Šta je novo?

Tramvaji

shmeksi":1elj587h je napisao(la):
Eno lik na SSC-u iz Leskovca kuka što su tramvaji kupljeni i da smo mi bitange što kupujemo tako skupe tramvaje, a u Leskovcu je očajan gradski prevoz i slično.
Па хајде ми сад да солимо памет људима из унутрашњости што дођу БГ на школовање и кад се ишколују (за то време правећи гужву у превозу) остану да живе у БГ, запосле се за 300 евра, плаћају стан 200 евра па навише, па самим тим дижу цене становима... Стварно јадно. :rolleyes:
markobg":1elj587h je napisao(la):
Uz dobro održavanje i jedan remont negde na pola životnog veka svaki tramvaj bi trebao (da ne kažem morao) da izgura minimum 30-40 godina. E sad, to što se naši tramvaji tradicionalno loše održavaju pa su zato Katice relativno brzo propale je neka druga priča.
Па не бих се сложио да су Катице пропале. Запуштене да, али пропале не. Кроз шта су све прошле, питање је који други трамваји би то преживели.
bigvlada":1elj587h je napisao(la):
Ne znam čemu euforija, mogli smo mnogo bolje da prođemo (mogli smo i mnogo gore, ali to nije razlog za slavlje). Verujem da kada bih otišao u bilo koje odeljenje bilo koje škole u Srbiji i rekao klincima: "Nađite mi najkvalitetniji tramvaj za najmanje para, pobednik dobija 100 evra" dobio bih bolju ponudu od ove.
Тачно, само клинци не заступају ничији лоби. ;)
markobg":1elj587h je napisao(la):
Prve ideje su bile da se kupi neki tramvaj iz Rusije i to za 1,2 milion evra, pa kad se na kraju pokazalo kakva sve oni vozila prave...
Колико се сећам, у питању је био белоруски Белкоммунмаш. Трамваји су екстремно ружни, а што се квалитета тиче... то би најбоље могао да каже неко ко користи БГ троле.
 
Lucifer":29x9by4p je napisao(la):
koncar ima puno pravo, jer je po uslovima obavezujuceg konkursa on pobednik. druga je stvar sto je konkurs bio raspisan sa idiotksim i protivzakonitim uslovima - zbog toga je na beobuildu jos od maja bezbroj puta ponovljeno da konkurs mora biti ponisten (a Koncar u skladu sa zakonom diskvalifikovan u narednim nabavkama jer je na nedozvoljeni nacin uticao na postupak nabavke). sada je za to kasno. ne bi me cudilo da ce grad "izgladiti" to tako sto ce kupiti i jedne i druge tramvaje (bljak).
Ako Končar nije ispunio minimalne tehničke uslove, onda sve ovo što si napisao ne stoji. Kriterijum najniže cene važi samo za ponuđače koji ispune minimalne tehničke uslove, i ako je ponuda validna (potpuna, sa garancijama i slično...).
 
Wile E. Coyote":22ugn2te je napisao(la):
Па не бих се сложио да су Катице пропале. Запуштене да, али пропале не. Кроз шта су све прошле, питање је који други трамваји би то преживели.
Eh... Ja pamtim ipak malo duže... T4 su propali posle manje od 20 godina upotrebe! Da su se čuvali kako je trebalo vozili bi i danas, kao u Zagrebu. Zatim tu su Bikovi i Stojadini... Nego neko se setio 80-tih da baci grdne pare na kupovinu gomile Katica pravdajući to tobožnjom unifikacijom voznog parka i time što je postojeći bio propao... Na to sam mislio kada sam rekao "tradicionalno"... A Katice su sada u neuporedivo boljem stanju nego pre samo 6-7 godina i po meni tramvajski depo je verovatno najbolji od svih pogona u GSPu!

Колико се сећам, у питању је био белоруски Белкоммунмаш. Трамваји су екстремно ружни, а што се квалитета тиче... то би најбоље могао да каже неко ко користи БГ троле.
Ne, nisu bili u pitanju BKM tramvaji (mada je njihov najnoviji po meni još OK, bar što se izgleda tiče) već VAGONMAŠ - PTMZ (Peterburški tramvajno-mehanički zavod).

http://www.ptmz.ru/

 
Ма овај руски је мајка божија за онај белоруски, ово је као аутобус којег су силом натакли на шине:

aksm60102-060_m1379.jpg


У време кад се о том спекулисало био је овакав модел у соло и зглобној верзији, а овај најновији стварно не изгледа лоше. Ваљда су и они схватили да је битно и како ће изгледати нешто што сваки дан вози по граду. :cool:
 
