Šta je novo?

Tramvaji

Post sa teme 'Autobusi' :
Nenad":1lnn6ofw je napisao(la):
Homere, sada bih ti napisao jos nesto o tramvajima, ali necu posto ce me Dragan dici u vazduh! :D
Evo, brate piši ovde na 'Tramvajima' do mile volje ...... a, u vazduh se dižemo samo avionom. :)
 
^^^
ili jednim interesantnim korovom poreklom iz indije cije je konzumiranje nelegalno :D

Kako bilo, Nenade, ae mi sad reci to o tramvajima..

Jes' da su trenutno krsh, al' ja, bre, volim da se vozim njima.. Volim ono brujanje pre nego sto krene, volim kada zatrepere neonke u njemu, volim onaj pisak kada koci, volim ono iritantno zvono pre nego sto se otvore vrata i naravno najprepoznatljivije zvonce kao zvucni zignal umesto sirene :)
 
I ja volim tramvaje, a dok Nenad ne dođe, ide jedna mala pričica :

U nedelju, sunčano pre podne, malo ljudi na stanici kod Želj.stan., čekam 9L
da se prevezem do Voj.Stepe 310 i dođe 'voz' od dva spojena tramvaja.
Uđem u zadnji i posto sam bio sam, zapalim lepo cigaretu i siđem kod Saobraćajnog faxa.

Završim tamo neko slikanje za 1/2h i kad sam se vraćo .... opet onaj isti 'vozić'.
Opet uđem u zadnji deo , zapalim cigaretu .... i siđem pre Slavije ( šta mi bi?!).
Vidim da sam pogrešio, pa trk da stignem 'vozić' dok je on pravio krug oko skvera.
I stignem ga na stanici kod NBS, uđem u zadnji deo i zapalim cigaretu ...taman do Želj.stanice.

Tri puta u isti tramvaj, sam sa cigaretom .... pa, ko da ne voli tramvaje. :D
 
Ja moram da priznam da se prevozom skoro nikada ne vozim, tako da ove pricice sa vama ne mogu da delim. U Beogradu sam se mozda svega 2 puta u zivotu vozio tramvajem (zato sto u mom kraju ne voze).

Ono sto mi nije bas najjasnije je raspodela sredstava budzeta. Grad je krenuo u pohod na autobuse i sredio ih naravno vrlo dobro i to mi je jako drago. Na slican nacin je Grad krenuo i u obnovu pozorista (naravno nevezano za temu). Ali cini mi se da postoje investicije koje se forsiraju dok se mozda druge zanemaruju.
Gledam kako je Zagreb recimo resio problem GSP-a - obnavljali su flote postepeno i paralelno. U tramvaje se u Beogradu nista nije ulagalo, dok se cak i u trole vrlo vredno i konstantno ulaze.

Evo krenulo je sa obnovom sina u gradu i to je fenomenalno. To traje jos od 2005, i u tom periodu na mnogim linijama tramvaji uopste nisu ni vozili. Pa zar nije mogla sinhronizacija obnove sina i tramvaja bar malo bolje da se uradi?
 
Pa oni i ako budu uzimali tramvaje, uzimace ove Gosine koji se rade pod licencom Ceskog Kolben Danjeka.... A inace CKD ima sada fantasticne modele koji voze ulicama Praga.... i npr oni zadrzavaju stari izgled tramvaja ali ih potpuno sredjuju iznutra...

Inace da li neko zna, jel jos uvek vozi onaj (jedini) tramvaj na kojem su govorili imena stanica (posto su to pompezno najavili u novinama)... Cak sam i ja svojevremeno cuo...
Da li ce uopste uvoditi to sa stanicama?
 
Tramvaj vozi, ali se vise ne cuju stanice :lol: Mislimda je do skoro bio na 7 ili 9.

PS
Odakle ti ideja da GOSA pravi tramvaje? Oni samo vrse remont.
 
zar je za fabriku vagona stvarno toliki problem da napravi tramvaj? Pa nije to spejs šatl. Pogledaju kako izgledaju tramvaji koje su drugi napravili, kupe elektromotore (u drugoj fazi kupe licencu pa ih sami prave) i sastave ga. Ako baš ne znaju kako da naprave unutrašnjost, uvek mogu da traže pomoć od npr. Ikarbusa. Neko je na jednoj od tema postovao sliku tramvaja sa ogromnim prozorima, mislim da i mi treba da se krećemo u tom pravcu.

