MareCar":22mgxzf3 je napisao(la):
http://img145.imageshack.us/img145/2205/p1012823.jpg
Ovo ne znaci da vozac komanduje vratima, nego ako pritisnes dugme tokom voznje ona to zapamti i kad tramvaj stane vrata se otvore bez da moras jos jednom da pritisnes.
Nisi me razumeo, posotji 2 moda, 1 - otvara se kada je stisnut taster, 2 - potpunu komandu preuzima vozač, dakle može otvoriti sva i zatvoriti (ne čekajući timeout) bez obzira da li je bilo koji taster stisnut ili ne, sva vrata će se otvoriti/zatvoriti. Taj mod bira vozač procenjujući šta je bolje koristiti....
btw. i na Duewag u Beogradu, možete stisnuti pre nego što je vozilo zaustavljeno i vrata će otvoriti po zaustavljanju vozila.
Ali to malo ko zna
Wile E. Coyote":22mgxzf3 je napisao(la):
Ја се чак сећам Икарбуса из средине 80-их (зелене "конзерве") које су изнад врата имале светло и аларм као ватрогасна сирена, који се активирао пре затварања врата. Нешто слично је постојало и на Катицама, само је звук био неко зујање које је било много мање иритирајуће.
И те ствари су биле кратког века.
Zujalica, to je obaveza u nekim zemljama. Primer Mađarska, tamo mora biti zvučnog upozorenja pre zatvaranja vrata.
http://www.youtube.com/watch?v=uuqcULP1Ucc
Iritirajuće svakako. Nekad je na tramvajima pre zatvaranja vrata bilo zvonce, ako se neko seća "diiiiiiiiing, pšššššššššš" :laugh:
Zujalice je bilo i devedesith, kako mi se čini na tzv. "turcima". To serija Ikarusa IK-16x ostala zarobljena u Srbiji pošto su nam uveli sankcije, inače su bili namenjeni Istambulu.
Znam tu opciju zujalice imaju gore pomenuti MAZ-ovi. Kod njih je za razliku od većine odvojen taster za otvaranje i zatvaranje vrata, pa jedan prekidač postoji da se uključi ovo po pritisku za zatvaranje. Takođe u njima je ugradjen sistem da se vrata ne mogu otvoriti ili zatovriti dok je vozilo u pokretnu, što onemogućuje šoferima da pre zaustavljanja vozila otvore vrata, što se dešava na starim Ikarbusima, a i na Liazima isto, pa šoferi to koriste :lool: Plus, MAZ ima blokere vrata, ako se iko vozio zna da kada vozilo krene kod svih vrata se čuje specifičan zvuk, kao kad otvarate gazirano piće, to su pneumatski osigurači koji onemugućuju otvaranje vrata nasilno, jer na nekim autobusa ako ste dovoljno jaki možete otvoriti vrata upotrebom sile.
shmeksi":22mgxzf3 je napisao(la):
Mislio je na određen model tramvaja tj. ULF, a ne na 100% niskopodnost u celom sistemu flote
Takoje je
Kad sam rekao da su u postigli 100% niskopodnost mislio sam na model tramvaja! Pročitao sam da je taj ULF tramvaj sa najnižim podom na svetu, nek me neko ispravi ako ima drugačiju informaciju. Što se tiče mog utiska, nekako škripi sve :laugh: