Šta je novo?

Tramvaji

Нарадиће се тим психијатара на овом топику... Згазити или чукнути, непроцењиво.
 
Гага":14zhxgm9 je napisao(la):
... пешаци не смеју да прелазе пешачки прелаз, без обзира колико је он (пешачки прелаз) царство пешака.
Пешак кад има зелено светло, не сме да се задржава на пешачком прелазу тј. не сме да стане и разговара са неким, не сме да разговара мобилним телефоном кад прелази пешачки (мада сви то радимо),... и све то лепо пише у ЗОБС-у.

Gago, izvini na čekanju odgovra :)
to je sve tehinička istina sto si napisao vozač uvek mora da vodi računa i o onom velikom ali...
izuzeci (anomalija) potvrdjuju pravilo kao na primer

...pored škole i van pešačkog prelaz i bez obzira na boju semafora
zakon je predvideo tu anomaliju ,, tehničkog pravila ZOBSa ,,
da vozači budu spremni na ,,istrčavanje,, dece na kolovoz
a o tome ih obaveštavaju saobracajni znaci i oznake na kolovozu :dil:

isto tako prešački prelaz ima i saob. znak i oznaku na kolovozu
i u tom slučaju da se iznenada po toj ,,anomaliji,, pojavi pešak
a razlog njegovog pojavljivanja u tom momentu je ne bitan (slep, gluv, glup...)
ali činjenica je da je vozač predhodno obavešten (kao gore navedeno)
da nailazi na takav prostor (površinu) i mora se prilogati tj biti spreman
za propuštanje pešaka i ako je to čista anomalija

Život i telo čoveka (deteta) zakon prepoznaje kao vecu vrednost i vecu ugroženost od automobila :D
nema mesta za razmišljanje o odgovornosti vec postoji samo
mogucnost odmerenja visine ispaštanja (kazne)

vozač koj je oborio pešaka na kolovozu (bez obzira gde i boju) mora uvek da ,,odgovara,,
samo što kazna ako je pešaku bilo crveno na pešačkom, je daleko daleko manja ....

kod nas je uglavnom poremeceno stanje
,,vezo-nadležni,, su sebi dali za pravo, da ne rade svoj posao valjano
jer vinost očito postoji (povredio je pešaka)
a prečesto umesto da je ocenjuju , jednostavno poglašavaju da je nema (proglašavaju nevinost)

Takav odnos konkretno, Beogradske ulice stimulativno pretvara u trkališta (gubilišta)
jer kada vozači imaju zeleno po toj logici nisu krivi za smaknuce pešaka koga vide na pešačkom
a tako zapravo ,,vezo-nadležni,, nam prave sve krvavije ulice... :(
a sa druge strane
što manje radno sposobnih još veca je beda koja nas okružuje a život svima nama još teži

nadam se da sam uspeo ovim zakasnelim postom da pojasnim moje predhodno pisanije
svima bilo onda mnogo jasnije da o ovom piše neki pravnik :)

izvinjavam se za skretanje (of) teme , ali ako hocemo da nam tramvaji idu brze kroz Bgd
moraju se razjasniti osnovne stvari
te ce naš limenko dobiti više (bezbednih) nezavisnih trasa gde moze da razvije željene brzine :)
 
Pre neki dan sam prolazio pored tramvajske okretnice na Banjici i primetio da se onaj rov koji sam ranije spominjao (prati unutrašnju stranu postojećeg prstena) , još više proširio , tako da sam sve više ubeđen da će biti dvokolosečna okretnica.
 
Jutros sam se silom prilika vozio sedmicom rano ujutru, oko 6. Primetio sam da 7 od Cvetkove pijace do Vukovog spomenika nije stala ni na jednom semaforu! Mozda su pustili u rad onaj sistem?
 
I ja bih rekao da je slucajnost, ja sam se juce od Ustanicke do Tasmajdana vozio 7icom i stala je na par semafora, a isto tako i 6ica u povratku.
 
У животу нисам видео трамвај који не стаје на семафор код Средачке :Р
 
dsc04484.jpg
 
На теми о Славији сам предлагао мере за издвајање трамвајског саобраћаја од аутомобила целом дужином линије, уз по неку семафоризовану раскрсницу и кружни ток.

У оквиру тог предлога су:
- Директна трамвајска веза Ташмајдана и Џорџа Вашингтона.
- Подземно вођење трамваја код Цркве Светог Марка испод Таковске и Булевара краља Александра
- Забрана кретања аутомобила у трамвајској баштици у Рузвелтовој, као и на Старом савском мосту.
- Другачија решења саобраћаја на Славији и Савском тргу.
- Нови аутобуски и тролејбуски терминали
24115x4.jpg


Док чекамо метро, да имамо бољу алтернативу. Уз то, да линија 10 са Вождовца пролази ближе Теразијама и Тргу републике, а линија 7 коначно постане ефикасна. Уз то, да линија 12 више не скреће из Булевара ка Рузвелтовој, и тиме да се избегну садашњи застоји и поремећаји на том месту.
 
Уцртао сам само мрежу превоза у издвојеној трамвајској баштици или жутој траци. По томе остаје трамвај у Београдској и Старине Новака, али практично као "аутобус на шинама".

Сматрам да би тада 3 треба остати као сада, али додати за Кнежевац линију 4: Кнежевац - Раковица - Топчидер - Сајам - Савски трг - Хајат - Блок 24 (гаража).
 
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=958025

Švajcarci nam poklonili 28 tramvaja
IZVOR: BETA
Beograd -- Beograd je dobio još 28 tramvaja i deset prikolica od Švajcarske vlade i grada Bazela.

