zaista poceli da vise na vratima.
To je normalna praksa u zemljama koje su po civilizacijskom nivou slicne Srbiji, tako da ocekujem da to postane i kod nas uobicajena pojava i normalna praksa.
Nasoj politickoj eliti tramvaji zaista ne donose prihod.
 
Ali šta ćemo, na primer, sa pravcem Banjica-Slavija?
Radnim danom od 6 do 18h svi tramvaji i nesrećna 33jka su puni, sedenje je misaona imenica dok u špicu teško da se može i ući.
Ту се десило оно што се с ефикасним трамвајем по правилу и догађа: привукао је знатан број путника. Наиме, реконструкција Војводе Степе је један од најуспелијих таквих пројеката у Београду, квалитет превоза се драстично подигао. Посматрао сам, и из трамваја и из кола, пут од Саобраћајног па до станицу пре Аутокоманде трамвај и аутомобил стигну, практично, за исто време. И то је, како каже и књишко знање - трамвају створило нове путнике. И сад они не могу да стану у трамвај.

Готово никада се ово не предвиди - и стручњаци су инертни и конзервативни, некмоли политичари; добар пример су најпопуларније трамвајске линије у Паризу, од којих је једна заменила тамошњу најоптерећенију аутобуску линију (имала 70.000 путника - мање него 95 и 23, иначе) и сада превози 200.000 путника на дан. Могли су у старту узети дуже трамваје, али није се очекивало... очекивано.

У Јурија Гагарина се, иначе, тренутно дешава сличан процес: корисници су већ у великој мери регистровали да је трамвај убрзан, и сада је већ путника у њима више.

То све значи да на соло катице и сл. решења на оптерећеним трасама треба да заборавимо, а да би за те трасе, као носиоце превоза, ваљало набавити и дуже трамваје од постојећих ЦАФ-ова.
 
Ту се десило оно што се с ефикасним трамвајем по правилу и догађа: привукао је знатан број путника. Наиме, реконструкција Војводе Степе је један од најуспелијих таквих пројеката у Београду, квалитет превоза се драстично подигао. Посматрао сам, и из трамваја и из кола, пут од Саобраћајног па до станицу пре Аутокоманде трамвај и аутомобил стигну, практично, за исто време. И то је, како каже и књишко знање - трамвају створило нове путнике. И сад они не могу да стану у трамвај.

Готово никада се ово не предвиди - и стручњаци су инертни и конзервативни, некмоли политичари; добар пример су најпопуларније трамвајске линије у Паризу, од којих је једна заменила тамошњу најоптерећенију аутобуску линију (имала 70.000 путника - мање него 95 и 23, иначе) и сада превози 200.000 путника на дан. Могли су у старту узети дуже трамваје, али није се очекивало... очекивано.

У Јурија Гагарина се, иначе, тренутно дешава сличан процес: корисници су већ у великој мери регистровали да је трамвај убрзан, и сада је већ путника у њима више.

То све значи да на соло катице и сл. решења на оптерећеним трасама треба да заборавимо, а да би за те трасе, као носиоце превоза, ваљало набавити и дуже трамваје од постојећих ЦАФ-ова.
Дупле кате имају највећи капацитет после њих иду Швајцарци са приколицом и онда Шпанци.
 
Proređeni su tramvajski polasci, zato imaju više putnika i zato ih puštaju više u duplim varijantama. Plus, Beograd je u zadnjih 2-3 godine "otežao" za jedno 100.000 stanovnika i domaćih i stranih (neki i jesu privremeni, ali ipak, za sada su tu) pa se to onda odražava i na broj vozila na kolovozima ali i na broj putnika u prevozu. Prosto rečeno, grad je preopterećen, pa naravno da će onda i tramvaji biti puniji.

Ideje o masovnom egzodusu ljudi iz kola u tramvaje demantuju zastoji koji na Autokomandi traju svakog dana ujutru od 7 do 9 i popodne od 14 do 18h.
 
