Na koloseku Španci i Hrvati
REZULTAT utakmice između španske kompanije "CAF" i hrvatske firme "Končar" na tenderu za nabavku novih tramvaja, posle nepunih šest meseci od raspisivanja, konačno će biti poznat krajem sledeće sedmice, kažu u GSP "Beograd". Javni gradski prevoznik najavljuje i novi tender za kupovinu 83 nova trolejbusa.
- Tramvaji obe kompanije odgovaraju postavljenim uslovima, i tenderska komisija trebalo bi da do kraja sledeće nedelje odluči čija će ponuda biti prihvaćena - objašnjava Slobodan Stević, izvršni direktor GSP. - Slična je tehnika, a i cene su im približno slične. Za ovu investiciju je namenjeno 60 miliona evra, a prvi tramvaj bi trebalo da izađe na beogradske ulice do kraja sledeće godine. Ugovorom je predviđeno da po isteku probnog perioda eksploatisanja prvog vozila, od tri meseca, ostali tramvaji treba da stignu u roku od tri godine.
Još početkom godine najavljeno je da bi na ulicama glavnog grada od sledeće godine trebalo da saobraća 30 novih tramvaja. Tender za nabaku raspisan je krajem aprila, a Agencija za investicije Beograda, na zahtev ponuđača, prvobitni rok produžila je za sedam dana, do 1. jula. Kako su tada naveli u GSP, za ovaj posao bilo je zainteresovano 17 proizvođača, među kojima i španski "CAF" i hrvatski "Končar elektroindustrija". Tramvaji kompanije "CAF", inače, već prevoze građane mnogih velikih gradova, kao što su Edinburg, Hjuston, Lisabon i Valensija. S druge strane, hrvatski proizvođač do sada nije uspeo da plasira svoja vozila skoro ni na jedno evropsko tržište. Njihovi tramvaji saobraćaju samo ulicama Zagreba, a interesovanje pokazuju gradske vlasti u Helsinkiju.
NOVI TROLEJBUSI
U TOKU je priprema dokumentacije za raspisivanje tendera za nabavku 83 nova trolejbusa. Kupovinom ovih vozila neće biti proširen vozni park, već će biti zamenjeni i povučeni sa ulica trolejbusi stariji od osam godina. Nova vozila će biti niskopodna, klimatizovana i sa najmodernijim sistemom upravljanja, vuče i kočenja. To podrazumeva asinhroni motor. U zavisnosti od kvaliteta i prateće opreme, za nabavku jednog trolejbusa potrebno je najmanje izdvojiti 200.000 evra. U GSP kažu da bi Beograđane novi trolejbusi mogli da prevoze već u drugoj polovini sledeće godine.www.novosti on line