Ambassador
Advanced
Hvala, znaci gajimo pecurke...
27. marta 43-45, centrala 3227-241Ambassador":2o31399l je napisao(la):Hvala.
Sad ću da nađem njegov mail na internetu..
I.. odgovor!!from Miloš Đerić
to info@bgsaobracaj.co.yu
date 10 Sep 2007 13:09
subject Problem bezbednosti i brzine prolaska tramvaja na raskrsnici ispred MUP-a u Savskoj ulici.
Poštovan gospodine/Poštovana gospođo,
Pre dve nedelje sam vam poslao pismo sa molbom da se reši problem sa raskrsnicom u Savskoj ulici, međutim do danas odgovor nisam dobio. Razumem da ste veoma zauzeti oko priprema Belama, UMP-a i mnogih drugih projekata, međutim ovo je jedan mali problem čije bi rešavanje značajno poboljšalo prevoz u jednom izuzetno frekventnom delu Beograda.
Zamolio bih vas da mi vrlo kratko odgovorite da li je u planu da se ovaj problem rešava u skorije vreme.
Unapred veliko hvala.
Srdačan pozdrav,
Miloš Đerić
---------- Forwarded message ----------
From: Miloš Đerić
Date: 28 Aug 2007 04:14
Subject: Problem bezbednosti i brzine prolaska tramvaja na raskrsnici ispred MUP-a u Savskoj ulici.
To: info@bgsaobracaj.co.yu
- Hide quoted text -
Poštovan gospodine/Poštovana gospođo,
Pišem Vam u nadi da ćete jedan manji problem, koji muči veći broj Beograđana i Beograđanki i značajno ugrožava bezbednost u saobraćaju, rešiti vrlo brzo.
Naime, tramvaju koji ide bilo iz smera Železničke stanice ka Mostarskoj petlji, ili od Mostarske petlje ka Železničkoj stanici, treba preko 3 minuta da bi prešao raskrsnicu ispred policijske stanici u Savskoj ulici. Tramvaj prvo staje na prvom semaforu, na kojem čeka između minut i dva minuta, zatim prelazi 50 metara, ulazi u deo gde se nalazi parking MUP-a, i na drugom semaforu čeka takođe između jednog i dva minuta. Situacija se dodatno komplikuje ako za redom idu dva ili tri tramvaja, a nije retko da je jedan od njih dupli. Neretko se dešava da zbog toliko dugog čekanja na semaforu vozač tramvaja odluči da prođe kroz raskrsnicu iako nema signal za prolazak! Takvi postupci značajno ugoržava bezbednost svih učesnika u saobraćaju.
Pošto je pre rekonstrukcije Savske ulice tramvaj momentalno prolazio kroz tu raskrsnicu (mislim da su postojali senzori koji su registrovali prilazak tramvaja), pretpostavljam da ponovno osposobljavanje starih, ili uvođenje novih senzora, koji bi omogućili prolazak tramvaja kroz raskrsnicu pri punoj brzini, ne bi bilo komplikovano. Paradoksalno je to da je, pre rekonstrukcije Savske ulice, tramvaj brže stizao od Mostarske petlje do Železničke stanice nego što je to slučaj sada. Jedan od razloga rekonstrukcije, navođen od strane gradskih zvaničnika, je bio upravo sporost tramvaja na toj deonici!
Rešavanje problema ovih semafora značajno bi povećalo bezbednost svih učesnika u saobraćaju na toj raskrsnici i smanjilo vreme putovanja tramvajem na linijama 13, 7, 3 i 9A.
Iščekujem Vaš odgovor i brzo rešenje ovog problema.
Srdačan pozdrav,
Miloš Đerić
student,
Beograd
--
And therefore never send to know for whom the bell tolls
It tolls for thee
Klasična odje*******uša..Postovani,
Sekretarijat za saobracaj je upoznat sa problemom koji ste naveli tako da je u toku dorada Projekta algoritma rada semafora na raskrsnici koju ste naveli. Planirano je, u najskorij vreme, da sistem bude vracen na detektorski rezim rada.
Odeljenje za informacione tehnologije i informisanje javnosti
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
GRAD BEOGRAD - Gradska uprava - Sekretarijat za saobracaj
27. marta 43-45, 11000 Beograd
tel. ++381 (0)11 3247-023, fax 2754-636
www.beograd.org.yu, e-mail: info@bgsaobracaj.co.yu
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Izvor: Blic OnlineAutor: Svetlana Palić | 19.09.2007 - 10:52
Prema obećanjima čelnika Grada i GSP-a, 2007. godina trebalo je da bude „Godina tramvaja“, ali se na ulicama ništa ne vidi. I dalje se vozimo tramvajima starim 20 godina, koji se često kvare i prave zastoje. Godina je na izmaku, ušli smo u poslednji kvartal, a nijedan od najavljenih 60 tramvaja nije otišao na generalni remont, niti je kupljen neki novi.
- Obećali smo da će 2007. godine biti „početak značajnijih ulaganja u tramvaje“, što i činimo. Uostalom, godina još nije gotova - kaže za „Blic“ Slaven Tica, generalni direktor Gradskog saobraćajnog preduzeća.
