Šta je novo?

Tramvaji

U poslednjih 10-15 godina trojka više nije radila negp što jeste. Bila je žrtva i gradnje mosta preko Ade...
 
Realno gledano,nema zdravorazumskog objašnjenja zašto trojka i sada ne saobraća alternativnom rutom preko NBG i Mosta na Adi,do topčiderske okretnice. Još nisu odradili tramvajske šine u Savskoj ulici,i o tome se uopšte više ne govori kada će biti,ali mislim da nema nikakve tehničke prepreke da se ovog trena pusti linija 3 preko Novog Beograda,kako trenutno saobraća i linija 12. Pre par meseci sam išao pešice do stanice Topčider,i koliko se sećam tramvajska elektromreža stoji netaknuta kakva je bila i pre otpočinjanja radova u Bulevaru Patrijarha Pavla,jedino nema tramvaja već dosta dugo.
 
Да стварно ми није јасно зашто се нигде на помиње шта се дешава и када ће да се одраде шине у Савској, као да је то апсолутно небитно, а није тако.
 
Људи никад нису били пасивнији према изменама јавног превоза. Толерише се непостојање тројке, толерише се непостојање трамваја од Саваког трга до моста на Ади, толеришу се разна скраћивања, измештања и укидања.
 
Jedan deo građana je postao pasivan, ali možda se desi čudo pa se pokrenu i u vezi gradskog prevoza, sad kada su počeli da se brinu oko svojih krajeva.
 
Da li negde postoji u elektronskom formatu plan i detalji projekta razvoja tramvajske mreže početkom 1980tih to jest tramvajem u 21. vek?
Zanimljivo je kako tramvaj nije širen u centru jer je trebao da se deniveliše i da se gradi premetro što nažalost nismo nikada doživeli te je tramvaj ostao tinejdžer sa potencijalom koji nikako da poraste i iskoristi svoje potencijale, a i beži od odgovornosti to jest centra grada.
 
Kačeno i ranije

slika13.jpg
 
Штета што овај план није до краја реализован. Макар да су урадили пругу преко Бранковог и Теразија до Славије доста би јавни превоз био растерећенији а трамвај искоришћенији.
 
I dalje niko ne vidi problem u tome što se tramvaj gura svuda sem po Novom Beogradu koji je ko stvoren za njega?
 
Трамвај разгранат по НБГ сам за себе нема функцију ако се не шири мрежа и са друге стране реке.
 
Pa proširena je, gle'aj kolika je... 3/4 mreže joj leži na desnoj obali Save a depo stoji usamljen na levoj. Mozga bez. U međuvremenu, na NBG...
NBG.jpg
 
Нема адекватног преласка реке. То је главни проблем трамваја у БГ поред круга двојке. Зато сви преседају код Ушћа са трамваја на аутобус. Мада може неки нови крак ка мосту на Ади.
 
Pa ne mora svaki tramvaj na području Beograda da vodi u Knez Mihailovu, pobogu...

Putuju ljudi i iz Blokova u Zemun, sa Tošinog Bunara do Ušća, iz Paviljona do komercijale i radnih mesta kod Brodogradilišta... Sve se to sada obavlja autobusima. Dok Centrala sedi natrpana tramvajima koji stoje i propadaju jer nemaju kuda da voze. I dobro, nema ko da ih vozi, ali to je sad drugi problem i tema.


Ne razumem argument, imamo samo dva mosta za prelazak reke tramvajem, pa je zato uzalud širiti mrežu na levoj obali Save, koja pritom zauzima 1/4 celog urbanog Beograda... Vi stvarno ne vidite nikakav problem u tome da onoliki NBG bulevari stoje prazni sa bašticama i čitavim zelenim pojasevima u sebi (bez drveća, samo trava) i da se tu ne pušta tramvaj, a da se gura, kako ono behu predlozi - do Vidikovca, u Ritopek i Mali mokri lug?
 
НБГ нема довољно окретница да би ту биле локалне линије. Али свакако ту фали ширење мреже. А са друге стране реке фали исправљање чворова, да трамваји из правца Устаничке, Бањице и НБГ иду праве без кривудања и кружења кругпм двојке. Тек онда има смисла и да се шири мрежа на Сремској страни града.
 
