Šta je novo?

Tramvaji

Ја ту итекако имам разумевања за Ђиласа. За Мост на Ади је све било спремно. Шта је била алтернатива? Да одустанемо, па да почнемо да форсирамо неки други пројекат - можда баш јефтинији мост на Ади - и да се до 2018. пола града гуши на Газели и на тобогану? Овако је једино логично, а сећам се ТВ-дуела на којем му је А. Вучић, тада радикалац, казао, цитирам: "Слажем се и са вашом одлуком да се, упркос високој цени, заврши Мост на Ади". И ја се потпуно слажем. Реализован је најнеопходнији грађевински подухват и исправљена највећа урбанистичка аномалија Београда - непостојање моста на Сави узводно од Газеле, упркос континуално густо насељеном градском ткиву на обе обале. Неко, паметном одлуком, није допустио да се тридесетогодишње кашњење претвори у четрдесетогодишње. Хвала му на томе.

О политици Ђиласове власти према шинским системима немам повољно мишљење. Посебно када је реч о трамвају, јер његов развој, у условима када имамо довољно возних средстава и капацитета у депоу, не захтева улагања која би била онемогућена "мегапројектима".
 
Не сећам се да ли сам до сада качио предлог ширења трамвајске мреже према Земуну. Ако би у неком тренутку решили метро линију 1, она ни по Јовину ну по Вукану у првим фазама развоја не би завршила у Земуну, а чак и ако би зашла тамо, правци кретања линијама 73 и 88 би и даље били аутобуски пакао високих оперативних трошкова. Сем тога и центар Новог Београда и Земуна је лоше повезан са Железничком станицом Нови Београд, центром приградског и међуградског превоза за Београд на левој обали Саве.

У самом центру Земуна сам предвидео кружну линију, зато што је то једини начин да се направи Окретница, уклапа се у не тако широк профил Главне и Кеја ослобођења, обе улице чини атрактивнијим, а у Главној улици користи у шпицу проходнији смер. Трамвајска трака је у том случају "жута трака" за таксисте и аутобусе.
vf88lf.jpg


Предлог правца пружања кроз Нови Београд:
4qiu15.jpg


Предности:
- Снижење оперативних трошкова садашњег прескупог аутобуског превоза.
- Нови (обновљени, пре 65 година укинути) идентитет Земуна. Развој културе, туризма и угоститељства у Земуну.
- Смањење загађења, нарочито у центру Земуна
- Максимално коришћење Моста преко Аде (имамо га, можда није на правом месту, можда је прескуп, али када га већ имамо да га користимо паметније).
- Боље коришћење градске и међуградске железнице, те и потенцијалног метро-а, као за град повољније системе од аутомобила и аутобуса.

Са обзиром да је ред цене инфраструктуре за ово проширење око 15-20 милиона евра, не стоји тврдња да би овакав пројекат финансијски блокирао метро. У овом делу града је то лако и јефтино радити. Можда би због инсталација у Земуну цена скочила који милион, али доста инсталација у Земуну је из доба Аустроугарске, и зрело је за замену. Од воде из Земунског водовода можеш лако добити камен у бубрегу, тако да су и здравствени добици ту велики.
 
Na koji način je rešeno osvetljenje u špancima, da li postoji neki senzor koji sam određuje jačinu osvetljenja ili vozač sam kako mu se ćefne može neke lampe da upali a neke ne. Pitam zato što sam se posle ni sam ne znam koliko vremena vozio u špancu u kome su komplet sve lampe radile?
 
Pa ima drugi problem...kada rade sve lampe ne vidi se ništa spolja..gledaš u sopstevni odraz.. :kafa:
 
Jedno pitanje me vec duze vreme muci, a vidim da niko ne nudi odgovor ni u jednoj od tema o JGS. Postoji li bilo kakav mehanizam da se kod izbora saobracajnih resenja u gradu, kao i kod izbora vozila, uzme u obzir stepen vandalizma, primitivizma i nedostatka postovanja prema opstim dobrima i civilizovanim normama ponasanja? Jos nigde nisam cuo da je neko bilo gde u svetu uzimao u obzir da ce tramvaji, autobusi, trolejbusi i vozovi biti kamenovani, da ce delovi tih prevoznih sredstava bili namerno cupani i lomljeni i da ce to povecati troskove odrzavanja. Takodje nisam nikad cuo da se efikasnost odredjenog vida prevoza meri stepenom nepostovanja pravila u saobracaju od strane ostalih ucesnika.
 
