Šta je novo?

Tramvaji

koliko košta ona gumeno oko šina, što se tavlja samo na nekim prelazima, npr. pre je bilo u Savskoj. Kad bi to moglo da se stavi tokom cele trase... verovatno bi troškovi bili veći aličini mi se da je izdržljivije i isplativije nego od ponovne rekonstrukcije čim šine izgule asfalt.
 
vucko":25m8fo4s je napisao(la):
Glupo pitanje,sto budze sine u bulevaru kada trebaju na prolece da rade bulevar i prebacuju sine na sredinu???
Не могу да верујем да ће то да раде а да не раде метро. :bash:
 
To ce da potraje ihaha i plus jedva cekam da vidim kako ce da urade deo od cvetka do ustanicke,to ce biti ludnica :laugh:
 
Sine u Bulevaru se sada samo krpe na par mesta jer postoji opasnost da, kao sto neko rece gore, nece izgurati zimu.

Kada se bude radila rekonstrukcija od Tasa do Cvetka nece biti toliko strasno. Verovatno ce prvo da ukinu tramvajske linije, poskidaju stare sine i na toj strani prosire kolovoz. Onda kada to zavrse, prelaze na sredinu i formiraju tramvajsku basticu od Vuka do Cvetka. Dakle, nece se mnogo odraziti na drumski saobracaj. Ali da je skupa i obimna rekonstrukcija, je.


PS Koji metro?
 
Homer Jay":33okx56e je napisao(la):
Pa zar ti ne čitaš postove našeg člana 2012. Mislim da je do sada saznao i koje će pločice da se koriste u toaletima na stanicama. :kafa:
 
Videcemo kako ce ici to, ako budu postavljali trecu sinu znacemo da je plan LRT prihvacen:D
 
vucko":2312jf3k je napisao(la):
To ce da potraje ihaha i plus jedva cekam da vidim kako ce da urade deo od cvetka do ustanicke,to ce biti ludnica :laugh:
To se neće ni raditi kad se budu premeštale šine u sredinu. Samo Vuk - Cvetko.

Samo da još jednom izjavim da je premeštanje šina omašena investicija i tipično lečenje posledica. Kapiram da i genijusi koji su ovo smislili odluče da se presele kad im se neko parkira ispred kapije.
 
Homer Jay":3vgkaw73 je napisao(la):
Који год, ван памети је да крљају Булевар само због трамвајских шина. Искрено се надам да неће бити глупости зване БЕЛАМ и да ће радити тунел за метро, али то је само празно надање. :kafa:
connect":3vgkaw73 je napisao(la):
Samo da još jednom izjavim da je premeštanje šina omašena investicija i tipično lečenje posledica. Kapiram da i genijusi koji su ovo smislili odluče da se presele kad im se neko parkira ispred kapije.
Да ли мени лаику неко може да објасни која је предност трамвајских шина у средини, осим вишемесечног хаоса и гомиле потрошених пара?
 
@Њиле :)

Па то што се људи онда не паркирају на њима и не стају са сва 4, јер немају разлога за то (радње су са друге стране).
 
^^ Još nešto što meni pada na pamet je, ako je tramvaj u sredini onda se njegov pravac kretanja seče samo sa automobilima koji skreću ulevo, a ako je na strani, onda i sa oima koji skreću ulevo i sa onima koji skreću udesno.
 
^^ Što je u slučaju jednosmernih poprečnih ulica, kakvih je najviše po starom delu grada, relevantno koliko i legitimno uvažavanje činjenice da bi neko mogao zaspati na tramvajskom koloseku.

Ako mislite da se problem nepropisnog parkiranja rešava tako, onda ništa™.
 
Onaj tekst u novostima sluzi samo da popuni prostor bez zelje za davanjem bilo koje nove informacije izvadjen iz naftalina :bash:
 
Нисам баш убеђен у то да се непрописно паркирање решава пребацивањем шина у средину (Милентија Поповића? Доњоградски булевар? Булевар пре Цветка? итд.), али добро, видећемо, могуће је и да грешим.
 
Ako ljudi krenu da se parkiraju i na sine u centru ulice, postavis ogradice (taman tolike da ne mogu kola da predju, sto znaci da mogu da budu skoro neprimetne), otvori u ogradici treba da budu samo tamo gde su stanice i pesacki prelazi - ovim bi se umanjilo i pretrcavanje sina. To resenje ne moze da se primeni kada su sine sa strane, jer su parking mesta na Bulevaru na trotoaru.

Cak i da zanemarimo nepropisno parkiranje na sinama, ovim resenjem se sine manje akaju jer ne prelazi preko njih dnevno stotine vozila koje su uparkiravaju/izparkiravaju, tramvaj ne mora da ceka npr. kada se neki kombi ukljucuje s parkinga u saobracaj (tu nije nista nepropisno, jednostavno covek mora da izadje), smanjuje se uopste ukrstanje automobila i tramvaja i time verovatnoca sudara, itd.