Ako sam dobro shvatio, novi češki tramvaji spolja izgledaju isto, a unapređenja su ispod haube? Novi su isto toliko ružni kao i stari? Mislim da posle dvadesetak godina možemo malo da poradimo i na izgledu tramvaja kojie ćemo koristiti sledećih dvadeset godina.
 
Možda i nije teh.problam da i Mi pokušamo da napravimo tramvaj.
Ali, pitanje je finansiranja početka radova i planova, a pogotovu
proizvodne cene ... da li možemo da budemo konkurentni sa firmama
koje već imaju tradiciju ili iskustva, fabrike, model tramvaja, marketing, ...itd.
 
Mislim da problem nije (samo) sastavljanje tramvaja nego proizvodna cena. Gosa je 1985. razvila model trolejbusa, medjutim, kostao je kao 2-3 ruska.

Sto se tice novih ceskih tramvaja, oni sada vec izgedaju kao space shuttle i tehnicki i vizuelno. CKD Tatra ih vise ne pravi, ali je zato Skoda preuzela primat. See for your self:

1811_Brno_05_05_2005.jpg


IMG_0124_Pilsen_25.07.04.jpg


RT6_1.jpg


A ovako izgledaju budzene T4ke :o

pre:
759-ostrava-mt.jpg


posle:
VarioLF_1it06.jpg


Verovali ili ne, u pitanju je isti model tramvaja.
 
vrachar":216kkcfb je napisao(la):
Mislim da problem nije (samo) sastavljanje tramvaja nego proizvodna cena. Gosa je 1985. razvila model trolejbusa, medjutim, kostao je kao 2-3 ruska.

Sto se tice novih ceskih tramvaja, oni sada vec izgedaju kao space shuttle i tehnicki i vizuelno. CKD Tatra ih vise ne pravi, ali je zato Skoda preuzela primat. See for your self:

http://www.railfaneurope.net/pix/cz/trams/Brno/Anitra/1811_Brno_05_05_2005.jpg

http://www.railfaneurope.net/pix/cz/trams/Plzen/IMG_0124_Pilsen_25.07.04.jpg

http://www.prahamhd.vhd.cz/Tramvaje/RT6_1.jpg

A ovako izgledaju budzene T4ke :o

pre:
http://www.railfaneurope.net/pix/cz/trams/Ostrava/759-ostrava-mt.jpg

posle:
http://www.railfaneurope.net/pix/cz/trams/Ostrava/VarioLF_1it06.jpg

Verovali ili ne, u pitanju je isti model tramvaja.
E vidis u Pragu su uglavnom oni tramvaji koji nisu nesto budzeni spolja... Uzeo sam u Dopravnom Podniku Praha (GSP Prag) poster sa razvojem tramvajskog saobracaja u Pragu, i novi tramvaji su isti kao stari samo su iznutra redizajnirani... 90% tramvaja je tako... Ima naravno ovih novih (mislim da su KT4, nisam siguran) ali u dosta manjem broju, a tih plavo-belih itd uopste u Pragu nema (ili ih ja jos nisam video), to su slike iz Brna, Plzena itd... koji su dosta manji gradovi i nema toliko veliki broj tramvaja kao u PRG:)
 
Praski tramvaji su uglavnom T4, KT4 i modularni KT8. Svi su oni stari najmanje 15 godina i potpuno modernizovani. Firma CKD Tatra prestala je da proizvodi tramvaje 1997. posto ih je kupio (mislim) Siemens. Poslednji kontigent KT4ki napravljen je upravo za Beograd. To su oni koji su do skoro bili ofarbani u plavo.
 
Meni su svi ovi tramvaji užasno ružni. Liče mi na budženi trabant ili ladu. Ukratko kanta.

Kada sam pominjao moderan dizajn mislio sam na ovako nešto:









nešto od ovoga se klasifikuje kao tramvaj, nešto kao light rail itd. ali to nije bitno, uzeti su kao primer modernog dizajna. Ako bih mogao da biram, uzeo bih neki francuski tramvaj. Mislim da tramvaji spadaju u vrstu investicija na kojoj ne sme da se štedi. Skupi? Neka kupe dvadeset, deset, pet, ali da ljudi znaju čemu mogu da se nadaju. Onda će se lakše naši pare i za ostatak.
 
