jovanovm":2mnk8rvb je napisao(la):
Drugo, meni se tasteri svidjaju, stede to da moras da vices "izlaz" majstoru kad prozuji kod stanice... bar sto se autobusa tice. ne znam da li je tako i sa tramvajima, ali ne vidim zasto ne bi bilo?
Ok je to za prenotaciju stanica, dakle stisneš ako ima izlaz, sistem tastera u dosta GSP autobusa postoji ali se ne koristi, iako funkcioniše, jer sam par puta stisnuo i upali se stop, dok se kod šofera na tabli upali lampica, međutim na to niko ne obraća pažnju. Nekim linijama bi to dosta ubrzalo rad, jer recimo putujem linijom 35 od Trga Republike do V.Banje oko 20 min. U Višnjičkoj ulici autobus se zaustavlja bar na 2 stanice prosečno gde niko nikad ne ulazi, niti izlazi, nema stambenih objekata, inustrija što je radila propala. Dakle, kažem prosečno jer se dešava nekad i više, kada nema gužve šofer pogleda da li ima nekog pored vrata i prešiša stanicu, pa dobija i na semaforima i onda je vožnja <20min, poredjenja radi bez stanica u ulici 14min, noćni sa par stanica rekord 9min
Kod ovih tramvaja dobijenih od Bazela tasterom sam otvaraš vrata, što je za naše uslove užas, jer jako usporava. Pazite situcaciju, tramvaj staje putnici otvore vrate, ulaze, vozač čeka timeout da se zatvore vrata i neko dotrči i stisne taster i ponovo otvori vrata i onda opet čekati! Pošto vozač ne može da blokira vrata dok se sva ne zatvore, a vozilo isto ne može da pokrene dok se ne zatvore vrata što je logično. Ovakav sistem funkcioniše u Beču, čak i na autobusima, ali dosta usporava, čak me je nerviralo koliko dugo autobus stoji na svakoj stanici, kod nas bi to bilo gotovo nemoguće.
Što se ČKD-KT4 tramvaja tiče i ugradjivanja nikopodnog modula, plaši me da će to malo uništiti harmoniju linije dizajna vozila. Evo slika kako je to izvedeno u Taljinu. Možda je bolje estetski bolje da ostave ČKD-KT4 ovakvu kakva jeste, a da dodaju prikolicu kao niskopodnu, koju će konstruisati recimo GOŠA