Evo, brate piši ovde na 'Tramvajima' do mile volje ...... a, u vazduh se dižemo samo avionom.Nenad":1lnn6ofw je napisao(la):Homere, sada bih ti napisao jos nesto o tramvajima, ali necu posto ce me Dragan dici u vazduh!
E vidis u Pragu su uglavnom oni tramvaji koji nisu nesto budzeni spolja... Uzeo sam u Dopravnom Podniku Praha (GSP Prag) poster sa razvojem tramvajskog saobracaja u Pragu, i novi tramvaji su isti kao stari samo su iznutra redizajnirani... 90% tramvaja je tako... Ima naravno ovih novih (mislim da su KT4, nisam siguran) ali u dosta manjem broju, a tih plavo-belih itd uopste u Pragu nema (ili ih ja jos nisam video), to su slike iz Brna, Plzena itd... koji su dosta manji gradovi i nema toliko veliki broj tramvaja kao u PRGvrachar":216kkcfb je napisao(la):Mislim da problem nije (samo) sastavljanje tramvaja nego proizvodna cena. Gosa je 1985. razvila model trolejbusa, medjutim, kostao je kao 2-3 ruska.
Sto se tice novih ceskih tramvaja, oni sada vec izgedaju kao space shuttle i tehnicki i vizuelno. CKD Tatra ih vise ne pravi, ali je zato Skoda preuzela primat. See for your self:
http://www.railfaneurope.net/pix/cz/trams/Brno/Anitra/1811_Brno_05_05_2005.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/cz/trams/Plzen/IMG_0124_Pilsen_25.07.04.jpg
http://www.prahamhd.vhd.cz/Tramvaje/RT6_1.jpg
A ovako izgledaju budzene T4ke :o
pre:
http://www.railfaneurope.net/pix/cz/trams/Ostrava/759-ostrava-mt.jpg
posle:
http://www.railfaneurope.net/pix/cz/trams/Ostrava/VarioLF_1it06.jpg
Verovali ili ne, u pitanju je isti model tramvaja.
Ne mora grad da nabavlja sve novo odjednom. Neka kupuje po 10 novih svake godine.bigvlada":1vdourzk je napisao(la):Jedan Simensov tramvaj je 2,3 miliona evra? Dakle, za 100 tramvaja (koliko uopšte sada imamo, 120?) nam treba 230 miliona evra. Mnogo. Budžet Beograda za 2007 je milijardu dolara (ili evra, nisam dobro čuo vest, samo da pominju neke milijarde ) i on ne bi mogao da podnese takav trošak. Međutim, postoji još jedno rešenje za nabavku tramvaja.
Grad lepo izda municipalne obveznice sa rokom dospeća od jedno 10 godina i za taj novac nabavi tramvaje. Taj štos se primenjuje napolju dosta intezivno, tako da ga koriste i opštine. Sličan sistem kao kod obveznica stare devizne štednje samo što ovde Grad (ili opština) daje garanciju na ime svojih budućih prihoda.