Šta je novo?

Tramvaji

Pa mislim da je to mnogo komplikovano, a meni bi mnogo lepše bilo da se sve katice renoviraju, i kupe novi Kafovi.
 
Ambassador":1cni0e77 je napisao(la):
Pa mislim da je to mnogo komplikovano, a meni bi mnogo lepše bilo da se sve katice renoviraju, i kupe novi Kafovi.
bas tako :kk:
...jedino pravo racionalno resenje
 
Slažem se s abassadorom,Grad može na svake tri godine da kupuje bar po10-15 novih CAF-a iz budžeta ne treba ni kredit a najbolje primerke ČKD renovirati tj,modernizovati
 
Ambassador":2fvtutgu je napisao(la):
@ Luci, and šmeksi: Mislim, daj u Istri, tamo je jedan deda bacio bombu na Tompsonov koncert..
autocenzura je cudo. miskoviceva prodavnica bi bila prazna taman da deli nesto. da ne pricamo o polupanim staklima, grafitima, bombama... ljudi rodjeni 80-ih godina u Hrvatskoj ne znaju sta je plazma, eurocrem. ljubav je jednostarana i jednostarana je iskoriscena.
 
Sad ću ja tebi Luci da odgovorim tvojom konstrukcijom, a si ti to gledao u kuglu pa znaš da niko ne bi ušao u tu prodavnicu?

Ajde da budemo malo realni, Delta trenutno nema para da uđe na bilo koje tržište, a kad bude imala nikakvih prepreka neće biti (mislim, sigurno će biti likova po Hrvatskoj koji će da pozivaju na bojkot isto kao što se ovde pozivalo na bojkot IDEA, pa ona danas ima dnevni pazar u svom objektu od oko 200.000 evra).

U celoj stvari je totalno nebitno iz koje države tramvaj dolazi kada je vrlo lako ustanoviti da taj tramvaj ne ispunjava uslove tendera.
 
ja sam letos u Umagu regularno kupovao i jafu, i medeno srce, i smoki u Konzumu :)
 
2012":2an4hkzh je napisao(la):
Slažem se s abassadorom,Grad može na svake tri godine da kupuje bar po10-15 novih CAF-a iz budžeta ne treba ni kredit a najbolje primerke ČKD renovirati tj,modernizovati
Ja ne bih baš na svake 3 (treba da ostane para i za nove autobuse) ali na svakih 5 bi bilo sasvim OK. Dakle da se u nekom roku od 15-20 godina obnovi ceo vozni park. Možda će to nekome zvučatu kao dug period ali već napisah da jedan tramvaj mora uz redovno održavanje i jedan ozbiljan remont da izgura bar 30-40 godina! Minimum! Tramvaji jesu skupi na prvi pogled ali jako jako dugo traju! Samo zahtevaju da neko o njima vodi računa! Evo vam najbolji mogući primer - svi naši Divazi (Švajcarci) proizvedeni su između 1968. i 1972! Pogledajte na šta oni danas liče, u kako su dobrom stanju a prosečno imaju oko 40 godina!!! Čak se i kod nas dobro drže. A njihove prikolice su još starije, neke su čak i iz 1940-tih!! Naravno, sve su remontovane. Naše najmlađe Katice stare su jedva 12 godina, a najstarije 30. Bar polovina njih (a to je 60-80 vozila), ako se remont uradi kako treba, bez ikakvih problema može da radi najmanje još 15-20 godina! Bilo bi potpuno suludo da kupujemo ko blesavi nove tramvaje, a stari mogu još da služe, a njhov remont je 3-4 puta jeftiniji od novog vozila!!

Znači, nikakva kupovina Belkomunmaš ili sl. To bi bilo čisto razbacivanje i velika glupost. Niko to ne bi uradio, ako hitno fale vozila bolje rešenje je da se kupe neki polovni tramvaji. Uzgred, sve te ruske-beloruske fabrike nemaju nikakvo iskustvo u pravljenju tramvaja za metarski kolosek!!! A i šta će nam privremeno rešenje kad već imamo Divage, njih nikako ne zaboravljajte!! Trebalo bi da nam iz Švajcarske uskoro stigne još 18 komada, dakle biće dovoljno tramvaja. Oni će verovatno sasvim pristojno da nas služe još najmanje 5 godina, a možda čak i 10+.

Da zaključim kratko i jasno - što se značajnih ulaganja tiče isplati se samo remont naših Katica i postepena kupovina novih, svakih 5 godina. :)
 
@shmeksi

Зашли смо у офтопик али не би било лоше да се распиташ за случај Делта у Љубљани.
 
shmeksi":1kvjaijv je napisao(la):
Ajde da budemo malo realni, Delta trenutno nema para da uđe na bilo koje tržište, a kad bude imala nikakvih prepreka neće biti
Знаш нешто више? Хајде подели сазнање? :)
Homer Jay":1kvjaijv je napisao(la):
ja sam letos u Umagu regularno kupovao i jafu, i medeno srce, i smoki u Konzumu :)
Јес' да нема везе са Хрватском, али у Сарајеву имаш наших производа колико хоћеш.
 
Djordje":2innjg2s je napisao(la):
@shmeksi

Зашли смо у офтопик али не би било лоше да се распиташ за случај Делта у Љубљани.
Znam za taj slučaj i on je ekvivalent koncesije za autoput Beograd - Požega, a u ovom slučaju je Delta uzela ulogu Alpine. Znate mi smo zainteresovani da gradimo i daćemo vam pare, ali pod malo drugačijim uslovima i rokovima nego kako smo se na početku dogovorili.

