Šta je novo?

Tramvaji

До сада се нисам јављао на ову тему, иако знам да очекујете моје мишљење, јер је била претрпана, и нисам могао испратити. Идем редом:

КАФ: Више пута сам на различитим форумима напмињао које су све неподобности трамваја УРБОС 3 са подознаком тог прототипа коју нигде нисам успео наћи. Прототип је, зато што тај тип трамваја за разлику од Кончара 2200 и Урбоса 1 никада и нигде до тада није возио по уском колосеку. Техничке неподобности се тичу путничког простора (превише седишта, лоше организовани простори за стајање), премалих точкова, мале атхезионе масе (мало погонских осовина), несклад дужине возила са стандардном дужином перона, и још по нешто чега не могу да се сетим сада. За све грешке у наруџбини смо пре свега криви ми, а не Шпанци. :fijasko:

ШИРИНА КОЛОСЕКА: Промена ширине колосека би била могућа за далеко мање пара него што је поменуто, али је питање колико је то сврсисходно? Можемо наручити 300 постоља за КТ4 колосек 1435 по 150.000 евра и то је 45 милиона (можда нађемо нека половна па уштедимо). Ширење колосека би за око 120 километара колосека захтевало 60-80 милиона евра, уз напомену да би нам за то требало годину дана хаоса најмање, при чему би бар месец дана трамвај био затворен у свим сегментима. Можемо користити постојеће шине и бетонске плоче, али би морали растурити асфалт, травицу и набавити потпуно нове скретнице и укрштаје. Швајцарце би смо морали да одбацимо (договор је са Швајцарцима да не смемо да их мењамо), а питање је шта би радили са КАФ-овима. За који смо онда куповали нископодни са уским пролазом код точкова? Вероватно би морали наручити неко хипер специјално нископодно постоље да накалемимо на сандук, за по минимално 300.000 по комаду 90 комада, што је 27.000.000 евра, или боље продамо неком КАФ-ове па купимо нове са широким пролазом. Извесно је да би трамваји широког колосека јаче шкрипали у кривинама, којих имамо оштрих. Сабери-одузми скупо играње. Наравно, ЛШС за аеродром, Обреновац као и приобални можемо развијати као независтан систем, који би се осим колосека разликовао и по сигнализацији, стандардној ширини возила, дужини перона и осталим стандардима ЛШС. И сагласан сам да за Нови Сад, Ниш, Крагујевац, Суботицу идемо на широки колосек, нарочито ради "Трам-треин" система, са конструкцијом возила за 100км/с. За тренутне трамвајске линије у Београду не треба конструкција возила за преко 70км/с, а такве брзине се без проблема постижу на уском трамвајском колосеку.

ПРЕОПТЕРЕЋЕЊЕ: За разлику од аутобуског и тролејбуског подсистема, трамвајски подсистем се малтене не преоптерећује, јер се за разлику од аутобуса са 2-3 осовине маса путника распоређује на 4-10 осовина. Уз све то, шинска возила су отпорнија на претовар, а за разлику од буса и пута за 10 тона по осовини, трамвај је пројектован за 12 тона по осовини. Управо кроз то непреоптерећење се постижу врло велике уштеде у односу на аутобус и тролејбус.

КИДАЊЕ ТРАМВАЈСКОГ ВОЗА: Најосетљивији део код КАФ-а и њему сличних (Кончар 2200) је место где се остварује други степен слободе, односно савијање по хоризонталној оси. Код КАФ се то налази између 2. и 3. модула, где су могућа савијања горе-доле. Тај део треба чешће прегледати. То место је утолико оптерећеније што за разлику од Кончара и Цитадиса (на пример), КАФ нема погон на свим постољима, а има много скретница и оштрих кривина на којима се креће неравномерном брзином (силује и колосек и себе). Та врста прегиба ми се није свидела ни код Кончара, разлог више за 8-осовински трамвај са погоном на све осовине дужине око 40 метара уместо онога што смо наручивали. Премда, овде мислим да је потенцијални лом могао бити уочен раније, и у складу са уговором са КАФ-ом послата рекламација. Не би то био први пут да брендирани светски произвођачи возила која су нископодна преко погонских осовина доживе фијаско :fijasko:
 
Hvala Karlo sto si nam ovo sve lepo i detaljno objasnio u vezi tramvaja i razjasnio neke stvari.

