Šta je novo?

Tramvaji

Да се допуним што се тиче годишта швајцарских трамваја:
Дивази:
#2603 - #2123 - 1967.
#2624 - #2658 - 1972.
Шиндлери:
#2701 - #2704 - 1971.
#2705 - #2709 - 1972.
#2710 - #2713 - 1975.
#2714, #2715 - 1976.
Тако да - без драматургије. Улицама многих градова возе још старији трамваји од наших. :wink: А и шта фали да буде мало романт'ка, што би рекли Босанци. Успут ћу да истакнем и две не баш мале мане толико хваљених Шпанаца:
1. седишта у њима су толико начичкана и збијена да је то невероватно, што отежава нормалну флуктуацију путника у гужвама, као да је приградски трамвај у питању;
2. седишта у њима заправо никад нису ни била тапацирана, то је била само као нека залепљена тапета за украс. Уз то су и страшно неудобна и под чудним углом, кичма да те заболи. Када су Шпанци пуштени кроз В. Степе пре годину и по дана на мене су најнегативнији утисак оставила управо страховито неудобна седишта, буквално као да сам сео у композицију БГ воза, и то не било коју, већ једну од 2 композиције које су једине остале са голим пластиканерима без тапацирунга (412-073/074, 412-086/088). :bash: :notok: Јесте да нећу седети дуже од сат времена, али дајте бар мало достојанства! А гола седишта су приде и врло опасна при наглим кочењима, 1000 пута доказано у пракси. Што се врлина тиче, стоји то да су врло складно и лепо дизајнирани, милина за очи. Ту је и клима уређај који стварно ефективно ради, при врућинама је спас.
Камо среће да су сви трамваји поручивани са седиштима тапацираним као у Швајцарцима... Ма милина једна.
 
Добро је што су споменули и линију НБГ-Раковица након сређивања шина. Надам се да ће капацитет мреже сада бити бољи. Како вам се чини 11 преко моста на Ади? Мени се чини солидно као веза Сајма, Карађорђеве и Калемегдана, а и изгубљено је проблематично уско грло трасе НБГ-Калемегдан, сам стари мост са семафорима пре и после њега.
 
Има ли шансе да се некако 7 и 9 провуку туда за време изградње Новог савског моста?
 
Сигурно, не видим зашто не би то би било супер као алтернатива за 46 и 55.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=627801#p627801:26z6rpo4 je napisao(la):
Рипањац 405 » Сре Јун 05, 2019 7:35 pm[/url]":26z6rpo4]Има ли шансе да се некако 7 и 9 провуку туда за време изградње Новог савског моста?
Ваљда и хоће. И надам се уз то и неког аутобуса локала од блока 42 преко Бранковог до Савског трга за трасу до Милутина Миланковића до Економског.
 
Nije mi jasno zasto 3 i 12 nisu vec pustili? Istestiraju te tri skretnice i 50 m sina i puste ih. Taj deo su prvi trebali zavrsiti za mesec, dva, a onda raditi ovaj deo preko mosta, ovako godinu dana 12 A i 3A zagadjuju vazduh i prave dodatnu guzvu, ali nema ko da razmislja
 
Ma nebitno je u celoj priči koje su godište švajcarci, bitno je da smo uz sve realne stvari i budžete od izgradnje Mosta na Adi do sada mogli imati funkcionalnu i smislenu liniju metroa čiji efekti bi sada kada puštamo tramvaj bili nezamislivi i svaki čovek bi osetio njen efekat.

Ovde se diskutuje o tome koju tramvajsku liniju sprovesti preko onolikog mosta, sa namenskom infrastrukturom za metro jer su pare pojele mace. Od para za koje su postavljene šine smo mogli da izgradimo kilometar trase metroa na nekoj lokaciji, pa bi takvim radom za 10 godina izgradili jednu liniju sigurno. A ovo rešenje je još lometanje trmvaja po krivinama i izmišljanje linija.
 
Искрено питање је и која је метро линија могла са онако замишљеним мостом, приступним саобраћајницама и петљама.
 
Главно питање за све на форуму, да ли хоћете трамвај, или аутобус преко Моста на Ади, боље то постави...
 
1. Zašto se stalno potencira ukudanje autobuskih linija sa puštanjem tramvaja preko Mosta na ADI?
2. Ja bih radije ostavio 11 na sadašnjoj trasi , a neku drugu liniju napravio kao vezu NBG - Gospodarska mehana - Sajam - GŽS. Ili to , ili da neka druga linija saobraća preko Milentija Popovića do Kalemegdana. Isto tako bih liniju 9 stavio da trajno saobraća preko Sajma i Mosta na ADI.
 
Хм, а сад нешто гледам и размошљам, све се водим да су линије са што мање кривина и скретања боље, па ми паде на памет линија Баново брдо-Савски трг-Калемегдан. Има ли потребе за таквом линијом? И како вам се чини у поређењу са кривудавом 12ицом која прво скреће у Немањину, па у Ресавску, па у Булевар, па на крају у Рузвелтову?
 
