Šta je novo?

Tramvaji

Jel mi verujete da sam pre neku noc sanjao da se vozim tramvajem Zrenjaninskim putem do Padinske Skele?
I za koliko procenjujete da ce taj san biti java? Moja procena je da će do doziveti moji praunučići kao klecavi starci...
 
Па, пази овако: реално никад, а ако бих ја постао власт у овој вароши, онда за једно пет година :D
 
Pa...I ja kada bi bio vlast, učinio bi slično u kratkom vremenskom roku za moje komsije, toliko je ovaj radnički narod sa leve obale Dunava zasluzio. Realno, Padinska Skela i Borča, metro neće videti nikad. Krnjača možda, mada je daleko zeleznička stanica, bas kao u nekom šumadijskom selu. Pa da oni koji ne mogu sebi da priuste luksuz automobila, imaju jos neki alternativni prevoz, pored autobuskog.

Ono , što je istina je da npr. pričaš sa nekim Kinezom i kazeš mu da je problem da se spoji tramvajskim šinama par prigradskih naselja i da je to problem napraviti, on bi ti se smejao, jer oni rešavaju mnogo komplikovanije stvari lagano.

Edit: Kandiduj se za sledeće izbore da glasamo za tebe. :D
 
Ja pantografe pominjem polivne tramvaje iz jednostavnog razloga sto bi smanjilo pocetnu investiciju za sirenje tramvaja od ade uhje do ovrenovca drasticno .
Iskoristis polovne sine .
Ostaje ti da nabavis stubove i kontaktnu mrezu pod stanicu i depo da uradis samo iz tog razloga
NIS je i orvi put dobio tramvaje na tu foru sto nebi i drugi put 2 linije recimo
I KG ima prugu koja moze da se pretvori u tramvasku itd
 
Докле ће се на овом форуму кривица сваљивати на један од најквалитетнијих трамвајских возила на тржишту због тога што је трамвајска инфраструктура пројектована само и искључиво за КТ4?
 
Директоре,

Ми половне трамваје већ "набављамо" (добијамо) - за џабе. И имамо их довољно, депо нам је већ пренатрпан трамвајима. Да купимо ове из Прага не можемо, јер није исти колосек.

А то све никакве везе нема са периодичним обнављањем флоте и опреме, што је императив у сваком послу, па и у приватном животу. Не купујеш гардеробу три године - четврту узми кредитну картицу са лимитом од 150.000 да покрпиш све рупе у ормару. Или иди као клошар.

Уопште не верујем да је могуће на економски одржив начин водити ГСП без повремене набавке нових возних средстава. Је л` по овде присутној логици Ер Србија треба вазда да купује искључиво половне авионе, државне службе половни шабачки фиат стило 1.9 ЈТД са пређених 130-170.000 км, градска чистоћа половна возила за пражњење контејнера и сл.?

Може ли неки вид превоза уопште да опстане са стандардима од пре пола века, у време када сваки аутомобил (али и аутобус и тролејбус) има клима уређај, а аутобуси и тролејбуси махом низак под? Не може, и то је јасно. Је л` грешка што су железнице набавиле "Штадлере"? Да ли би без њих данас имале за трећину већи број путника на релаији Бг- НС него у исто време прошле године, са тенденцијом брзог раста? Па, не би.
Шта се онда више исплати?
 
Panto procitaj moj post iznad ja govorim o mogucem jeftinom sirenju mreze tramvaji iz praga su za normalni kolosjek .I nemogu u kako kazes nas prenatrpani depo .Ali ko nam je kriv sto nesirimo tramvajsku mrezu .Valkda je cilj udruzenja ljubitelja zeljeznice da sire sinski sistemi.
Pruga obrenovac ada huja sa tramvajima normalnog kolosjeka.Koliko bi bila zarada na toj liniji ti polovni tramvaji bi otplatili sebe i zaradili nove mi za sve to novo ni para ni sluha nemamo .Dok po meni u sofiji postupaju racjonalno
 
Oви половни чешки би лепо дошли за обнављање трамваја по многим местима у Србији где су угашени, а и за увођење у многима такође.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361190#p361190:2nevsqkp je napisao(la):
direktor » December 4th, 2015, 9:38 pm[/url]":2nevsqkp]Panto procitaj moj post iznad ja govorim o mogucem jeftinom sirenju mreze tramvaji iz praga su za normalni kolosjek .I nemogu u kako kazes nas prenatrpani depo .Ali ko nam je kriv sto nesirimo tramvajsku mrezu .
Mi jedino što širimo je autobuska mreža. Čak i tamo gde je novom mrežom linija planirano da prođe tramvaj , mi pretvaramo u parkinge , pod izgovorom da ih narod traži , i ne samo tu , već svuda po gradu. I plus se nađu pojedinci koji kažu kako tramvaji nevaljaju , a ima i onih koji su protiv trolebusa. A onda , kao vrhunac , mnogi počnu da se žale kako je vazduh zagađen.
 
