Šta je novo?

Tramvaji

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=628058#p628058:hi6wp64z je napisao(la):
bgexplorer » Čet Jun 06, 2019 3:54 pm[/url]":hi6wp64z]Možemo da imamo samo rezervu propisanu zakonom a sve ostalo nije višak nego trošak. Ako se ne koristi, parkiran je u depou i zauzima prostor to košta Svaki metar kvadratni gradskog prostora plus ostale dažbine. Znači imamo trošak kao kad bi višak vode iz reke propustili kroz elektranu bez naplate ili izvoza struje i rekli šta će nam imamo... Ili prekinuli naplatu putarine na par dana jel imamo para. Tramvaj svaki za sebe nije ni proizveden,ni kupljen a ni doniran da stoji za ukras već je resurs.
Jeste višak , koji može da se iskoristi povećanjem kapaciteta mreže. A što se tiče troška , on bi se pravio i da nemamo taj višak tramvaja , jer se ne bi prodao nekom investitoru , nego bi i dalje ostao u vlasništvu GSP - a. A para da se taj prostor popuni novim autobusima , baš i nema , jer ovo što je sada priostiglo , uglavnom će da popuni prostor autobusa koji će otići pod nož. Tako ti je to kod nas duži vremenski period.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=628075#p628075:hi6wp64z je napisao(la):
Rkoda » Čet Jun 06, 2019 4:26 pm[/url]":hi6wp64z]Јуче сам чуо од једног возача трамваја,да преко моста на Ади не могу да возе Шпанци и Швајцарци са приколицом,да ће морати нешто да секу и исправљају како би некако успели да им омогуће прелазак преко моста.Видећемо шта ће бити у наредном периоду по том питању.
Znači džabe su krečili. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=628055#p628055:1qxfrnzn je napisao(la):
solecar » Чет Јун 06, 2019 2:38 pm[/url]":1qxfrnzn]Kao što reče Kesha , imamo višak tramvaja , koji zbog loše mreže ne može biti iskorišćen. Da li stvarno mislite bi smo se zezali sa prebacivanjem tramvaja sa 7 , 9 i 13 na liniju 11 , prilikom njenog ponovnog uspostavljanja , da nam je kapacitet mreže u boljem stanju? Trenutno je na maximumu na NBG. Kao drugo , da nemamo višak tramvaja , ne bi bilo izvodljivo ni rotiranje onih koji rade , sa onima koji su u garaži , zar ne?
Ваљда ће нова подстаница код бувљака појачати мрежу на НБГ.
Što se tiče krivudanja , bilo da 12 ide preko Resavske , bilo da ide preko Beogradske , dođe mu na isto. Isto važi i za 3. Ako bi se i jedna i druga linija skratile do Tašmajdana , postavlja sde pitanje svrhe postojanja mreže od Kraljice Marije do Omladinskog stadiona. Isto tako , šta tek reći za liniju 2 , koja ima još jedno skretanje u Kraljice Marije. Definitivno bi kao rešenje problema trebalo da se napravi kao što je slučaj sa skretanjem kod BAS za Stari savski most , na nekoliko mesta (skretanje u Resavsku iz pravca Savskog trga , skretanje iz Bulevara iz pravca Tašmajdana u Ruzveltovu , skretanje iz Bulevara Milutina Milankovića iz pravca Milentija Popovića ka ŽS NBG i Buvljaku). Zatim bi trebalo i dati prednost tramvajima na određenim raskrsnicama.
Размишљао сам доста о том правцу ка Омладинском, и чини ми се да би најбоље било да се по продужетку пруге право од Таша до Трга и Калемегдана направи линија Калемегдан-Омладински стадион преко Булева до Вука, чини ми се да би таква линија доста растеретила линију 27. А да линија са Бановог брда ка граду иде од Савског трга Карађорђевом и Париском до Бека. А за тројку би најбоље било да по изградњи трасе у Краља Милана преусмеримо ка Теразијама лево из Ресавске до Калемегдана.
Поента свих ових измена - да трамвај доводи путнике са периферије право у центар, а не да га тангентира. Верујем да би ове измене растеретиле и доста аутобуских линија.
 
