Šta je novo?

Tramvaji

Pa neki masine aliati i rezerni djelovi su placeni 20 mil evra sta je u paketu nezna se
 
Ovo čudo je plaćeno 1.300.000eura zvanično, a koliko sam čuo od drugara iz centrale radi se o sumi od 1.500.000 eura, a bilo je već da se ista takva mašina valjda u Budimpešti platila oko 1 mil.eura, bilo kako bilo ova skupa igračkica im nije trebala...
Elem, ne znam koja popravka CAFova ništa nisu priznali pod garanciju, sve se plaća tako da sada već dobar broj čeka neki deo, nešto što mu treba, ali naravno kako to uvek biva dok se kotrlja dobro je nećemo ga dirati.
 
Лакше је да се нападне, него да се схвати да се нископодни и висикоподни трамваји не одржавају исто. Највећа разлика је у томе што се скоро сва опрема трамваја налази на крову како би он био нископодан, ал оно :roll:
 
Somi303":1vqveov6 je napisao(la):
Лакше је да се нападне, него да се схвати да се нископодни и висикоподни трамваји не одржавају исто. Највећа разлика је у томе што се скоро сва опрема трамваја налази на крову како би он био нископодан, ал оно :roll:
Okreni temu, kad ne znaš o čemu se radi :p
A ne znam ko je pominjao da se tramvaji održavaju uopšte, valjda ti to dovoljno govori broj koliko ih je van saobraćaja. Kakve veze ima gde se nalazi oprema? Velika tehnologija treba da se popneš na krov tramvaja, nebi me čudilo da za takvu operaciju iznajme planinare :bash:
Pitam se zaista, jel tramvajski saobraćaj u Beogradu postojao pre Cafova? Ceo grad se podredio njima, od sređivanja trasa da može CAF da prođe, nabavke specijalne opreme za održavanje CAFa, do specijalnih uslova u kojima se voze, to je samo kredit koji nam nije trebao...
 
Trase tramvaja pre rekonstrukcija su vise prilicile dresinama nego javnom prevozu.
To su moderna vozila, zahtevaju i kompleksnije odrzavanje, kao i kod automobila recimo. Specijalne alate, redovne kontrole i servise. To su sve stvari koje su tako omiljene u propalom preduzecu zvanom GSP.
Uostalom koja god nova vozila da se nabave manje vise se svodi na isto, bila vozila CAF Skoda ili Koncar.

Stoga gospodo iz grada, pozabavite se javnim prevozom. Dovedite u red GSP, uvedite ozbiljne i redovne kontrole putnika i svediti scerc na meru kao i u drugim evropskim gradovima.
U trenutku dok ovo pisem, javnu prevoz u Beogradu je de facto besplatan.
 
Како страва изгледа 8)
Bozidar97":1k1cs54d je napisao(la):
fotografija0206.jpg
Преузето са:
http://www.gspbeograd.net/viewtopic.php?f=12&p=103974#p103974
 
Чему служи бојкот хрватских производа? Ако је до ратног наслеђа и нетрпељивости, много више разлога имамо да бојкотујемо америчке рачунаре, или на пример, МАН аутобусе, јер Хрвати што су ратовали, макар су били имовински и животно угрожени, а САД и Немачка што су нас избомбардовали апсолутно нису били угрожени од стране Србије!

Ево да одговорим зашто, да не прође као да није запажено :notok:
http://www.youtube.com/watch?v=r-ysvb156f4

Наравно, има ту и чињенице да су неке ствари упркос твојој пресуди и даље на неким арбитражама...
Да су Немци и имовински и животно били више угрожени...
Чуј били угрожени. Где то, у Српским кућама и атарима, у Земуну територијално? Од Србије? Нису постојали када је настајала, учествовали су када је нестајала, а када су били (као) угрожени, Србија није постојала као држава.

Велики, велики минус! Узето за зло.
 
becks89":3tq9bq46 je napisao(la):
Kako je tramvajski saobraćaj funkcionisao pre Cafova?
Није функционисао.

Као што ни сада не функционише. Али барем је вожња доста пријатнија него у оним конзервама за месни нарезак (КТ4 YU)
 
Pozdrav svima, zašto je vožnja ČKD Praha tramvajima u BG od vajkada bila cimanje i truckanje, sa letenjem levo-desno? Da li je to samo zbog uskih šina? Nekvalitetnih? Losih vozača?

