Šta je novo?

Tramvaji

Argument protiv CAF-a da ne može da ide našim šinama ne stoji. Odnosno da može samo na 7. Nakon rekonstrukcije Slavije NEĆE moći samo da ide Dorćolskom prugom i onom do Kneževca. Dakle linije koje može da opslužuje za za oko godinu dana: 6,7,9,12,13, 14(4), 11(?) I ono najbitnije... Koji god novi tramvaj da smo uzeli pruga u Beogradu je MORALA biti rekonstruisana. Stanje kakvo je bilo do 2005 je bilo neodrživo. Tuda ni Katica više nisu mogle. Rekonstrukcijom "Dorćola" 90% Beogradske mreže će moći da opslužuje, a imamo ih samo 30. Više nego dobro.
 
Postoji trenutno problem, odnosno može već sada da koristi Slaviju, ali se izbegava da ne bi došlo do bespotrebnog kvara tramvaja čija cena jeste astronomska. Ali ništa što ne može i neće biti sređeno rekonstrukcijom. (koja je, opet kažem, neophodna nevezano za CAF). Zbog toga su izmenili liniju 12 koja je išla preko Slavije do pre par godina. Mislim da je to presedan da se linija menja da bi određeno vozilo moglo da se koristi na njoj. Apsurd jeste.
 
neko je pomenuo sedista, stvarno su uzasno mala, jedan krupniji covek zauzima bar 1/3 ako ne i 1/2 drugog sedista. Jutros sam se vozio i primetio to. Plus uzasno su spori, iza spanca se naredja par tramvaja, a ne daj Boze da ides sa 7 do Vuka, 20 minuta treba da se popne od Zeleznicke do Tasa gore.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Пантограф":10wsqulj je napisao(la):
На 12 иде одавно, а кад се обнове Славија и Булевар ослобођења ићи ће и на 9. И то би било то.
Да је набављен само за линије 6 и 7, такође не би био промашај, јер је на те две линије ангажовано укупно 30-ак трамваја.
Тако је, помешао сам линије 9 и 12.
 
@loyola
Није тачно. Као готово свакодневни корисник тврдим да нема никакве разлике у времену путовања између различитих типова трамваја на релацији Хајат - Ташмајдан, или је она у потпуности занемарљива (нпр. 12,5 наспрам 11,9 минута).
То што ми волимо "сирову снагу" - и у складу са њеним преиспољавањем, рецимо, возимо кола - па нам је лош трамвај који има регулисано убрзање тако да нека старија жена не падне на под и не поломи кук, то већ има везе са укупним стањем наше свести, тј. са културним нивоом средине.

Да су седишта уска - јесу.
 
Трамвај иде споро због тога што има пуно семафора и стајалишта а у горњем делу Булевара к. Александра јер да не би спљоштио неког уз зид, може иначе да иде брзо
 
Španci nisu spori zato što sporo ubrzavaju već zato što je sistem otvaranja vrata spor.

Svakodnevno koristim tramvaj na liniji belvil hajat i stari tramvaji na tipik deonici su brži je stižu semafore. Semafor koji može da stigne katica a ne može španac je kod buvljaka. A to je jedan od primera.

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
Pre oko 2 godine sam onako, iz zabave, merio trajanje putovanja tramvajima na potezu Pravni fakultet - Ustanicka. Divazi su putovali u proseku oko 25 minuta, a Kate 19 :twisted: Spancima se nisam vozio tad. Sto se spanaca tice, CAF ume itekako dobro da povuce, skoro kao malo startnija Kata, ali ih jednostavno ne voze brzo.
 
@Пантограф
Баш зато што сваки дан користим трамвај на пом потезу кажем колико је спор шпанац у односу на друге. Могу и да измерим ових дана. Ем је спор, ем је огроман, док га смота у Ресавску блокира раскрсницу, па док се попне до врха скроз, док уђу/изађу људи траје баш и на крају семафор. Бзвз је што преко Славије иде само тројка која иде на сваких 10 мин.
 
Ostalo je mnogim ljudima u glavi da su Španci spori zbog onog perioda adaptiranja 2011/2012. Prvo, kada su stigli sistem otvaranja vrata je bio duplo gori. Ne znam da li se sećate da je postojala latencija između zaustavljanja tramvaja i pojavljivanja zelenog svetla na tasterima za otvaranje. Drugo, vozači su zaista mileli što zbog uputstva da tako rade, što zbog straha da ne zabrljaju negde, jer Bože moj, voze tramvaj koji je plaćen 2.300.000 evra i koji je u centru medijske pažnje. Na sve to dodamo i putnike koji još nisu bili "uhodani" (pravi primer za to je i slučaj "Švajcarac i dugmence" koji je još uvek nedokučiva misterija za mnoge sugrađane, a i onima koji su samo turistički ili nekim drugim poslom u Beogradu). Čak su se u početku vozači CAF-ova držali propisanog rastojanja od drugih tramvaja.

Kada sve to saberemo i sada oduzmemo (pošto tih faktora većinom više nema) dolazimo do situacije da je Španac potpuno konkurentan što se prolaznog vremena tiče sa starijim tramvajima. Malo sporije ulaze u skretnice zbog svoje dužine, ali neki vozači čak i previše nagare tako da putnici bukvalno lete u zadnjem modulu.

