Šta je novo?

Tramvaji

Ako neko ima vremena, neka molimvas zove GSP i pita kad ce tramvaji da se modernizuju?? Ja bih, ali sam u Sidneju, neznam kako da zovem Srbiju od Australije.
 
Ovako, u "Centru za informisanje" GSP-a kažu da još nije počela modernizacija tramvaja.
Sredstva je trebalo da dobiju od Evropske banke za razvoj još prošle godine.
Međutim, treba napraviti 'Plan za modernizaciju', koji ne radi GSP, da bi se konkurisalo za kredit kod banke. Oni ne znaju da li se takav plan i radi, kazu "to je na višoj instanci".

Ta 'viša instanca' jedino može da bude Grad Bgd,. jer je on osnivač GSP-a i Grad bi trebalo da dobije kredit.
Pitaću dalje ko je nadležan za 'modernizaciju tramvaja' i da li će je biti ili su bile samo 'predizborne priče'.
............................................................................................

22.01.2007, BEOGRAD

MILIJARDE ZA BOLJI PREVOZ
Za kupovinu novih i popravku starih vozila, obnovu dotrajale infrastrukture i zamenu šina tokom ove godine GSP "Beograd" uložiće više od dve milijarde dinara

Strategija tog preduzeća, istakao je Tica, jeste da do 2009. godine poveća udeo tramvajskog prevoza u ukupnom prevozu putnika sa 20 na 25 odsto, dodajući da je za to potrebno odgovarajuće ulaganje u infrastrukturu i modernizaciju postojećih vozila, pošto je kupovina novih vrlo skupa.

- Nov tramvaj košta dva miliona evra, a modernizacija 60 tramvaja, koja treba da započne ove i trajaće naredne dve i po godine, košta oko 450.000 evra po vozilu - istakao je Tica-dr.GSP-a

ceo text http://www.pressonline.co.yu/vest.jsp?id=2379
 
hvala za informaciju dragane. Nemogu da verujem da modernizacija nije viša instanca, u trenutku neki tramvaji su ocajni. Mislim da bi trebali modernizovato ko 70 tramvaja, i kupitij 10 novih. A medutim da se otvori jos jedna linija. Je li ce do kraja godine poceti modernizacija???
 
Hvala ti dragane. Dolazim u beogradu ovog novembra ili decembra, jeli to znaci ja cu bar jedan modernizovan tramvaj videti?? Posle toga idem u Beograd u2009te., tad cu definitivno videti.
 
Niko ti ne garantuje da ces ih videti i te 2009-te tako da nemoj da zuris sa dolaskom :lol:
 
Pa kad ih budu modernizovali onda cemo da vidimo kako izgledaju.
 
http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=22149
Скретница у Немањиној ипак била неисправна
Тачно је, до квара је дошло у гарантном року и сада очекујемо извештај из Немачке. Наглашавам да су у питању најмодерније скретнице, четврте генерације, и да су набављене од познате светске фирме – каже Бојан Станојевић, градски менаџер

Неисправна скретница на углу Ресавске и Немањине, на којој је 12. фебруара трамвај искочио из шина, упркос различитим претпоставкама и саопштењима надлежних, једини је званичан разлог овог инцидента. У стручном извештају ГСП-а „Београд”, који смо добили од Славена Тице, генералног директора ГСП-а, пише да је шинско возило исклизнуло због језичка на скретници, који се отворио у погрешном смеру.

– Дана 12. фебруара на трамвајским моторним колима гаражни број 609, која су вукла приколицу гаражни број 1339 на линији 3, дошло је до исклизнућа задњег обртног постоља на скретници која правац из Ресавске улице одваја ка Главној железничкој станици, односно Славији. До исклизнућа је дошло услед механичке неисправности скретница, што је проузроковало да леви језичак заузме жељени положај скретања ка Главној железничкој станици, а десни ка Славији – пише, између осталог, у извештају ГСП „Београд”, који је потписао инжењер Игор Дробњак.

