Šta je novo?

Tramvaji

laki72":e84pqann je napisao(la):
Ali na osnovu cega si ti odmah zakljucio da se srafovi konstrukcionih delova menjaju na godinu dana? Na osnovu toga sto je CAF renomirani ugledni proizvodjac sinskih vozila?
Losa logika.
Логика базирана на искуству. Више верујем КАФ фабрици него синдикалцу септичке јаме.

Такође, нисам закључио да се шрафови мењају на годину дана, немам експертизу да бих то тврдио. Указао сам на то да специфични паклени услови саобраћаја у Београду траже да се ти хабајући делови чешће мењају него у нормалним условима, тј. неком другом граду.

Тачко је да застарели принцип израде кривина и скретница не погодује ЛРТ возилу, те то доводи несумљиво до додатног оптерећења тих спојева, али су у БГ-у КАФ трамваји(као уосталом и сва остала возила) оптерећенији него што би требало.

becks89 ":e84pqann je napisao(la):
Kako genije stf objašnjava to što poslednji isporu2eni od CAF tramvaja (gbr. 1530) nije kročio u saobraćaj jer je došao neispravan?! Ti imaš fobiju od mene i GSP-a, iznosiš gomilu besmislenih opravdanja i gomilu 'dokaza' koji nemaju veze sa vezom
Не знам о чему причаш, ја сам 1530 видео у саобраћају на седмици. Ако је било фабричке грешке она је исправљена.

Али зато 1501 и даље не саобраћа захваљујући дилетантизму септичке јаме од предузећа. Да није можда КАФ крив што су полупали трамвај после денељу дана саобраћаја и што нису у станју да га оправе две године ... и што су расходовали 1.3 милиона евра ... то само могу у тој септичкој јами да ураде ...
 
spatiotecte":1yx5i7ch je napisao(la):
owim":1yx5i7ch je napisao(la):
^ Kako bi "česi" i "švajcarci" radili na širem koloseku? U Bazelu je isto 1m. U Pragu je širi. Može li to da se "našteluje" kod starih, već isporučenih modela? Iako je prošao voz, samo pitam.

@Gorštak, hvala na objašnjenju.
@Pantograf, jako mi se dopala analogija da Kartaginu treba razoriti. ;)

Sent from my NookColor using Tapatalk 2

Koristila bi se treca sina. Oba sistema bi funkcionisala zajedno jedno vreme.
Da se vršio remont sa dodavanjem treće šine, on bi koštao jedno 50% skuplje, imaš dodatni materijal, i to samo trasa. Plus morao bi da menjaš potpuno infrastrukturu u depoima.
Jedino ukoliko bi gradio potpuno novu liniju, van postojeće mreže, to bi možda bilo opravdano. Ali opet i tu mora da gradiš novi depo, jer gradiš novi sistem. Pre nego što se počelo sa gradnjom trase na Novom Beogradu 1982, bila je ideja da on bude standardnog koloseka, ali se brzo odustalo od toga.
 
Аман, човече, ти си архитекта из Француске, али, у Београду су пре десетак година били инжењери из Француске, адекватне струке, из компаније "Систра", чији су оснивачи две фирме, дабоме, неупућене у шинске системе: Француске железнице (СНЦФ) и париски ГСП (РАТП). И они су потврдили да је несврсисходно мењати у Београду ширину колосека. Притом, то Французима не иде у прилог, јер "Алстом" не прави трамваје за метарски колосек.

Да ли је Токио ПАЛАНКА зато што му метро и приградска железница раде на ужем колосеку? Какве су то глупости?
 
spatiotecte":pc2ugvy2 je napisao(la):
Zato sto ostali Palanka sa metarskim kolosekom.

Znaci i Bazel je palanka? :roll:

Pa ova "palanka" je zato imala tramvaje pre mnogih evropskih "metropola"... :evil:

Kakva malogradjanstina...

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Kako se žustra rasprava o tome da li je ok da popuste šrafovi posle 3 godine eksploatacije prebacila na metarske koloseke? :) osim veće stabilnosti ima li neke posebne prednosti takav kolosek?
 
laki72":1jdg0im9 je napisao(la):
spatiotecte":1jdg0im9 je napisao(la):
Zato sto ostali Palanka sa metarskim kolosekom.