Дошљак, да је ово Пешта или Праг, имали бисмо везе Новог Београда и Земуна трамвајем и кроз Т6, и по гребену Бежанијске косе, и испод гребена (Т. бунар - Војвођанска), и Јурија Гагарина - Омладинских бригада - Бул. М. Пупина.

Ми смо, једноставно, брутално неразвијен град. То је сва истина.
 
Наравно, инфраструктура је веома закржљала и није пратила раст града.
 
Samo da se gura sto vise tramvaja po ulicama iz 19. veka i sredice se sve to.


Ja se ranije cudio pojedinim forumasima sto tako srcano brane i podrzavaju nabijanje sadrzaja u gradu po mestima gde ne treba. Sad mi je jasno. Oni su uvideli da narod ovde voli kad ga prave budaIama. Kad niko ne vidi problem u tome sto Novi Beograd ima samo jedan krak sina, a stari 5-6, ocigledno je da ljudi vole to. Nista, teramo kasaba stajl i dalje pa cemo videti kuda ce nas to odvesti u narednih 50 godina. Bitno je da su ljudi srecni. Da moze tunel ispod grada da se izmesta bez ustrucavanja, ali sine na travu po ravnom, e to je vec previse.
 
Зато фали исправљање трамваја кроз центар града - траса од Таша па булеваром испред Скупштине до Теразија, онда од Славије исто до Теразија, и од Теразија Призренском до Бранкове, и преко Бранковог моста. Значи трамвај широким улицама, булеварима и мостом који имају предност у саобраћају уместо бројних скретања и завлачења. Када се то уради, онда има смисла пустити два крака ка Земуну, један булеваром Николе Тесле а други булеваром Михајла Пупина, и попречна веза са блоковима и пругом у Јурија Гагарина дуж Омладинских бригада.
 
Predlozi trasa su ok, samo ja i dalje ne razumem zasto mora da se resi problem tramvaja na istocnom delu grada, s druge strane reke, da bi se pustio tramvaj na Novom Beogradu koji bi isao od jednog kraja NBG do drugog.

Moze u Beogradu da se putuje i zivi i bez prolazenja kroz Parisku i Slaviju svaki put. Mnogi ljudi zapravo tako i rade. Zive na levoj obali Save, rade na njoj, i provode se na njoj. I treba im tramvaj da ih preveze, npr od Tosinog bunara ili Paviljona do Merkatora i nazad. A umesto da se guzvaju u autobusima i guzvama, mogli bi da to obave tramvajem. Samo, dzaba kad nema ko da posadi sine po travi i razvuce zicu po poljancetu... Lakse gurati ih po Ritopecima i Vidikovcima. Mozda i u brda Jajinaca, mada za tamo su vec rezervisane brilijantne ideje trolejbusa... Na vec tesnim putevima sa po samo jednom trakom u smeru.

Al dobro. Ako narod voli tako, ko sam ja da kvarim zabavu.
 
Аргумент је на месту. Али трамвајски систем мора да се посматра као једна целина. Ја бих сутра провукао пругу дуж Омладинских бригада и даље ка Земуну и пустио линије Блок 45-Земун, као и Земун-Баново брдо и Земун-Кнежевац преко моста на Ади. Са друге стране исто џаба ширења ка Малом мокром и Видиковцу, ако опет трамвај заобиђе ужи центар, па се од Вука и Славије преседа на препуне 27 и 31 до Теразија.
 
Pa dobro sad, postoje i linije koje zaobilaze ili tangiraju centar grada pa su od presudnog znacaja za njegovo funkcionisanje. 50, 45, 17 i 18, 85...

Kazem, nek se sire sine i nek se sire linije... Svuda. Ali ljudovi, aj malo i na Novi Beograd po poljanama i ravnicama, a ne samo po gudurama i sokacima :D Pogotovu sto je NBG pravljen za to. I sto je tramvajski depo sa 80% voznog parka upravo na NBG, i to u njegovom centru. Nije na Sumicama, nije u Visnjici, nije u Ritopeku...
 
Vrh