Pitanje ti je vise retoricko..a sto se izbora saobracajnih resenja u gradu to sigurno nije jedan od bitinijih parametra...tu se vise radi o organizaciji sluzbi,nadleznosti,zakonima i sl.isto se moze primeniti na zeleznice ...mi smo apelovali da se bilo kakva kradja sigurnosno signalne opreme tretira kao diverzijia ili terorizam...sa maksimalnim kaznama..to bi u 99,99 odsto slucajeva odvratilo od toga..eventualno spaslo zivote ili ogroman novac :kafa:
 
Postoje antivantal stvari poput sedišta. Što se tiče kamenovanja, nepoštovanja pravila i sl to bi bilo suprotno načelu vladavine prava. Time bi se samo borili sa posledicama a ne sa uzrocima.

Već rekoh na nekoj drugoj temi, mi imamo manjak sudija u gradu, manjak policajaca... Shodno tome nam je i sprovođenje pravila na nezavidnom nivou. Dakle sam sistem u osnovi ne valja i o tome pričaju mnogi političari od kako pratim politiku, pa i ovi poslednji, al ne videh ključne korake ka tome da se sistem digne na noge. Ja bih ove viškove u državnoj upravi prvo preraspodelio.

E sad, naravno da se prilikom donošenja pravila uzima sve u razmatranje (na žalost to kod nas nije tako česta praksa kao npr u USA). Kod nas imamo i velikih problema sa korupcijom i nestručnim ili nezainteresovanim ljudima na čelu skoro pa svih firmi.
 
Mој предлог трамвајских колосека око Железничке станице Нови Београд.
Црвено су колосеци који остају, жуто су нови колосеци.
ke7rqo.jpg

Принципи којим сам се водио:
- Што већи полупречници кривина.
- Што већа могућност уклапања у зелене таласе и јаке друмске токове на раскрсницама, уместо споредних код Бувљака и Вера.
- Приступачност Железничкој станици Нови Београд.
- Приближити Арени линије Блок 45-Земун и Баново брдо-Земун.
 
Значи трамвајска пруга из Булевара Црвене Армије би се дизала и преместила двадесетак метара десно на зелену површину уз Булевар Ц.А., (хм) !!!
Како си замислио даљу трасу пруге низ Шпанских бораца ? Да "премости" аутопут и да пруга буде део петље и даље низ Ш.б. и где би била окретница ?
Зар није логичније да постојећа траса пруге настави даље из Булевара Црвене Армије у Шпанских бораца, зеленим разделним појасом ? Било би сигурно много јефтиније.
Као идеја није лоше.
 
@Gaga
Булевар Црвене армије? Није ми јасно о којој улици је реч. Конкретно објаснићу сваку раскрсницу:
1. Јурија Гагарина - код Белвила: Оваквим проласком трамвај у правцу Шпанских Бораца може пролазити у две од три фазе раскрснице. Да је на том месту стављен на разделно острво, трамвај би ишао у најкраћој фази семафора, што би генерисало поремећаје у трамвајском саобраћају на линијама 7 и 9 право према Бувљаку, а последично би се осетило све до Вождовца и Звездаре.
2. Испред улаза у ГСП: На овај начин се трамвај усмерава тако да нема семафора код силаска са надвожњака. Сам улазак у гаражу се врши у тренутку када је зелени талас дуж Шпанских бораца према Јурија Гагарина.
3. Силазак са надвожњака: На овај начин на трамвајском раскршћу нема утицаја друмских возила, а трамвај може пореметити трамвај до 20 секунди.
4. Милутина Миланковића-Шпанских бораца: На почетку сам хтео везу за Земун Булеваром уметности, као у посту на врху странице, али када сам мало боље сагледао све, схватио сам да правац Шпанских бораца има предности иако је скупље. Предности су избегавање два скретања у булеварима, која доста успоравају трамвајски саобраћај, решење у којем се све трамваји крећу у истој фази семафора (нема ометања трамваја који има слободан пролаз трамвајем испред коме је пролаз затворен), те повезивање Београдске арене и Блока 26.

Правац до Арене сам предвидео надвожњаком, који би заједно са рампама био дугачак 300 метара, и коштао око 3 милиона евра, а полазио са паркинга у Блоку 24 уз Шпанских бораца, а са друге стране аутопута је свеједно, може и средином Шпанских бораца. У Михајла Пупина сматрам да треба ићи десном страном, и све радити тако да се минимално пресецају јаки друмски токови и траса предвиђене метро линије.
 
