Šta je novo?

Tramvaji

Наравно, али погрешно је да код нас аутобуси буду носиоци транспорта у најужи центар града. Зато треба мрежу проширити и у сам центар, а слажем се да треба и по НБГ. Једно не искључује друго. Ево за почетак нек направе нормалан приступ мосту на Ади из Јурија Гагарина кроз Марка Христића, а не да се дебилно кружи око блока 42.
 
Ja to ne gledam tako. Kao, autobus sa gumama na tockovima mi bode oci, a tramvaj sa celikom na tockovima, pantografom i paukovom mrezom mi je melem...

Gledam po funkcionalnosti.

Tramvaje siris gde mozes a da ne ometa saobracaj, okolinu i samog sebe (skretanja, drmusanja, kocenje na nagibu, trosenje sina, itd...)

Trolejbuse siris po brdovitim a malo uzim terenima koji su pretesni za tramvaje a naporni za autobuse. Ali uz uslov da ni oni ne ometaju druge i sebe. Npr poslednje sto nam treba na 1+1 putu kroz Jajince su redine trolejbusa koji nemaju gde da mrdnu a paralisali su celo naselje i zarobili 50.000 ljudi na putu ka ili od centra.

Autobuse siris svuda tamo gde ovo prethodno dvoje ne mogu, iz bilo kog razloga. Jer su okretniji, prakticniji, prilagodljiviji. Jednomrecju - svestrani i dokazani.

I to je to. To je cela sustina. Jedan vid je dobar za ovo a los za ono, drugi za ovo, i treci za ono. Razvrstavanje i sirenje po funkcionalnosti i potrebama. A ako cemo da sirimo i organizujemo samo po estetici, onda mozemo i na konjske zaprege da se vratimo (iako ja ne vidim nista lepo u tome ali znam da mnogi vide).

A ako ce da se sve vrti oko busanja "pa imamo taj i taj % vozila na elektricni pogon u tom i tom delu centra"... Pa to je kao ono kada neka sluzba kupi inventar ili vozila iz 10 zemalja samo da bi politika bila zadovoljena. A to sto se pravi logisticki kosmar, to ko shisha. Tako i s ovim. Sta me briga da li u Kralja Milana vozi celik po sini ili guma po asfaltu? Da nece mozda EU da me pita koliki je stepen inkluzije tramvaja u centru Beograda? Kako se tretira tramvajska manjina u sistemu JGP Beograda... :D Pa onda cemo da dodjemo i do toga da se pita gde je inkluzija minibusa, zasto je monorail diskriminisan, gde su zicare... ma idi bre, nema kraja. Manimo se tih coravih posla.

Sad ce neko da kaze "ali ali, zagadjenje..." Zagadjenje u Beogradu iz auspuha je minorno. 70% dolazi od industrije i grejanja. Da li ce Kralja Milana proci elektromotor ili auspuh modernog autobusa, to je toliko malo da je zanemarljivo. Uostalom, za 5 godina elektricni autobusi ce biti dostupni i prakticni koliko i dizel, tako da ce moci da se tera autobus bilo gde a da ne zagadjuje nista vise od tramvaja.
 
Jа више гледам на ефикасност и комфор. Трамвај удобиније превезе већи број путника. Његова мана у Београду јесте што обилази пуно. Гужва у аутобусима је неподношљива, посебно на Бранковом мосту, у 31 и 27. Ове и прошле године сам доста користио трамвај дуж булевара због посла, и то до скоро самог краја. И био је веома ефикасан. Проблем је само био што сам морао од центра да се возим са 26 или 27 до Таша или Вука где сам преседао на трамвај. Фали да трамвај продужи право булеваром до Теразија. Слично фали и од Славије. Преседање на 31, 29 и 22Леле је једнако мучно као преседање на 27 и 26. Ти аутобуси долазе већ препуни.
 
Dobro ali jasno je da na linije poput 26 ne moze nasilno da se ugura tramvaj. A ne moze vala ni trolejbus, jer ako nesto capne ili pukne u Maksima Gorkog (pre prosirenja, koje ko zna kad ce biti) ili u Todora Dukina, svi duz te deonice linije mogu da se roknu. Ne samo putnici 26 nego i svi u tom delu grada. Jer u roku od minut, puni se cela Todora Dukina, za 5 min Maksima Gorkog, a za 10 minuta Tuzni bulevar. A to je s autobusima mnogo redje, jer drugacije rade i ne zavise od mreze i sina.