Ja imam jos jedno pitanje za tebe:
Da li mislis da je ucinjena greska kad su dobijeni krediti za obnovu tramvajske mreze i kupovinu novih tramvaja sto se tada nije iskoristila priluka da se predje na siroki kolosek?
 
Karlo del Ponte":2bqi2cpn je napisao(la):
Најосетљивији део код КАФ-а и њему сличних (Кончар 2200) је место где се остварује други степен слободе, односно савијање по хоризонталној оси. Код КАФ се то налази између 2. и 3. модула, где су могућа савијања горе-доле. Тај део треба чешће прегледати.

Кривац - септичка јама - ГСП
 
Hocu!
Ako budem imao problem sa patoloskom mrznjom svakako cu to uraditi.
 
spatiotecte":2metzpt1 je napisao(la):
Hvala Karlo sto si nam ovo sve lepo i detaljno objasnio u vezi tramvaja i razjasnio neke stvari.

Ja imam jos jedno pitanje za tebe:
Da li mislis da je ucinjena greska kad su dobijeni krediti za obnovu tramvajske mreze i kupovinu novih tramvaja sto se tada nije iskoristila priluka da se predje na siroki kolosek?
Уколико бисмо хтели тако нешто, на пример замена 20% капацитета новим возилима, и 20% пруге новом пругом, наравно да би за то требао и депо, али много веће питање је питање форме транспортне мреже. Да смо то радили у оквиру сегмента Булевар КА, не би имали куда да гурнемо депо, а пореметили би мрежу линија и Грочани би се жалили да смо са им путавање продужили са 2 на 3 преседања. Ремонт пруге са реконструкцијом терминуса Баново брдо је рађен из 3 дела (сулудо), и не би имали никакав саобраћај између тих фаза. А након тога, проблем би био што линија 12 не залази дубље у градско подручје, а имала би исте проблеме као и са метарским колосеком.

Једини правац где би коришћење нормалног колосека имало можда неке предности имало неке предности је правац ка Раковици. Раније сам био покренуо тему за преуређење центра Раковице.
Нову трасу пруге сам предвидео на правцу старе Миљаковачке пруге, како би се приближила великим насељима. На слици би се наранџаста траса уклањала, црвена изградила, а жуто је задржавање старе трасе. Све у свему сугеришем "малу рокаду" СМТ и трамвајске пруге.
n21ylj.jpg

На том правцу није проблем ни да се направи нови депо, а могла би се купити јефтино половна ЛШС возила за ову линију, те користити и полован железнички колосек. Мешовити колосек би направили од Господарске механе до Савског трга, али више сам за то да се од петље Радничка овај ЛШС повеже на предлагани ЛШС Ада Хуја-Ада Циганлија.

Остатак трамваја је у највећој мери типичан градски трамвај, који утолико што је спорији је дубље интегрисан у градско ткиво. Нека побољшања у правцу ЛШС су могућа на новим сегментима мреже (ка Кумодражу, Вишњици, Видиковцу на пример), и кроз Савске блокове. Међутим, ту би био проблем целовитих линија, на које су људи навикли и које људима одговарају.

Размишљам да на Беобилд радионици покренем засебну тему о ЛШС стандардизацији и примени за Београд, Нови Сад, Ниш, Суботицу, Крагујевац. Наравно, уважавајући чињеницу да нам је на 2-3 најоптерећенија правца у Београду потребан "тежак метро".
 
