Šta je novo?

Tramvaji

Gledajući na temi West 65 slike iz vazduha, tako je jasno da je bul. Milutina Milankovića već sad (pre je bio pust celom stranom uz ž. prugu) sasvim dovoljno izgrađen s obe strane da bi imalo smisla odmah produžiti tramvajsku prugu do kraja bulevara, a kao okretnicu napraviti krug oko zgrade Poreske uprave. Ovde je ceo prostor na bulevaru već rezervisan, okretnica oko Poreske uprave takođe ne bi tražila nikakve otkupe. Još bolje - krajnje stajalište okretnice postaviti odmah ispod nasipa pruge (to već zahteva rušenje onih udžerica iza Poreske uprave ka nasipu). Na taj način bi se dobila nova trasa za tramvaje i mogućnost direktnog prelaska sa tramvaja na voz i obrnuto na izmeštenom Tošinom bunaru, a presumerenje bar jedne linije bi donekle rasteretilo i Jurija Gagarina. A dalo bi smisao i nekoj liniji koja dolazi preko mosta na Adi.
 
Gledajući Novi Beograd u globalu jasno je da treba širiti tramvajsku mrežu najviše po njemu.
 
Крајње је време, најмање још 3 правца (низ булевар Милутина Миланковића до пореске управе, низ булевар АВНОЈа до Студењака и после уз Студентску до Партизанске авијације и Бежанијске косе и
дуж Николе Тесле до Земуна) Али ће увек остати проблематичан прелазак реке.
 
Predlog koji sam već kačio za proširenje tramvajske i trolejbuske, samo deo mreže na NBG i Zemun.

nbg tram mreza.jpg
 
Свиђа ми се, али има ли смисла толико?
 
Пардон нисам схватио да је тролејбус у питању, мада си написао
 
Naravno da na NBG ima mnogo dobrih trasa za tramvaje, ovo gore sam spomenuo jer baš bode oči. Bolje da proširenje mreže rade u malim koracima gde je lako izvedivo nego nikako - čekajući da se “zvezde poklope” za grandiozne maštarije.
 
Realno gledano, čak i da treba samo okretnica na jednom mestu da se izgradi, oni bi čekali da se "zvezde poklope".
 
Дали неко зна кад ће да одраде скретање лево из Немањине у правцу Сајма,не знам шта се чека више нема нигде никаквих информација .
 
Чим сруше стару црпну станицу. Требало је још пре месец дана али изгледа неће још два месеца.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=846224#p846224:9r6y7x7t je napisao(la):
Žika » Fri Apr 30, 2021 9:17 am[/url]":9r6y7x7t]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=846187#p846187:9r6y7x7t je napisao(la):
Dart » Pet Apr 30, 2021 12:59 am[/url]":9r6y7x7t]Skretnica se neće sama od sebe prebaciti, ali je vrlo moguće da se aktivira u trenutku prolasku tramvaja za šta je takođe kriv vozač.
Kako se desi da prednjim postoljem tramvaj prođe pravo a zadnje postolje skrene desno ?
Ili isto je bilo kad je puštena Nemanjina i tramvaj izleteo ? Vozač je ekpresno dobio otkaz ( Vesić/Bogdanović) pa se sudila i dobila spor-vraćena na posao.
Za neke stvari treba sačekati jer može svašta da isčili u ovim managera žvesića rekonstrukcijama.

Post iz pepela. :D Mislim da to ima veze sa nacinom na koji te skretnice rade. Da bi se skretnica prebacila pantograf tramvaja mora da prodje preko onog "klizaca" (stvarno ne znam tacni naziv). E sad u redovnoj voznji tramvaj (KT makar) ima onaj prekidac "za skretnicu" koji ima dva polozaja, tipa pod naponom i bez napona. Ovaj prekidac driz i vucne motore pod naponom. U standardnoj voznji, prekidac je u polozaju "pod naponom". Ako ovako prodje preko klizaca na kontaktnoj mrezi zatvara se strujno kolo i skretnica se okrece (nebitno u kom je polozaju bila). Ako treba da ostane u istom, vozac pre prolaska pantografa preko klizaca okrece prekidac, prekida strujno kolo (ali i napajanje vucnih motora) i sa skretnicom se nista ne desava.