Beograd ima ukupno 215 zglobnih tramvaja čija je prosečna starost 23 godine. Uz to ima još i 25 tramvajskih prikolica, starih u proseku 55 godina. Poslednji novi tramvaji, 20 komada, kupljeni su 1998. godine. Od 2000-te na ovamo, GSP je samo u jednom navratu, 2003. godine rekonstruisao 30 tramvaja i na poklon iz Bazela dobio još 24.
Popravke iz kredita
Zbog ovakvog stanja tramvaja, ali i tramvajskih šina, zatražen je kredit od Evropske investicione banke za rekonstrukciju, koji je i dobijen u iznosu od 90 miliona evra. Drugi deo novca, još 90 miliona evra, trebalo bi da stigne iz budžeta Grada, na šta se obavezala gradska vlast ugovorom sa EIB.
U Sekretarijatu za saobraćaj tvrde da oni, što se tramvaja tiče, puno rade ali se ništa ne vidi.
- To je najgore, ali posao je takav. Da bi Beograđani mogli da vide i osete kvalitetniji prevoz tramvajima, moraće da prođe i cela 2008. i 2009. godina - kaže Radovan Drča, direktor Sektora za implementaciju projekata u Sekretarijatu za saobraćaj.
„Ono što se ne vidi“ je jedan tender i u pripremi drugi.
Završen je predkvalifikacioni tender za firme koje će da rade remont tramvaja.
- Odabrali smo pet-šest domaćih i stranih firmi koje bi mogle da učestvuju u ovom poslu. Poslali smo Evropskoj investicionoj banci dokumentaciju o tim firmama i sada čekamo njihov odgovor, odobrenje - kaže Drča.
U međuvremenu, radi se „lična karta“ svakog tramvaja koji treba da bude remontovan: u kakvom je stanju, šta treba da se popravlja....
- Ako ove firme „prođu“ proveru EIB, poslaćemo im dokumentaciju o našim tramvajima i raspisati tender na koji treba da stignu njihove ponude. Taj tender treba da bude završen do kraja godine - kaže Drča.
Godinu dana za samo jedan tramvaj
Dugačkoj priči sa rekonstrukcijom tramvaja ni tu nije kraj. Prvo će biti rekonstruisan samo jedan tramvaj, što traje dva do tri meseca. Onda će taj jedan da se proverava po beogradskim ulicama nekoliko meseci.
- Ako utvrdimo da je dobro rekonstruisan, onda krećemo u masovniju rekonstrukciju od dva do tri tramvaja mesečno, što je otprilike 20-tak godišnje - kaže Drča.
Cena potpunog remonta jednog tramvaja iznosi oko pola miliona evra. Kupovina novog tramvaja košta između 1,2 i dva miliona evra.
- Planiramo da kupimo novih 20 tramvaja. Deo sredstava odobren nam je tek prošle nedelje, na sednici Skupštine grada, kad je izglasan rebalans budžeta. Tramvaj nije sok u prodavnici koji skinete sa police i kupite. I tu je potrebna procedura, tenderi... a i mnogo košta. Zato nije realno očekivati da ćemo nov tramvaj kupiti uskoro, sigurno ne sledeće godine - kaže Tica.
Udobnije tek za dve godine
U rekonstrukciju 60 tramvaja, kupovinu 20 novih, obnavljanje 33 kilometra tramvajskih šina i uvođenje elektronskog praćenja vozila GSP u gradu, treba da bude uloženo ukupno 180 miliona evra.
- Rekonstruisani tramvaji imaće promenjeno prednje i zadnje čelo i prepoznavaće se na ulicama, kao da su novi. Kad se ovaj obiman posao završi, moći ćemo da kažemo da je 80 odsto tramvajskog saobraćaja u gradu obnovljeno što će putnici i te kako osetiti. Voziće se udobnije i brže, a čekanja na stanici će biti kraća - kaže Drča.
Au bog te mazo... Ta prikolica moze da mi bude deda....
Uz to ima još i 25 tramvajskih prikolica, starih u proseku 55 godina
...
Izvor: 24sata|||| - 15.10.2007. - 22:25
ROĐENDAN - Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd osnovano je pre tačno 115 godina. Na liniji Kalemegdan - Slavija, 14. oktobra 1892. godine prošao je prvi tramvaj na konjsku vuču, kakve su imali samo Njujork, Pariz, London i Berlin.Prvi električni tramvaj je uveden 1894. godine na relaciji Terazije-Topčider, a posle 10 godina elektrifikovana je cela tramvajska mreža. Autobuski saobraćaj uveden je 1928. godine, prvi trolejbus se pojavio posle rata, 1947. godine na Prvomajskoj paradi, a prva trolejbuska linija je otvorena 22. juna na potezu Kalemegdan-Slavija. Dvadeset godina od uvođenja prvog tramvaja, 1912. godine, Beograd ima ukupno osam linija javnog prevoza na kojima je pomoću 24 tramvaja i 12 prikolica tokom godine prevezeno čak 7,5 miliona putnika. Nova etapa sledi 1927. godine, kada su u prevoz uvedeni autobusi.Trolejbusi su se prvi put pojavili 1947. godine, na liniji Kalemegdan-Slavija. U sećanju je i 1961. godina, kada je iz Engleske stiglo 160 „lejland" autobusa, koji su godinama prevozili građane i postali simbol našeg grada.