Šta je novo?

Tramvaji

BKA trenutno, ispala sklopka nema struje, čekamo dežurno lice da otkloni kvar, problem je u tome što je dežurni do 14h i sada čekamo da se neko smiluje.

20231113_140346.jpg

20231113_140615.jpg

20231113_140545.jpg
 
Tramvaj je više nego potreban Nišu, Novom Sadu, Kragujevcu i Subotici, ali mogu li ga dobiti u sistemu u kojem lokalne samouprave raspolažu sa ovako malo finansija? Čak ni Beograd jednu novu liniju ne može da uvede evo već preko 30 godina, titoisti pre 70 godina počupali šine u 3 od ukupno 4 grada u Srbiji koji su nekada tramvaj imali, a danas se o njegovom vraćanju govori samo pred izbore. A posle izbora, umesto tramvaja uvode solo autobuske kršine iz Turske.
 
A te nalepnice su samo mazanje očiju naivnima (da ne kažem nešto negativnije). Nema ulaganja u vozni park, ovaj što vam glumi gradonačelnika “prigodno zaboravlja” prethodnu kupovinu kakvih-takvih trolejbusa da ispadne da eto ni pre njega niko ništa nije nabavljao, pa se sad kao nešto “radi” sertifikovanje i lepljenje nalepnica. Da bi nešto moglo da bude sertifikovano moraju postojati jasni i objavljeni kriterijumi koje to nešto sertifikovano zadovoljava. A čini se da niko tenutno baš ne zna 100% šta tačno treba da bude ispunjeno da bi se nalepnica zalepila. A poseban momenat je što imaju nalepnicu za sertifikovano vozilo i za vozilo za koje je “u toku sertifikacija”, ma ’leba i igara…
 
Ma Katice i ne mogu da ispune te uslove, samo troše papir...

Bio je baš težak dan za tramvaje, prvo kvar U BKA, pa se pokvarila 33jka u Vojvode Stepe koja je blokirala tramove na neko vreme i onda crem de la crem pičvajz na Slaviji.
Da bude još zanimljivije doživeo sam gotove sve 3 stvari, za BKA sam kačio, kada sam se vraćao sa 10tkom kaže tramvajdžija blokiran Stepa pa se sav uspaničio, jer je trebao da se isključi na kraju kruga, pa zovi Banjicu tamo vamo, ja izašao na Zvečansku i čekam kod Stepinog 33jku kada eto ga posle 5 minuta ovaj nastavlja gore prvi, dobro mi došlo svakako.
Najluđi deo je što je nakon 10-15 minuta nakon našeg prolaska Slavijom pala mreža, možda je problem i u meni, navlačim neku negativnu energiju! :D :vops:

No, ono što svi čekate, slike! Malo sa poteza nesrećnog dela našeg grada koji je u poslednje vreme dosta u žiži javnosti.

CAF Urbos 3 GB 1506 ; Linija 6 Ustanička -Tašmajdan
1506 (5).JPG

1506 (7).JPG


CAF Urbos 3 GB 1507 ; Linija 7 Blok 45 - Ustanička
1507 (1).JPG


U povratku.
1507 (2).JPG


CAF Urbos 3 GB 1509 ; Linija 7 Blok 45 - Ustanička
Tkzv "Ukras Voždovca" van svoje matične linija, mašina ipo, najbolji CAF u voznom parku sa savršenom ekipom koja ga duži, audio i video najava funkcionalni, naravno.:cool:

1509 (10).JPG

1509 (11).JPG


CAF Urbos 3 GB 1513 ; Linija 7 Blok 45 -Ustanička
1513 (7).JPG

U povratku.
1513 (2).JPG

1513 (3).JPG


CAF Urbos 3 GB 1526 ; Linija 7 Ustanička - Blok 45
1526 (13).JPG


Düwag GT6 GB 2135 & 1475 ; Linija 7L Ustanička - Pristanište
Grrr kako mrzim kada ispadne ovako bzvz fotografija.
2135 & 1475 (3).JPG


Düwag GT6 GB 2620 & 1445 ; Linija 7L Ustanička - Omladinski Stadion
2620 & 1445 (10).JPG


Düwag GT6 GB 2632 & 1411 ; Linija 7 Ustanička - Blok 45
Nije on toliko loš koliko je krpljen nažalost.
2632 & 1411 (2).JPG

