Šta je novo?

Tramvaji

2012":9hyeq4j4 je napisao(la):
To još nije zvanično saopšteno,za koji dan, ali na tenderu najjeftinija cena nije jedini uslov već dosta drugih....da podsetim Varšava je raspisala tender za nabavku 200 novih tramvaja,dobio Alstom,oni poništili tender i na ponovljenom dobila domaća Poljska firma a Gradonačelnik izjavio,da nisu ludi da toliki novac daju stranoj firmi pored domaće,i nikom ništa....
ma o cemu ti pricas, zar pijan ovde dolazis? koji uslovi?
 
Više puta je pominjano da najniža cena odlučuje pobednika što je i najveća mana celog tendera.
 
Da pored najniže cene naveden je i ekonomski uslov a pod to možeš da strpaš gomilu ....stvari,a možeš i da poništiš konkurs,svideo ti se moj stav ili ne.
 
Pa možeš, može i Goša ponovo da pravi tramvaje. Poenta je šta je realno očekivati od gradske vlasti. U kojoj zemlji ti živiš...?
 
2012":1593m3oq je napisao(la):
Da pored najniže cene naveden je i ekonomski uslov a pod to možeš da strpaš gomilu ....stvari,a možeš i da poništiš konkurs,svideo ti se moj stav ili ne.
nema ekoomskog uslova, vec se samo gleda cena. pogledaj konkurs na beograd.org.yu
 
Beograd, 23.07.2009.

Press

Hrvatski proizvođač tramvaja "Končar električna vozila" jedan je od najozbiljnijih kandidata da Beogradu proda 30 vozila iako zbog lošeg kvaliteta nisu uspeli da prođu gotovo ni na jedno tržište Evrope

Jedan od najozbiljnijih kandidata koji će Beogradu prodati 30 novih tramvaja je i hrvatska firma "Končar električna vozila" koja nije uspela da se nametne nijednom tržištu u Evropi! Hrvatski proizvođač tramvaja, prema pisanju njihovih medija, zbog lošeg kvaliteta proizvoda, nije mogao da proda vozila Bugarskoj, Mađarskoj, slovačkoj Bratislavi, poljskoj Varšavi, kao ni nekim francuskim gradovima...

Od svih država koje su bile "zagrejane" za ove tramvaje, zainteresovana je ostala samo Finska, odnosno Helsinki, a sada postoji mogućnost da će se ovim vozilima prevoziti i Beograđani! Naime, GSP "Beograd" obnoviće uskoro tramvajski park, a za deset dana znaće se i koji evropski proizvođač će ih isporučiti. U uži izbor, na tenderu koji je 29. aprila raspisala Agencija za investicije grada Beograda, ušli su hrvatski "Končar-električna vozila" i španski "Kaf".

"Zapinju" za ulicu

Međutim, prema pisanju hrvatskih i finskih medija, gde su na probi bili tramvaji fabrike "Končar-električna vozila", putnici su nezadovoljni vozilima i našli su im niz mana. Prema iskustvima građana Zagreba i Helsinkija, u vozilima ove firme ima premalo mesta za sedenje, vrata se loše otvaraju, unutrašnji dizajn je loš jer nema dovoljno prostora za prolaz putnika, tramvaj je preglomazan, a kada skreće u krivinu zapinje i "grebe" ulicu zbog čega je i nebezbedan...

Helsinški list "Helsing Sanomat" prvi je preneo probleme s probnim primerkom hrvatskog tramvaja. U nedavno objavljenom tekstu pod nazivom "Hrvatski tramvaj ocenjen kao tesan i bučan" autor navodi neodobravanje stanovnika ovog grada, ali i tamošnjih stručnjaka koji kažu, pored navedenog, da je vozilo predugačko za stajališta.

Radoslav Nikolić, direktor GSP "Beograd", potvrdio je za Press da se ponude trenutno ocenjuju i razmatraju i da će se za desetak dana sve znati.