Ovo za liniju 3 se ne slažem. Samo bi se bespotrebno stvarale gužve. I ovako ih imamo sa tramvajima koji idu pravo Resavskom do Taša.
 
@došljak Tako je, doveli bi ljude do centra i približili tramvaj ljudma
Načelno ovo za trojku je primedba na mestu a treba misliti o još nekom pravcu izgradnjom pruge tamo gde je i planirana urbanističkim planovima i infrastrukturom gde je započeta (Trgovačka) npr. Približiti ljudima tramvaj tamo gde je efikasno rasterećenje autobusa. Bez obzira na budući metro pošto se on gradi krticom preko punktova i nema razloga čekati. Sve ostalo sa skladištenjem tramvaja su bačene pare poreskih obveznika.

Послато са Nexus 5X уз помоћ Тапатока
 
Могла би тројка и на Славију па из ње у Краља Милана, мада ми се скретање у Ресавску и из ње чинило бржом везом са мање кружења. Мислим да је боље имати више трамваја у центру а мање аутобуса. Конкретно трамвај Баново брдо-Калемегдан преко Карађорђеве и Омладински стадион-Калемегдан преко БКА и Трга, као и Бањица-Калемегдан преко Теразија и Устаничка-Калемегдан преко БКА и Трга. Остаје само линија из Раковице за коју се премишљам да ли је корисније да иде Немањином и преко Теразија или Карађорђевом до Калемегдана. Или можда боље, да када се уради продужетак пруге од Таша до Трга да тројка ту скреће десно ка центру?
 
Inače je Pristanište - Kalemegdan potez sa rastom, ukoliko se modifikuje u smislu prilagođavanja potrebama putnika koji pristaju. Dodati tome turističke kapacitete priobalja Save i Kalemegdana može se uvesti pojačan takt tramvaja iznenađenja kao što se u Beogradu retko i dogodi, manifestacije, razne izložbe a i angažovanje osoba pozitivnom diskriminacijom. Može ceo projekat da se realizuje iz dostupnih fondova. Jasno je da mi svoju "Gondolu" za trku imamo. Imamo i bolje od toga. Zato i volim svoj grad nepresušan je izvor ideja i mogućnosti

Послато са Nexus 5X уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=628075#p628075:23zkw69j je napisao(la):
Rkoda » 06 Jun 2019 03:26 pm[/url]":23zkw69j]Јуче сам чуо од једног возача трамваја,да преко моста на Ади не могу да возе Шпанци и Швајцарци са приколицом,да ће морати нешто да секу и исправљају како би некако успели да им омогуће прелазак преко моста.Видећемо шта ће бити у наредном периоду по том питању.

Šta će da seku?
Koloseke ili tramvaje? :D
 
Stajao sam pored kabine na prvim vratima dok je vozac pricao telefonom sa kolegom nisam uspeo tacno da cujem sta je u pitanju,sem sto sam cuo da moraju nesto seku drndaju i da nezna ni on sta ce da rade.Nisam stigao da ga pitam sta je tacno u pitanju morao sam da sidjem na stanici mojoj a on je jos bio razgovarao u tom trenutku.
 
Вероватно је лоша геометрија скретнице за конфигурације обртних постоља Урбоса и Дивага.
 
Ja iskreno verujem da je dobra stara trac prica zaposlenih u GSP, kao sto je provejavala prica pre otvaranja mosta preko ade da nece moci da idu zglobni autobusi jer je most sa kablovima, pa zglob stvara vibracije. Glupost, ako je uradjeno po projektu, a verujem da jeste, sigurno je prilagodjen most svim beogradskim tramvajima. Sta ce kada uklone stari most? Nece spance vise koristiti? Sigurno je izmisljotina
 
Sada tek videh na ump temi da su vec vozili spanca preko mosta, tako da sam sada ubedjen da je neutemeljen mit.
 