Zato kazem, svako ima svoju ulogu, svoje prednosti i svoje mane. Ja ne kazem "izbaci jedan ili dva vida prevoza i ostavi samo autobuse". Kazem da ima mesta i namene za sve. Ali da mora da se zna i razume gde ide jedan vid, gde drugi, a gde treci.
 
Свакако, није ми идеја да 26 постане трамвај, већ да се трамваји из булевара и Рузвелтове не преливају на 26. Значи не да се било шта укида, већ да се растерети продужењем трамваја. Један вид превоза не мора да искључује други.
 
Naravno, nisam ni mislio da to predlazes nego sam uzeo 26 kao primer opterecene, i linije koja prolazi kroz centar grada, ali je tramvaj ne moze spasiti. Jer bi doneo vise rizika i problema nego resenja. Prosto, mora tako. Neke linije moraju da budu autobuske i tu se nista ne moze.

A svakako da tamo gde se moze, i gde je ocigledno da je predvidjen tramvaj, tamo ih treba siriti.
 
Не може је спасити, линији 26 нема спаса. Али је може растеретити, тј. да је не оптерећују људи који дођу из булевара трамвајем, а желе да наставе ка центру па преседају.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=860055#p860055:zmeze1bz je napisao(la):
Bender Rodriguez » 23 Jun 2021 22:53[/url]":zmeze1bz]Gledam po funkcionalnosti.

Tramvaje siris gde mozes a da ne ometa saobracaj, okolinu i samog sebe (skretanja, drmusanja, kocenje na nagibu, trosenje sina, itd...)

Trolejbuse siris po brdovitim a malo uzim terenima koji su pretesni za tramvaje a naporni za autobuse. Ali uz uslov da ni oni ne ometaju druge i sebe. Npr poslednje sto nam treba na 1+1 putu kroz Jajince su redine trolejbusa koji nemaju gde da mrdnu a paralisali su celo naselje i zarobili 50.000 ljudi na putu ka ili od centra.

Autobuse siris svuda tamo gde ovo prethodno dvoje ne mogu, iz bilo kog razloga. Jer su okretniji, prakticniji, prilagodljiviji. Jednom recju - svestrani i dokazani.

I to je to. To je cela sustina. Jedan vid je dobar za ovo a los za ono, drugi za ovo, i treci za ono. Razvrstavanje i sirenje po funkcionalnosti i potrebama. A ako cemo da sirimo i organizujemo samo po estetici, onda mozemo i na konjske zaprege da se vratimo (iako ja ne vidim nista lepo u tome ali znam da mnogi vide).
Ako ćemo striktno da se držimo toga da tamo gde imamo 1+1 ne može trolejbus, onda spadosmo na to da možemo samo da imamo liniju 28, i to samo do gradske bolnice, i da nigde više ne širimo trolebuse, osim da imamo linije po NBG, Isto i sa tramvajima, da sve lepo poukidamo po starom Beogradu, a širimo samo na NBG strani.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=860078#p860078:3bqut26k je napisao(la):
solecar » Čet Jun 24, 2021 12:15 am[/url]":3bqut26k]Ako ćemo striktno da se držimo toga da tamo gde imamo 1+1 ne može trolejbus, onda spadosmo na to da možemo samo da imamo liniju 28, i to samo do gradske bolnice, i da nigde više ne širimo trolebuse, osim da imamo linije po NBG, Isto i sa tramvajima, da sve lepo poukidamo po starom Beogradu, a širimo samo na NBG strani.
Ako ćemo da seciramo reči jedni drugima, i da merimo u svakom momentu da li je pisac hteo da kaže da: 1) trolejbus ne treba da se širi nigde gde je ulica uža od 4 trake, ili 2) je pak samo hteo da kaže da je apsurdno i besmisleno terati trolejbuse u gudure i čepove Jajinaca... onda možemo svi da batalimo forum jer se niko nikad ni sa kim neće složiti, pošto će se uvek naći neki detalj koji može da izazove sumnju ili nesporazum.