Vozio sam se tim (ili vrlo sličnim) tramvajima u Pragu i nikad nije bilo potrebe da se sa tri ruke držim. Samo su klizili. :)

Sent from my NookColor using Tapatalk 2
 
Karlo del Ponte":1aunlc30 je napisao(la):
Колико је кретенски тендер могао бити да Чеси, Пољаци, Јапанци и Бомбардије нису доставили своју понуду, иако је свако од њих имао дебеле разлоге да се бори за посао у сред кризе? (А сви они нуде технички погодније производе од Кончара и КАФ)
Zanimljivo, Japanci svoje tramvaje/LRV i metro plasiraju osim Japana uglavnom u USA i tek ponekim zemljama, ne znam koji je razlog. U Evropi ih nema, iako su neki evropski proizvođači prisutni u Japanu, a imaju dobre proizvode.
 
owim":2bxq10ji je napisao(la):
Pozdrav svima, zašto je vožnja ČKD Praha tramvajima u BG od vajkada bila cimanje i truckanje, sa letenjem levo-desno? Da li je to samo zbog uskih šina? Nekvalitetnih? Losih vozača?

Vozio sam se tim (ili vrlo sličnim) tramvajima u Pragu i nikad nije bilo potrebe da se sa tri ruke držim. Samo su klizili. :)

Sent from my NookColor using Tapatalk 2


На деоницама реконструисаним у 21. веку, по технологији до тада непримењиваној у Београду (да, деценијама уназад, па и осамдесетих су нам намерно правили пруге на којима се трамваји клате), нема труцкања и клаћења и трамваји, укључујући КТ4, возе пристојним брзинама (колико им семафор дозволи).
 
owim":31u3bn2j je napisao(la):
Pozdrav svima, zašto je vožnja ČKD Praha tramvajima u BG od vajkada bila cimanje i truckanje, sa letenjem levo-desno? Da li je to samo zbog uskih šina? Nekvalitetnih? Losih vozača?

Vozio sam se tim (ili vrlo sličnim) tramvajima u Pragu i nikad nije bilo potrebe da se sa tri ruke držim. Samo su klizili. :)

Sent from my NookColor using Tapatalk 2
Ако мислиш на кривине, то је због ретардирано пројектованих кривина и укрштања. ГСП уместо да прилагођава укрштања кривинама, прилагођава кривине укрштањима :bash: Сва укрштања су под истим углом па шине кривудају да би се укрстиле под тим углом.
 
MAN":akbc1chc je napisao(la):
Kako Hrvati govore, Koncar je Hrvatski Ikarbus, koji nije uspeo pobediti ni na jednom tenderu u evropi, bio je na probama, i nije prosao, previse kvarova i slicno. Kupio ga je Zagreb politicki, i niko vise.

U odnosu na Caf, za istu duzinu nudi 40 putnika manji kapacitet, Caf 72 sedenje, 142 stajanje, a Koncar 41 sedenje 161 stajanje. 242:202 u korist Caf-a.
Normalno, ima tu i politike :D ali meni je Caf drazi od Kontas :D
Ovo baš nije potpuno tačno.
Npr. u Sofiji su hteli baš taj tramvaj, ocena komisije je bila najbolji odnos cena/performanse, ali je kredit obezbeđivala EBRD, i uslov tendera je bio proizvod iz EU. Kraj.
Bio je na probi i u Helsinkiju, gde su ga ocenili tehnički boljim od Bombardiera s kojim su imali problem, ali im je ovaj bio predug i trežili su kraći - a to Končar u tom momentu nije imao.
Najveće zamerke u Hrvatskoj su updravo na raspored sedišta (u drugoj seriji je zato promenjen). Stepen imobilizacije im nije nešto prevelik i od 140 kom koliko znam oko 120 je uvek dostupno (ZET inače nikad ne isteruje sve na ulicu 10 je uvek ispravno i u rezervi, ako neki od tramvaja na liniji ostane u kvaru, onda se šalje zamenski iz te rezerve, isto tako nikada ne isteruju ni sve ČKD t4+b4 ni kt-4 na ulice, da bi u slučaju kvara tramvaj imao zamenu sa tramvajem istog il sličnog kapaciteta). Uglavnom pregremli su (prvi skoro već 10 godina) bez većeg kvara. Problem je nastao prošle zime pootpadali su plastični ukrasi iznad točkova u dubokom snegu - pa su se ove godine na najavu snega organizovali i preventivno ih poskidali za tih par dana). A i tu je problem napravilp ponajviše čišćenje samij pruga jer su ralice čisteći kolovoz gurale sneg uz ili na prugu, a tamo gde su čistili samo prugu tramvaj je zapinjao za nagomilani sneg jer je taman toliko širi od prethodnika da je mogao zapinjati.)
 