2632 & 1411 (4).JPG


Düwag GT6 GB 2634 & 1405 ; Linija 7 Ustanička - Blok 45
2634 & 1405 (7).JPG


Düwag GT6 GB 2652 & 1479 ; Linija 7 Blok 45 - Ustanička
Ne zna šta je ovu jadnu prikolicu više upropastilo, nalepnica ili tag, srećom imam fotku bez oba.;)
2652 & 1479 (7).JPG

2652 & 1479 (8).JPG


Katice GB 2226 & 2323 ; Linija 7 Blok 45 - Ustanička
Pozz za vozača.
2226 & 2323 (6).JPG


U povratku.
2226 & 2323 (9).JPG

2226 & 2323 (12).JPG


Katica GB 2269 ; Linija 6 Ustanička - Tašmajdan
2269 (5).JPG


U povratku.
2269 (6).JPG


Katica GB 2312 ; Linija 6 Tašmajdan - Ustanička
2312 (1).JPG


Katica GB 2341 ; Linija 5 Kalemegdan Donji Grad - Ustanička
2341 (2).JPG

2341 (4).JPG


Katica GB 2357 ; Linija 5 Ustanička - Kalemegdan Donji Grad
2357 (9).JPG


Katica GB 2374 ; Linija 5 Ustanička - Kalemegdan Donji Grad
2374 (5).JPG


Katica GB 2379 ; Linija 14 Banjica - Ustanička
2379 (1).JPG


Katica GB 2384 ; Linija 5 Ustanička - Kalemgdan Donji Grad
2384 (2).JPG




Katica GB 2396 ; Linija 14 Ustanička - Banjica
2396 (1).JPG



Katice GB 2407 & 2408 ; Linija " Van Službe"


Poput u nekim primitivnim zajednicama trotoara nema, te je ova jadna ženica morala uz zid da se pribije.




U povratku na 7.


Katice GB 2411 & 2412 ; Linija 7 Ustanička - Blok 45


Katice GB 2413 & 2414 ; Linija 6 Tašmajdan - Ustanička


Pred ponovno normalizovanje saobraćaja.
 
Феноменалне фотографије :)
Те налепнице о сертификацији су ствр која би требала да се води по интерним документима а не да се истиче на возилима. И баш руже сва возила.
 
Mnogo je teško fotkati na ovom delu Cvetko-Ustanička, pogotovo ako se teži da se obuhvati široki kadar, uvek upadne neko vozilo između i uništi fotografiju, mada je zanimljiv kraj ima neki vajb Sovjetskih država početkom 21. Veka.😄
Onako, nisam baš ni zadovoljan rezultatima, uvek može bolje.

Što se tiče nalepnica tek će biti haos kada za nekoliko meseci izblede i krenu da se cepaju, izgledaće užasno na vozilima JGP-a.😵‍💫
 
Znači ovaj gornji deo bulevara na svašta liči, al’ na glavni grad evropske države ne liči. Ova mučena pruga je u očajnom stanju, asfalt oko nje propao, ove udžerice zapuštene, kablovi po banderama na sve strane kao raščupani.
 
Као што су и налепнице, негде и рекламе остале. Исто као кад у мањим местима приватник узме половни аутобус па га вози са дисплејом на немачком и са неком локалном рекламом од пре 10 година.
 

Većina njih je zaleđeno na relaciji za depo, ali ovaj se izgleda izjalovio.
Nisu ti monitori toliko stari, u Švajcarskoj postoji već možda tek čitavu deceniju jedan pravilnik šta sve jedan prevoznik mora da poseduje od invetara u vozilima, a tu se nalaze i ovi monitori.

Ima tu još elemenata koji nisu uklonjeni, a nekima su zanimljivi.
20231115_143131.jpg

20231115_142239.jpg

20231115_142245.jpg

20231108_101716.jpg


Specifični su Divazi, ne dolaze za dzaba silni spotteri u Beograd baš zbog njih.
Inače pre 2 sata je proleteo jedan party tram kroz Stepu, nisam dugo video tako nešto.
 
Bozankayu u svojoj brošuri uopšte nema tramvaj za naš kolosek ili ga barem ja ne vidim.
Dužina tramvaja koji oni nude za za normalni kolosek je 32,7, grad traži u tenderu dužinu od 29-32 metara, ovaj otpada za 0,7 metara.

Ne znam zašto, ali miriše mi na Stadler Tango, oni su se prilikom Železničkog kongresa nudili GSP-u i Gradu svoju verziju, postojala je čitava brošura sa specifikacijama.
Uklapaju se u dužinu, imaju jaku saradnju sa Repibličkom vlašću ne vidim razlog da se ne prijave na tender.
S obzirom na kvalitet i korisničku podršku bili bi ispred svih dooosta.