Tramvaj u Budimpesti, stari su ali dobro ocuvani, i intresantno imaju vrata sa obe strane. Na jednoj od fotografija dok sam fotkao tramvaj upalo mi je u kadar i ova intresantna klupa na keju dugacka preko 200 metara, interesantano.






 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361164#p361164:1fdq95l6 je napisao(la):
Пантограф » Fri Dec 04, 2015 3:53 pm[/url]":1fdq95l6]Директоре,

Ми половне трамваје већ "набављамо" (добијамо) - за џабе. И имамо их довољно, депо нам је већ пренатрпан трамвајима. Да купимо ове из Прага не можемо, јер није исти колосек.

А то све никакве везе нема са периодичним обнављањем флоте и опреме, што је императив у сваком послу, па и у приватном животу. Не купујеш гардеробу три године - четврту узми кредитну картицу са лимитом од 150.000 да покрпиш све рупе у ормару. Или иди као клошар.

Уопште не верујем да је могуће на економски одржив начин водити ГСП без повремене набавке нових возних средстава. Је л` по овде присутној логици Ер Србија треба вазда да купује искључиво половне авионе, државне службе половни шабачки фиат стило 1.9 ЈТД са пређених 130-170.000 км, градска чистоћа половна возила за пражњење контејнера и сл.?

Може ли неки вид превоза уопште да опстане са стандардима од пре пола века, у време када сваки аутомобил (али и аутобус и тролејбус) има клима уређај, а аутобуси и тролејбуси махом низак под? Не може, и то је јасно. Је л` грешка што су железнице набавиле "Штадлере"? Да ли би без њих данас имале за трећину већи број путника на релаији Бг- НС него у исто време прошле године, са тенденцијом брзог раста? Па, не би.
Шта се онда више исплати?


Vise sam puta cuo ovo da imamo previse tramvaja. Meni je samo misterija, zasto se onda ove "nesrecne" tramvajske linija tipa trojke ne pokriju sa po jos kojim polaskom, jer su van spica rastojanja izmedju vozila prevelika?
 
A putnika nema, jer nema tramvaja, pa idu autobusima. :twisted: Da tramvaji cesce idu, bilo bi i putnika u njima. :lol:
 
Pa bas to, to je kao da otvoris pekaru npr i imas 3 stvari unutra jer prvih nedelju dana nema ljudi... :D
 
Aко већ постоји "вишак" трамваја, зашто не појачати поласке трамваја а смањити поласке аутобуса на линијама које деле трасе са трамвајима?
 
Пантограф":346b04fo je napisao(la):
Софија је купила и нове трамваје, 20 комада и то за узани колосек, написах ти већ изнад.

http://www.publics.bg/en/news/10711/Ano ... Sofia.html

Уз то, Софија купује и дупло скупље тролејбусе од нас.


Београд није толико сиромашан град, не претеруј.

Ja sam tebe smatrao ozbiljnom osobom, ali posle ovog posta nesto sam se pokolebao. ;)
Salu na stranu, ali dal zaista verujes u ovo sto si napisao?
Beograd nije toliko siromasan grad?! Jeste moj pantografe, siromasan je sa tendencijom jos veceg siromastva.
Ove godine 'odgodismo' ratu glavnice kredita za most na adi.
Ukazuje li to na ista, osim na totalni nedostatak novca? Daleko smo mi svetlosnu godinu od Budimpeste i Praga. Daleko smo i od Sofije. Daleko ka dnu.
Uostalom, kao sto gradjani zbog ekonomske situacije kupuju automobile stare 10-15 godina jer su svesni da nemaju novca za novije, tako je i po pitanju polovnih tramvaja. I bilo bi lepo da zaboravimo bar za neko vreme rec 'kredit' jer njega treba vracati, a mi realno nemamo od cega da ih vracamo. Da se razumemo, kada bi se sedista firmi koja su u prosloj deceniji masovno preseljena u beograd vratila u maticna mesta, mi bi u beogradu mogli komotno da proglasimo bankrot ako ovako nastavimo. Deceniju celu trosimo znacajno vise nego sto privredjujemo. To je neodrzivo.
Sto pre shvatimo to, bolje po nas.
I ti Divazi, pa ako su se svajcaci sa njihovim standardom mogli voziti sa njima 'do juce', ne vidim problem da ih mi balkanska sirotinja koristimo narednih 10-tak.
Kamo srece da za Svajcarskom zaostajemo samo 10 godina.