Бојан Станојевић, градски менаџер, потврдио нам је јуче да је извештај ГСП-а „Београд” тачан. Према његовим речима, због тога је продужен и гарантни рок на шине у Немањиној улици, а ову пругу недавно је посетио и тим стручњака из Немачке, како би се утврдила евентуална оштећења.

– Тачно је, скретница се покварила. До квара је дошло у гарантном року и сада очекујемо извештај из Немачке. Наглашавам да су у питању најмодерније скретнице, четврте генерације, и да су набављене од реномиране светске фирме – каже Станојевић.

Он није могао да нам каже разлог због којег је трамвај искочио из шина 12. фебруара, јер се тек очекује извештај немачких стручака који су, тврди Станојевић, већ два пута посетили Немањину.

– Они су проценили да постоје три до четири варијанте због чега је дошло до квара на тој скретници и, док не стигне званично саопштење, не можемо да закључимо ништа. Чак постоји и могућност да их је неко намерно покварио, мада не верујем у то, јер нисам склон теоријама завере. И возачима и служби одржавања ГСП-а треба времена да се привикну на нове скретнице – истиче градски менаџер.

Гарантни рок за Немањину улицу требало је да истекне у октобру прошле године, али је у међувремену продужен. Чињеница да се скретница на углу Немањине и Ресавске улице покварила у кратком року од времена њеног постављања, према речима Станојевића, није уопште спорно питање.

– Па и најновији модел „мерцедеса”, иако је одличан аутомобил, има гаранцију, јер, јасно је, може да се поквари. Стручњаци из Немачке су утврдили да су сва остала скретања у Немањиној улици потпуно исправна – тврди Станојевић.
У низу претпоставки које су до сада поводом учесталих искакања трамваја изношене у јавности надлежни из ГСП-а „Београд” износили су и могућност да је шраф или неки други предмет био заглављен у шинама.
С. Стаменковић
[објављено: 13.03.2007.]
 
^^
ProductImage.aspx
 
petar":2lijtump je napisao(la):
Po Beogradu, ovom trenutku, koje se sve sine rade, i gde? ;)
Sve ti stoji ovde lepo u threadu šta se radi a ne, pročitaj ceo thread ispočetka...
 
Влада":fb5t9783 je napisao(la):
– Па и најновији модел „мерцедеса”, иако је одличан аутомобил, има гаранцију, јер, јасно је, може да се поквари.
Da, cuveni Mercedesi koji se kvare u garantnom roku.
Kako samo tramvaji nikada ne ispadaju na onom cosku kod francuske ambasade koji je napravljen pre rata?
Bolje da taj deo ne diraju :)
 
Tramvaji u ponedeljak kreću preko Autokomande

Rekonstrukcija Autokomande je u završnoj fazi. Očekuje se da će radovi biti završeni za vikend, a probna vožnja tramvaja zakazana je već za ponedeljak, 19. mart.

„Štampani beton je postavljen, a na stajalištu se ugrađuje beheton ploča.
Subota i nedelja su rezervisani za čišćenje gradilišta, glačanje i lakiranje šina”, kaže za „24 sata” Nenad Stevanović, zamenik direktora „Beokom servisa”.
Ako se taj rok ispoštuje, u ponedeljak će, sa tri meseca zakašnjenja, sve biti spremno za otvaranje Autokomande za tramvajski saobraćaj.
http://www.24sata.co.yu/vesti.php?id=8010
 
Radovi na tramvajskoj pruzi u Ulici Milentija Popovića počinju sledećeg vikenda
Radovi na rekonstrukciji tramvajskog koloseka, od Otvorenog tržnog centra "Novi Beograd" odnosno Buvlje pijace, kroz Ulicu Proleterske solidarnosti, Treći bulevar i ulicu Milentija Popovića, do hotela "Hajat" počeće sledećeg vikenda, kaže za "Beogradsku razglednicu" zamenik Gradskog sekretara za saobraćaj Branko Smiljanić.

