Šta je novo?

Tramvaji

Moze biti jos jedan tehnicki razlog.

Ako vise linija dijeli istu trasu onda sa grananjem te trase nuzno opada i frekfencija saobracaja. Pomenuta "trojka" dijeli trasu sa vise drugih linija u centru grada i prema Banovom Brdu.

Ako je to razlog, ne moguce ga je rijesiti dodavanjem novih tramvaja jer bi se stvorila guzva u centru koji ionako muku muci sa guzvama u saobracajnom spicu.

Dakle, problem nije u broju tramvaja vec u neodgovarajucoj infrastrukturi.

Onda se lepo vrati stara dobra "jedinica" od Knezevca do Kalemegdana. 8)
 
RioBL":13q5jzhw je napisao(la):
Karlo del Ponte":13q5jzhw je napisao(la):
1. "Лаки метро" није трамвај. Лаки метро има потпуно издвојену трасу са тек по неким укрштањем у нивоу, или потпуно без њих, а ако га има, укрштање у нивоу је са рампама попут железничких. Разликује се од класичног метро-а по краћим композицијама, оштријим кривинама, успонима и падовима, те мањим осовинским оптерећењем. Друга врста лакошинског система је брзи трамвај, кога карактерише нешто веће растојање међу стајалиштима, смањење броја укрштања са друмом и углавном сигнални приоритет, трећа врста је преметро (трамвајски тунели са станицама са метро стандардима). У случају непостојања централног диспечерског управљања (као у Београду) трамвај не спада у категорију лакошинских система.
Na zalost tesko je dati tacnu definiciju sta je sta pa lako dolazi do zabuna i ne razumjevanja ali sve tri ove varijante imaju nesto zajednicko. Mali kapacitet....
Чињеница да се неки превоз може категорисати као лакошински, не значи мали капацитет у свим случајевима. Метро у Измиру, Бурси, Адани и М1 у Истанбулу у Турској, као и метро линија 6 у Бечу се код великог броја аутора класификују као лакошински превоз због избора возила, иако је капацитет реда величине 30.000-45.000 путника на сат у једном смеру. Тако се класификују због избора возних средстава. У Београду није чак ни врло дугорочно реално очекивати преко 20.000 путника на сат у једном смеру због индекса изграђености, и ипак, доста садржаја који су усмерени на локална кретања (око 30% пешачких кретања, просечно путовање јавним превозом 7 километара за град, 10км за приград). Капацитет није главни разлог за тежњу ка већем издвајању инфраструктуре јавног превоза у случају Београда.

Сам "лакошински систем у категорији трамвај-воз-а", што сам сугерисао везано за Зрењанински пут, имао би већи капацитет по квадратном метру површине пода возила и дужном метру од садашњих РВР-а за 70% због другачијег уређења путничког простора "трамвајоликих" возила. Наравно да сам мислио на дугачке композиције, потенцијално и 100 метара. Са интервалом 10 минута, без проблема би превозили 5000 путника на сат у једном смеру, колико је тренутно капацитет свих аутобуских линија (који није потпуно искоришћен), које иду Зрењанинским путем. Интервал 10 минута за све остале возове у вршном сату је више него довољан, односно средњи интервал 5 минута преко Панчевца. Ако стварно дође до прекорачења тог оптерећења, могу се разматрати друге мере, али најједноставније и најјефтиније би биле дуже композиције. Не би тек тако требало одустајати од погодности малог осовинског оптерећења, могућности већих успона, јаких шинских кочница и оштријих кривина него код класичне железнице.