P.S.
Mnogo te pogodio izraz 'plastikaner' koji je upotrebio moj kolega ;) :D
Jbg, nije to do CAF-a, sva prevozna sredstva su danas takva :)
Bar im te plastike ne lupkaju i tandrcu, (jos uvek).

Kad smo vec kod spanca, sta bi sa onim pucanjima materijala koja su spominjana?
Dal je to sanirano kao kvar u garanciji, i dal je posledica greske u projektovanju, greske pri izradi, ili posledica lose infrastrukture?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361219#p361219:28rt131k je napisao(la):
hiavata » Sat Dec 05, 2015 12:28 am[/url]":28rt131k]
Vise sam puta cuo ovo da imamo previse tramvaja. Meni je samo misterija, zasto se onda ove "nesrecne" tramvajske linija tipa trojke ne pokriju sa po jos kojim polaskom, jer su van spica rastojanja izmedju vozila prevelika?

Somi303":28rt131k je napisao(la):
Зато што се ред вожње прави по броју путника, а не броју трамваја.

Moze biti jos jedan tehnicki razlog.

Ako vise linija dijeli istu trasu onda sa grananjem te trase nuzno opada i frekfencija saobracaja. Pomenuta "trojka" dijeli trasu sa vise drugih linija u centru grada i prema Banovom Brdu.

Ako je to razlog, ne moguce ga je rijesiti dodavanjem novih tramvaja jer bi se stvorila guzva u centru koji ionako muku muci sa guzvama u saobracajnom spicu.

Dakle, problem nije u broju tramvaja vec u neodgovarajucoj infrastrukturi.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361118#p361118:28rt131k je napisao(la):
Blade » Fri Dec 04, 2015 12:54 pm[/url]":28rt131k]Jel mi verujete da sam pre neku noc sanjao da se vozim tramvajem Zrenjaninskim putem do Padinske Skele?
I za koliko procenjujete da ce taj san biti java? Moja procena je da će do doziveti moji praunučići kao klecavi starci...

Ima tu vise opcija:

1. Ako bi htjeli da taj tramvaj koristi postojece zeljeznicke kolosjeke na pancevackom mostu onda bi morao biti potpuno drugaciji od trenutnih tramvaja. Vozilo za normalni kolosjek i napajanje kao i za vozove.
Onda se postavlja pitanje kako da se ta trasa integrise sa ostatkom tramvajske mreze. Znaci u tramvajskoj mrezi bi imali dva sistema. Osim, ako nebi gradili neki zaseban tram/train sistem koji bi koristio postojecu zeljeznicku infrastrukturu na pancevo mostu, podunavskoj strani Beograda (stanice Dunav i Donji Grad) i vracarski tunel do Prokopa i/ili dalje i nebi imao nikakve veze sa postojecim BG tramvajima.

Ako bi se, dakle, oslanjali na postojecu zeljeznicku infrastrukturu, takodje se postavlja pitanje zasto ne uvesti novu liniju BG voza koju bi produzili od pancevca prema Borci i Padinskoj Skeli? EMV BG voza ima veci kapacitet i vecu brzinu od bilo kakvog tramvaja.

2. A ako bi htjeli sistem koji nema veze sa zeljeznicom onda se mora graditi novi most na Dunavu ili dodati nove kolosjeke na pancevcu sto prakticno opet znaci novi most. Ova opcija podrazumjeva znatna finansijska ulaganja i sumnjam da bi bila isplativa ako bi rezultirala novom tramvajskom linjom, zbog malog kapaciteta tramvaja. Zato mislim da bi ta opcija sa novim kolosjecima preko Dunava morala biti tzv teski metro.
Naglasavm "teski metro" da bi se razlikovalo od komercijalnog naziva "laki metro" koji se prakticno odnosi na tramvaj. Smatram takodje, da rjesenje "laki metro" preko Save za NBG koje je primjenjeno kod mosta na Adi, nije dobro i nebi ga trebalo niukakvom slucaju ponoviti na Dunavu.