GOJE":2b0xze5a je napisao(la):
Lucifer":2b0xze5a je napisao(la):
koncar ima puno pravo, jer je po uslovima obavezujuceg konkursa on pobednik. druga je stvar sto je konkurs bio raspisan sa idiotksim i protivzakonitim uslovima - zbog toga je na beobuildu jos od maja bezbroj puta ponovljeno da konkurs mora biti ponisten (a Koncar u skladu sa zakonom diskvalifikovan u narednim nabavkama jer je na nedozvoljeni nacin uticao na postupak nabavke). sada je za to kasno. ne bi me cudilo da ce grad "izgladiti" to tako sto ce kupiti i jedne i druge tramvaje (bljak).
Ako Končar nije ispunio minimalne tehničke uslove, onda sve ovo što si napisao ne stoji. Kriterijum najniže cene važi samo za ponuđače koji ispune minimalne tehničke uslove, i ako je ponuda validna (potpuna, sa garancijama i slično...).
A gde to pise da Koncar nije ispunio minimalne tehnicke uslove? Cak je i zvanicno saopstenje grada da je Koncar doduse po kriterijumima konkursa (a jedini uslov je bio najniza cena po komadu - bez obzira na kvalitet, troskove odrzavanja, osiguranja, fiksiranje cene rezervnih delova...) dostavio najbolju ponudu, ali da je posebna komisija masinskog fakulteta zakljucila da je CAF kvalitetniji. Time nije receno da Koncar ne ispuvnjava neke uslove. A taman da Koncar ne ispunjava nijedan uslov, zasto to njemu nije dostavljeno lepo na papiru, kao sto se svuda u svetu radi?
 
Zato što je naša tenderska komisija sastavljena od amatera.

Nigde ne piše da Končar nije ispunio tehničke uslove iz tenderske dokumentacije (isto kao što ti Luci tvrdiš da je Končar nudio neke beneficije ljudima iz komisije, ali je to sve rekla-kazala), ali znamo da je jedan od uslova 100% niskopodnost. Po meni je vrlo lako dokazivo da CroTram nije 100% niskopodan. Na osnovu te karakteristike bih diskvalifikovao njegovu ponudu.
 
shmeksi":3e7w2qt2 je napisao(la):
Zato što je naša tenderska komisija sastavljena od amatera.

Nigde ne piše da Končar nije ispunio tehničke uslove iz tenderske dokumentacije (isto kao što ti Luci tvrdiš da je Končar nudio neke beneficije ljudima iz komisije, ali je to sve rekla-kazala), ali znamo da je jedan od uslova 100% niskopodnost. Po meni je vrlo lako dokazivo da CroTram nije 100% niskopodan. Na osnovu te karakteristike bih diskvalifikovao njegovu ponudu.
x2 Bas tako i ja mislim.
 

Изјава градоначелника Драгана Ђиласа о куповини трамваја шпанске команије „Каф”


Поводом најављене жалбе хрватског произвођача трамваја „Раде Кончар” на тендер за куповину 30 трамваја који је добио шпански произвођач „Каф”, градоначелник Београда Драган Ђилас каже да је поменути тендер на коме је изабран произвођач од кога ће Београд купити трамваје спроведен по свим важећим правилима Европске инвестиционе банке.

– Добили смо две понуде. Једну од шпанског „Каф”-а, другу од хрватског „Кончара”. Цена једног трамваја, које купујемо директно од „Каф”-а без посредника, јесте 2.125.964,00 евра. Цена трамваја коју је понудио „Кончар” износи 2.159.000,00 евра. На ту цену додају се трошкови резервних делова, специјалних алата, обуке, испорука, контрола. Пре свега због већих цена транспорта и обуке, укупна цена „Каф”-а јесте 81.361.032,00 евра са порезом, а цена „Кончара” 79.038.804,13 евра. Да бисмо изабрали заиста најбољи трамвај за Београд, оформио сам Комисију коју су чинили професори Машинског и Технолошко-металуршког факулета у Београду, заједно са стручњацима из Градског саобраћајног предузећа Београд. Бодовано је више параметара и имајући у виду оцене стручњака, определили смо се за куповину квалитетнијих трамваја од произвођача чији се трамваји иначе налазе на улицама Малаге, Хјустона у САД, Валенсије, Единбурга и других градова, док се „Кончарови” трамваји возе само у Загребу. Са нашом одлуком сагласила се и Европска инвестициона банка. Што се тиче најављене жалбе „Кончара”, они на то имају право, али јасно је из свега наведеног да је она бесмислена. Хрватска компанија имала је апсолутно равноправан третман на овом тендеру и ја бих био веома срећан када би такав третман имале и српске компаније у Хрватској – изјавио је Драган Ђилас, градоначелник Београда.