Kao klinac u srednjoj sam iskopao nege elektricnu semu skretnice i kako zapravo radi ceo sistem, ali to je vec davno bilo ne secam se svega, voleo bih da me ispravi neko ako gresim. Tu je i ovaj lep post iz daleke 2009 godine u ovoj temi:

Recept za prebacivanje skretnice koji primjenjuju u GSP je ostao iz vremena "Đuro Đaković" tramvaja. Česi su smislili da se skretnica prebacuje tako što se kola uspore, pa bez dodavanja vožnje ili kočenja prekidač okrene na "pod strujom". Evo šta se dešava ako se radi suprotno:
Pred skretnicu, dodaješ vožnju. Okreće se krst akceleratora, smanjuje se njegova otpornost. Motori vuku sve veću struju.
Okrećeš preklopnik skretnice na "pod strujom". Trebalo bi da se tada uključi otpornik kroz koji će se zatvoriti strujno kolo skretnice. Međutim, krst akceleratora je otišao predaleko od početnog položaja i automatika ne dozvoljava da se taj otpornik uključi.
Panograf nailazi na "sanke" i kratku izolovanu sekciju između 600 V kontaktne mreže i kontakta skretnice. Motori su veliki induktivni potrošači i ne može im se naglo promijeniti struja. Pošto se to ipak pokušava, dolazi do indukcione pojave, praćene pirotehničkim efektima na pantografu i, ponekad, iskakanjem maksimalnog releja. Kola se trzaju, putnici majstoru pominju familiju.
Ako maksimalni već nije iskočio, motorgenerator sad svakako ostaje bez napajanja. Isključuje se konaktor SN u njegovom kolu i onemogućava komandu vožnje. Vozač može da pritiska pedalu, ona kao da ne postoji.
Na kontakt skretnice nailazi tramvaj kome ne rade ni motorgenerator, ni vučni motori, ni otpornik skretnice. Strujno kolo skretnice nema kroz šta da se zatvori i skretnica se ne prebacuje.
Sve ovo se dešava u djeliću sekunde....

Ono sto sam ja primetio je da nekim lokacijama (najcesce stare okretnice kojie nisu u aktivnoj upotrebi) ovi "klizaci" na kontaktnoj mrezi nisu u upotrebi, verovatno zbog ovakvih stvari (stotine proazaka u pravac, i mozda 1/2 van pravca a za svaki prolazak u pravcu vozac mora da prebacuje prekidac), a mozda i ne rade zbog (ne)odrzavanja.

Moguce je da je ovde pre rekonstrukcije bilo tako, uradili remont, povezali skretnicu kako treba, tramvaj u zaletu, vozac zaboravio da je sad promenjeno ili nije ni znao (ljudi smo, navika je cudo), skretnica okrenuta u pravac, prednje postolje prolazi, pantograf nalece na klizac, prekidac u polozaju pod naponom, zatvara se kolo, skretnica odlazi u skretanje i zadnje postolje izlece.

U teoriji ljudski faktor, u praksi nesot sasvim ocekivano ako nije vozacima skrenutna paznja ili dodatno obelezeno na neki nacin.