- U uži izbor su ušle firme "Končar" iz Hrvatske i "Kaf" iz Španije. Razlog što hrvatski "Končar" nije prošao u drugim zemljama je što te države imaju svoje proizvođače tramvaja i onda neće da kupuju one iz inostranstva - objasnio je Nikolić.

U fabrici "Končar-električna vozila" u Zagrebu, juče je Pressu potvrđeno da su konkurisali na javnom pozivu i da bi rado proizvodili tramvaje za srpsku prestonicu.

- Dali smo svoju ponudu i nadamo se najboljem. Najkasnije za deset dana saznaćemo da li ćemo izvoziti tramvaje u Srbiju. Koliko znamo, novac koji je srpski grad dobio od Evropske banke mora se potrošiti do kraja godine. Beograd je tražio da najmanja dužina vozila bude 25 metara, što smo mi ispoštovali. Koliku smo cenu ponudili ne možemo vam reći u ovom trenutku. Ukoliko prođemo, sve ćemo obelodaniti - kaže jedan od nadležnih iz "Končara", koji je želeo da ostane anoniman pošto tender još nije završen.

"Končar": Jeftiiji smo!

Naš sagovornik kaže da njihova vozila inače koštaju oko dva milion evra, dok su vozila drugih proizvođača znazno skuplja. On tvrdi da su medijski napisi protiv "Končara" uglavnom neistiniti.

- U Helsinkiju naši tramvaji su bili pet meseci i niko od nadležnih nije uložio ni jednu primedbu. Naši tramvaji voze bez greške. Najveći problem je što nismo u Evropskoj uniji koja se "zatvara" za one koji nisu deo nje - objašnjavaju u "Končaru".

Podsetimo, agencija za investicije grada Beograda raspisala je javni poziv za nabavku 30 tramvaja za potrebe Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd" 29.aprila, a trebalo je da bude zatvoren 22. juna. Međutim, Agencija je rok za podnošenje dokumentacije produžila do 1. jula, a to je učinjeno na zahtev nekoliko potencijalnih ponudača. Kako smo saznali, na javnom pozivu se prijavilo 17 ponudača.
Molim se Bogu za CAF :D

edinburgh-tram-mockup-300x224.jpg

constitutionsttram.png
 
E korektna izjava od strane "Končara" ,a bilo bi lepo da su se istim kriterijuma vodili i umesto 100 autobusa naručenih iz EU marke Man za grad Zagreb ,naručili Ikarbusove baš po istom kriterijumu koji očekuju u BG.RECIPROCITET! A tek U priča iz Hrvatskih medija.......
CAF ,CAF...........to hoćemo!
 
CAF!Ako pobedi koncar ajd da protestujemo i legnemo na sine :lool:
 
za mene bi najpostenije i najkorisnije za Beograd bilo da se ponisti ovaj sraman tender gde kvalitet kao kategorija uopste ne postoji :bash: :violina:
 
alexandernbg":hhxc8e15 je napisao(la):
too je manje više standard, idealno za gradove koji imaju stajališta sa središnjim peronom i stajališta sa 2 perona.

npr. dvoperonska stanica

hoppenkamp-1.jpg


1operonska stanica

bensberg-4.jpg


U BGD se koriste isključivo dvoperonske stanice tako da... mada bi bilo bolje da na određenim mestima postoje jednoperonske (npr u sredini bulevara, slavija, kod železničke stanice...
 
@igor

Slažem se u potpunosti,zato su na tenderu učestvovale samo dve firme,šta god da se zakomplikuje sa ovom pričom, odgovornost će snositi onaj koji sa takvim uslovima na tenderu pre svega oštetio Beograđane!
 
"u vozilima ove firme ima premalo mesta za sedenje, [...], unutrašnji dizajn je loš jer nema dovoljno prostora za prolaz putnika," Sve sta sam i ja rekao na drugom forumu.
 
