Šta je novo?

Tramvaji

Sađenje Engleske trave između koloseka tramvaja u Savskoj ulici je bacanje para. Pa zar neko misli da ce ta trava opstati. Brzo će biti izgazena i,za vrene kišnih dana, pretvorena u blato. Mnogo je bolji onaj uglacani i malo dezenirani beton kao sto je u nemanjinoj. Šteta što GSP nije imao sluha i nije osnovao svoj muzej. Trebalo je samo sačuvati one desetine tipova vozila koja su se kretala ulicama Beograda zadbhih 100 godina. Naravno, od jednog tipa sacuvalo bi se jedno vozilo. Sa slika znam predratne tramvaje, dugačke, nimalo elegantne, bez aerodinamike. Secam se posleratnih trolejbusa italijanske firme "Ansaldo". Bilo je i mnogo raznih autobusa medju kojima su i Londonci. Kasnije su dosli tramvaji "Belgijanci", autobusi "Lejlandi". Celo vreme bilo je i domaćih vozila. Dominirala je crvena boja a bilo je i zelene.
 
"dedinje"":qntslzwy je napisao(la):
Šteta što GSP nije imao sluha i nije osnovao svoj muzej. Trebalo je samo sačuvati one desetine tipova vozila koja su se kretala ulicama Beograda zadbhih 100 godina. Naravno, od jednog tipa sacuvalo bi se jedno vozilo.
Najveća "seča" starih tramvaja se dogodila početkom 80ih godina kada je zbog "nedostatka prostora" odlučeno da se stari tramvaji kasiraju, jer nije bilo mesta za nove. Tu je u nepovrat uništeno raznih tipova tramvaja, obzirom da je Beograd imao "šaroliki" vozni park a muzej bi bio veoma interesantan. Nažalost, na čelu GSP-a su u zadnjih 25 godina ljudi kojima tamo nije mesto.
 
Secam se kada sam pre nekih 10ak godina upao u depo na Dorcolu. Bilo je dosta KT3ki i jos nekih starijih modela. Bas steta sto su kasirani...

Inace, mozda i postoji neko opravdanje za postupke GSPa sa pocetka 80ih. Naime, u to vreme postojala su samo 2 tramvajska depoa, dorcolski i na Bulevaru. Oba su bila mala i tesko su mogli da prime sve stare i nove jedinice zajedno. Depo kod Belvila sagradjen je tek sredinom 80ih ako se ne varam.
 
Jeste da je depo na Dorćolu mali, ali to nije razlog za kasiranje. Mogli su biti uskladišteni na neko drugo mesto, npr. u depoe za autobuse i tamo da čekaju bolja vremena.
"vrachar"":kzshsvc0 je napisao(la):
Bilo je dosta KT3ki
Koji je to tramvaj? Verovatno si mislio na T4, onaj "zaobljeni"?
 
Siniša":comp0nts je napisao(la):
Jeste da je depo na Dorćolu mali, ali to nije razlog za kasiranje. Mogli su biti uskladišteni na neko drugo mesto, npr. u depoe za autobuse i tamo da čekaju bolja vremena.
"vrachar"":comp0nts je napisao(la):
Bilo je dosta KT3ki
Koji je to tramvaj? Verovatno si mislio na T4, onaj "zaobljeni"?
Da da, to je ovaj:

khr_t3_3042_20050501_m1.jpg
 
Bilo je svega 20 T4-ki (garažni brojevi 1-20), kupljeni su 1972. godine. Čuo sam da je jedan sačuvan iz te serije i da će biti pripremljen za muzejsku postavku.
 
Набавка за потребе ГСП „Београд”

Из градског буџета биће издвојено 92.130.000 динара за набавке за потребе Градског саобраћајног предузећа „Београд”.

За ремонт исправљачких станица „Мостар” и „Смедеревски пут” одобрено је 46.000.000 динара. Овај ремонт ће подићи квалитет исправљачких станица, које врше напајање тролејбуско-трамвајске мреже електричном енергијом. ГСП „Београд” купиће и нове шине, скретнице и укрштаје, за шта ће бити издвојено 30.070.000 динара.

За набавку стубова контактне мреже одобрено је 10.160.000 динара. Ова набавка је неопходна због одржавања трамвајских колосека и трамвајске и тролејбуске контакне мреже, а за 5.900.000 динара планирна је и набавка опреме и санација електричних инсталација.
Izvor: Beograd.org
Link: www.beograd.co.yu
 
Ima li šta od produzenja tramvajske pruge od Omladinskog stadiona odnosno Bogoslovije Višnjičkom ulicom ka Višnjici i Lešću. To ne bi bilo skupo pošto višnjička ulica ima dosta prostora. Takođe bez problema moze se produziti tramvaj od Banovog brda do Zarkova Trgovačkom ulicom. Tamo već postoji predviđena trasa. Opterećenje autobusa bi bilo znatno smanjeno a i troškovi.
 
^^Ja bih više voleo da se završi tunel Beovoza za Višnjicu, ako već postoje gotove cevi tunela. Treba samo postaviti šine i električnu mrežu.
Inače, planovi za produženje tramvajske mreže prema Višnjici i Mirijevu, kao i prema Labudovom Brdu potiču iz 1985. kada je završen projekt "Tramvajem u XXI vek". Ovo su planovi GSP-a iz 1985. za 1990. i 2000. godinu. Kasnije, tokom iste godine, GSP je četiri puta promenio plan.

