Šta je novo?

Tramvaji

Pa svi znamo da je u 2.mil Beogradu NEMOGUCE resiti problem saobracaja davanjem prednosti tramvajima,zato sto je usled nepostojanja Metroa pritisak na ulice sa automobilima ogroman,pa bi u tom slucaju ceo grad bio blokiran..zatvoris ventil na jednoj tacki a ono pukne poplava na drugoj.
Drugi problem je da su i rekonstruisane pruge za ogroman novac ,usled loseg projektovanja,umesto da ubrzaju dodatno usporile tramvaje...nisu ispeglane krivine ,signalizacija lose uradjena itd..primer B.Brdo..novi tramvaji idu sporije od starih koji ulecu u krivine odlicno i brzi su neuporedivo..a sve zajedno neuporedivo sporije od autobusa...pa se uglavnom voze penzioneri koji razgledaju grad.. :kafa: EFEKAT svega je da se vozimo jos sporije nego pre rekonstrukcije.toj ekipi koja je do sada planirala sve u vezi saobracaja sinskih sistema treba dodeliti Nobelovu nagrdu za saobracajno urnisanje Beograda..
 
borris_":2pfqtx1k je napisao(la):
Nije stos u sinhronizaciji samo tog dijela nego citav grad bi trebao imati sistem za upravljanje saobracaja.

Kada vidis kako su neke stvari sinhronizovane u Beogradu, dolazis do zakljucka da nam treba sistem za upravljanje mozgom.
 
2012":1coufbdf je napisao(la):
Pa svi znamo da je u 2.mil Beogradu NEMOGUCE resiti problem saobracaja davanjem prednosti tramvajima
Oooo, da ... itekako je moguće. Uz bedna sredstva možemo dobiti umesto tramvaja LRT na 80% tramvaske mreže.
Tu pada cela ona priča o "tramvajskom lobiju". Da takav lobi postoji, iskoristio bi tu mogućnost.
 
Lrt na metarskom koloseku sa alpskim krivinama.. :lool: A jel to onaj Lrt koji se ljulja kod Delta .C.. :mrgreen:
Suporotno..nisu iskoristili priliku poslednjih, oh Bože..30 g.I pored toga što su imali sve od urbanizma do saobraćaja i stranih kredita..uspeli su da unazade tramvajsku mrežu a kamo li da je unaprede u Lrt...to je za njih naučna fantastika :wink: Pre bih rekao da se radi o nesposobnom i nestručnom"lobiju"..zašto bi neko kupovao Lrt vozila da voze brdsko planinskim trasama na uskom koloseku i alpskim krivinama :?: ,pa nadali su se da će kod Vuka da "zaroni" i glumi Metro
 
stf":1sonxe1e je napisao(la):
Tu pada cela ona priča o "tramvajskom lobiju". Da takav lobi postoji, iskoristio bi tu mogućnost.
Ту се потврђује прича о трамвајском тј аутомобилском лобију чији је циљ што гори,скупљи и неефикаснији шински систем у Београду. Вукан Вучић је на скоро идентичан начин деловао у Америци,тачније у Бостону.А знамо који лоби у америци води главну реч.
 
Igore MOLBA DA upotrebis moci i pojedine trolove koju svaaku temu pretvore u metro stavis u PADINJAK ta opcija postoji zar ne
Rastjera sve ljude sa bb ja se povlacim do daljnjeg izbrisi i ovaj post
 
Direktore daj se uključi u raspravu.. mi ovde raspravljamo o temi Lrt ,tramvaji kao što se i vidi iz postova..stalno ti neki Metro vrzma u glavi..svašta :kafa:
 
direktor":15qhkto7 je napisao(la):
Igore MOLBA DA upotrebis moci i pojedine trolove koju svaaku temu pretvore u metro stavis u PADINJAK ta opcija postoji zar ne
Rastjera sve ljude sa bb ja se povlacim do daljnjeg izbrisi i ovaj post

Izgleda da na forumu ima nekoliko Metroseksualaca!
 
Ok Direktore slazem se

Molim vas da koliko je moguce drzite se teme. Tema o metrou vec postoji tako da tamo mozete nastaviti o prednostima tog sistema ;)

Buduci metro postovi ce biti obrisani sa ove teme ;)
 
2012":1cnny9da je napisao(la):
Direktore daj se uključi u raspravu.. mi ovde raspravljamo o temi Lrt ,tramvaji kao što se i vidi iz postova..stalno ti neki Metro vrzma u glavi..svašta :kafa:

A u šta spada LRT nego u jednu vrstu lakog metroa. Zato i treba o tome da se raspravlja u temi za to.

Izvinjavam se zbog OT.
 
Делија и 2012

То значи да постоји аутомобилски лоби, а не трамвајски. Јер, за 30 година улагања, једино аутомобилисти осећају побољшања, корисници трамваја не. Трамвајски лоби постоји само у вашим главама.
 