Predlog sa mrežom u Jajincima sam uzeo kao primer nečega što na papiru deluje lepo, čak i plemenito, ali u realnosti bi rezultovalo zastojima na nedeljnom nivou. Ja sam svojevremeno pisao ovde da neki ljudi mnogo očekuju od GSPa glede tehnologija i sofisticiranosti. Nisu mi verovali. Kažu previše sumnjam. Okej. Evo večeras se potvrdilo koliko (ne) preterujem, kad sam video BKM osakaćen i lišen svojih originalnih farova, jer mu nisu lepo radili, na koji su stavljeni farovi sa Trabanta. Sa idejom da će oni lakše da se održavaju i bolje da rade. I oni su crkli, oba. Jel neko zaista misli da takvom preduzeću treba poveravati da pušta svoja vozila na neke od kritičnih saobraćajnih tačaka na kojima zastoj znači paralisanje celog kraja?

Takođe, jedna od poenti kod projektovanja trasa ali i mreže je da depo za svako vozilo bude relativno dostupno i blizu. Ne da vozač mora da menja pet opština dok završi smenu i odjavi se ili dok odveze neispravno vozilo u depo. Ja znam da se to na ovim prostorima izostavlja, pošto imamo situaciju da tramvajski depo u Beogradu sa 80% vozila leži na jednom usamljenom kraku a da mu 3/4 linija leže s druge strane reke i dva mosta (od kojih je već godinama unazad 80% vremena radio samo jedan). Ali to što je tako urađeno i što je tako ostalo, ne znači da je to normalno i racionalno.


Moram da kažem, nevezano za tebe i ne odnoseći se na tebe - Iskreno, nisu mi jasni ljudi i predlozi na ovom forumu. Novi Beograd sav u poljanama, ne bašticama, nego poljanama... koje čekaju šine i mrežu. Ko o čemu, ljudi ovde o širenju tramvaja po brdima, sokacima i selima na desnoj obali Save. Isto tako, delovi grada poput Vračara, Savskog venca, Voždovca... sasvim pogodni za trolejbuse. Negde širi, ali negde uzani. Ne može tramvaj ali može nešto ''solo'' i startno. Šta ćemo kako ćemo, ljudi ko iz topa - puštaj trolejbus kroz Jajince i do Zemuna! Aman... :roll: Šta je sledeće? Monorail preko Kopitareve gradine?
 
Pogrešno si razumeo šta sam hteo da kažem. Hteo sam na slikovit način da pokažem kako tvoj post može da zvuči i drukčije, tj. da sam video i tu stranu. E sad, da li sam jedini koji je i to video, ne bih znao. Takođe, uzimaš te Jajince kao loš primer, a identičan primer tome bi bio Bahtijara Vagabzade. Naravno, tu se postravlja i ono da je moguće proširivanje zasecanjem brda, ali realno, ko bi se time bavio, i kvalitet toga je upitan. Isto tako, imamo primer svakodnevnih čepova u Kneza Miloša, koji je sa 5 traka, a provukli smo trolejbuse tuda. Pa i Vračarske linije na potezu Slavija - Vojislava Ilića. Jedino što funkcioniše 95% bez svakodnevnih zastoja je linija 28.

P.S.
Ako se sećaš, kačio sam plan širenja mreže trolejbusa i tramvaja, kako u starom delu Beograda, tako i na NBG i Zemunu.
 
Šta god mislili o trolejbusima, ali nabavka garniture vozila sa imalo autonomne vožnje (i sa samo 200-300m) preporodila bi trolejbuski saobraćaj i izbegla nanizana vozila, komplikovane i nepouzdane raskrsnice na mreži... Odmah zastoji zbog kvara na mreži, nestanka struje, prepreke na trasi... postaju prošlost, a trojejbuski sistem podiže svoju korisnost i upotrebljivos do, za Bgd, naravno, neslućenih visina
 
@Sole
Ok ok, razumem sad. Izvini što sam loše protumačio tvoj post. :sesir:

Uostalom, veći deo i nije bio upućen direktno tebi nego se odnosio generalno na neke nelogičnosti i moju začuđenost kako ljudi ovde nekad žele da, takoreći - stave kocku u otvor oblika kruga, stave trougao u zvezdu, sabiru jabuke i stolice, prave džem od banane koje nemaju a pored im stoji kilo jagoda... (uzimam ovakve primere radi ilustracije ''niđe veze'' situacija i rezonovanja, i razbacivanja nečim što se nema)

I drugo što sam želeo da objasnim je da nije problem ako trolejbus na svojoj trasi pređe i po 2 km duž ulica koje su 1+1. Ali ako su tako konfigurisane, pozicionirane i regulisane da njihova blokada ne znači kolaps ostatka dela grada. Primera radi, 22 ako zablokira Kruševačku, tamo gore na vrh' brda, to neće paralisati ceo kraj. Ali ako neko od trolejbusa gekne i zablokira se nasred nesrećne Žičke, pa ima ceo Crveni krst a i Vračar da se vataju za glavu. A pokazao sam onomad svojom fotkom i svedočenjem da se u ovom našem gradu dešava da trolejbus ne samo da gekne u mestu bez najave, nego se i potpuno zablokira nasred ulice. Sa sve kočnicama, ali i vratima i putnicima. I kako onda tako nešto da se pusti u Jajince do kojih vodi, i iz kojih vodi jedan nesrećni put sa po jednom trakom...


Što se Bahtijara Vagabazde tiče, pa koliko vidim ona većim delom ima 3 trake. Istina, nisu svuda baš prave 3 trake, ali vidim da ima širinu. Ali slabo znam taj deo grada, samo sam par puta išao do Miljakovca. Verujem da ima još stvari tu koje treba razrešiti. Uostalom, i autori one studije o trolejbusima su više puta pokazali da su daleko od savršenog i nepristrasnog (nakaradna okretnica Slavija, ukidanje 19, sakaćenje 21 i 22...) Tako da verujem da će i tu biti raznih peripetija.
 
Moguće da je neko pominjao ranije ali vozim se u CAF-u u kome klima manje više radi samo u prednjem delu vozila okvirno prva trećina.
 
Eво планова за трамвај из стратегије развоја јавног превоза у Београду до 2033. године.

До 2027. у плану су следеће трасе:
- блок 42 - Тошин бунар (дуж булевара Милутина Миланковића, 2,32 км)
- Сава центар - Тошин бунар (дуж булевара Зорана Ђинђића, 4,41 км)
- Јурија Гагарина - Нова Виноградска (1,39 км)
- Јурија Гагарина - блок 42 (дуж Црвене Армије/Ђрођа Станојевића, 1,12 км)
- Славија - Калемегдан (дуж Краља Милана, Теразија, Трга и Васине, 2,33 км)
- Црква Светог Марка - Теразије (дуж булевара Краља Александра и Трга Николе Пашића, 0,7 км)
- Патријарха Димитрија - Кнежевац (исправљање трасе од БИГа право улицом Ослобођења, 0,7 км)

До 2033. у плану су следеће трасе:
-Тошин бунар - Бежанијска коса - др Ивана Рибара (дуж улица Тошин бунар, Николе Добровића, Марка Челебановића, Недељка Гвозденовића, Сурчинске и др Ивана Рибара, 4,74 км)
-Студентска - Ивићева (од Студентског града до Сенског трга дуж улице Тошин бунар, 1,8 км)
-Баново брдо - Лабудово брдо (дуж Ибарске магистрале, 4,85 км)
-Устаничка - Мали Мокри Луг (дуж булевара Краља Александра, 2,23 км)
-Омладински стадион - Панчевачки мост (дуж Мије Ковачевића и Вишњичке до Аде Хује, 3,2 км)
-"Трансверзала" Булеавр ослобођења - КЦС - Прокоп (новопланирана саобраћајница, 0,9 км)

И у плану након 2033. су:
-Ада Хуја - Крњача (од Аде Хује новом Дунавском до Панчевачког моста, па преко њега до Крњаче, 2,16 км)
-Крњача - Збег (дуж Зрењанинског пута, 8 км)

У плану је и набавка 144 нископодних трамваја дужине 32 м.