Sve su ovo lepe ideje, ali gsp ne moze da odrzi redovne polaske I na postojecim linijama. Bolje umesto sirenja, nazalost misliti o smanjivanju tramvajske mreze, bolje imati 5 kvalitetnih I redovnih linija nego 10 neredovnih na koje ne mozes da se oslonis. Ostaviti 5 linija koje ce ici na svaka 2-3 minuta I to nam je to dok ne dodje lepse vreme.
Linija 1 Ustanicka-Blok 45
Linija 2 Omladinski stadion - Banovo brdo
Linija 3 Omladinski stadion - Knezevac
Linija 4 Banjica - Blok 45
Linija 5 Banjica - Beko
 
не, заправо је у праву. једино тако може колико толико да се подигне ефикасност трамвајског система
 
Треба направити пар реконструкција, не треба укидати линије. Зашто на пример укинути садашњу петицу кад би се са реконструкцијом Цара Душана и остатка улице добила готово потпуна лрт линија?
 
да, али док се ураде те реконструкције, трамваји ће ићи спорије и спорије
 
Не, ићи ће исто овако, а петица је брза. Прави :fijasko: ће се десити управо тим укидањима.
 
Karlo del Ponte":1fvp49as je napisao(la):
@Gaga
Булевар Црвене армије? Није ми јасно о којој улици је реч. Конкретно објаснићу сваку раскрсницу:
1. Јурија Гагарина - код Белвила: Оваквим проласком трамвај у правцу Шпанских Бораца може пролазити у две од три фазе раскрснице. Да је на том месту стављен на разделно острво, трамвај би ишао у најкраћој фази семафора, што би генерисало поремећаје у трамвајском саобраћају на линијама 7 и 9 право према Бувљаку, а последично би се осетило све до Вождовца и Звездаре.
2. Испред улаза у ГСП: На овај начин се трамвај усмерава тако да нема семафора код силаска са надвожњака. Сам улазак у гаражу се врши у тренутку када је зелени талас дуж Шпанских бораца према Јурија Гагарина.
3. Силазак са надвожњака: На овај начин на трамвајском раскршћу нема утицаја друмских возила, а трамвај може пореметити трамвај до 20 секунди.
4. Милутина Миланковића-Шпанских бораца: На почетку сам хтео везу за Земун Булеваром уметности, као у посту на врху странице, али када сам мало боље сагледао све, схватио сам да правац Шпанских бораца има предности иако је скупље. Предности су избегавање два скретања у булеварима, која доста успоравају трамвајски саобраћај, решење у којем се све трамваји крећу у истој фази семафора (нема ометања трамваја који има слободан пролаз трамвајем испред коме је пролаз затворен), те повезивање Београдске арене и Блока 26.

Правац до Арене сам предвидео надвожњаком, који би заједно са рампама био дугачак 300 метара, и коштао око 3 милиона евра, а полазио са паркинга у Блоку 24 уз Шпанских бораца, а са друге стране аутопута је свеједно, може и средином Шпанских бораца. У Михајла Пупина сматрам да треба ићи десном страном, и све радити тако да се минимално пресецају јаки друмски токови и траса предвиђене метро линије.

Ја сам направио превид. То је улица Ђорђа Станојевића, а не Булевар Црвене Армије. Булевар Црвене Армије је бивша Др. Агостина Нета од Јурија Гагарина до насипа железничке пруге. Ево скице:


Морам ипак мало да простудирам твој одговор тј. твоју идеју.
 
biftek ta racjonalizacija je odano predlagana od forumasa i ug imamo plan ,samo svetu dvojku nesmijes da diras
 
У понедељак (30.12.2013.) увече је био мањи судар трамваја (1525) и путничког возила у Булевару Краља Александра код Депоа. Опет непрописно полукружно окретање !!!
Слику сам пронаша на форуму за аутомобилизам "Гаража".

 
Da mi je znati sta je ovaj sa automobilom pokusao kada ga je ovako tramvaj docekao
 
Nije gledao u ratrovizor, nije okrenuo glavu - loš vozač.

Naučio bi on/ona da vozi kad bi morao da plati par hiljada evra za novu masku i far za KAF-a.
 
Vrh