Znaci i Bazel je palanka? :roll:

Pa ova "palanka" je zato imala tramvaje pre mnogih evropskih "metropola"... :evil:

Kakva malogradjanstina...

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2

Svasta! Kakve veze ima malogradjanstina sa ovim sto sam napisao?
I kako mozes uporediti Bazel koji je velicine Novog Sada sa Beogradom koji ima skoro 2 miliona stanovnika?

Da li Bec, Prag, Budimpesta, Bukurest, Varsava imaju metarski kolosek koji su gradovi slicne velicine kao Beograd?
Treba uporediti slicne stvari.
 
OK, mojoj list balkanskih iluzija šta te čini metropolom, a ne palankom (na listi su trenutno: metro, oblakoderi, McDonald's, Ikea, Starbucks, H&M, Hilton, opera, IMAX, puc umesto krečemnih fasada, arena sa najmanje 10.000 mesta i stadion sa najmanje 50.000 mesta...) dodajem i tramvaj sa metarskim kolosekom :D
 
Шта ли је онда тек неки град са руским колосеком од 1.520 мм? "Четврти Рим", космопола (космичка метропола)...
 
Nije normalno da grad od 2 miliona stanovnika ima tramvaj sa metarskim kolosekom.

Ali to je posledica projekta "Tramvajem u 21vek"
 
Vozao sam se sa limenkom od dve i od jedne ,,konjske guzice,,
Ovaj naš je baš gradski, prigodan oku i ambijentu
onaj je nekako kao zalutali voz koj prolazi gradom

I ovako su ulice tesne svuda , šta bi tek bilo da je širokog koloseka :roll:

Limenko ce odneti prvo mesto kao najbolje jav. saob. grad. sredstvo
kada se počne zavlačiti povremeno ispod Bg brda

Na žalost sredstva za unapredjenje tram. saobracaja pridodace se sredstvima metroa
i jadani limenko opet ce ostati kratkih rukava
 
spatiotecte":2md9gz4c je napisao(la):
Nije normalno da grad od 2 miliona stanovnika ima tramvaj sa metarskim kolosekom.

Ali to je posledica projekta "Tramvajem u 21vek"


Не, то је последица тога што је Београд добио трамвај врло рано, јер су Србима крајем 19. века почеле да се допадају техничке новотарије. Протагонисти пројекта "Трамвајем у 21. век" су управо имали намеру да мењају ширину колосека у Београду, па су зато и правили неквалитетне метарске пруге - да би касније могли лакше да их конвертују у 1,435 мм. Информиши се и не буди толико тврдоглав.
 
Sulja mi zasmetao i nisam uhvatio ceo tramvaj.

20140425174120android.jpg


:mrgreen:
 
Nadam se da će pod hitno to obrisati, inače na taj jedan videćemo još deset novih.

I čemu sada te kamere služe, za ukras?
 
Da niste skrenuli pažnju, verovatno ne bih ni prepoznao svastiku na ovoj žvrljotini. Ovo je baš mnogo loše - u širem smislu. :(

Sent from my NookColor using Tapatalk 2
 
Ја не видим свастику, видим анархију... али личи да је покушана преко да се доцрта.
Ти би избрисао и слова из више миленијума старих Београдских писама, да не асоцирају на нешто скорашње?
 
Пантограф":17cdr9zl je napisao(la):
Протагонисти пројекта "Трамвајем у 21. век" су управо имали намеру да мењају ширину колосека у Београду, па су зато и правили неквалитетне метарске пруге - да би касније могли лакше да их конвертују у 1,435 мм. Информиши се и не буди толико тврдоглав.

Pa jel su u 21om veku konvertovali te stare nekvalitnetne metarske pruge u 1435mm? Nisu!
Jel i dalje ima imamo metarski kolosek? Imamo!
Jel je taj novi metarski kolosek kvalitetan? Nije!
Jel se habaju nova vozila od 2 700 000 miliona evra po komadu na tim obnovljenim prugama? Habaju se!