Zaključak:
Reputaciju sporog tramvaja u Beogradu je CAF stekao tokom svoje prve godine eksploatacije. :D

BTW, svakodnevno koristim liniju 7 od Bloka 23 do Pravnog i nazad. Nisam merio nikada "na štopericu", ali subjektivni osećaj je da je potpuno izjednačen po brzini sa Katama i Dekama. Ako kašnjenje postoji, onda ono "na oko" ne igra preveliku ulogu.
 
loyola":17nra6rj je napisao(la):
@Пантограф
Баш зато што сваки дан користим трамвај на пом потезу кажем колико је спор шпанац у односу на друге. Могу и да измерим ових дана. Ем је спор, ем је огроман, док га смота у Ресавску блокира раскрсницу, па док се попне до врха скроз, док уђу/изађу људи траје баш и на крају семафор. Бзвз је што преко Славије иде само тројка која иде на сваких 10 мин.

Ide i 2, ali mora da se bira. Ili - ili zbog duplih stanica na Železničkoj. :D
 
Реално су главни проблем за КАФове скретнице.
 
iako sam na samom pocetku bio protiv CAFOVA moram priznati da sam presrecan sto idu bas do bloka45 gde sam i ja.Kada idem na more mnogo lakse unesem one teske kofere nego sto bi to u katici i uvek kada nesto tesko nosim uvek rado sacekam Caf.Vidim da je i penzionerima dobar jer sa manje muke ulaze u njega nego sto im treba da udje u katiciTo me bas raduje.ZIVELI CAFOVI.Samo bi voleo da krenu vec da ciste ona prljava sedista to bi bilo ekstra
 
To su samo na jednom CAF-u odradili , verovatno onom što su ga kompletno servisirali.
 
Ako misliš na 1501 koji se skršio kod Taša, pa ga vratili u život skoro, njemu su skroz zamenili sedišta. Nema više one prevlake koja pravi problem pa sada i nemaju šta da čiste. :D
 
Mislim na neki CAF koji je imao originalna , tapacirana sedišta , koja su bila potpuno čista , kada sam se vozio sa njim pre par meseci. E sad da li je to 1501 ili neki drugi , ne znam , ali znam da ih je bilo jedno tri komada koji su duže bili van pogona.
 
djakovac":3cu4v9f6 je napisao(la):
Zaključak:
Reputaciju sporog tramvaja u Beogradu je CAF stekao tokom svoje prve godine eksploatacije. :D

Mislim da su te razlike u brzini koje se spominju, zapravo zanemarive.

Najveci uticaj na brzinu, bilo kog tramvaja, imaju uslovi voznje, tj karakteristike tramvajske trase. Dok god je ta voznja u ulicnim uslovima, dok god tramvaji dijele trasu sa automobilima, tu ne moze biti govora o vecim brzinama i ne treba se zbog toga fokusirati na tehnicke karakteristike tramvaja.

Treba se fokusirati na trasu. Traziti nacin da se ona sto vise odvoji od ostalog saobracaja i omoguci nesmetano kretanje tramvaja.
 
Jbm ti raspalu 2 kako smrdi jbt na govna svaki put kada udjem... Sad neka smrdljusa em sto smrdi u pm, em terorise ceo tramvaj sere pola sata vec, prica sama sa sobom...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
2-ka je najveci raspad uvek se voze bezkucnici jednom sam prisustvovao kad su se dvojca potukla pa morala da intervenise policija kod Slavije Uvek se trudim da tu liniju izbegavam
 
Sto se tica cafova ako ih toliko mrze da peru sedista mogli bi da razmisljaju o tome da stave onaj beli tapacirung od plastike kao sto ina gb1501
 
Ja sam jednom prisustvovao intervenciji policije , kod Bajlonijeve pijace. Neki pijanac , a uz to i beskućnik , pravio probleme. nisam bio prisutan celoj situaciji , ali koliko sam čuo , ranije je tog dana pravio probleme na dvojci , pa je policija morala da izbacuje iz tramvaja. Kada sam ja naišao , bio je toliko pijan da nije imao pojma šta radi. Prvo se skinuo od pojasa na dole i počeo da "zaliva" banderu , a onda legao po sred šina , da se malo odmori , kako je rekao policiji. Kako nije hteo da se smiri , već uporno pokušavao da se vrati na šine , policija je morala da ga privede.
Dvojka će tek sada da bude puna beskućnika , obzirom da pojedinci znaju i ceo dan da se vozikaju njome , jer im je tu toplo. Prosto ne znam kuda da pobegnem , kada zagudi , a naiđe dvojka , jer vrelo često se desi da se jedan pozicionira na kraj tramvaja , drugi u sredinu , a treći na početak.
 
dare":1xnuoyjy je napisao(la):
Sto se tica cafova ako ih toliko mrze da peru sedista mogli bi da razmisljaju o tome da stave onaj beli tapacirung od plastike kao sto ina gb1501
Teško da će se to desiti u skorije vreme , jer ipak to zahteva angažovanje koje nije neophodno , a oni se štede i više nego što moraju , i gledaju da maltene ništa teže od olovke ne podignu. Čast izuzetcima.
 
Дошљак":83epld19 je napisao(la):
Реално су главни проблем за КАФове скретнице.

скретнице и кривине, јер је код нас велика филозофија направити криву шину, па из једног дела направити скретање, већ мора да се сецка па да ломи камен у бубрегу док скрене
 
Vrh