Ја бих оставио и постојећу трамвајску пругу кроз Раковицу, а ову трасу коју предлажеш засекао дубље у Миљаковац, који бих онда директним линијама спојио са центром и са Новим Београдом, преко Моста на Ади. Зато бих и ту оставио метарски колосек.

Иначе, осим кроз СА и око Калемегдана, можда би се могао направити трамвај на 1,453 колосеку приближном трасом аутобуса 45 (Блокови - Тошин бунар - Земун), или у банатском делу Београда. Није неуобичајено и да трамвајска линија има сопствени депо, и да нема везу са осталим линијама (Париз).
 
Овде је предложена траса некадашње Миљаковачке пруге којом је могуће имати буквално независну трасу од Железничке станице Топчидер до Железничке станице Раковица (сем улаза у Расадник и до неколико кућа грађених за избеглице).

За дубље залажење у Канарево брдо, на жалост, немамо ни једноставних ни јефтиних решења. Покушавао сам да тражим решење да трамвај попнем на Миљаковац 2, и успевао сам нешто само из правца Бањице, што опет не би покрило највежи део насеља.

Међутим, успео сам да нађем решење (које није јефтино) за повезивање Бањице и Бановог брда.
6huyde.jpg
 
То би била сјајна кружна ЛРТ траса! Неопходан је вијадукт у дну Борске и тунел при врху, али би добици били огромни.

Мислиш ли да нивелација терена дозвољава и даљи ЛРТ-прстен: Церак - Раковица - Миљаковац 2 - Јајинци...?
 
Bojim se da je prevelika visinska razlika, bar ovom putanjom koju si ucrtao, u pitanju je narandzasta trasa, ako se ne varam?

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
laki72":29ivi808 je napisao(la):
Bojim se da je prevelika visinska razlika, bar ovom putanjom koju si ucrtao, u pitanju je narandzasta trasa, ako se ne varam?

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
Баш зато сам искористио Канарево брдо, које је високо око 140мнм. Долина је на 90мнм, а Филмски град на 210мнм. Предвидео сам преко долине да на том месту иде мост, и пар серпентина да се савлада тих 70 метара висинске разлике. Треба ми од Канаревог брда минимално 1200 метара да развучем да ублажим успон. Осим моста, потребан је вијадукт у Лисичијем потоку, подвожњак испод Борске на пола успона између Лисичијег потока и Бањице, порушити оне локале уз Борску између Дома здравља и Максија на Канаревом. Дакле, решење је технички изводљиво, извесно би се показало као економски исплативо, али није јефтино.
 
Nešto mi se čini da ćemo pre dobiti metro, nego što će se realizovati ovaj tvoj projekat ;)
 
laki72":ciw8gg3r je napisao(la):
Hocu!
Ako budem imao problem sa patoloskom mrznjom svakako cu to uraditi.
Ја никога патолошки не мрзим, исказујем само огорчено непоштовање, а теби ако смета, боли ме уво. Разумеш? Окани ме се више мајке ти ...
 
stf":2ekeddjb je napisao(la):
laki72":2ekeddjb je napisao(la):
Hocu!
Ako budem imao problem sa patoloskom mrznjom svakako cu to uraditi.
Ја никога патолошки не мрзим, исказујем само огорчено непоштовање, а теби ако смета, боли ме уво. Разумеш? Окани ме се више мајке ти ...

Ne mrzis, a?
"Ogorceno nepostovanje" ?
Stvarno imas problem...


