Дошљак » Сре Јун 12, 2019 12:05 am[/url]":1n5kseoz]Ево један предлог за реорганизацију линија по завршетку моста на Аид и по изградњи пруге Калемегдан-Теразије-Славија и пруге Ташмајдан-Теразије. Број линија би био 14. Било би потребно и појачати окретнице Беко и Блок 45, са дугорочним планом растерећења те две окретнице изградњом нових траса (Мост на Ади - Земун и дуж Дунавске улице ка Луци и Панчевачком мосту).
Линије:
1. Пристаниште - Калемегдан - Студентски трг - Трг републике - Теразије - Славија - Храм - Аутокоманда - Вождовац - Бањица
2. Пристаниште - Савски трг - Славија - Правни факултет - Палилулска пијаца - Скадарлија - Калемегдан - Пристаниште
(скраћење постојеће "двојке" преко Старине Новака уместо кружења до Вука и Машинског факултета)
3. Раковица - Топчидер - Петља Радничка - Сајам - Мостар - Савски трг - Београђанка - Ташмајдан - Главна пошта - Пионирски парк - Теразије - Трг републике - Студентски трг - Калемегдан - Беко
4. Раковица - Топчидер - Петља Радничка - Мост на Ади - Блок 42 / БАС - Јурија Гагарина - Блок 45
5. Устаничка - Вуков споменик - Машински факултет - Палилулска пијаца - Скадарлија - Беко (остаје иста)
6. Устаничка - Вуков споменик - Ташмајдан - Ташмајдан - Главна пошта - Пионирски парк - Теразије - Трг републике - Студентски трг - Калемегдан - Беко
(продужетак оригиналне "шестице" право од Таша у центар града)
7. Устаничка - Вуков споменик - Ташмајдан - Београђанка - Савски трг - Савски мост - Блок 21 / Хајат - Сава центар - Блок 42 / БАС - Јурија Гагарина - Блок 45
(оригинална "седмица", са дугорочним планом измене трасе ка Земуну од булевара Милутина Миланковића ради растерећењеа Јурија Гагарина и терминуса Блок 45)
8. Раковица - Топчидер - Петља Радничка - Хиподром - Пожешка - Баново брдо
(дугорочно у плану проширење трасе од терминуса Баново брдо ка Жаркову остављеним коридором)
9. Бањица - Вождовац - Аутокоманда - Храм - Славија - Савски трг - Мостар - Сајам - Петља Радничка - Мост на Ади - Блок 42 / БАС - - Јурија Гагарина - Блок 45
(оригинална "деветка" преусмерена на Сајам и мост на Ади)
10. Омладински стадион - Вуков споменик - Ташмајдан - Главна пошта - Пионирски парк - Теразије - Трг републике - Студентски трг - Калемегдан - Беко
(дугорочно у плану измештање са окретнице Беко на нову окретницу СРЦ Милан Гале Мушкатировић са изградњом трасе пруге у продужетку улице Тадеуса Хошћушка)
11. Беко - Калемегдан - Пристаниште - Карађорђева - Савски мост - Блок 21 / Хајат - Сава центар - Блок 42 / БАС - Јурија Гагарина - Блок 45
(стандардна линија 11)
12. Беко - Калемегдан - Пристаниште - Карађорђева - Савски трг - Мостар - Сајам - Петља Радничка - Хиподром - Пожешка - Баново брдо
(дугорочно у плану проширење трасе од терминуса Баново брдо ка Жаркову остављеним коридором, као и проширење новом пругом у Дунавској улици са измештањем са терминуса Беко на терминус у зони железничке станице Панчевачки мост)
13. Баново брдо - Пожешка - Хиподром - Петља Радничка - Мост на Ади - Блок 42 / БАС - Јурија Гагарина - Блок 45
(дугорочно у плану проширење трасе од терминуса Баново брдо ка Жаркову остављеним коридором, као и измене трасе ка Земуну од булевара Милутина Миланковића ради растерећењеа Јурија Гагарина и терминуса Блок 45)
14. Устаничка - Вуков споменик - Правни факултет - Славија - Храм - Аутокоманда - Вождовац - Бањица
(стандардна линија 14.)
Пар образложења:
-гужва од 5 линија на траси Блок 42 - Блок 45 је привременог карактера до изградње трасе ка Земуну у продужетку Милутина Миланковића и даље још неутврђеном трасом;
-гужва у центру је намерна, са циљем смањења аутомобила и аутобуса у истом, с тога сам и ставио 4 линије од Теразија преко Трга и Студентског трга до Париске. Треба нам жив центар града, доступан људима из удаљенијих делова града. Овако мислим да већина делова града добија приступ строгом центру и пешачкој зони масовним шинским јавним превозом већег капацитета од аутобуса (Бањица и Вождовац линијом 1, Раковица линијом 3, Звездара и сви који преседају на Устаничкој линијом 6, део Карабурме и сви који преседају код Омладинског стадиона линијом 10, Нови Београд линијом 11, Баново брдо линијом 12);
-за сада оваква мрежа оставља простор за четири крака ширења - од Бановог брда ка Жаркову и од Омладинског стадиона ка Вишњичкој бањи, што су већ раније планирани и остављени коридори, као и ширење на НБГ ка Земуну и ширење на Дорћолу у зони нове Дунавске улице.
Тим проширењима би се растеретили терминуси Блок 45 и Беко.