Kao što napisah u temi Modernizacija Železnica upoznah danas dvojicu Nemaca "spotter-a", dobri ljudi malo popričasmo objasnih im kako da kupe dnevnu kartu i malo poslikasmo tramvaje, doduše meni je to i bio prvobitni cilj te se ne žalim za potrošeno vreme. Eto sudbinski se pogodilo da sam naleteo na njih.
Još na dodatnu njihovu radost naleteli su na izuzetnog poznavaoca železnica, te sam ih za sutrašnji dan uputio u Makiš da fotkaju, oni navalili ko baba za smrt za Lajkovac valjda su videli od Jagafota snimke pa im se učinilo interesantnim, a tamo situacija sa teretnim dosta varira.
Klasika bili su od 9 ujutru na nogama i do 17h su fotkali, to je norma za zapadne spottere, naravno, Divazi su im privukli najviše pažnje, ovo je njihov YT kanal: https://www.youtube.com/@Bahnchef1994
Nisu nas puno dirali vozači, mnogi su se i smejali, samo je jedan na Divagu bio malo besan, jer smo ga opsedali nekoliko puta. :D

Da krenemo mi sa tram update-om. (nisu sve fotke nastale danas.)

CAF Urbos 3 GB 1523 ; Linija "Van službe" (sprem se da šihta na 9L).
1523 (2).JPG

1523 (3).JPG


CAF Urbos 3 GB 1529 ; Linija 7 Ustanička - Blok 45
1529 (4).JPG


Düwag GT6 GB 2123 & 1448 ; Linija "Van Službe" (Sprema se da šihta na 9L)
2123 & 1448 (1).jpg

2123 & 1448 (2).JPG

2123 & 1448 (5).jpg


Düwag GT6 GB 2605 ; Linija 11 Kalemegdan Donji Grad - Blok 45
2605 (1).JPG

2605 (2).JPG

2605 (4).JPG


Düwag GT6 GB 2620 & 1445 ; Linija "U kvaru".
Ovaj č'oek sa 2620 se naljutio na nas, nekoliko puta je radio manevru na okretnici, mi svaki put slikali i krenuo je malo da paranoiše previše, u neku ruku ga i razumem.
2620 & 1445 (2).JPG

2620 & 1445 (3).JPG

2620 & 1445 (4).JPG

2620 & 1445 (8).JPG

2620 & 1445 (9).JPG


Düwag GT6 GB 2626 & 1473 ; Linija 7L Pristanište - Ustanička
2626 & 1473 (1).JPG

2626 & 1473 (4).JPG

2626 & 1473 (6).JPG


Düwag GT6 GB 2654 ; Linija 11 Kalemegdan Donji Grad - Blok 45
2654 (7).JPG

2654 (9).JPG


Düwag GT6 GB 2658 ; Linija 11 Kalemegda Donji Grad -Blok 45
2658 (14).JPG




2658 (12).JPG


Sutra kačim part 2 sa fotkama Katica pošto bi bilo previše fotki u ovoj objavi!:)
 
Odlične fotke i sramota na sta lici okretnica koju pipnuli nisu plus bahato parkiranje u istoj

I mene je baš neprijatno iznenadilo stanje, zanimljivo jedan od vozača nepropisno parkiranih automobila je prišao i pitao da li slikamo njih.:bg4:

Nego evo nastavka sa Katicima.
Da ne ne pomisli neko da sam zavistan od fotkanja JGP-a, za sve ovo je potrebno 2 sata dnevno, obično za tramvaje izađem na svakih 8-9 dana i tada "radim" čvrsto.
Trudim se da budu različite lokacije u serijama koje kačim, nažalost, nekada na nekim dobrim foto lokacijama tramvaja često nema predugo pa izostanu sličke odatle. Čisto ovo pišem, jer sam osetio potrebu, jer ovo što radim liči malo na spamovanje, a nekome će to možda zasmetati.:vops:

Katica GB 2208 ; Linija 2 Pristanište - Vukov Spomenik - Pristanište
2208 (1).JPG

2208 (3).JPG


Kod Kalemegdana.
2208 (5).JPG


Pa na okretnici.
2208 (7).JPG


Katica GB 2223 ; Linija 2 Pristanište - Vukov Spomenik - Pristanište
2223 (3).JPG