Питање је да ли ћемо скоро имати неки нови мост на Дунаву.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361247#p361247:13q5jzhw je napisao(la):
solecar » 05 Dec 2015 11:25 am[/url]":13q5jzhw]Trojka ima od Kneževca pa sve do Slavije nezavisnu trasu od drumskog saobraćaja.
Није независна, једино што има мањи број семафора и укрштња са друмом него на осталим трамвајским правцима (што има доста предности). У Топчидеру поред старог терминуса има прелаз на којем често долази до судара трамваја и аутомобила. Опасна је још и раскрсница код БИГЗ-а, а безвезно задржавање трамваја имамо код МУП-а у Савској. Истина је једино да би се на тој траси са најмање потешкоћа могао успоставити ЛШС.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361353#p361353:39rgmjp1 je napisao(la):
Karlo del Ponte » Sun Dec 06, 2015 1:23 am[/url]":39rgmjp1]

Сам "лакошински систем у категорији трамвај-воз-а", што сам сугерисао везано за Зрењанински пут, имао би већи капацитет по квадратном метру површине пода возила и дужном метру од садашњих РВР-а за 70% због другачијег уређења путничког простора "трамвајоликих" возила. Наравно да сам мислио на дугачке композиције, потенцијално и 100 метара. Са интервалом 10 минута, без проблема би превозили 5000 путника на сат у једном смеру,

E, to bi bilo fino s obzirom na kapacitet.
Znaci, takvo vozilo bi imalo kapacitet 800+ putnika i duzinu od oko 100m. Tu sam za! Samo, meni nije poznato da postoji takvo vozilo u formi tramvaj-voz.
Koliko znam, sva vozila u ovoj kategoriji su duzina od oko 40m i sa kapacitetom od 300 putnika. Mozda bi bilo i moguce uvesti takvo vozilo ali bi se njegova trasa morala pazljivo isplanirati u dijelu gdje bi funkcionisao u tramvajskom modu. Trebalo bi izabrati duge i ravne pravce sa sto manje ukrstanja po nivou.
Znas li mozda neki primjer gdje je u funkciji tramvaj-voz sa tolikim kapacitetom?
 
Pa to ce biti onaj divag mozda nabace lampice preko njega kao ukras i to bi bilo to
 
Будимпешта је објаснила са својим божићним трамвајем :vops:
#Flickr12Days Christmas tram in Budapest 1 by Romeodesign, on Flickr
А од ове године објашњава и по питању тролејбуса 8) 8)
12294714_969133993145089_2491654342403002370_n.jpg

12342571_969133986478423_1108573728398587765_n.jpg

12294885_969134056478416_158319288524807808_n.jpg
 
Kod nas bolje da im ne padne na pamet da osvetljavaju vozni park, ima da se osramotimo kad osvetle krš i neodržavanje.
 
ja bi voleo i nasa vozila da ukrase recimo mercedese solarise cak i mutante
 
I ja bih da ih ukrase normalnim izgledom. Sta ce ovo Beogradu kada imamo vecih problema sa prevozom nego sto je problem ukrasavanja za vreme novogodisnjih praznika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361576#p361576:2cp7mut4 je napisao(la):
dare » 07 Dec 2015 14:57[/url]":2cp7mut4]ja bi voleo i nasa vozila da ukrase recimo mercedese solarise cak i mutante

a ja bih voleo da unutar svih autobusa i tramvaja bar sve sijalice rade
umesto tih ukrasnih spolja :roll:
 
Uhvatih jutrus na Studiju B, Malisa izjavio kako gledaju da dogovore remont i osavremenjavanje 40 Katica. U pregovorima sa nekim iz Slovacke jer Slovaci su vlasnici da l' Gose ili Sinvoza. (?)

Je l' ima neko neku vise informaciju?
 
И ја сам негде прочитао, али да ме убијеш нмгу да се сетим где. Писало је да ће добити климу, wifi, бројач путника и још неке глупости. Дакле већа модернизација од претходне.
 
"Гоша" је у питању.
Радиће се, најмање 60 трамваја: климатизација, вајфај, бројачи путника - о додавању нископодних сегмената ништа нисам чуо.

Претпостављам да ће тиме првенствено бити обухваћени трамваји купљени крајем деведесетих, као и они који су већ чоперизовани, такође у С. Паланци.
 