http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1365683

Mislim to je sve kao super, samo postoji jedan mali problem: grad je prema zakonu duzan da kupi Koncareve tramvaje i ako su 25% skuplji od CAF-a, jer je sam grad izabrao resenje po kome se primenjuje narocita klauzula zbog koje je u obavezi da kupi i 25% skuplje proizvode kada su iz CEFTA-e

Zasto lepo od pocetka Konkurs nije raspisan sa predvidjenim bodovanjem (koje bi izvrsila komisija sa masinskog fakulteta), koje i sam zakon predvidja kao opciju. Zasto od samog pocetka Konkurs nije uvazio momente osiguranja, rezervnih delova...
 
Lucifer":1t74lnu7 je napisao(la):
Mislim to je sve kao super, jer su slucajnosti htele da CAFov tramvaj bude malo jevtiniji. Ali zasto lepo od pocetka Konkurs nije raspisan sa predvidjenim bodovanjem (koje bi izvrsila komisija sa masinskog fakulteta), koje i sam zakon predvidja kao opciju. Zasto od samog pocetka Konkurs nije uvazio momente osiguranja, rezervnih delova...
Управо тако.
 
Caf je dao malo vishu cenu, ali je kvalitet zagarantovan. Znamo svi da je Koncar imao tehnickih problema i da nigde nije uspeo da plasira svoja vozila osim u Zagrebu. Cak i da je politicki uslovljena odluka, ja je podrzavam, jer je to znak Hrvatskoj da reciprocitet u trgovini mora da postoji, odn. da njihivo trziste mora biti orvoreno za srpsku robu.
 
CAF је око 25 хиљада евра јефтинији по комаду. Оно што је подигло укупну цену јесу трошкови транспорта, резервни делови и обука.
 
Moram da primetim da na sajtu CAF-a vest o ugovoru još nije objavljena, a i da još niko nije uspeo da nabavi rendere u nekom pristojnom kvalitetu.
 
Al ponavljamo istu gresku kao 80tih, umesto metroa mi ulazemo u tramvaje, koji ce se vuci ulicama 14kmph tako dugacki, praviti zbrku i haos... Sada ce da se rekonstruisu sine u Bulevaru, a cemu ako ce tuda ici metro?! Ali naravno mi mozemo samo da sanjamo o metrou, icice laki metro i tramvaj istim sinama...
 
Па то можда и има смисла донекле. С обзиром да се метро гради годинама, ово ће омогућити солидну проточност трамваја кроз Булевар (не дај боже још да дају предност трамвајима на семафорима, то би већ био ултра брзи трамвај). Сад, пошто Булевар солидно функционише, може се градити прва фаза метроа од Земуна до Вука, преко Нбг-а и савског амфитеатра. Ко хоће даље, попне се на трамвај. Такође, овако се успоставља веза са Беовозом, тако да житељи приградских општина могу до вука, па одатле метроом/трамвајем на различите стране.
Затим, уместо да се гради деоница од Вука до устаничке, може да се гради деоница која је по мени приоритетнија - Калемегдан - Теразије - Клинички центар - Прокоп - Б. Брдо. После тога се може наставити траса од Б.Б. ка Видиковцу или од Вука према Устаничкој. Поента целе приче - да би се дошло до ове фазе, да је јуче кренуо да се гради метро, прошло би бар 5 година, тако да је боље за то време да имамо функционалан трамвај у Булевару.... :)
 
To jeste tacno, da ce trebati i 20 godina da se ceka za neke relacije, ali generalno dalje od vuka, dalje od autokomande i od gospodarske mehane tremvaji uz dobru metro mrezu ne bi trebalo da idu. Jeste tacno da se nove sine isplate za 10 do 15 godina, medjutim ja govorim o tome da se generalno ne razmislja dobro, cak se razmislja slicno kao osamdesetih
 