@Wile

Pa pazi, nije neka tajna da Delta ima velikih problema sa likvidnošću, a oni se i dalje ponašaju kao da je trenutno neka 2006. ili 2007. godina. Pokupovali su toliko zemljišta po Beogradu na kome su planirali do 2012 da izgrade prostora koliko svi drugi igrači po Beogradu zajedno imaju. Umesto da prodaju makar nešto od tih lokacija i dođu do svežih para i sprovedu neku malu reorganizaciju oni ponašaju kao da ih kriza dotakla nije, a jeste i to debelo.


Evo obećavam da je ovo poslednji off od mene na ovoj temi. :)
 
o cemu vi pricate? pa valjda se i u Hrvatskoj prodaje neka zemlja? I zasto je Delta nigde ne bi kupila? Nije pitanje da li u Konzumu ima nasih proizvoda ili ne (ima ih jer je takav kartelski dogovor i nikad nemaju mesto kakvo imaju hr proizvodi u Srbiji), vec je pitanje da li ih iko kupuje (osim zalutalih Srba i Slovenaca u Umagu), a odgovor je - ne. Mladi ljudi u HR nikad nisu probali jafu, plazmu, eurocrem... A SVE OVO JE VELIKO SKRETANJE SA TEME i ne govorim jer mislim da ima nekakve veze sa tramvajima, vec samo da bih odgovorio na smeksijeve spekulacije oko ulaska Delte. Svako poredjenje sa Srbijom je krajnje neumesno i ko to radi i ne sluti koliko su tamo ljudi drugaciji nego ovde.
 
Lucifer":2xyoxaej je napisao(la):
Svako poredjenje sa Srbijom je krajnje neumesno i ko to radi i ne sluti koliko su tamo ljudi drugaciji nego ovde.
Tamo su kuće od čokolade a prozori su od marmelade, tamo svako radi ono šta hoće, tamo raste zabranjeno voće.

Mislim se nešto: Udri brigu na veselje bre!!!
 
GOJE":3dm9py9i je napisao(la):
Lucifer":3dm9py9i je napisao(la):
Svako poredjenje sa Srbijom je krajnje neumesno i ko to radi i ne sluti koliko su tamo ljudi drugaciji nego ovde.
Tamo su kuće od čokolade a prozori su od marmelade, tamo svako radi ono šta hoće, tamo raste zabranjeno voće.

Mislim se nešto: Udri brigu na veselje bre!!!
a ja se mislim da ti nista shvatio. problem nije sto su tamo kuce od cokolade - a nisu - vec sto je mozak od cokolade.
 
E mora da su u međuvremenu stavili. :) Kad sam jutros gledao nije ga bilo. :)
 
A u Hrvatskoj ljudi nisu propustili da, povodom vesti da Beograd narucuje spanske tramvaje, na forumima masovno opet pljuju Koncarov tramvaj.

http://www.index.hr/forum/default.aspx?q=t&idf=43&idt=253249&p=23

Npr.

Ne znam kakvi su španjolski tramvaji, ali ovi zagrebački su zaista prava katastrofa.
Izgleda da su građeni za grad od 50.000 umirovljenika koji se tek ponekad odluče
provozati gradom.

Mjesta uz vrata uopće nemaju držače.

Što su konstruktori očekivali, da se građani magnetnim cipelama ukopaju u podnu konstrukciju, jer, nemaju se za što držati?

Ili očekuju da zetovi vozači kreću ili zaustavljaju tramvaj kao da voze ljude.

Izgleda da im je posebna slast neglo krenuti i naglo stati, da što veći broj putnika završi na nosu ili u boljem slučaju na leđima nekog tko se uspio negdje pridržati.

Takve tramvaje bi trebalo proglasiti opasnima za zdravlje, m ožda čak i život., a ne ih nuditi po svijetu kao kvalitetnu robu.
 
Dobro, šipke su sitna stvar, to se lako da ispraviti. Inače i u Helsinkiju, koji ima X puta manje gužve od Zagreba, a o Beogradu da ne govorim, su imali zamerku da tramvaj ima premalo šipki! :)
 
markobg":2cgd3gks je napisao(la):
Dobro, šipke su sitna stvar, to se lako da ispraviti. Inače i u Helsinkiju, koji ima X puta manje gužve od Zagreba, a o Beogradu da ne govorim, su imali zamerku da tramvaj ima premalo šipki! :)
ja mislim da su u zagrebu vece guzve u prevozu, a tramvaji idu brzinom kao da ih vozac pokrece nogama.
 
Meni je zanimljiv ovaj drugi deo teksta sa CAF-ovog sajta

These units are based on the URBOS, a new LRV family developed by CAF with the experience acquired over the last few years in projects such as those for Bilbao, Sevilla, Malaga, Vitoria, Antalya (Turkey), Edinburgh, Zaragoza and Houston.
Da li to treba da znači da ćemo mi premijerno dobiti neki novi model tramvaja ili o čemu se tačno radi?
 
Pa svi ti CAFovi tramvaji su zasnovani na jednoj te istoj bazi (kako je oni zovu URBOS). A svaki grad dobije poseban model na osnovu želja i potreba. :)
 
evo nase zelje:

- necemo mebl na sedistima

- hocemo da neki beogradski glas najavljuje stanice

- necemo tastere za stop na sledecoj stanici

... i stvarno mislim da bi s obzirom na nase vozne navike prednji deo tramvaja trebalo da bude oblozen debelom gumom.
 
Vrh