ZAKLJUCAK:
tramvaj za Padinsku Skelu nije perspektivna opcija
 
1. "Лаки метро" није трамвај. Лаки метро има потпуно издвојену трасу са тек по неким укрштањем у нивоу, или потпуно без њих, а ако га има, укрштање у нивоу је са рампама попут железничких. Разликује се од класичног метро-а по краћим композицијама, оштријим кривинама, успонима и падовима, те мањим осовинским оптерећењем. Друга врста лакошинског система је брзи трамвај, кога карактерише нешто веће растојање међу стајалиштима, смањење броја укрштања са друмом и углавном сигнални приоритет, трећа врста је преметро (трамвајски тунели са станицама са метро стандардима). У случају непостојања централног диспечерског управљања (као у Београду) трамвај не спада у категорију лакошинских система.

2. Ширење класичног БГ:ВОЗ-а ка Борчи и Падинској скели је питање да ли је оправдано, са обзиром на доста круте стандарде пројектовања класичних железница у већ изузетно изграђеној зони. Линија би била изузетно издвојена у односу на постојећа насеља, чиме би се велике инвестиције довеле у питање. Утолико би трамвај-воз систем био примеренији, са хибридним напајањем. Важна напомена је да би интервал такве линије морао бити ограничен на сваких 10-15 минута због осталих возова на Панчевцу, и да би требало ићи на композиције од 70 метара на више. Ако би радили на стубовима, само од Панчевца до Збега би било од 80-90 милиона евра само за инфраструктуру. Ако би ишли на брзи трамвај по средини Зрењанинца, ред цене би био око 30 милиона евра без експропријације. Велико срање смо направили што на реконструисаној деоници од Збега ка северу до краја проширења, нисмо оставили разделно острво за неки будући брзи јавни превоз.
 
Trojka ima od Kneževca pa sve do Slavije nezavisnu trasu od drumskog saobraćaja.
 
A da li je opravdano da na jednoj kolovoznoj traci na pančevcu dodamo tramvajske šine?
 
А да се направи трамвајски мост у наставку Тадеуса Кошћушка од 25. маја преко Дунава према Котежу са одвајањем још једног крака за Борчу, а да трасе кроз сама насеља буду кружне једноколосечне због уских улица? Нпр. у Котежу да линија кружи улицама Др Драгише Мишовић, Хрватском, Пека Тепавчевића и Бранка Миљковића, улаз и излаз да буду негде код да буде на ћошку Пека Тепавчевића и Бранка Миљковића преко Партизанског блока 2 и Рибарске, а линија за Борчу да иде уз насип и онда скрене преко њива све до Уставске, где улази у Борчу, скрене у Ивана Милутиновића, па Ваљевског одреда, онда у Братства и јединства, Беле Бартока, Ратних војних инвалида, па код гробља да скрене ка Бранка Радичевића и онда преко Иве Лоле Рибара скрене и пређе канал натраг на почетну двоколосечну трасу. Наравно овај подухват би подразумевало и рушење 10-20 кућа.
 
Дошљак":1gvekhgi je napisao(la):
А да се направи трамвајски мост у наставку Тадеуса Кошћушка од 25. маја преко Дунава према Котежу...

Pa, ako bi vec pravili most, zar nebi bilo bolje na njega staviti nesto sto ima veci kapacitet. Recimo metro. Jer, most preko Dunava je skup dio infrastrukture da bi je zauzimao sistem koji ima mali kapacitet.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361250#p361250:1gvekhgi je napisao(la):
MilisaV » Sat Dec 05, 2015 11:47 am[/url]":1gvekhgi]A da li je opravdano da na jednoj kolovoznoj traci na pančevcu dodamo tramvajske šine?

O ovom bih vec razmislio, ali samo zbog toga sto ne bi bilo skupo. Ne mislim ni da je to neko trajno rjesenje. Jer, povezivanje ova dva dijela Beograda zahtjeva sistem sa vecim kapacitetom. Prije ili kasnije.

Karlo del Ponte":1gvekhgi je napisao(la):
1. "Лаки метро" није трамвај. Лаки метро има потпуно издвојену трасу са тек по неким укрштањем у нивоу, или потпуно без њих, а ако га има, укрштање у нивоу је са рампама попут железничких. Разликује се од класичног метро-а по краћим композицијама, оштријим кривинама, успонима и падовима, те мањим осовинским оптерећењем. Друга врста лакошинског система је брзи трамвај, кога карактерише нешто веће растојање међу стајалиштима, смањење броја укрштања са друмом и углавном сигнални приоритет, трећа врста је преметро (трамвајски тунели са станицама са метро стандардима). У случају непостојања централног диспечерског управљања (као у Београду) трамвај не спада у категорију лакошинских система.