Pa to sto si naveo je stara 13 linija koja je postojala 25 godina, Banovo brdo - Beko. Naravno da ima. Uvek je bilo dosta putnika do zeleznicke stanice pa odatle do Kalenegdana. Masa studenata je njime sa Cukarice isla na Studentski trg
 
Занемарујете једну скривену врлину свега овога: имамо алтернативни правац, па више неће бити баш онаквих банана када су неки радови. :D Да је среће па да и у Булевару ослобођења поставе шине као алтернативу када су неки радови у В. Степе. А ваљало би, уз све то, изградити и још једну трамвајску гаражу, али на десној обали Саве, како би трамвај постигао своју пуну ефикасност. :wink:
 
To ništa ne može kako treba da se uradi ako se ne kupi još tramvaja, opet će se biti polovičan efekat. A onda vidim trend je da se o CAF tramvajima piše svašta a zaboravljaju svi da je izbor bio ili mnogo skuplji ili Končar. Između ostalog poene je dobio i zbog toga što nisu Končar (Građani tvrde da vide U) i zbog stava Španije po pitanju Kosova* i zbog tehničkih specifikacija. Plus pitanje zastoja izgradnje metroa ozbiljno dovodi u pitanje sve što je suština razvoja grada.

Послато са Nexus 5X уз помоћ Тапатока
 
Не призанвање Косова и стилизовано "U" су више, онако, емотивна компонента, Кончар је још скученији од КАФа и још мањег капацитета. Осим тога, услове које су дали из Кончара су били лошији аранжман од Шпанаца.
 
Ma jeste to sve, poenta je da ne može uvođenje 5 novih linija ako nema tramvaja.
Nedostaje i okretnica na sajmištu kod pumpe na primer da se prevaziđe budući pritisak na 95.

Послато са Nexus 5X уз помоћ Тапатока
 
Реално, имамо више трамваја у депоу него на улици. Проблем је слаба мрежа, надам се да ће две нове подстанице поправити ситуацију по том питању.
 
Baš kao što reče Došljak, imamo popriličan broj tramvaja u depou kao višak, za razliku od autobusa i trolejbusa. Kapaciteti mreže su problem, a trebalo bi, naravno, obezbediti i dovoljan broj vozača. Jeste da je potrebna samo B kategorija, ali su i tu prijem zakomplikovali sa cenom obuke, a bez garantovanog prijema u radni odnos. Pritom, Beograd je i jedini grad u Srbiji gde tramvaji saobraćaju, što obuku tek čini besmislenom bez garantovanog zaposlenja. A tu je još i problem gde sa ne tako malom brojem vozača kad se tramvajske linije redukuju i ukidaju zbog radova, a to se poprilično često dešava poslednjih godina. Nikada se nisu potrudili da naprave alternativnu infrastrukturu, mislim na Grad, pa da se ne moraju baš uvek ukidati linije zbog radova većeg i manjeg obima.
 
Realno nemamo mi nikakav višak nego je pola linija ukinuto i mreža plus

Послато са Nexus 5X уз помоћ Тапатока
 
Ne znam o kom se tačno broju tramvaja radi, ali ih svakako imamo nekoliko desetina više od potrebnog broja, i to nema nikakve veze sa radovima. Popularnih "Švajcaraca" najviše. Dobar deo se sigurno može staviti u pogon bez većih intervencija. Opet, od stajanja sva vozila brže propadaju, a i neretko služe kao donatori delova, ali kako su u pitanju šinska vozila, verujem da je većina poprilično kompletna još uvek.
 
Живо ме занима што не повуку оне најстарије Швајцарце из 1967. и замене их овим скорије пристиглим?
 
Отприлике се воде добром старом логиком да се нешто искористи до последњег атома издржљивости.
 
Kao što reče Kesha , imamo višak tramvaja , koji zbog loše mreže ne može biti iskorišćen. Da li stvarno mislite bi smo se zezali sa prebacivanjem tramvaja sa 7 , 9 i 13 na liniju 11 , prilikom njenog ponovnog uspostavljanja , da nam je kapacitet mreže u boljem stanju? Trenutno je na maximumu na NBG. Kao drugo , da nemamo višak tramvaja , ne bi bilo izvodljivo ni rotiranje onih koji rade , sa onima koji su u garaži , zar ne?
Što se tiče krivudanja , bilo da 12 ide preko Resavske , bilo da ide preko Beogradske , dođe mu na isto. Isto važi i za 3. Ako bi se i jedna i druga linija skratile do Tašmajdana , postavlja sde pitanje svrhe postojanja mreže od Kraljice Marije do Omladinskog stadiona. Isto tako , šta tek reći za liniju 2 , koja ima još jedno skretanje u Kraljice Marije. Definitivno bi kao rešenje problema trebalo da se napravi kao što je slučaj sa skretanjem kod BAS za Stari savski most , na nekoliko mesta (skretanje u Resavsku iz pravca Savskog trga , skretanje iz Bulevara iz pravca Tašmajdana u Ruzveltovu , skretanje iz Bulevara Milutina Milankovića iz pravca Milentija Popovića ka ŽS NBG i Buvljaku). Zatim bi trebalo i dati prednost tramvajima na određenim raskrsnicama.
 
Možemo da imamo samo rezervu propisanu zakonom a sve ostalo nije višak nego trošak. Ako se ne koristi, parkiran je u depou i zauzima prostor to košta Svaki metar kvadratni gradskog prostora plus ostale dažbine. Znači imamo trošak kao kad bi višak vode iz reke propustili kroz elektranu bez naplate ili izvoza struje i rekli šta će nam imamo... Ili prekinuli naplatu putarine na par dana jel imamo para. Tramvaj svaki za sebe nije ni proizveden,ni kupljen a ni doniran da stoji za ukras već je resurs.

Послато са Nexus 5X уз помоћ Тапатока
 
Јуче сам чуо од једног возача трамваја,да преко моста на Ади не могу да возе Шпанци и Швајцарци са приколицом,да ће морати нешто да секу и исправљају како би некако успели да им омогуће прелазак преко моста.Видећемо шта ће бити у наредном периоду по том питању.
 
Vrh