Beogradu treba i metro i tramvaj i trolejbus i prigradski metro, svaki ima svoju dobru funkciju glavni cilj u svetu je da se ceo transport prebaci na struju, čist ekološki transport vreme jeftine nafte a i vidimo gasa je prošlo...a za ove iz Končara Đilas im je lepo odgovorio,a ako se u Končaru budu i dalje rukovodili političkim ciljevima sledeće što nećemo naručiti su transformatori za Elektroprivredu itd.neka razmisle malo koliko je rampi postavljeno za Srpske proizvode u Hrvatskoj,a što se Cefte tiče zašto nisu naručeni Ikarbusovi autobusi za Zagreb a da ne govorimo da je Delta najurena iz Hrvatske a oni otvaraju svoje lance po Srbiji primera je bezbroj a o političkoj konstantnoj anti Srpskoj kampanji njihovih zvaničnika i da ne govorim ispod zdravog razuma ili kompleksiranost.... :kafa:
 
Primera je bezbroj, ali se takve stvari ne raspravljaju reciprocnim dzukackim postupanjem vec internacionalizacijom problema i izlaganjem poruzi - najuspesnijim metodama u svetu u poslednjih dvadesetak godina. Brane za srpske proizvode, odlaganje povrata izbeglica, svakodnevno raspirivanje mrznje po nacionlanoj osnovi - sve su to stvari koje itekako interesuju i Savet Evrope i EU, samo sto Srbija jos uvek nije shvatila da je forum za iznosenje takvih stvari Strazbur, Brisel i CNN a ne tvrdo ukoricene knjige i memorandumi.
 
Матеја Бељан":6y94ugmi je napisao(la):
Al ponavljamo istu gresku kao 80tih, umesto metroa mi ulazemo u tramvaje, koji ce se vuci ulicama 14kmph tako dugacki, praviti zbrku i haos... Sada ce da se rekonstruisu sine u Bulevaru, a cemu ako ce tuda ici metro?! Ali naravno mi mozemo samo da sanjamo o metrou, icice laki metro i tramvaj istim sinama...
Управо зато и сумњам да ћу видети метро за свог живота... Дај Боже да грешим...
2012":6y94ugmi je napisao(la):
a da ne govorimo da je Delta najurena iz Hrvatske
А теби жао због тога? :)
 
Pa ,naravno tamo bi prodavala domaće proizvode kao Idea i Pevec ovde...bilo bi bolje da i kod nas nema monopola i da mi imamo više domaćih lanaca,
 
delta bi dozivela fijasko u hrvatskoj, jer u njene prodavnice niko ne bi usao. pre nekoliko godina policajac u istri (!) je dobio otkaz kada je doneo na posao nekoliko kolaca 29. novembra - na svoj rodjendan, jer je to nekome bilo dvoznacno. I to cak nije ni bio skandal, nego nesto tipa "dabome". Dakle, nije u Hrvatskoj negativna institucionalna klima, nego je negativna klima uopste.
 
2012":2ffh2awo je napisao(la):
Pa ,naravno tamo bi prodavala domaće proizvode kao Idea i Pevec ovde...
Кад тако кажеш испада да би Делта продавала хрватске производе у Хрватској. И ИДЕА и Певец овде продају, поред хрватских, и српске производе.
2012":2ffh2awo je napisao(la):
bilo bi bolje da i kod nas nema monopola i da mi imamo više domaćih lanaca,
То се слажем. Само, мрка капа. :kafa:
 
Jedno pitanje, posto su CAF-ovi tramvaji dosta skupi da bi se brzo obnovila flota od 200 tramvaja, sta mislite o ideji da se, pored kupovine novih CAF-ova za koju godinu kupi jos neki manji broj na primer novih Belokommunmash-ovih (ako se stvarno krecu oko 1,3-1,5 mIo.) da pokriju najgore i najvise raspale katice? Na primer ako se za 4 godine odluci za jos jednu turu npr. 70 CAF-ova, sta bi dovelo broj do 100, da se u medjuvremenu mozda remontuje jos nekoliko, recimo 20, katica da bi se dobio dosta veliki broj da posle dokupa na primer 30 Blkm-a sve katice koje ostaju u upotrebi budu remontovane da se ne raspadnu, te da se za recimo 2018-te ima flota od npr. 100 CAF-ova, 50 dobrih katica i basela i 50 Beloka kao low-cost replacement za katice koje bi se raspale, dok se ne obnovi ostatak flote sa nekim novijim tramvajima, a posle toga se belkomi mogu i prodati, ima dosta gradova u ukrajini ili bilo gde na istoku koji nemogu da kupe nikakve nove tramvaje i moraju da voze neke sklopove i kojima bi to sigurno dobro doslo ako bi ih dobro odrzavali.
 
Vrh