-План за проширење мреже на НБГ је солидан осим трасе дуж булевара Црвене Армије и Ђорђа Станојевића, та веза Јурија Гагарина и моста на Ади је морала да буде преко Марка Христића, и краће, и брже.
-Исправљање пруге ка Кнежевцу ми се исто свиђа, као и продужеци пруге од Устаничке и Бановог брда.
-Продужетак пруге кроз центар града природним трасама је одличан, у суштини повратак на предратна решења. Штета само што није у плану и траса Ушће-Бранков мост-Бранкова улица-Призренска-Теразије.
-Трансверзала до Прокопа је занимљиво решење, штета само што је слеп крак и што је баш далеко у плановима, те се плашим да ће и та саобраћајница бити рађена тек после 2027.
-Трамвај преко Панчевца до Збега је неупоредиво боље решење него преко моста на Ади Хуји, и драго ми је што су одустали од првобитне идеје. И овде има кружења, али није страшно. Мада је и даље чудан овај планирани сноп метроа, БГ воза и трамваја на делу од Панчевца до Аде Хује.
 

Prilozi

  • tramvaj centar.gif
    tramvaj centar.gif
    256,8 KB · Pregleda: 871
  • tramvaj jug.gif
    tramvaj jug.gif
    294,6 KB · Pregleda: 870
  • tramvaj NBG.gif
    tramvaj NBG.gif
    303,1 KB · Pregleda: 868
  • tramvaj sever.gif
    tramvaj sever.gif
    225 KB · Pregleda: 871
Za početak neka urade - Јурија Гагарина - блок 42 (дуж Црвене Армије/Ђрођа Станојевића, 1,12 км) a ostale ideje da se razmotre, pogotovo turistički tramvaj do Kalemegdana.
 
И даље ми није јасно зашто планирају да 6 продуже до Калемегдана преко Теразија, док на траси ка Славији желе да пусте сулуду локалну линију 1 Калемегдан-Славија, и ако могу да пусте линију Бањица-Калемегдан преко Теразија?
 
Biće da ne razumemo to SMART planiranje.
 
Дошљак":e3we9s9f je napisao(la):
И даље ми није јасно зашто планирају да 6 продуже до Калемегдана преко Теразија, док на траси ка Славији желе да пусте сулуду локалну линију 1 Калемегдан-Славија, и ако могу да пусте линију Бањица-Калемегдан преко Теразија?
Pošto će linija 1 biti jedina na tom potezu ona mora imati jako veliki broj polazaka, a realno nema potrebe da se nekoliko puta poveća kapacitet tramvaja ka Banjici. Eventualno mogu da isprave 10 preko Terazija, kao dopunu za 1.
 
Биће једина на делу потеза, до Теразија. Даље ће делити трасу са 6 до Калемегдана. Мислим да је и 10 оваква каква је корисна пошто повезује Дорћол са Вождовцем и Бањицом, а линија Калемегдан-Славија-Бањица би била корисна за повезивање Бањице и Вождовца са центром града. Траса Славија-Бањица би могла да поднесе још једну линију, само да се појача електромрежа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=860988#p860988:whw0dm2j je napisao(la):
Bender Rodriguez » 29 Jun 2021 02:10 am[/url]":whw0dm2j]
Fala-q.jpg

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=IUZEtVbJT5c[/youtube]
Ај сад погледај колико трака има Улица Недељка Гвозденовића на Бежанијској коси :D
 
Ту на Бежанијској коси боље да из Марка Челебановића трамвај скрене у Норвешку и Грчку. Евентуално да продужи до Ледина докле буде проширена Сурчинска. Мада доста зависи од тога где ће бити окретница за потез 600.
 
Ljudi, ne zanosite se nekakvim tramvajima. Jedna Dž. Vašingtona se radila dve godine, a tek za šest da se uradi toliko pruge. Pogotovo, idu izbori, te mora nešto novo da se predstavi. Sećam se i plana u tri varijante koji je naprasno nestao, doduše dobili smo nove okretnice buseva i to je to, kamoli km nove pruge.

Što se tiče poteza 600, ako se drže plana u tri varijante za buseve, onda 604 ide na B. Kosu, dok 605 ostaje u blokovima. Za ostale linije, mislim da se neće menjati mesto okretanja.
 
Vrh