bgexplorer":rikxu0ob je napisao(la):
To ništa ne može kako treba da se uradi ako se ne kupi još tramvaja, opet će se biti polovičan efekat. A onda vidim trend je da se o CAF tramvajima piše svašta a zaboravljaju svi da je izbor bio ili mnogo skuplji ili Končar. Između ostalog poene je dobio i zbog toga što nisu Končar (Građani tvrde da vide U) i zbog stava Španije po pitanju Kosova* i zbog tehničkih specifikacija. Plus pitanje zastoja izgradnje metroa ozbiljno dovodi u pitanje sve što je suština razvoja grada.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=627996#p627996:rikxu0ob je napisao(la):
Прле » 06 Jun 2019 10:28 am[/url]":rikxu0ob]Не призанвање Косова и стилизовано "U" су више, онако, емотивна компонента, Кончар је још скученији од КАФа и још мањег капацитета. Осим тога, услове које су дали из Кончара су били лошији аранжман од Шпанаца.

Uz neznatno manji kapacitet putnika, Končarov tramvaj ima na svim poluosovinama pogon (6x70 kW), što je čak bolje za brdoviti teren Beograda. CAF-ov ima samo na četiri poluosovine.
CAF je pobedio na tenderu 2009 tako što je pare za obnovu tramvajskog voznog parka davala Evropska Banka za obnovu i razvoj (EBDR). Tada Hrvatska nije bila članica EU, Španija jeste. Ko daje kintu, taj će i postavljati uslove.
 
Манимо се непровереног Кончара и неприлагођеног Урбоса као фазе експериментисања. Ја се надам Сименсовим трамвајима из КГ. И то у више градова Србије.
 
Tramvaje vratiti u Novi Sad, Niš i Suboticu i uvesti u Kragujevac.
 
To sa pravcem ka Rakovici i razlozima za nepustanje linije, slabo sta pije vodu.

Pruga jeste u losem stanju, ali ne toliko losem da mora da se ceka remont da bi se pustila nova linija. Trojka ima ne tako cest takt (van spica 14 minuta). Potencijalna nova linija sigurno ne bi bila sa kracim taktom, tako da pruga nije usko grlo

O broju tramvaja su svi vec sve rekli pri tom treba podsetiti da su posle poslednje obuke pre par godine ljudi kukali da su platili a da nema posla, sto opet znaci da ima i ljudi koji bi radili. Da ne pominjem da je pola linija ukinuto i tek ce biti kada se bude radio Savski trg ili kako god se sad zove prostor oko stare glavne zeleznicke.

Ne kazem da mora da se pusti nova linija, ne mora, ali ajde onda neka navedu neke realne razloge za i protiv, a ne ovako, na sva usta se prica da se pusta, a onda na kraju ipak nista, dok neko ne kupi IMR pa mu bude trebala jos jedna linija tu i slicne varijante.
 
pa i jeste u uzasnom stanju, dole kod kapitola, gde iz partijarha dimitrija skrece desno u oslobodilaca rakovice, tamo e tramvaj uvek jako skripeo dok prolazi kroz tu krivinu, i jednom kad sam setao, prodjem ja bas po sinama, i vidim sine su rascvetane, unutrasnji kanal je siri, i vidi se bas da je razvaljeno, da nije losa proizvodnja ili tako nesto, pretpostavljam da je radijus krivine previse mali pa su se zato sine rasirile
 
Pre će biti da ne puštaju dodatnu liniju ka Rakovici zbog opterećenja mreže na Novom Beogradu. Do bloka 45 bi u tom slučaju išlo 5 linija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=628287#p628287:mflwvfl3 je napisao(la):
nekianonimnilik » Fri Jun 07, 2019 10:08 am[/url]":mflwvfl3]pa i jeste u uzasnom stanju, dole kod kapitola, gde iz partijarha dimitrija skrece desno u oslobodilaca rakovice, tamo e tramvaj uvek jako skripeo dok prolazi kroz tu krivinu, i jednom kad sam setao, prodjem ja bas po sinama, i vidim sine su rascvetane, unutrasnji kanal je siri, i vidi se bas da je razvaljeno, da nije losa proizvodnja ili tako nesto, pretpostavljam da je radijus krivine previse mali pa su se zato sine rasirile


Taj deo je zamenjen prosle godine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=628289#p628289:2zhbeul1 je napisao(la):
djakovac » 07 Јун 2019, 11:11[/url]":2zhbeul1]Pre će biti da ne puštaju dodatnu liniju ka Rakovici zbog opterećenja mreže na Novom Beogradu. Do bloka 45 bi u tom slučaju išlo 5 linija.