U našem slučaju to je išlo ruku pod ruku,isti su bili zagovornici i jednog i drugog :kafa:
 
stf":3hjfrokf je napisao(la):
Делија и 2012
То значи да постоји аутомобилски лоби, а не трамвајски. Јер, за 30 година улагања, једино аутомобилисти осећају побољшања, корисници трамваја не. Трамвајски лоби постоји само у вашим главама.
Зар је тешко скапирати да су те две ствари повезане у сваком смислу? Трамвај је у Београду 1982. године послужио као средство одвраћања од метроа. Доцније,неефикасан трамвај тј шински систем је послужио ка средство одвраћања грађана од тог вида транспорта због чега остају ауатомобили и аутобуси који доминирају у граду.Даке аутомобилски/нафтни/"трамвајски" лоби па како ти је драже

Као што рекох,та убитачна комбинација ЛРТ фијаско-УМП-ови је спроведена у Бостону па још не могу да се саставе од последица Вукановог деловања.
 
Delija":ez1h3fzh je napisao(la):
stf":ez1h3fzh je napisao(la):
Делија и 2012
То значи да постоји аутомобилски лоби, а не трамвајски. Јер, за 30 година улагања, једино аутомобилисти осећају побољшања, корисници трамваја не. Трамвајски лоби постоји само у вашим главама.
Зар је тешко скапирати да су те две ствари повезане у сваком смислу? Трамвај је у Београду 1982. године послужио као средство одвраћања од метроа...
Одавно смо апсолвирали шта је рађено 1982.
1. Проширена тролејбуска мрежа
2. Убразани радови на Београдском железничком чвору
3. Терминуси приградских аутобуса померени према периферији.
4. Уведен систем вожње аутомобила пар-непар и бонови за гориво.
5. Ширење посојеће трамвајске мреже.
6. Термоелектрана Никола Тесла Б
7. Како су се сви другови ван Београда бунили да се СССР дуг претвори у метро, наручено је 60 електромоторних возова из Риге, а који су и дан данас једини електромоторни возови.


Како реално тада није било пуне финансијске конструкције за метро, а морало се брзо реаговати на нафтну кризу, коју је пратила и економска криза, трамвај је био једна од опција. Друга опција је могла бити да се направи тунел Штајга - Дорћол, дуплирање и електрификација пруге за Панчево, пруга за Карабурму, повећавање капацитета и квалитета и у осталим деловима чвора те развој тролејбуске мреже. Оно што сам сигуран је да су се од Другог светског рата до данас готово сви доносиоци одлука како у граду, тако и у Заводу за урбанизам маћехински односили према железницама. И ГСП и Ласта су на сваком кораку тежили да саботирају железничке пројекте, и трамвај им је био једини прихватљив.

Скуп пројеката, којем су политичари дали смешни назив "трамвајем у 21.век", је у ствари велики скуп компромиса. Чињеница је да је било много нездравих компромиса, али највећа грешка Јовинове групе је управо то што није хтела ни данас не жели компромисе, чак ни у оквиру различитих решења концепта метро. Да се 1982. кренуло системом ЖЕЛЕЗНИЦА + АГРЕСИВНО ШИРЕЊЕ ТРОЛЕЈБУСА, назвао би то "Зле тролејбусчине и железничари". Различите групе инжењера су се тукле око сваке раскрснице, и право је чудо да је тада функционисало неколико нагазних семафора. Интересантан је случај једине наменске денивелисане раскрснице према Вождовцу, а то је Бебелова. Тај надвожњак је предвиђен за нови Авалски пут, предвиђен између Јајинаца и Кумодража, али тај правац је до те мере окупиран дивљом градњом да мислим да мислим да је данас немогуће то направити ту, а надвожњак је остао :violina:
 
Где се тачно налази тај надвожњак? Јел он у функцији и јел може нека слика? :)
 
Ма чекај Карло ко није хтео компромисе?! Дошла банда и украла сектору за метро већ обезбеђених 200 милиона долара што данас дође око 380 милиона евра. То је оно што је апсолвирано а ви разводњавајте остало колико хоћете.
 
Somi303":1ocizfu5 je napisao(la):
Где се тачно налази тај надвожњак? Јел он у функцији и јел може нека слика? :)
Кад се спушташ трамом од Трошарине према окретници, прва следећа станица је Бебелова баш испод подвожњака.

2ymbmux.jpg


Delija":1ocizfu5 je napisao(la):
Дошла банда и украла сектору за метро већ обезбеђених 200 милиона долара
Дошли дивљи, отерали питоме? :)

Давна је то историја, оканимо је се више, дајте да развијамо град од онога какав је сада.
 