Početak ovih radova bio je uslovljen završetkom rekonstrukcije tramvajskih šina u Bulevaru oslobođenja, na delu od Veterinarskog fakulteta do Autokomande. Ovi radovi na Novom Beogradu, vredni 11,5 miliona evra, finansirani su sredstvima iz gradskog budžeta i kredita Evropske investicione banke.
.Izvor vesti: Studio B
 
petar":3p6hra2x je napisao(la):
Kako onda izgleda modernisovan tramvaj??
GRAD BEOGRAD – GRADSKA UPRAVA
Sekretarijat za finansi-Uprava za investicije-Sektor za implementaciju projekata

objavljuje

MEĐUNARODNI POZIV
za pretkvalifikaciju -projekat obnove infrastrukture grada – Srbija

Grad Beograd (dalje u tekstu: „Zajmoprimac”) dobio je zajam od Evropske investicione banke – EIB (dalje u tekstu: „Banka”) za potrebe troškova „Projekta obnove infrastrukture grada”. Ovaj međunarodni poziv za pretkvalifikaciju se odnosi na ugovor „Generalni remont sa modifikacijom i modernizacijom tramvaja ČKD TIP KT-4 YUB”.

Ovaj ugovor obuhvata generalni remont sa modernizacijom i modifikacijom 60 tramvaja u voznom parku GSP „Beograd”. Tramvaji su marke ČKD, tip KT-4 YUB, a u eksploataciji su od 1982. godine. Generalni remont podrazumeva popravku i/ili zamenu delova, radi dovođenja tramvaja u tehničko stanje, u skladu sa očekivanim periodom eksploatacije rekonstruisanih tramvaja.
Modifikacija podrazumeva konstruktivne promene određenih komponenti radi povećanja pouzdanosti tramvaja, a modernizacija podrazumeva ugradnju savremene tehnologije.

Model ugovora FIDIC „Projektovanje i izvođenje od ugovarača radova” (Žuta knjiga FIDIC), sa principima i pravilima javnih nabavki Banke, sačinjavaće osnovu ovog ugovora.
Očekuje se da realizacija ovog ugovora počne u septembru 2007. i da traje tri godine. Kriterijum koji će se koristiti prilikom evaluacije ponuda je najniža cena.

http://www.ekapija.com/website/sr/page/96263/1
 
Ovo je interesantno

Lor otvara fabriku u Bačkoj Topoli
14:52 | Izvor: Tanjug
Bačka Topola -- Francuska kompanija Lor otvoriće u Bačkoj Topoli fabriku za proizvodnju vozila za transport putničkih automobila.

Lor je sa 70 odsto svetskog tržišta lider u proizvodnji tih transportera koje će iz Bačke Topole izvoziti na rusko tržište.

Lor će zaposliti 220 radnika, a proizvodnja novog preduzeća "Lor-srb" će u renoviranim i savremeno opremljenim halama bivše građevinske firme Prvi maj startovati već početkom maja. Predviđen kapacitet produkcije je 480 transportera godissnje, a celokupna proizvodnja, vredna oko 20 miliona evra, biche izvezena u Rusiju.

Namera te kompanije je i da razvije kooperantsku mrežu za potrebe proizvodnje transportera za putničke automobile, ali i da proširi tu produkciju, jer se Lor bavi i proizvodnjom tramvaja i planira da svojim tramvajima osvoji i balkansko tržište.
možda se i ubace u posao za BG tramvaje uz "domaću" produkciju fr. tramvaja, ovako izgledaju inače:
clermont_page1.jpg
 
wow, zamisli da tramvaji budu ovakvi u Beogradu :o Mozda ce ovi da budu onih 10 novih tramvaja koji treba da se kupe :)
 
E da, kompanija Lohr je takodje jedna od ko-operanata iza ovog Francuskog sistema...zove se Cezar, mozda ste culi?;)

caesar6.jpg
 
Jednošinski tramvaj ili tramvaj na gumenim točkovima je interesantna tehnologija, ali nešto skuplja od klasičnog tramvaja. Bolje savladava uspone od klasičnog tramvaja, i do 13%. Prošle godine ga je otvorio Clemont-Ferrand.
 
Vrh