Znaci sta smo uradili? Nista!

To su cinjenice. A ti nece da ih prihvatis. Ne znam ko je tvrdoglav.
 
2 700 000 miliona evra? :) Kako se inače kreću cene? ja mislim da je cena poprilično korektna.
A kaži mi koja je glavna razlika između metarskog i ovog drugog koloseka? Zašto je toliko strašno i neprihvatljivo..
i da, ako je ovo loše urađeno, možeš misliti kako bi loše bilo da imamo 3 šine...
 
Pa lose je uradjena rekonstrukcija tramvajskih pruga zato sto smo kopumpirana drzava gde moze sve i svasta da se izgradi a da to ne prodje kroz strogu kontrolu.
Nije problem u ceni vozila, problem je sto se kvalitetna vozila krecu po nekvalitetnim novim prugama i sistematki se unistavaju skupa vozila. A mi ne mozemo da kupujemo svaki drugi dan nove tramvaje.

Razlika izmedju metarskog i normalnog koloseka?
Veci kapacitet vozila jednostavno jer su tramvaji sa 1435 mm siri i mogu da prihvate mnogo vise putnika.

Evo ti jednog primera, malopre je Pantograf spomenuo Bazel:
Ja sam se vozio tramvajima u Bazelu (oni su sa metarskim kolosekom i kasnije su dosli u Beograd) i u gradu od 168 000 stanovnika oni su bili prikladni za takvu velicinu grada, nisu nikad bili krcati. Oni odgovaraju gradu te velicine.

Isti ti trmavaji u Beogradu a i nase katice i CAF-ovi su uvek puni krcati, a to je logicno jer smo mi bar 10 puta veci grad od Bazela a pri tom nemamo metro.

Znaci em nemamo metro, em imamo uskokolosecni tramvaj a imamo skoro 2 miliona stanovnika.
 
*...Ja sam se vozio tramvajima u Bazelu...,,
- Pa koj više prija oku i uklapa se u ambijent Bgda

*....bili prikladni z takvu velicinu grada...,
- Pa zar nije i Bgd bio manji pa je metarski bio prikladniji
*.... nisu nikad bili krcati...
- Kada bi smo imali više trasa ni naši nebi bili krcati nego bi se putnici raspodelili
ovako od Djerma do Auto komande mora istom trasom preko Slavije umesto da prepreči

Da naraslo na skoro 2 miliona sirotana
koj umesto da prošire postojecu mrežu i sebi olakšaju život-treba da ga zagorčavaju
tako što će vec ovu malu postojecu
zameniti za malo širi kolosek te opet isto preko Slavije

Ljudi su se baš potrudili i dali nam toliko vozila
a mi nismo kadri ni metar proširenja mreže
e to je tužno i čudim se ne da ne prekinu donaciju nego što ne zatraže nazad i svaku prikolicu
pa da ih pretope opet bi imali više vajde nego što su dali nama i našim mufljuzima
koj ni metar nove pruge ne uradiše :twisted:
 
boca-ica":2gcypk6z je napisao(la):
*...Ja sam se vozio tramvajima u Bazelu...,,
- Pa koj više prija oku i uklapa se u ambijent Bgda

To je vec stvar ukusa.

boca-ica":2gcypk6z je napisao(la):
*....bili prikladni z takvu velicinu grada...,
- Pa zar nije i Bgd bio manji pa je metarski bio prikladniji

Pa bio je manji kad se uveo tramavj u 19om veku, sada je prerastao u veliki grad, zato kazem da metarski kolosek vise ne odgovara danasnjim potrebama i velicini Beograda.

boca-ica":2gcypk6z je napisao(la):
*.... nisu nikad bili krcati...
- Kada bi smo imali više trasa ni naši nebi bili krcati nego bi se putnici raspodelili
ovako od Djerma do Auto komande mora istom trasom preko Slavije umesto da prepreči

Verovatno po toj logici kada bismo imali vise trasa da nam ne bi trebao ni metro...
 
Vrh