Takodje to sto kao sto ACR kaze tramvaj se onda ukrsta samo sa vozilima koje skrecu levo a ne i sa onim koje skrecu desno, a to stagod connect kazao na Bulevaru ima itekakav efekat. Inace poboljsano skretanje u desno dokazano ima dobar efekat na protok saobracaja (zato u mnogim mestima u Americi i Kanadi sme da se na crveno skrene desno, tj. pri desnom skretanju crveno svetlo se tretira kao stop znak).
 
I propisno i nepropisno parkiranje ukoliko sece put tramvajima je velika smetnja, kao i zajednicko deljenje trase tramvaja i automobila (primer Resavska). Treba omoguciti tramvajima sto nezavisniju trasu, sa sto manje ukrstanja da bi bio brzi, kao i signalizacija kojom bi tramvaj imao prednost. U zadnje vreme sa misljenja da cak i ako je tramvaj sa strane uz trotoar, moguce mu je srediti sto nezavisniju trasu.
 
Mislim da je tu (uz trotoar) dobro resenje ako oba smera tj. oba koloseka idu sa iste strane ulice.
 
hazard":3kymg7hz je napisao(la):
Takodje to sto kao sto ACR kaze tramvaj se onda ukrsta samo sa vozilima koje skrecu levo a ne i sa onim koje skrecu desno, a to stagod connect kazao na Bulevaru ima itekakav efekat. Inace poboljsano skretanje u desno dokazano ima dobar efekat na protok saobracaja (zato u mnogim mestima u Americi i Kanadi sme da se na crveno skrene desno, tj. pri desnom skretanju crveno svetlo se tretira kao stop znak).
Prosto se osećam kao da se najbolje u ćutanju razumemo. Nismo prvi par te vrste, pogotovo u ovo vreme tehnološke otuđenosti.
Uslovno skretanje nema veze sa tramvajima. Ako si toliki baksuz da ti, kadgod želiš da skreneš udesno, naleti tramvaj - saosećam sa tvojim bolom. Ako onaj što se isparkirava ima pravo da se ispreči tramvaju koji je na 30-ak metara od njega u zaletu, imaš vala pravo i ti da istom tom tramvaju isečeš put. U stvarnosti - nema ga niko od vas i sve se svodi na bahatost.

U to da tramvaj u sredini ne donosi ništa po pitanju efikasnosti može se uveriti bilo ko ko koristi novobeogradske krakove linija 7, 9 i 11. Imaš osećaj da to šiba kao ludo, a pritom ti je prolazno vreme isto.

Da se razumemo - meni prosto ne pada na pamet da dajem novac tamo gde bih trebao da ga ubiram. Ekipama Parking servisa treba po sat vremena da se ukažu. Da su ikada do sada bile efikasnije i da im se ne treba slati rahatluk i bombonjera - broj zastoja bi bio zanemarljivo mali. Pa ako se i tada pokaže da ništa nije bolje - prebacimo šine na krovove, ako treba.
 
Pocela rekonstrukcija tramvajske mreze u dr Ivana Ribara. Trajace tri meseca.

Kao neko kome Bulevar znaci kao i sama aorta u mome telu, moram reci da je prebacivanje sina u sredinu izuzetno mudar potez :)
 
Nisam rekao da uslovno skretanje ima bilokakve veze s tramvajem, nego to naveo kao primer da "laksa" desna skretanja pozitivno uticu na saobracaj.

Bahatost, da - ona postoji. Ko misli da ce se ona lako resiti krstarenjem policije i ekipa parking servisa - gresi, jer je to kod nas nazalost desava tako da policija dodje, deli kazne, a onda posle 3 dana kada se policija preseli na drugu lokaciju opet se ljudi parkiraju nepropisno. Kaznena politika doduse je prica za drugu temu, i ona bi popravila stanje stvari naravno - ali to traje. Navike se sporo menjaju, i za neke stvari je kljucna promena svesti ("ja to ne treba da uradim, jer je lose") nego strah od kazne (jer kad pandura nema, onda corak) U medjuvremenu je jednostavnije, recimo, premestiti sine, postaviti stubice, i tako to.

