Ja to ne gledam tako. Kao, autobus sa gumama na tockovima mi bode oci, a tramvaj sa celikom na tockovima, pantografom i paukovom mrezom mi je melem...
Gledam po funkcionalnosti.
Tramvaje siris gde mozes a da ne ometa saobracaj, okolinu i samog sebe (skretanja, drmusanja, kocenje na nagibu, trosenje sina, itd...)
Trolejbuse siris po brdovitim a malo uzim terenima koji su pretesni za tramvaje a naporni za autobuse. Ali uz uslov da ni oni ne ometaju druge i sebe. Npr poslednje sto nam treba na 1+1 putu kroz Jajince su redine trolejbusa koji nemaju gde da mrdnu a paralisali su celo naselje i zarobili 50.000 ljudi na putu ka ili od centra.
Autobuse siris svuda tamo gde ovo prethodno dvoje ne mogu, iz bilo kog razloga. Jer su okretniji, prakticniji, prilagodljiviji. Jednomrecju - svestrani i dokazani.
I to je to. To je cela sustina. Jedan vid je dobar za ovo a los za ono, drugi za ovo, i treci za ono. Razvrstavanje i sirenje po funkcionalnosti i potrebama. A ako cemo da sirimo i organizujemo samo po estetici, onda mozemo i na konjske zaprege da se vratimo (iako ja ne vidim nista lepo u tome ali znam da mnogi vide).
A ako ce da se sve vrti oko busanja "pa imamo taj i taj % vozila na elektricni pogon u tom i tom delu centra"... Pa to je kao ono kada neka sluzba kupi inventar ili vozila iz 10 zemalja samo da bi politika bila zadovoljena. A to sto se pravi logisticki kosmar, to ko shisha. Tako i s ovim. Sta me briga da li u Kralja Milana vozi celik po sini ili guma po asfaltu? Da nece mozda EU da me pita koliki je stepen inkluzije tramvaja u centru Beograda? Kako se tretira tramvajska manjina u sistemu JGP Beograda...
Pa onda cemo da dodjemo i do toga da se pita gde je inkluzija minibusa, zasto je monorail diskriminisan, gde su zicare... ma idi bre, nema kraja. Manimo se tih coravih posla.
Sad ce neko da kaze "ali ali, zagadjenje..." Zagadjenje u Beogradu iz auspuha je minorno. 70% dolazi od industrije i grejanja. Da li ce Kralja Milana proci elektromotor ili auspuh modernog autobusa, to je toliko malo da je zanemarljivo. Uostalom, za 5 godina elektricni autobusi ce biti dostupni i prakticni koliko i dizel, tako da ce moci da se tera autobus bilo gde a da ne zagadjuje nista vise od tramvaja.