Ugovor su potpisali gradonačelnik Beograda Siniša Mali i direktorka Švajcarske kancelarije za saradnju za Srbiju Izabel Peri sa direktorom JKP GSP "Beograd" Željkom Milkovićem.

Nakon potpisivanja Prve izmene Ugovora o finansijskoj pomoći za preuzimanje polovnih tramvaja gradonačelnik Beograda Siniša Mali je rekao da je to nastavak saradnje koju je Beograd uspostavio pre više godina, a novi tramvaji bi u Beograd trebalo da stignu krajem 2015. i početkom 2016 godine.

"Danas smo dobili 38 voznih jedinica, 28 tramvaja i deset prikolica. Skoro 30 odsto tramvajskog saobraćaja u Beogradu je predmet donacije grada Bazela", rekao je Mali novinarima ispred zgrade GSP-a.

Gradonačelnik je istakao da su se švajcarski tramvaji u prethodnom periodu pokazali kao veoma pouzdani i ocenio da je ugovor koji je potpisan danas dobar način da se poboljša gradski prevoz.

Direktorka Švajcarske kancelarije za saradnju za Srbiju Izabel Peri je izrazila zadovoljstvo zbog dobre saradnje sa Beogradom i istakla da je od početka saradnje 2001. godine, Bazel zajedno sa kompanijama za gradski prevoz donirao 38 tramvaja i 36 prikolica, a u naredne dve godine doniraće još 28 tramvaja i deset prikolica.

"Švajcarska vlada obezbedila je finansijsku pomoć od 4,2 miliona švajcarskih franaka za donaciju tramvaja i tramvajskih prikolica. Pored toga pomoć podrazumeva i remont doniranih tramvaja, donaciju rezervnih delova i tehničku obuku za osoblje i vozače" rekla je Izabel Peri.

Ona je kazala da tramvajski prevoz predstavlja ekološki najefikasniji vid prevoza i istakla da su švajcarski tramvaji veoma pouzdani.
 
А град се није удостојио ни један трамвај да излепи неком рекламом у знак захвалности..
 
Somi303":1xj9d9nl je napisao(la):
А град се није удостојио ни један трамвај да излепи неком рекламом у знак захвалности..

Možda je jedan od uslova bio da ne sme nikakva reklama da se kači , nešto kao što su Japanci uslovljavali za autobuse koje su poklonili.
 
Dobro pa je zuti mislo sam da ce biti narandzasti , ovo je valjda zadnja transa tramvaja ,
 
Koja je namena tog teretnog trama? Komercijalni prevoz ili za interne potrebe GSP i ostalih službi?
 
Ma gsp ce da vozika pjesak djelove kao jeftinije je tako nego kamionom
 
Vau
teretnjak za biciklove :kk:
taman za most na Adi i Topčider :D
 
@Karlo moram i postom da te pohvalim. Sviđa mi se mreža, pogotovu sa ovom železnicom oko Kalemegdana!

Linija sa el autobusima u gradu? Kul. :D Predviđam probleme. A što se tiče video nadzora, da li ovo znači dodatno opterećenje autobusa? Hoćemo li imati još neki požar?
A o teretnom tramvaju blje da ne progovorim. Voleo bih da vidim računicu.
 
Karlo del Ponte":15y0w1zj je napisao(la):
Уцртао сам само мрежу превоза у издвојеној трамвајској баштици или жутој траци. По томе остаје трамвај у Београдској и Старине Новака, али практично као "аутобус на шинама".

Сматрам да би тада 3 треба остати као сада, али додати за Кнежевац линију 4: Кнежевац - Раковица - Топчидер - Сајам - Савски трг - Хајат - Блок 24 (гаража).

Zar ne bi bilo bolje da linija 4 ide Kneževac - Rakovica - Topčider - Most na Adi - Belvil - Blok 45, a da se linija 1 vrati kao što je i bila Kneževac - Rakovica - Topčider - Sajam - Savski trg - Pristanište - Kalemegdan (Beko)?
 
Evo malo ideja kako se tramvajska infrastruktura može iskoristiti za stvaranje vrlo brzog prevoza. Trase potpuno izolovane, na kritičnim mestima podvučene u tunele (i na vijadukte vidi se na početku). Ok, Prag ima 3 linije metroa, ali to ne znači da su zapostavili razvoj drugih vidova prevoza. Ko ima vremena neka baci pogled. Praški tramvaj jeste na normalnom koloseku, ali to ne znači da je beogradski metarskim kolosekom mnogo više hendikepiran. Hendikepiran je ponajviše blokadama u glavama - jedni bi samo tramvaj i ništa više, a drugi ga ne mogu smisliti jer im je on kriv za nepostojanje metroa.
Ovakva proširenja tram mreže bi trebalo planirati i realizovati i u BG. Ali ja koliko mogu da vidim kod nas se o metrou samo priča, a vlada mantra da dok se ne krene graditi metro ne treba proširivati ni tramvajsku mrežu, i tako čitav sistem stoji u nekom "smrznutom" stanju. Metro se ne gradi, tramvaji se ne koriste ni tamo gde bi realno mogli da se izgrade.

http://www.youtube.com/watch?v=UgsBCOhsOmo
 
Тачно тако. Преметро систем са једном једином подземном станицом могао би на квалитетан начин да повеже центар Београда са Бановим брдом, Блоком 45, Устаничком и Дорћолом. Финансијски ефекти, кроз смањење аутобуског саобраћаја, били би такви да би, практично, олакшали изградњу метроа.
 
Добра фора су им они полукружни држачи ел.мреже!
 
Vrh