Cuj, Bombardier i Siemens prave sjajne tramvaje, tu nema sumnje, ali bojim se da takve jos necemo videti na ulicamaBGa bar neko vreme :(
 
Iako smo tu temu vec prezvakali, ne vidim zbog cega mastamo o Siemensu kada imamo Crotram koji se pokazao dobro, a i povoljniji je u ceni (Crotram €1,8m, a Siemens najmanje €2,3m)
 
Taj CroTram mi nekako ne uliva poverenje. Ovako na prvi pogled deluje OK ali mi se cini da ne bi izdrzao beogradske sine.
 
Kažu mi kolege Zagrepčani ovde na faksu da tih 15-tak CroTram (onih sa U) koji oni imaju po Zagrebu funkcionišu dobro... ali su već počeli da prave probleme, tj. loše su sklopljeni delovi, te nije dobar dihtung na prozorima, malo su bučni... i, po njihovom iskustvu mnogo su manji iznutra od ovih Siemens-ovih što imamo po BP. Ne znam, ne mogu da poredim, ali eto, rekoh da prenesem iskustva.
 
Pa s obzirom da je to prva serija, ona se da poboljsati. Mi kao narucilac mozemo uvek da specificiramo zahteve, kao recimo, posebna paznja na sprecavanju buke i dihtovanju prozora :) Znaci, uci se na tudjim greskama...

Uostalom, ja bih najradije Porscheove tramvaje, ali... Kinta :D
 
nemaju veliki prozori veze sa lepotom, oni su namenjeni putnicima - prijatnije je gledati pejzaž nego zid tramvaja. :)

istina, mogu i na one trabante da stave veće prozore, ali ne verujem da će im to poboljšati izgled ;)
 
e a zna neko nesto da li ce nesto od onog konkursa biti? ili je to samo kao ajde da se zezamo? Hoce oni sredjivati te tramvaje?
 
^^Imas na jednoj od prethodnih strana nekoliko vesti o tome pa pogledaj! Ukratko, HOCE, samo sto traje dugo!

Sve u svemu, vozices se novim ili obnovljenim tramvajima tek 2009 / 10.
 
Jedan Simensov tramvaj je 2,3 miliona evra? Dakle, za 100 tramvaja (koliko uopšte sada imamo, 120?) nam treba 230 miliona evra. Mnogo. Budžet Beograda za 2007 je milijardu dolara (ili evra, nisam dobro čuo vest, samo da pominju neke milijarde :) ) i on ne bi mogao da podnese takav trošak. Međutim, postoji još jedno rešenje za nabavku tramvaja.

Grad lepo izda municipalne obveznice sa rokom dospeća od jedno 10 godina i za taj novac nabavi tramvaje. Taj štos se primenjuje napolju dosta intezivno, tako da ga koriste i opštine. Sličan sistem kao kod obveznica stare devizne štednje samo što ovde Grad (ili opština) daje garanciju na ime svojih budućih prihoda.

Verujem da bi takve obveznice bile veoma tražene, naročito među lokalnim stanovništvom. Zamislite, imate obveznice Beograda :D
 
'Municipalne obveznice' će biti ugrađene u sledeće zakone, kao Zakon o glavnom gradu.

Na berzi se očekuju sa nestrpljenjem i biće odlično prihvaćene.

Za koje sve namene će biti upotrebljen prikupljen kapital to ćemo tek videti.
 
bigvlada":1vdourzk je napisao(la):
Jedan Simensov tramvaj je 2,3 miliona evra? Dakle, za 100 tramvaja (koliko uopšte sada imamo, 120?) nam treba 230 miliona evra. Mnogo. Budžet Beograda za 2007 je milijardu dolara (ili evra, nisam dobro čuo vest, samo da pominju neke milijarde :) ) i on ne bi mogao da podnese takav trošak. Međutim, postoji još jedno rešenje za nabavku tramvaja.

Grad lepo izda municipalne obveznice sa rokom dospeća od jedno 10 godina i za taj novac nabavi tramvaje. Taj štos se primenjuje napolju dosta intezivno, tako da ga koriste i opštine. Sličan sistem kao kod obveznica stare devizne štednje samo što ovde Grad (ili opština) daje garanciju na ime svojih budućih prihoda.
Ne mora grad da nabavlja sve novo odjednom. Neka kupuje po 10 novih svake godine.
 
Vrh