Дошљак":1gvekhgi je napisao(la):
А да се направи трамвајски мост у наставку Тадеуса Кошћушка од 25. маја преко Дунава према Котежу...
Pa, ako bi vec pravili most, zar nebi bilo bolje na njega staviti nesto sto ima veci kapacitet. Recimo metro. Jer, most preko Dunava je skup dio infrastrukture da bi je zauzimao sistem koji ima mali kapacitet.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361250#p361250:1gvekhgi je napisao(la):
MilisaV » Sat Dec 05, 2015 11:47 am[/url]":1gvekhgi]A da li je opravdano da na jednoj kolovoznoj traci na pančevcu dodamo tramvajske šine?
O ovom bih vec razmislio, ali samo zbog toga sto ne bi bilo skupo. Ne mislim ni da je to neko trajno rjesenje. Jer, povezivanje ova dva dijela Beograda zahtjeva sistem sa vecim kapacitetom. Prije ili kasnije.
Karlo del Ponte":1gvekhgi je napisao(la):
1. "Лаки метро" није трамвај. Лаки метро има потпуно издвојену трасу са тек по неким укрштањем у нивоу, или потпуно без њих, а ако га има, укрштање у нивоу је са рампама попут железничких. Разликује се од класичног метро-а по краћим композицијама, оштријим кривинама, успонима и падовима, те мањим осовинским оптерећењем. Друга врста лакошинског система је брзи трамвај, кога карактерише нешто веће растојање међу стајалиштима, смањење броја укрштања са друмом и углавном сигнални приоритет, трећа врста је преметро (трамвајски тунели са станицама са метро стандардима). У случају непостојања централног диспечерског управљања (као у Београду) трамвај не спада у категорију лакошинских система.
Na zalost tesko je dati tacnu definiciju sta je sta pa lako dolazi do zabuna i ne razumjevanja ali sve tri ove varijante imaju nesto zajednicko. Mali kapacitet.
S obzirom da je na podrucju Beograda sinska infrastruktura u ocajnom deficitu logicno je teziti maksimalnoj iskoriscenosti postojece infrastrukture. Mislim da bi stoga, bila greska zauzimati prostor na postojeca dva kolosjeka na pancevcu, bilo kakvim vozilima manjeg kapaciteta nego sto ih imaju EMV 412, Stadler ili ruski DMU. Postojeca dva kolosjeka na pancevcu dovoljna su da se na njima organizuju maksimalno nekakve 3 linije, sa 15-20 minuta razmaka i jos ponekim medjugradskim vozom. S obzirom da je to malo, onda bih ja taj pravac koristio za vozila sto veceg kapaciteta. Recimo BG voz.
Takodje, mislim da nije rjesenje ni izgradnja novog mosta ako ce na njemu biti neko lakosinsko vozilo jer most preko Dunava nije mala investicija i bojim se da ju lakosinski sistem nebi opravdao.
Ima li tu mjesta za tramvaj ili neko lakosinsko vozilo?
Siguran sam da ima ali ne kao sistem koji bi povezao dvije obale Dunava (ili Save) vec kao sistem koji bi se ogranicio na odredjene vece urbane cjeline na podrucju grada Beograda. Jedan sistem koji bi pokrivao, recimo samo banatski dio Beograda. Drugi koji bi pokrivao stari Beograd i koji bi se oslanjao na sadasnji tramvajski sistem, (prevodjenjem recimo u premetro). I treci, koji bi pokrivao Zemun i Novi Beograd. To vec sada nisu male cjeline a u buducnosti ce se sigurno siriti.
Tako bi se prakticno dobila 3 lakosinska sistema (tramvaj,laki metro, premetro,...sta god) koji ne bi ni morali imati zajednickih elemenata pa ni standarda. Jedan bi mogao biti uski kolosjek drugi normalni, itd...
Poveznica svim tim sistemima i urbanim cjelinama bi bio metro visokog kapaciteta ili gradska zeljeznica.
Naravno, ovo bi znacilo potpunu urbanu reorganizaciju na podrucju Beograda jer bi trebalo izgraditi nepostojece gradske centre narocito na banatskoj strani i prevesti Beograd iz jedne centralizovane urbanizacije u policentricnu konurbaciju. Time bi se smanjila potreba za putovanjima preko Save i Dunava i povecao broj putovanja unutar zona i samim tim olaksali transportni zadaci. No to je sad sirenje price izvan okvira teme pa o tome mozda drugi put.