Па да,баш тако.Питоми су то у више наврата изјавили па чак и документовали а дивљи нити једном то нису демантовали.У питању су озбиљне оптужбе а с обзиром на документованост истих дивљи да заиста нису дивљали би могли лако на суду да докажу клевету,међутим сами су пређутно признали своју кривицу.
 
stf":23tkjwnl je napisao(la):
Somi303":23tkjwnl je napisao(la):
Где се тачно налази тај надвожњак? Јел он у функцији и јел може нека слика? :)
Кад се спушташ трамом од Трошарине према окретници, прва следећа станица је Бебелова баш испод подвожњака.

2ymbmux.jpg
Хиљаду пута пролазио около, а никада га нисам приметио. По причи сам очекивао неки пусти и запуштени надвожњак :D
 
Delija":3mmfqy0i je napisao(la):
Ма чекај Карло ко није хтео компромисе?! Дошла банда и украла сектору за метро већ обезбеђених 200 милиона долара што данас дође око 380 милиона евра. То је оно што је апсолвирано а ви разводњавајте остало колико хоћете.
Делија, сарађивали смо и сарађиваћемо у грађанском сектору. Ценим твоју енергичност и таленат, спремност на истраживање и другачије ставове.

Овде бих ти хтео скренути пажњу на потребу избегавање тешких речи, увреда и осећања! Многи наши врло способни, талентовани и искусни стручњаци у Србији су, на жалост прибегавали овоме, и то никако не треба да ти буде узор. Уместо "Банда", могао си да кажеш: "Тада и тада је политичком одлуком расформирна та и та институција. Новац наменски одређен за то и то је ненаменски преусмерен на то и то, што се у пракси показало као велика грешка због тога и тога". Велика је разлика, овај форум је врло читан, и боље је да будеш препознат по писмености, одмереној и конструктивој критици, него по тешким речима :wink: На жалост, на факултетима нас не уче да будемо интелектуалци, јер то нису ни многи који нам предају. Остаје нам да учимо на своју руку, а уз мало више пажње према неким друштвеним наукама, мислим да си на добром путу да будеш интелектуалац :kk: Ово јавно износим, иако је О.Т. јер мислим да тако више доприноси писменијој дискусији :vops:

А про паметног рада у то време, ограничена средства су се могла искористити да се направи тунел Ташмајдан-Економски факултет, и метро мост, а да се све то искористи за трамвај како би систем био потпуно интегрисан, те искористила трамвајска техничка база (возила, депо). Наравно, када се реше финансијски и енергетски проблеми, настави са метроом. На такав компромис Јовин не би пристао, чиме не правдам све одлуке тадашњег руководства. Данас се можемо развлачити ШББ-ДЈБ, али сада морамо прихватити ово што је сада, и видети шта можемо из тога паметно урадити.
 
Волим да ствари називам правим именом а с обзиром на то какви интелектуалци воде ову државу,наше струке и генерално овај народ рекао бих да тај термин код нас има много више негативног призвука него позитивног.Такво нам је досадашње искуство.Што се тиче тог "трамвајског преврата" оно што се десило а што је описано и документовано са једне стране док са друге није демантовано највише личи на дело бандита па отуда и тај термин.Јасно је мени да иза свега тога вероватно стоји нека шира у углађенија интересна сфера али они се не помињу нити ми смртници можемо знати ко су они уопште.

Ја на овом форуму нисам приморан на дипломатију, у реалном животу јесам и то сам научио кроз ових годину-две радног искуства у струци. Нисам неко ко би себе минирао али користим још ове младости током које имам тај луксуз да не морам да "ђонирам" образ да бих преживео и радио у струци.
 
Delija,

Не бих ја кривио "банду" јер она није имала никаквог утицаја на доношење одлука. Кривио бих ондашње политичаре јер су они једини имали реалну моћ и одлучивали шта ће на крају бити. У датом тренутку наступајуће свеопште кризе "банда" је купила политичаре својим погледом на развој саобраћаја. Умели су да се подвуку под кожу политичарима јасно знајући шта њима треба и како они размишљају.

Слажем се у потпуности да су они јако лоши стручњаци, да је њихов концепт неодржив и погубан, али они имају право на своје мишљење а политичари су ти који су нама упропастили град а не Вукан и екипа.
 
Stf,rekao;"Слажем се у потпуности да су они јако лоши стручњаци, да је њихов концепт неодржив и погубан"
Mislim.. da dalja rasprava nije ni potrebna..Stf je dao pravi zaključak..
 
Стф,ја баш мислим да је супротно.Реалну моћ имају управо ти стручњаци тј они који стоје иза њих па тако деценијама гурају своје планове док су ту политичари као неки украс,део фолклора.То базирам на неким прилично поузданим информацијама ал ајде нека то буду теорије завере па да се манем тога.

Али,имамо пример Ђиласа који је пре доласка на чело града био против Моста на Ади и умп-а па је напрасно постао његов највећи заговорник.Сумњам да ико овде има објашњење за то.Он с обзиром на позицију од раније поседовао информације на основу којих је био против тог пројекта па зато није било могуће да му неко тек тако "отвори очи" по доласку на власт.
 
Vrh