2223 (5).JPG


Katica GB 2235 ; Linija "Van službe"
2235 (4).JPG

2235 (6).JPG


Katica GB 2236 ; Linija "Van Službe"
2236 (1).JPG

2236 (3).JPG

2236 (5).JPG


Katica GB 2240 ; Linija 2 Pristanište - Vukov Spomenik - Pristanište
2240 (2).JPG

2240 (3).JPG


Pa kod Kalemegdana.
2240 (6).JPG


Pa na okretnici.
2240 (4).JPG

2240 (10).JPG

2240 (9).JPG


Katica GB 2242 ; Linija 2 Pristanište - Vukov Spomenik - Pristanište
2242 (1).jpg

2242 (3).jpg


Katica GB 2276 ; Linija 2 Pristanište - Vukov Spomenik - Pristanište
2276 (4).JPG

2276 (5).JPG


Katica GB 2778 ; Linija 2 Pristanište - Vukov Spomenik - Pristanište
2278 (3).JPG


Katica GB 2779 ; Linija "Van Službe"
2279 (3).JPG


Katica GB 2281 ; Linija 2 Pristanište - Vukov Spomenik - Pristanište (vozač pokazuje koleginici da se napravi pozu :) )
2281 (1).JPG


Katica GB 2297 ; Linija 2 Pristanište - Vukov Spomenik - Pristanište
2297 (7).JPG


Kasnije kod Kalemegdana.
2297 (8).JPG


Katica GB 2315 ; Linija 12L Omladinski Stadion - Blok 45
2315 (1).jpg


Katica GB 2330 ; Linija 11 Kalemegdan Donji Grad - Blok 45
2330 (1).JPG


Katica GB 2357 ; Linija 2 Pristanište - Vukov Spomenik - Pristanište
2357 (2).JPG

2357 (4).JPG


Na kraju kruga.:D



Katica GB 2374 ; Linija "Van službe" (devojka se izgleda uči, bila je radila 9L do Slavije, pa se posle prebacila do Banjice reži sa ovim instruktorom, šta god da je.)



Katice GB 2411 & 2412 ; Linija 7 Ustanička - Blok 45

Zanimljiv detalj u vidu brisača na bočnom prozoru, nisam viđao ovo do sada.
 
mozemo li da izmolimo negde jos polovnih tramvaja?
 
BLT je naručio nove tramvaje koji počinju da im stižu krajem godine, pa ce im Šindleri biti višak. Mada ćemo sada teško dobiti donaciju pored Ukrajine...
 
Ako mi dozvolite da dam komentar obzirom da ne koristim gradski prevoz godinama (mislim da sam poslednji put ušao u gradski prevoz one godine kada su kupljeni Caf tramvaji da bih se iz znatizelje provozao Caf tramvajem):

Mišljenja sam sa nikako ne treba uzimati tramvaje iz donacije. To su vozila za staro gvožđe. Već treba kupiti nove tramvaje, po mogućnosti Siemens koji se prave u Smederevskoj palanci, ako se ne varam (bivša Goša)
 
Ako mi dozvolite da dam komentar obzirom da ne koristim gradski prevoz godinama (mislim da sam poslednji put ušao u gradski prevoz one godine kada su kupljeni Caf tramvaji da bih se iz znatizelje provozao Caf tramvajem):

Mišljenja sam sa nikako ne treba uzimati tramvaje iz donacije. To su vozila za staro gvožđe. Već treba kupiti nove tramvaje, po mogućnosti Siemens koji se prave u Smederevskoj palanci, ako se ne varam (bivša Goša)
Varas se, prave se u Kragujevcu.
 
Eve gi na snimku:

Ali nama ne treba to, mi ćemo da pazarimo ovo:
1412_ygdc5.jpg

A glavni posrednik će biti NN firma osnovana pre dve godine u porodičnoj kući podno Prokopa, kao kad su se kupovali Higer autobusi.

I što rekoh na temi o Prokopu, fascinantno je kako u Srbistanu ne može da se kupi kamion sijalica za zamenu bez tendera, ali zato kad se kupuju stotine autobusa, desetine tramvaja i vozova, onda može sve i mimo tendera, i mimo procesa žalbi, i mimo javnih rasprava, a bogme i mimo javnih tokova...
 
Vrh