No, cak i u idealnom svetu gde bahatosti nema svejedno ostaje manje akanje sina jer vozila ne prelaze preko njih da bi se parkirala, trasa je nezavisnija (zelis da kazes da je tramvaj koji se manje ukrsta sa saobracajem isti kao i onaj koji se ukrsta vise?), a da ne govorimo o tome kako je stanarima na npr. Bulevaru mnogo lakse sto se buke tice na onom delu gde su tramvaji u sredini nego na onom delu gde su sa strane.
 
hazard":1z242iz9 je napisao(la):
1. (zelis da kazes da je tramvaj koji se manje ukrsta sa saobracajem isti kao i onaj koji se ukrsta vise?),
2. a da ne govorimo o tome kako je stanarima na npr. Bulevaru mnogo lakse sto se buke tice na onom delu gde su tramvaji u sredini nego na onom delu gde su sa strane.
1. Naravno da ne. Sa druge strane, želim da kažem da se po pitanju ukrštanja neće mnogo toga promeniti ni nakon rekonstrukcije, jer na Bulevaru ima gomila stajališta, neka od njih nisu ni u blizini raskrsnica, tako da bi ukupni benefit mogao biti ukidanje jednog do dva pešačka prelaza. S' tim što će sada ti pešački prelazi biti duplo frekventniji i bitniji, jer će uključivati prelaz putnika sa obe strane ulice. Možda čak bude i semafora tamo gde ih nikada nije bilo.

2. O ovome zaista bolje da ne govorimo. Ništa lično, ali na skali bezobraznih argumenata, ovaj šije prvo mesto. Nikome 100-tinak godina (za kojih su vozili dosta teži, bučniji i sporiji tramvaji) nije smetala buka, ali sad sve to došlo mladih lidera, kojima treba bjuti slip zbog stresnoga posla. Ovi stariji sve pozavršavali u mentalnim ustanovama od nanesene duševne boli, životni vek se prepolovio.
Takođe, u Vojvode Stepe je tramvaj na pojedinim mestima bliži liniji stambenih objekata, nego u BKA.

Mislim da sam negde već pisao o stanarima u Pohorskoj koji su posle 50 godina njenog postojanja našli da se bune zbog okretnice (sve bešumnijih) autobusa na linijama 16 i 612. Božem sanjaju krakondžukle od tolike buke, šta li je? Ti isti geniji, kada bi se okretnica izmestila, su prvi koji bi skočili kako im stižu prepuni autobusi, a oni, jadni starosedeoci, nemaju mesta da spuste dupeta. Takođe, omanjom demistifikacijom inicijative, došlo se do toga da je razlog što bi neki od stanara džabex parking mesto tik ispred ulaza u zgrade.
 
connect":2526m0qk je napisao(la):
2. O ovome zaista bolje da ne govorimo. Ništa lično, ali na skali bezobraznih argumenata, ovaj šije prvo mesto. Nikome 100-tinak godina (za kojih su vozili dosta teži, bučniji i sporiji tramvaji) nije smetala buka, ali sad sve to došlo mladih lidera, kojima treba bjuti slip zbog stresnoga posla. Ovi stariji sve pozavršavali u mentalnim ustanovama od nanesene duševne boli, životni vek se prepolovio.
Takođe, u Vojvode Stepe je tramvaj na pojedinim mestima bliži liniji stambenih objekata, nego u BKA.
To sam spomenuo onako uzgred, ali to da "nikome nije smetala buka" je malo smesno. Pa ljudi koji zive na Bulevaru se zale na buku tramvaja otkad ja znam za sebe (takodje otkad znam za sebe tramvaj je umeo da prekine razgovor u dnevnoj sobi (danas uz novotariju zvanu PVC prozori je malo lakse naravno), a i duze, sudeci po pricama moje familije i prijatelja im. Naravno da to nije krunski argument ali nije kao da se to eto zale neki novi mladi lideri (?) a Beograd bi generalno mogao da poradi na tome koliko svoje stanovnike izlaze buci, koja svakako nije zdrava, no to je prica za drugu temu.

Za pod 1, gde bi dosli ti novi semafori? Pitam ozbiljno. Svako stajaliste na Bulevaru (tamo gde sine nisu na sredini) koje mi sad pada na pamet je vec blizu nekog semafora. Cvetko (G. Vucica), Batutova, Lion (tu isto ima semafor), Bregalnicka (ne odmah pored ali je u blizini, tu je i onaj jedan nedavno postavljen), Djeram, kod opstine i Vuka takodje, sad ove stanice izmedju Djerma i opstine ne mogu da se prisetim...mozda tu negde?
 
Мислим да идеја о премештању трамвајских баштица у средину није лоша. Довољно је погледати како изгледа БКА од цркве св. Марка до зграде Техничких факултета, а на шта личи горе. Без померања шина није могуће направити пристојна паркинг места.

Што се тиче метроа, чак и да почне ускоро да се гради, Ђилас најављује две линије - Вук/Земун и Правни (Дорћол)/Б. Брдо.
Ако се М1 и буде продужио до Устаничке, до тога ће проћи иха-хај времена.
 
Nije mi jasno što nekada nisu stavljali tramvaje u sredinu. Valjda su danas ljudi pametniji :) :p
 
Vrh