Somi303":2wcacyga je napisao(la):
Ако мислиш на кривине, то је због ретардирано пројектованих кривина и укрштања.


Nije problem kako su projektovane, već u glupavoj politici štednje GSP-a, gde isključivo kupuju ukrštanja i ulivnice pod 90 i 45 stepeni, pa se ostalo budži nastavcima. Zbog toga krivine izgledaju ovako:
v6q0qc.png
 
Pa ovo nije politika štednje već štete, jeste da nešto manje plate ukrsnice i skretnice ako su sve iste, ali se zato verovatno naplaćaju opravki postolja i ko zna čega sve drugog na tramvajima, što strada od udara po ovakvim "lomovima" krivina.
Šine i tako ne nabavljaju svako malo, pa bi bilo logično da ih nabavljaju po projetu za datu krivinu.
 
Александар":3bxyiqie je napisao(la):
Somi303":3bxyiqie je napisao(la):
Ако мислиш на кривине, то је због ретардирано пројектованих кривина и укрштања.


Nije problem kako su projektovane, već u glupavoj politici štednje GSP-a, gde isključivo kupuju ukrštanja i ulivnice pod 90 i 45 stepeni, pa se ostalo budži nastavcima. Zbog toga krivine izgledaju ovako:
v6q0qc.png

Nije ni to neresivo, ako se projektuje kako treba, ja cak imam utisak da neko tamo u projektnom birou ne ume da izracuna odgovarajuci radijus krivina.
Inace, svojevremeno 80-tih je tramvaj 12 ka B. Brdu lepo sibao iako je ta trasa radjena u vreme velike stednje u vreme "ekonomske stabilizacije"

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Hvala na odgovorima. Pa ipak, na istim deonicama tramvaji iz Bazela se primetno manje klate i cimaju u odnosu na ČKD Praha.

ČKD Praha neviđeno cima tokom cele vožnje, ne samo u skretnicama.

@Pantograf: koje deonice su najmodernije rekonstruisane? Da obratim pažnju? Hvala.

Sent from my Blade using Tapatalk 2
 
Razlika je u konstrukciji katice i divaga
Katica ima 2 posstlja i lazno ispod zgloba dok kod
divaga imas 3 postojlja 2 motorna i jedno bez pa samim tim je stabilniji
 
owim":24dvj4q4 je napisao(la):
ČKD Praha neviđeno cima tokom cele vožnje, ne samo u skretnicama.

@Pantograf: koje deonice su najmodernije rekonstruisane? Da obratim pažnju? Hvala.

Sent from my Blade using Tapatalk 2


Cimaju napred-nazad (ako na to misliš) ČKD-ovi koji nisu "čoperizovani" - koliko god da vozač ("kočničar") pritisne papučicu, jednako ubrzavaju, a ne kao kod, recimo, papučice za gas na automobilu ili autobusu. Kada tramvaj postigne željenu brzinu, vozač otpusti papučicu i dobije se taj "klik-klak" efekat cimanja. ČKD tramvaji kupljeni 1998. su, međutim, sa čoperima (kao i CAF) i ubrzavaju slično drumskim vozilima. "Čoperizovan" je i jedan broj čeških tramvaja remontovanih u "Goši" u Smederevskoj Palanci (to su oni sa satovima na displejima u putničkom prostoru i sa plavim šipkama za držanje).

Kvalitetne pruge, obnovljene u ovom veku su u Nemanjinoj ulici, na nadvožnjaku na Autokomandi, zatim Stari most - Milentija Popovića - Treći bulevar (u Jurija Gagarina je obnovljena krajem devedesetih, po nižem standardu), Savska - Sajam - Banovo brdo i Bulevar kralja Aleksandra od Vuka do Cvetka. Na tim prugama može da se vozi brzo i udobno, na ostalim ne.
 
Александар":gtmrtf4u je napisao(la):
Somi303":gtmrtf4u je napisao(la):
Ако мислиш на кривине, то је због ретардирано пројектованих кривина и укрштања.


Nije problem kako su projektovane, već u glupavoj politici štednje GSP-a, gde isključivo kupuju ukrštanja i ulivnice pod 90 i 45 stepeni, pa se ostalo budži nastavcima. Zbog toga krivine izgledaju ovako:
v6q0qc.png
То сам и мислио :D
 
Vrh