P.S. i to sa bolom u uvu prekontrolisi, ume da se iskomplikuje ...
Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
becks89":1j6voy2i je napisao(la):
Nešto mi se čini da ćemo pre dobiti metro, nego što će se realizovati ovaj tvoj projekat ;)
A замислите у нашем метро систему следеће:
Somi303":1j6voy2i je napisao(la):
Зато сам и мало више за вијадукте и надвожњаке, поготову на Аутокоманси лепши поглед на реке и језера :lool: :laugh:
 
malo pre prođoh pored BAS-a i videh da vare neku skretnicu ili koji drugi segment. Skretanje sa mosta MZ ka Nemanjinoj.
 
laki72":2ipwvegu je napisao(la):
stf":2ipwvegu je napisao(la):
laki72":2ipwvegu je napisao(la):
Hocu!
Ako budem imao problem sa patoloskom mrznjom svakako cu to uraditi.
Ја никога патолошки не мрзим, исказујем само огорчено непоштовање, а теби ако смета, боли ме уво. Разумеш? Окани ме се више мајке ти ...

Ne mrzis, a?
"Ogorceno nepostovanje" ?
Stvarno imas problem...


P.S. i to sa bolom u uvu prekontrolisi, ume da se iskomplikuje ...

Очигедно је да ти имаш већи проблем са мном него ја са ГСП-ом :gobb: Опсесија је такође озбиљан психички проблем.

Интересантно је колико једино тебе и Бекса на овом форуму тако лично заболи када ГСП назовем септичком јамом ... да ли радиш тамо па си нам својом платом свима на грбачи (можда баш у оних 2000 нерадника вишка?), или ти неко ради тамо ... мене и за то боли уво ... :lool:

Окани ме се декларативни моралисто ...
 
Ne sinko, nego vecina ignorise tvoju bolesnu patolosku mrznju.
Inace u ta 'septicka jama' ma kakva bila prevozi i kasirku u prodavnicu, i vaspitacicu u vrtic, i lekara u ambulantu. Pored 1500 - 2000 lezilebovica u toj tebi omrzenoj firmi rade i oni koji su nocas morali da da 'budze' autobus da bi jutros u 3 izasao iz garaze i prevezao nas i nase sugradjane na svoja radna mesta.
Mlad si, pa bi bilo lepo da zivotnu energiju usmeris u nesto pozitivno, umesto mrznje i drskosti koju iskazujes sve cesce.
Jeste, provalio si me, ja imam korist i interes od gsp-a! ;-)
Dovezao je jutros uciteljicu da bi se moje dete obrazovalo, sluzbenicu u postu, da bih podigao platu, a moguce da cu i ja danas popodne autobusom na posao.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Jednokolosečne tramvajske deonice. U Beogradu ih više nema, dok se u drugim gradovima sveta još uvek koriste, čak se grade i nove.
Ovde imamo jedan zanimljiv klip iz četiri evropska grada sa primerima jednokolosečnih deonica. Jedino zameram autoru što nije naznačio o kojim se gradovima radi. Jedino sam prepoznao prva tri. Prvi je Basel i poznata kolor šema BLT-ovih tramvaja, drugi je Stuttgart, treći je Croydon, a četvrti ne znam. Ako neko zna, neka napiše, bio bi mu zahvalan.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jOTnmci9dJA[/youtube]
Šta vi mislite, da li treba da se grade u Beogradu takve deonice? Imate li neku ideju gde?
 
Ne ni pod razno,nebi ispalo na dobro ,samo bi zakomplikovalo stvar
 
laki72":3kz9pn4s je napisao(la):
Ne sinko, nego vecina ignorise tvoju bolesnu patolosku mrznju.

Кад већ поуздано знаш шта мисли већина форума (преко 3000 људи) изволи па им се прикључи, лепо ме блокираш и не читаш више оно што те лично погађа. Ионако си рекао да су ми постови смеће. Зашто их онда једноставно не би прескочио? Ништа квалитетно не пропушташ.

laki72":3kz9pn4s je napisao(la):
Dovezao je jutros uciteljicu da bi se moje dete obrazovalo, sluzbenicu u postu, da bih podigao platu, a moguce da cu i ja danas popodne autobusom na posao.

И због тога треба сав криминал да им опростимо? Па ти им опрости, ја сигурно нећу. А, да, и плати им.

Ево једна порука за ГСП:

10329242_10203268633657869_2814470766527831798_n.jpg
 
Vrh