petar
Beginner
ima li novosti neke o tramvajima i sredivanje sine?
Najveća "seča" starih tramvaja se dogodila početkom 80ih godina kada je zbog "nedostatka prostora" odlučeno da se stari tramvaji kasiraju, jer nije bilo mesta za nove. Tu je u nepovrat uništeno raznih tipova tramvaja, obzirom da je Beograd imao "šaroliki" vozni park a muzej bi bio veoma interesantan. Nažalost, na čelu GSP-a su u zadnjih 25 godina ljudi kojima tamo nije mesto."dedinje"":qntslzwy je napisao(la):Šteta što GSP nije imao sluha i nije osnovao svoj muzej. Trebalo je samo sačuvati one desetine tipova vozila koja su se kretala ulicama Beograda zadbhih 100 godina. Naravno, od jednog tipa sacuvalo bi se jedno vozilo.
Koji je to tramvaj? Verovatno si mislio na T4, onaj "zaobljeni"?"vrachar"":kzshsvc0 je napisao(la):Bilo je dosta KT3ki
Da da, to je ovaj:Siniša":comp0nts je napisao(la):Jeste da je depo na Dorćolu mali, ali to nije razlog za kasiranje. Mogli su biti uskladišteni na neko drugo mesto, npr. u depoe za autobuse i tamo da čekaju bolja vremena.
Koji je to tramvaj? Verovatno si mislio na T4, onaj "zaobljeni"?"vrachar"":comp0nts je napisao(la):Bilo je dosta KT3ki
Izvor: Beograd.orgНабавка за потребе ГСП „Београд”
Из градског буџета биће издвојено 92.130.000 динара за набавке за потребе Градског саобраћајног предузећа „Београд”.
За ремонт исправљачких станица „Мостар” и „Смедеревски пут” одобрено је 46.000.000 динара. Овај ремонт ће подићи квалитет исправљачких станица, које врше напајање тролејбуско-трамвајске мреже електричном енергијом. ГСП „Београд” купиће и нове шине, скретнице и укрштаје, за шта ће бити издвојено 30.070.000 динара.
За набавку стубова контактне мреже одобрено је 10.160.000 динара. Ова набавка је неопходна због одржавања трамвајских колосека и трамвајске и тролејбуске контакне мреже, а за 5.900.000 динара планирна је и набавка опреме и санација електричних инсталација.
http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=103971&datum=2007-05-20Tramvaj po ukusu putnika
POSLE sređivanja autobuskog podsistema i najave kupovine novih trolejbusa, u GSP "Beograd" razmišljaju i o modernizaciji tramvaja. U toku je priprema za generalni remont 60 šinskih vozila, nakon čega će biti raspisan i tender. Ulaganja po vozilu biće oko 450.000 evra, a posebno je zanimljivo što će budući dizajn osmisliti - Beograđani! Gradski prevoznik osmislio je konkurs za izgled prednjeg i zadnjeg dela tramvaja "KT4", pod nazivom "Zajedno kreiramo budućnost".
Slaven Tica, generalni direktor GSP, objašnjava da je želja ovog preduzeća da tramvaji izgledaju onako kako ih zamišljaju oni koji ih koriste.
- Nastojimo da zajedno sa Beograđanima gradimo moderan sistem javnog prevoza. Zato smo našim sugrađanima i dali ekskluzivno pravo da nam kažu kakav dizajn tramvaja bi želeli, a mi ćemo se truditi da to sprovedemo u delo - objašnjava Tica.
Rekonstrukcijom prema predviđenom idejnom rešenju, tramvaji češke proizvodnje, koji čine okosnicu šinske flote GSP-a, dobiće savremen izgled. Promeniće se i oba kraja vozila. Već sada se zna da će spoljna geometrija prednje i zadnje površine biti identična, izuzev svetlosne signalizacije.
Prepravke će, naravno, zahvatiti i unutrašnjost vozila - biće promenjeni vuča, elektronika, sistem točkova, kočnica i vrata, a svi bi remontovani tramvaji trebalo da dobiju i dugo željenu klimu.
Modernizacija će se finansirati iz kredita Evropske investicione banke, a vrednost posla je procenjena na više od 26 miliona evra.
Prvi čovek gradskog prevoznika kaže da ovakav remont i modernizaciju tramvaja rade i gradovi koji imaju mnogo više novca od Beograda, poput Milana. Prema Ticinim rečima, taj zahvat, ipak, nije alternativa kupovini novih vozila.
- Biće, u budućnosti, i toga, mada je to još prevelika investicija za naš grad - objašnjava direktor GSP. - Na ovaj način ćemo za manje novca od postojećih dobiti savremene tramvaje, koji će još dugo moći da voze Beograđane, mada to ne može zameniti potpuno nova vozila.
BROJKE
21 GODINU prosečna starost beogradskih tramvaja
14 KILOMETARA na čas njihova eksploataciona brzina
300 HILJADA putnika svakog dana prevezu tramvaji
ŽIRI
KONKURS za idejno rešenje izgleda novih tramvaja traje do 15. maja. Uz direktore iz GSP i direktora Direkcije za javni prevoz Željka Đukanovića, u žiriju koji će ocenjivati predloge nalaze se i Kosta Krsmanović, profesor Fakulteta primenjenih umetnosti, kao i Zoran Bulajić, profesor Akademije lepih umetnosti. GSP će otkupiti tri rada, a prva nagrada doneće dizajneru 85.000 dinara.[/b]
Kog 15. maja? Danas je 21. maj . Da li su mislili na jun ili 15. maj 2008. .[KONKURS za idejno rešenje izgleda novih tramvaja traje do 15. maja.