Ja to nebih radio bez srednjeg niskopodnog djela
Jer je jeftinije kupiti katice od berlina za 50 000e komad koje su vec sredjene sa transportom i sredjivanjem postolja masih maks 70 000 komad
Ako nece vec da rade redizajn kao ukrainci
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=362005#p362005:1locjr53 je napisao(la):
direktor » 10 Dec 2015 04:07 pm[/url]":1locjr53]
Jer je jeftinije kupiti katice od berlina za 50 000e komad koje su vec sredjene...


Што би рекли у једном старом квизу: "Да, али није битно" :) Није у Берлину метарски колосек...
 
Panto panto tacno sam znao da ces to potegnuti sirina sanduka katoce je ista kao u brogradu 2200mm tako da pase na nasa postolja to je vec radjeno i moguce je .
Zato bi sa nihovih postolja iskoristili sve sto moze a nasa bi remotovali
 
To bi garant koštalo neke pare, možda se ovako skrpimo i za manje. Koliko vidim, planira se manje-više šminkanje.
 
Каква црна нископодна постоља, такве наказе нам не требају. Средити најстарије катице и упарити их да раде заједно. Нема потребе да се то додаје на име капацитета кад каф-ови раде свој посао.
 
Nema potrebe a?

1. (Osnovno)
Tramvajsku mrezu treba siriti. Imas most na Adi gde je i predvidjeno da ide tramvaj i samo nasa ludost je zasluzna sto to jos nije povezano.
Takodje, postoji prostor (pricali smo o tome na drugoj temi) za sirenje ka zarkovu belim vodama i ceraku.
Trojka bi uz modifikaciju trase (kojoj se nadam) pokupila veliki broj ljudi sa miljakovca i kanarevog brda...
I naravno, da je po meni, svi blokovi uz savu bi vezu ka fontani i zemunu imali tramvajem.
N. Bgd je idealan za sirenje t. mreze.

2. Dal ti trebaju 'katice' seti se kad prvi ozbiljniji sneg izbaci CAF-ove iz stroja ;) :D
 
I ja ne vidim potrebu za insistiranjem na niskopodnim modulima vec da se postojece utegnu. Bice da sam pre pre mesec dana ili nesto vise pominjao tj pozeleo sredjivanje katica :)
 
Ne zagovarajte tu modifikaciju linije trojke, mi dole nemamo nikakav drugi prevoz sem nje! :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=362018#p362018:25vw8d9a je napisao(la):
laki72 » 10 Дец 2015 04:49 pm[/url]":25vw8d9a]Nema potrebe a?

1. (Osnovno)
Tramvajsku mrezu treba siriti. Imas most na Adi gde je i predvidjeno da ide tramvaj i samo nasa ludost je zasluzna sto to jos nije povezano.
Takodje, postoji prostor (pricali smo o tome na drugoj temi) za sirenje ka zarkovu belim vodama i ceraku.
Trojka bi uz modifikaciju trase (kojoj se nadam) pokupila veliki broj ljudi sa miljakovca i kanarevog brda...
I naravno, da je po meni, svi blokovi uz savu bi vezu ka fontani i zemunu imali tramvajem.
N. Bgd je idealan za sirenje t. mreze.

2. Dal ti trebaju 'katice' seti se kad prvi ozbiljniji sneg izbaci CAF-ove iz stroja ;) :D
Нема потребе за возилима огромног капацитета јер КАФ-ови раде на јаким линијама и купе огромне количине путника. Катице раде на слабијим линијама на којима није потребан велики капацитет и уместо бацати паре на тај ужас (визуелни и функционални) треба ремонтовати што већи број катица да нам дуго трају. Ја сам први за проширење трамвајске мреже, али такви нам трамваји не требају.
 
Umesto niskopodnog modula možda je bolje kupiti niskopodne prikolice
862_070807-278_b.jpg
 
Može li Srbija, zemlja puna inženjera i tehničara metalske struke, fabrika na svakom ćošku, da osvoji proizvodnju tog svemirskog programa od tramvajske prikolice?
 
Vrh