 
Potpuno se slazem za tunele o kojima sam već pisao. Oni su potpuno završeni i dosta novca je u njih ulozeno. Posebno je značajno što je urađena denivelacija tako da nema ukrštanja. Od pruge Vukov spomenik - pančevački most ovi tuneli se odvajaju i skreću desno ka Karaburmi. Denivelacija je urađena za levu cev ( gledano ka mostu) i ona prolazi ispod obe tunelske cevi Vukov sp. - pančevački most. Oni su napravljeni pošto se mislilo da će teretna stanica biti u zoni između Višnjičke ulice i ade Huje ali sada se od toga odustalo. Valjda će se naći neki način da se tuneli iskoriste za putnički saobraćaj uz mali broj koloseka a ne da stoje onako neiskorišćeni. U tom slučaju postaje nepotreban tramvaj za Višnjicu (Karaburmu, Mirijevo). Jedna manja putnička stanica za pomenuta naselja bi značila mnogo (beovoz) a ne bi ništa smetala uređenju dunavske obale. Stanica bi bila uz samu Višnjičku ulicu a odatle pa do obale Dunava postoji ogroman prostor.
 
Tramvaj po ukusu putnika
POSLE sređivanja autobuskog podsistema i najave kupovine novih trolejbusa, u GSP "Beograd" razmišljaju i o modernizaciji tramvaja. U toku je priprema za generalni remont 60 šinskih vozila, nakon čega će biti raspisan i tender. Ulaganja po vozilu biće oko 450.000 evra, a posebno je zanimljivo što će budući dizajn osmisliti - Beograđani! Gradski prevoznik osmislio je konkurs za izgled prednjeg i zadnjeg dela tramvaja "KT4", pod nazivom "Zajedno kreiramo budućnost".

Slaven Tica, generalni direktor GSP, objašnjava da je želja ovog preduzeća da tramvaji izgledaju onako kako ih zamišljaju oni koji ih koriste.

- Nastojimo da zajedno sa Beograđanima gradimo moderan sistem javnog prevoza. Zato smo našim sugrađanima i dali ekskluzivno pravo da nam kažu kakav dizajn tramvaja bi želeli, a mi ćemo se truditi da to sprovedemo u delo - objašnjava Tica.

Rekonstrukcijom prema predviđenom idejnom rešenju, tramvaji češke proizvodnje, koji čine okosnicu šinske flote GSP-a, dobiće savremen izgled. Promeniće se i oba kraja vozila. Već sada se zna da će spoljna geometrija prednje i zadnje površine biti identična, izuzev svetlosne signalizacije.

Prepravke će, naravno, zahvatiti i unutrašnjost vozila - biće promenjeni vuča, elektronika, sistem točkova, kočnica i vrata, a svi bi remontovani tramvaji trebalo da dobiju i dugo željenu klimu.
Modernizacija će se finansirati iz kredita Evropske investicione banke, a vrednost posla je procenjena na više od 26 miliona evra.

Prvi čovek gradskog prevoznika kaže da ovakav remont i modernizaciju tramvaja rade i gradovi koji imaju mnogo više novca od Beograda, poput Milana. Prema Ticinim rečima, taj zahvat, ipak, nije alternativa kupovini novih vozila.

- Biće, u budućnosti, i toga, mada je to još prevelika investicija za naš grad - objašnjava direktor GSP. - Na ovaj način ćemo za manje novca od postojećih dobiti savremene tramvaje, koji će još dugo moći da voze Beograđane, mada to ne može zameniti potpuno nova vozila.

BROJKE
21 GODINU prosečna starost beogradskih tramvaja
14 KILOMETARA na čas njihova eksploataciona brzina
300 HILJADA putnika svakog dana prevezu tramvaji

ŽIRI
KONKURS za idejno rešenje izgleda novih tramvaja traje do 15. maja. Uz direktore iz GSP i direktora Direkcije za javni prevoz Željka Đukanovića, u žiriju koji će ocenjivati predloge nalaze se i Kosta Krsmanović, profesor Fakulteta primenjenih umetnosti, kao i Zoran Bulajić, profesor Akademije lepih umetnosti. GSP će otkupiti tri rada, a prva nagrada doneće dizajneru 85.000 dinara.[/b]
http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=103971&datum=2007-05-20

http://www.gsp.co.yu/tenderi1.htm#konkurs
 
врачар, показао ми је синиша твој рад, екста је!:):)) ако прођеш, сваког члана форума частиш макетом хаха
 
hmm.. mislim da bi trebalo da se malo vise investira u tramvaje.... umesto trolebusa i autobusa.

kad ce pobednik konkursa da se odluci?
 
sinskisistem1990rt0lc3.jpg

Na ovoj mapi je tunel ispod centra grada, da li je za to bilo planirano da se iskoristi tunel iz Gavrila Principa?! Da li neko zna šta se dešava sa tim tunelom, koliko je dubok, širok i ko ga koristi?! I kad je on građen?! Znam da je tu pored diskont pića i neki električar/automehaničar ili štagod..

Da li bi se on mogao iskoristiti za nešto? Tramvaj? LRT? Ili u krajnjem sluačju klub? :)
 
^^O tome smo vec pisali opsirnije na nekoj od tema. Tunel je iskopan nekih 100 metara i onda su stali zbog dozemnih voda. Nikada se nije nastavilo sa njegovom eksploatacijom.
 
Vrh