Ipak, navijam za CAF, dobri tramvaji i prednost unifikacije u voznom parku.
Novija generacija dizajnerski pleni svojim izgledom, imali smo prilikom zadnje nabavke tu nesrećnu konfiguraciju sa prostorom i šipkama pa eto šanse da se neke stvari isprave.

Verujem da će i komšije probati, mislim da će ovo biti jako zanimljivi tender.:vops:


Evo šta nudi Stadler za Beograd.
Našao sam fotku
Belgrad-prospekt-Druck-1-6.jpg
 
U tenderu je max dužina tramvaja 32m, a u katalogu je Bozankaya tramvaj 32,7m. Širina u tenderu je max 2,40m sa retrovizorima, dok je model širok 2,60m. Ali sad se sve to može izmenjati, ja ne znam da li je ta priča o nabavci turskih tramvaja bila za već gotove modele ili da su samo proizvođača izabrali.

Ali po tenderu, Bozankaya model otpada.
 
Bozankayu u svojoj brošuri uopšte nema tramvaj za naš kolosek ili ga barem ja ne vidim.
Dužina tramvaja koji oni nude za za normalni kolosek je 32,7, grad traži u tenderu dužinu od 29-32 metara, ovaj otpada za 0,7 metara.

Ne znam zašto, ali miriše mi na Stadler Tango, oni su se prilikom Železničkog kongresa nudili GSP-u i Gradu svoju verziju, postojala je čitava brošura sa specifikacijama.
Uklapaju se u dužinu, imaju jaku saradnju sa Repibličkom vlašću ne vidim razlog da se ne prijave na tender.
S obzirom na kvalitet i korisničku podršku bili bi ispred svih dooosta.

Ipak, navijam za CAF, dobri tramvaji i prednost unifikacije u voznom parku.
Novija generacija dizajnerski pleni svojim izgledom, imali smo prilikom zadnje nabavke tu nesrećnu konfiguraciju sa prostorom i šipkama pa eto šanse da se neke stvari isprave.

Verujem da će i komšije probati, mislim da će ovo biti jako zanimljivi tender.:vops:


Evo šta nudi Stadler za Beograd.
Našao sam fotku
Pogledajte prilog 180943
Zašto vrata imaju samo jedno krilo?
 
Jel mu onda po tenderu novi tramvaji dođu slične dužine kao CAF? Jel on beše 33m?

Interesuje me koliko bi novi onda imali modula.
 
Mogu da pišem samo iz ugla Stadlera, jer mi je najbliži, znači ovo su oni videli u GSP verziji:

1) Broj sedišta 79 + 1 ; ispunjava uslove tendera
2) Broj modula 3
3) Dužina vozila 30,6 metata ; ispunjava uslove tendera
4) Širina vozila 2, 400 metara ; ispunjava uslove tendera
5) Broj ukupnog kapaciteta 180 mesta ; ispunjava uslove tendera.
6) Širina vratiju 1300 mmdvokrilna, 800 mm jednokrilna ; ispunjava uslove
7) Masa po točku 9,5 t ; ispunjava uslove tendera
8) Što se tiče snage, sve 4 osovine su pogonske, 4x150 kw, izrazito jak.
9) Visina 3,515 metara, e ovde nastaje problem, traži se visina od 3, 600 metara knap su.
10) Prečnik je oko 600mm.

Od dodatnih karakteristika naveo bih i ovu da se "specijalno postolje tramvaja, koje se u donjem voznom delu prilogađava neravninama pruga, a u gornjem delu stabilizuje tramvaj. Tako, s jedne strane, ne dolazi do dodatnih oštećenja pruga i točkova tramvaja, a s druge strane, putnici ne osećaju truckanje i vibracije."

Raspored sedišta koji će izgleda morati da se promeni, skoro zasigurno, u odnosu na onu što su nudili u brošurama tokom Železničkog kongresa ove godine.
Screenshot_20231118_141451_Chrome.jpg


Suma sumarum tender nije napisan za Turčina skoro pa sigurno, očekujem prijavu Stadlera kao za sada jedino izvesnog, potencijalno odustajanje bi bilo zbog nemogućnosti prilagaođavanja rasporeda sedenje u putničkom salonu, mada ne verujem da će se tako lako predati.
Toliko od mene.:sesir:
 
Vrh