Pored ovoga, postoje i ovakvi slucajevi, ali ne verujem da je to bilo ovde jer po slici/putanji koju je tramvaj presao van sina, ne deluje mi kao da je stao pre skretnice:

Slucaj iz 2012.:
- Ова скретница, као и скретнице у Ресавској, код Ташмајдана и Бувљака јесу „мртве“. Искључена им је струја па се њима управља ручно, а не ручицом из трамваја. Чак на овој скретници код Вуковог споменика недостаје један део, тзв. „шпулна“, због чега она често ради како хоће, а не како се њоме управља. Зато се она, и поред ручног подешавања, вратила у првобитни положај – у даху каже један од искуснијих возача трамваја са дугим стажом, који није желео да се представи због страха од отказа. Објашњава и да возачи у ГСП раде под великим притиском шест дана у недељи, односно и по 70 прековремених сати месечно, а да им се не плаћа само законом прописаних 20 сати.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=855526#p855526:3300mt8i je napisao(la):
Дошљак » Пет Јун 04, 2021 1:43 pm[/url]"]Чим сруше стару црпну станицу. Требало је још пре месец дана али изгледа неће још два месеца.
Много се то одужило .
 
Kod Pravnog se više puta dešavalo da tramvaj iza bude preblizu i uđe u skretnicu na mreži dok prethodni prolazi i prebaci mu. Samo tako se desi da se tramvaj raziđe sam sa sobom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=855526#p855526:1b06tcqs je napisao(la):
Дошљак » Pet Jun 04, 2021 1:43 pm[/url]":1b06tcqs]Чим сруше стару црпну станицу. Требало је још пре месец дана али изгледа неће још два месеца.
Ma to, samo polako.
Je** se njima...

Ja sad u junu uplatio BusPlus prvi put od prošlog novembra. Još sam u fazi odlučivanja hoću li da ostanem na tome (na plaćanju, kao što sam i radio prethodnih 15 godina) ili ću malo i ja da počnem da ''tumačim ugovor po svome'' kao što nedavno rade Grad, GSP i DJP.

Džukele lenje. Pola grada odnosno pola linija im stoji osakaćeno ili izmešteno već 5 jbnih godina.
 
Без журбе. Ипак је то нови центар града.
Ја сам престао да плаћам месечну, имам картицу за појединачне вожње коју по потреби уплаћујем и откуцавам, ал углавном гледам да се не трошим ту.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4YHRzatc3dc[/youtube]
Stigle tramvajske šine za Bulevar Patrijarha Pavla,možda dogodine krene ponovo trojka,jedina veza između centra grada i polazišta barskog voza na Topčideru. Samo,primećujem u komentarima ispod videa da se mnogi žale na izvođača koji obavlja radove,kažu da je to isti onaj koji je više godina krpio Bulevar 27. Marta.
 
Juce sam se vozio 7. marke CAF ..... spolja vrucina,nije radilo hladjenje a prozori su hermeticki zatvoreni od dolaska (jelte neka pamet bistra).
Padanje u nesvest.

Mislim se - samo u Srbiji :/
 
Imao je takva vozila Beograd i1941. Uvezli ih Nemxi i zvala se dušegupke
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858142#p858142:1l0u4khp je napisao(la):
Užice » Sre Jun 16, 2021 1:03 am[/url]":1l0u4khp][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4YHRzatc3dc[/youtube]
Stigle tramvajske šine za Bulevar Patrijarha Pavla,možda dogodine krene ponovo trojka,jedina veza između centra grada i polazišta barskog voza na Topčideru. Samo,primećujem u komentarima ispod videa da se mnogi žale na izvođača koji obavlja radove,kažu da je to isti onaj koji je više godina krpio Bulevar 27. Marta.

Ove šine i ova faza nema veze sa okretnicom u Topčideru. Mislim da tramvaji mogu i sada da saobraćaju. Ako je do mreže, onda ćemo se načekati mnogo mnogo godina. Faza u kojoj se radi potez pre ovog poteza do same okretnice, odnosno raskrsnica kod bivše pumpe čisto sumnjam ako bude ova brzina da može dogodine da se pusti u saobraćaj. A ako se nešto radikalno ne promeni, trojka neće još deset godina krenuti za Kneževac.
 
Тројика не вози већ три године и ко зна колко још неће, реално страшна прича, темпо радова је пропаст катастрофа, буквално скоро да ништа не раде .
 
Vrh