Na zalost tesko je dati tacnu definiciju sta je sta pa lako dolazi do zabuna i ne razumjevanja ali sve tri ove varijante imaju nesto zajednicko. Mali kapacitet.

S obzirom da je na podrucju Beograda sinska infrastruktura u ocajnom deficitu logicno je teziti maksimalnoj iskoriscenosti postojece infrastrukture. Mislim da bi stoga, bila greska zauzimati prostor na postojeca dva kolosjeka na pancevcu, bilo kakvim vozilima manjeg kapaciteta nego sto ih imaju EMV 412, Stadler ili ruski DMU. Postojeca dva kolosjeka na pancevcu dovoljna su da se na njima organizuju maksimalno nekakve 3 linije, sa 15-20 minuta razmaka i jos ponekim medjugradskim vozom. S obzirom da je to malo, onda bih ja taj pravac koristio za vozila sto veceg kapaciteta. Recimo BG voz.

Takodje, mislim da nije rjesenje ni izgradnja novog mosta ako ce na njemu biti neko lakosinsko vozilo jer most preko Dunava nije mala investicija i bojim se da ju lakosinski sistem nebi opravdao.

Ima li tu mjesta za tramvaj ili neko lakosinsko vozilo?

Siguran sam da ima ali ne kao sistem koji bi povezao dvije obale Dunava (ili Save) vec kao sistem koji bi se ogranicio na odredjene vece urbane cjeline na podrucju grada Beograda. Jedan sistem koji bi pokrivao, recimo samo banatski dio Beograda. Drugi koji bi pokrivao stari Beograd i koji bi se oslanjao na sadasnji tramvajski sistem, (prevodjenjem recimo u premetro). I treci, koji bi pokrivao Zemun i Novi Beograd. To vec sada nisu male cjeline a u buducnosti ce se sigurno siriti.

Tako bi se prakticno dobila 3 lakosinska sistema (tramvaj,laki metro, premetro,...sta god) koji ne bi ni morali imati zajednickih elemenata pa ni standarda. Jedan bi mogao biti uski kolosjek drugi normalni, itd...

Poveznica svim tim sistemima i urbanim cjelinama bi bio metro visokog kapaciteta ili gradska zeljeznica.

Naravno, ovo bi znacilo potpunu urbanu reorganizaciju na podrucju Beograda jer bi trebalo izgraditi nepostojece gradske centre narocito na banatskoj strani i prevesti Beograd iz jedne centralizovane urbanizacije u policentricnu konurbaciju. Time bi se smanjila potreba za putovanjima preko Save i Dunava i povecao broj putovanja unutar zona i samim tim olaksali transportni zadaci. No to je sad sirenje price izvan okvira teme pa o tome mozda drugi put.
 
Da se mi forumasi nešto pitamo, bio bi nam zahvala ovaj napaćeni narod, verujte mi.

Nego čitam vaše postove i pada mi na pamet ideja...

Pružni pravac koji počinje od Pančevačkog mosta, pa preko istog, pa stanice Krnjača, Ovča(gde se pruga račva na pravac za Pančevo i Padinsku Skelu), Jabučki Rit, Glogonjski Rit i Padinska Skela je dobar jedino ko ide direktno u uzi deo Beograda. Jer taj pravac uveliko zaobilazi Borču i malo manje od toga Krnjaču. Ali opet da se vrte dva mala šinobusa, čisto da ti ljudi imaju još neku alternativu sem antibiotik autobuske linije 106. Koja ide u špicu na pola sata, a van toga na sat vremena. Pa da se nekako termini sinobusa ubace između, da bi se dobili polasci na 15 minuta. Ko hoće u Krnjaču ili Borču, opet mora na 106, ali bar da se lakse dolazi do centra grada.

Gradnja novog tramvajskog mosta između Zemuna i NBG sa jedne strane i Krnjače, Borče i Padinske Skele sa druge je vrhunska ideja koja je idealna i sve bi se povezalo. Ali to je velika ivesticija. Pa čak i da se neko ko bi trebao seti toga i napravi plan, to se za mog žitota neće desiti, a kamoli da dočekam da se izgradi. Voleo bi da grešim, pa da makar kao klecavi starac dočekam da to vidim.
 
E тај трамвајски мост Земун (у наставку Стевана Марковића, код шлепа) - Борча да се надовеже на мрежу коју сам већ предложио, и онда имамо трамвај (Нови Београд?) Земун-Борча-Дорћол (постојећа мрежа у Старом Граду) која заобилази центар града.
 
Vrh