могли би да направе кружну линију Раковица-Мост на Ади-Блок 42-Сава Центар-Ушће-Савски трг-Сајам-Господарска механа-Раковица. преласком 11 и 13 на Мост на Ади ослобађа се правац од Блока 42 до Савског трга
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=628289#p628289:1zaqhyyt je napisao(la):
djakovac » Пет Јун 07, 2019 10:11 am[/url]":1zaqhyyt]Pre će biti da ne puštaju dodatnu liniju ka Rakovici zbog opterećenja mreže na Novom Beogradu. Do bloka 45 bi u tom slučaju išlo 5 linija.
Па зар неће нова подстаница подићи капацитет мреже на НБГ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=628219#p628219:2nuidjtd je napisao(la):
Дошљак » 07 Jun 2019 12:47 am[/url]":2nuidjtd]Манимо се непровереног Кончара и неприлагођеног Урбоса као фазе експериментисања. Ја се надам Сименсовим трамвајима из КГ. И то у више градова Србије.
Hm, iako se Končar faktički vozi samo u Zagrebu, i naručen je u Litvaniji, teško da možete reći da je neprovereno nešto što bez većih problema vozi 15 godina (prvi 2201 je na prugu izašao u proleće 2004). I još su svi na broju i u funkcionalnom stanju. Oni koji su imali sudare su popravljani, ali ne stoje po remizama-depoima), već ih je većina konstantno u pogonu.
Od gomile različitih vrsta tramvaja u kojima sam se vozio, ne mogu reći da je ovaj možda najudobniji, ali ne mogu nikako reći ni da je loš.
Da je sreće i mi smo mogli napraviti nešto, a ne da teoretišemo o tome koji strani tramvaj nam je bolji.
 
Ne mi smo i one koje smo imali u saradnji sa Končarom i druge pustili u sekundarne sirovine umesto u remont i upotrebu.... Šta reći dalje.

Послато са Nexus 5X помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=628289#p628289:1jqvk8dv je napisao(la):
djakovac » Pet Jun 07, 2019 11:11 am[/url]":1jqvk8dv]Pre će biti da ne puštaju dodatnu liniju ka Rakovici zbog opterećenja mreže na Novom Beogradu. Do bloka 45 bi u tom slučaju išlo 5 linija.
Ka Rakovici tramvaj neće ići jer na leto počinje izgradnja Bulevara patrijarha Pavla, pa će se šine vaditi i pomerati...tramvaj će ići do Topčidera, a odatle ka Kneževcu bus
 
Ево један предлог за реорганизацију линија по завршетку моста на Аид и по изградњи пруге Калемегдан-Теразије-Славија и пруге Ташмајдан-Теразије. Број линија би био 14. Било би потребно и појачати окретнице Беко и Блок 45, са дугорочним планом растерећења те две окретнице изградњом нових траса (Мост на Ади - Земун и дуж Дунавске улице ка Луци и Панчевачком мосту).
Линије:

1. Пристаниште - Калемегдан - Студентски трг - Трг републике - Теразије - Славија - Храм - Аутокоманда - Вождовац - Бањица
2. Пристаниште - Савски трг - Славија - Правни факултет - Палилулска пијаца - Скадарлија - Калемегдан - Пристаниште (скраћење постојеће "двојке" преко Старине Новака уместо кружења до Вука и Машинског факултета)
3. Раковица - Топчидер - Петља Радничка - Сајам - Мостар - Савски трг - Београђанка - Ташмајдан - Главна пошта - Пионирски парк - Теразије - Трг републике - Студентски трг - Калемегдан - Беко
4. Раковица - Топчидер - Петља Радничка - Мост на Ади - Блок 42 / БАС - Јурија Гагарина - Блок 45
5. Устаничка - Вуков споменик - Машински факултет - Палилулска пијаца - Скадарлија - Беко (остаје иста)
6. Устаничка - Вуков споменик - Ташмајдан - Ташмајдан - Главна пошта - Пионирски парк - Теразије - Трг републике - Студентски трг - Калемегдан - Беко (продужетак оригиналне "шестице" право од Таша у центар града)
7. Устаничка - Вуков споменик - Ташмајдан - Београђанка - Савски трг - Савски мост - Блок 21 / Хајат - Сава центар - Блок 42 / БАС - Јурија Гагарина - Блок 45 (оригинална "седмица", са дугорочним планом измене трасе ка Земуну од булевара Милутина Миланковића ради растерећењеа Јурија Гагарина и терминуса Блок 45)
8. Раковица - Топчидер - Петља Радничка - Хиподром - Пожешка - Баново брдо (дугорочно у плану проширење трасе од терминуса Баново брдо ка Жаркову остављеним коридором)
9. Бањица - Вождовац - Аутокоманда - Храм - Славија - Савски трг - Мостар - Сајам - Петља Радничка - Мост на Ади - Блок 42 / БАС - - Јурија Гагарина - Блок 45 (оригинална "деветка" преусмерена на Сајам и мост на Ади)
10. Омладински стадион - Вуков споменик - Ташмајдан - Главна пошта - Пионирски парк - Теразије - Трг републике - Студентски трг - Калемегдан - Беко (дугорочно у плану измештање са окретнице Беко на нову окретницу СРЦ Милан Гале Мушкатировић са изградњом трасе пруге у продужетку улице Тадеуса Хошћушка)
11. Беко - Калемегдан - Пристаниште - Карађорђева - Савски мост - Блок 21 / Хајат - Сава центар - Блок 42 / БАС - Јурија Гагарина - Блок 45 (стандардна линија 11)
12. Беко - Калемегдан - Пристаниште - Карађорђева - Савски трг - Мостар - Сајам - Петља Радничка - Хиподром - Пожешка - Баново брдо (дугорочно у плану проширење трасе од терминуса Баново брдо ка Жаркову остављеним коридором, као и проширење новом пругом у Дунавској улици са измештањем са терминуса Беко на терминус у зони железничке станице Панчевачки мост)
13. Баново брдо - Пожешка - Хиподром - Петља Радничка - Мост на Ади - Блок 42 / БАС - Јурија Гагарина - Блок 45 (дугорочно у плану проширење трасе од терминуса Баново брдо ка Жаркову остављеним коридором, као и измене трасе ка Земуну од булевара Милутина Миланковића ради растерећењеа Јурија Гагарина и терминуса Блок 45)
14. Устаничка - Вуков споменик - Правни факултет - Славија - Храм - Аутокоманда - Вождовац - Бањица (стандардна линија 14.)

Пар образложења:
-гужва од 5 линија на траси Блок 42 - Блок 45 је привременог карактера до изградње трасе ка Земуну у продужетку Милутина Миланковића и даље још неутврђеном трасом;
-гужва у центру је намерна, са циљем смањења аутомобила и аутобуса у истом, с тога сам и ставио 4 линије од Теразија преко Трга и Студентског трга до Париске. Треба нам жив центар града, доступан људима из удаљенијих делова града. Овако мислим да већина делова града добија приступ строгом центру и пешачкој зони масовним шинским јавним превозом већег капацитета од аутобуса (Бањица и Вождовац линијом 1, Раковица линијом 3, Звездара и сви који преседају на Устаничкој линијом 6, део Карабурме и сви који преседају код Омладинског стадиона линијом 10, Нови Београд линијом 11, Баново брдо линијом 12);
-за сада оваква мрежа оставља простор за четири крака ширења - од Бановог брда ка Жаркову и од Омладинског стадиона ка Вишњичкој бањи, што су већ раније планирани и остављени коридори, као и ширење на НБГ ка Земуну и ширење на Дорћолу у зони нове Дунавске улице.
Тим проширењима би се растеретили терминуси Блок 45 и Беко.
 
Vrh