Ali bilo bi vazno, kao sto sam vec rekao, da ima bilo kakvu bateriju za autonomno napajanje. Kad nestane struje samo da se pomeri sa raskrsnice i slicno...
 
Igor":kesckavk je napisao(la):
za mene bi najpostenije i najkorisnije za Beograd bilo da se ponisti ovaj sraman tender gde kvalitet kao kategorija uopste ne postoji :bash: :violina:
Eh, preduhitrio si me. Potpisujem.
 
Матеја Бељан":2rwo9xul je napisao(la):
Ali bilo bi vazno, kao sto sam vec rekao, da ima bilo kakvu bateriju za autonomno napajanje. Kad nestane struje samo da se pomeri sa raskrsnice i slicno...
Kad nestane struje tramvaj ne stane na mestu, on da zakoci treba duplo do tri puta vise od auta, pa zamisli dokle moze da kotrlja "autonomno" kad mu nestane struje :)
 
Netrebaju tramvaju baterije...zasto bi nestajala struja? Nece se desiti da stane na sred rasksnice jer njemu da zakoci treba 50 metara, a da ne koci moze slobodno da vozi jos 150-200 metara.
 
A situacija kada nestane struje na tih 50 ili 100 ili 150 metara od raskrsnice? O tome nisi razmišljao ;)
 
Veceras i u politici izlazi clanak o tramvajima kako mi je receno samo videcemo u kom kontekstu. Nazalost za sada niko nije obratio paznju na stentnost raspisivanja tendera na osnovu najnize cene.
 
Jedan pametan čovek je rekao: "svemir je možda beskonačan, ali ljudskoj gluposti nema kraja".

Pravljenje nepotrebnih problema bez problema je dvostruka nazadnost onih koji se u takav "odnos" upustaju. Treba pitati građane pa samo ako ali samo ako oni dozvole u većini da se kupi i 10 ULF-ova umesto 30 končara onda je građanska reč poslednja i niko nema tu šta više da se pita nego samo da sprovede odluku u delo. Po kratkom postupku. Oni to ne kupuju za sebe, imaju svoja privatna i službena kola, već za nas, to im je poslovna dužnost. Ako krše osnovnu poslovnu dužnost odgovorni su za svoje postupke i kao takvi moraju biti smenjeni. Al dabome, pa zaboravio sam da je ovo ipak Srbija pa taj zakon ne postoji ili se masovno od strane njegovih tvoraca krši :kafa:

Ne želimo srednji vek u 21. veku :violina:
 
boze, boze, ne zna se ko vise laze... da li onaj nikolic koji prica o "najuzem izboru" (COVECE, PRIJAVILA SU SE SAMO 2 PONUDJACA i to je direktan posledica prilagodjavanja konkursa koncarevoj ponudi u napred) ili Konacar sa onim fazonima, pukli su jer u zemljama u kojima su ucestvovali postoje domaci proizvodjaci - lepo je sto smo saznali da je Siemens bugarska firma, da se kanadska metro vozila proizvode u Spaniji i da se francuski Bombardier proizvodi u Kelnu.
 
Ma nisu oni krivi. Naprotiv, oni samo gledaju svoja posla. Oni koji su dužni da takvo neodgovorno i krajnje cinično ponašanje spreče sede i piju kafu. Samo treba jedan uticajan čovek kome to smeta da im prekine godišnji odmor i prospe kafu na taj način što će da pripremi dokumentaciju koja će biti podneta protiv "ispijača kafe" a ne takvih kao što je između ostalih i sam Nikolić.
 
ThinkAgain":2bt1o06e je napisao(la):
Jedan pametan čovek je rekao: "svemir je možda beskonačan, ali ljudskoj gluposti nema kraja".


Ne želimo srednji vek u 21. veku :violina:
zapravo ajnastajn je rekao: postoje dve beskonacne stvari - svemir i ljudska glupost, a za onu prvu nisam siguran.
 
Vrh