„Кончар”: Шпански трамваји купљени мимо Закона о јавним набавкама
Због избегавања Закона о јавним набавкама хрватски произвођач ће се жалити Министарству финансија Републике Србије, а затим и републичкој Комисији за јавне набавке
Нископодни трамваји хрватског произвођача „Кончар електроиндустрија” задовољавају све техничке услове наведене у конкурсу који је град Београд расписао за набавку 30 возила за ГСП „Београд” и зато је нејасно због чега су градске власти одбиле понуду из Загреба, став је Даринка Бага, председника управе „Кончара”. он је,у разговору за „Политику”, истакао да ће се хрватски произвођач жалити на одлуку Београда да потпише уговор са шпанским КАФ-ом који је на конкурсу понудио скупљу опцију.
Београдска Агенција за инвестиције није послала „Кончару” никакав званичан одговор о резултатима тендера. Расписивањем конкурса по правилима Европске инвестиционе банке (ЕИБ), с друге стране, незаконито je избегнута примена Закона о јавним набавкама Републике Србије, који је требало да буде примењен у овом случају, јер кредитна средства ЕИБ-а износе свега 20 одсто од укупних средстава за набавку трамваја. Применом ЕИБ-ових правила остали смо без законског рока за жалбу на резултате тендера – рекао је Баго.
Због избегавања Закона о јавним набавкама „Кончар” ће сежалити Министарству финансија Републике Србије, азатим и републичкој Комисији за јавне набавке.
–О спровођењу тендера и доношењу одлуке известићемо и све релевантне институције Европске уније с обзиром да је у целу причу укључен и ЕИБ.Такође ћемо, ако ти поступци не буду дали позитиван резултат, користити и судске инстанце у Републици Србији, а по потреби и међународне судске органе – истакао је Баго. Тендерска документацији коју је „Кончар” приложио, према његовим речима, садржала је податке о свим техничко-експлоатацијским условима које трамваји морају да задовоље. Он сматра да хрватскавозила, осимтендерских,у потпуности испуњавају и све друге услове.
Верујемо да потребне параметре поседује и КАФ-ов трамвај, али нам није јасно на основу којих показатеља је стручна комисија закључила да су нашавозила мање квалитетна, јер се објективно квалитативнопоређење може направити само детаљним увидом у комплетну пројектну, конструкцијску и производну документацију, односно визуелним увидом у трамвајске делове, склопове и компоненте. Београдској комисији стајао је на располагању само део техничке документације којим се доказује да трамвај задовољава тендером задате услове – објаснио је Баго.
„Кончаровим” трамвајима, додаје он, компетентни страни стручњаци на међународним сајмовима дали су изврсне оцене, прогласивши га у сваком погледу једним од најбољих трамваја у свету. То се, према Баговим речима, показало „и на шинама”.
Вредност одбијеног аранжмана са загребачким произвођачем била је 79.038.804 евра, док прихваћена шпанска понуда стаје 81.361.032,00 евра. Упркос цени, стручна комисија у Београду оценила је КАФ-ову понуду бољом. Први трамвај, на основу недавно потписаног уговора, Шпанци ће испоручити у другој половини 2011. године, док ће последњи од 30 трамваја престоничким шинама кренути за око три године.
М. Луковић
http://www.politika.rs/rubrike/Beog...pljeni-mimo-Zakona-o-javnim-nabavkama.sr.html