Šta je novo?

Tramvaji

NE znam koje nove tramvaje smo mogli da kupimo a da odrzavanje nije skupo ?

Sve ocekuje odrzavanje, jedino se u nasoj zemlji ocekuje da kada se nesto kupi ili izgradi do kraja sveta ne treba da se pipne.

Pa svuda u svetu je najjeftinije kupiti nesto,a najskuplje je posle to odrzavati bez obzira da li je to travnjak, fontana, fasada, tramvaj, metro ili spejssatl.

Nemojte samo da izgradimo metro, pa posle da se bijemo po usima, kada trebamo da odzavamo vozove, stanice, tunele, elektro mrezu,... Neka nadlezni prvo pogledaju neki dokumentarni film o londonskom metrou pa da vide sta sve ocekuje uredno funkcionisanje jednog sistema.
 
2012":3u6bt07e je napisao(la):
Auu!! tresnuo koncept... :fijasko:


How yes no.
Мислим, како да не.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_tr ... it_systems

Приметићеш да је немало трамвајских система отворених у најскорије време. Посебно у Кини :shock:
Трамвај = средство одрживог превоза данашњице. 21. века :vops:
 
Nemojte samo da izgradimo metro, pa posle da se bijemo po usima, kada trebamo da odzavamo vozove, stanice, tunele, elektro mrezu,... Neka nadlezni prvo pogledaju neki dokumentarni film o londonskom metrou pa da vide sta sve ocekuje uredno funkcionisanje jednog sistema.

Bojan 87,Pa za razliku od lrt koncepta,Srbija ima i znanja i kapaciteta i firme kojes i sada bave odrzavanjem voznih sredstava,pa ko je vratio u zivot otpisane RVR za BGVoz pa nas par godina uspesno sluze i odrzavaju se dok nam stignu Stadleri.. :kafa:
Pantograf,u Kini se trenutno gradi ii je zavrseno 15 metro sistema,a razvijaju se i svi vidovi el.sistema pa i tramvaji i trole..ali kicma svih gradova je metro sistem i gradska zeleznica..
tn_tr-samsun-tram-antonov225-4_b465ddc45a.jpg
tn_us-san_francisco_BART_impression_4c0ca8e810.jpg
BART.novi metro vozovi za San Francisko
Kinezi isporucuju nove tramvaje Turskoj..odrzavanje bagatelno..
TURKEY: The first of five trams which Samsun Metropolitan Municipality ordered from CNR Tangshan Railway Vehicles has been delivered from China to Turkey onboard the world's largest heavy freight aircraft.

The €7·5m contract signed on December 17 2012 required the first tram to be delivered by December this year, with the last due by February 2014.

NTERNATIONAL: The European Bank for Reconstruction & Development has published a new strategy for investment in the transport sector.

This ‘focuses on the need to promote market-based transport in our region of operations’, according to Director for Transport, Sue Barrett. ‘Another priority is the creation of sustainable transport systems, placing an even greater emphasis on the environmental and social aspects’.

EBRD will maintain an emphasis on projects that promote regional integration, particularly in the Western Balkans, European Neighbourhood and Central Asia, and look for opportunities to extend this to the southern and eastern Mediterranean region.
 
2012":x5uhon6y je napisao(la):
Pa za razliku od lrt koncepta,Srbija ima i znanja i kapaciteta i firme kojes i sada bave odrzavanjem voznih sredstava,pa ko je vratio u zivot otpisane RVR za BGVoz pa nas par godina uspesno sluze i odrzavaju se dok nam stignu Stadleri.. .
У овој изјави превиђаш једну јако битну ставку, а то је одржавање технологије. Није да Србија нема фирме за одржавање ЛРТ концепта, већ нема фирме за одржавање возила нове генерације.

Као што је наша фирма ремонтовала РВР, успешно је ремонтовала и КТ4. Исто тако, као што наша фирма није у стању да ремонтује КАФ, неће бити у стању да ремонтује ни Штедлера.

А Ако нисмо у стању да одржавамо ЛРТ возило, ја не видим како ћемо одржавати нове метро возове ...
 
Pa metro vozovi su klasicni vozovi i zato su isplativi za svaku metropolu, a Lrt koncept satro nove tehnologije da se namakne sto vise para od odrzavanja i delova ,bas zato sto su metro vozovi laki a odrzavanje i dugotrajni onda su neki lobisti su po svaku cenu zeleli da nam gurnu Lrt..to bi bila katastrofa za Beograd ,a kako su se Lrt Caf tramvaji pokazali gradjani dobro znaju ,voze samo kada je lepo vreme,prokisnjavaju kada napada veci sneg..ali i tome dodje kraj, dok BGVoz pici i po 2m snega i leda.. :kafa:
Uostalom svi mi znamo da se u beogradu starim tramvajima brze stize od novih,jednostavno Lrt Caf vozilo nije projektovano za tramvajske pruge..da smo uzeli Ceske tramvaje koji su se isprobali na slicnim trasama kao u Beogradu to bi bilo mnogo bolj resenje..
skoda-tram.jpg

15t-a.jpg
file_45724_83704.fr-FR.jpg

Sve su ovo mogli nasi u saradnji sa Cesima vec 30 g.da nastave i odrzavaju..a sada CAF ode na dobos i depo ce da mu uzmu.. :D
 
2012":36kpabjm je napisao(la):
Nemojte samo da izgradimo metro, pa posle da se bijemo po usima, kada trebamo da odzavamo vozove, stanice, tunele, elektro mrezu,... Neka nadlezni prvo pogledaju neki dokumentarni film o londonskom metrou pa da vide sta sve ocekuje uredno funkcionisanje jednog sistema.

Bojan 87,Pa za razliku od lrt koncepta,Srbija ima i znanja i kapaciteta i firme kojes i sada bave odrzavanjem voznih sredstava,pa ko je vratio u zivot otpisane RVR za BGVoz pa nas par godina uspesno sluze i odrzavaju se dok nam stignu Stadleri.. :kafa:

Ne pricamo o istoj stvari. U nabavci kafa nabavljena je i cela oprema za odrzavanje, a obuceni su i radnici, medjutim sada se svi zale da odrzavanje KOSTA.

Problem je sto bi mi zeleli da se vozovi ili tramvaji odrzavaju sami od sebe.

Niko ne spori da mi imamo strucnjake, jer najlakse je obuciti inzinjere i majstore da poprave voz, medjutim problem je sto za odrzavanje treba veliki novac, a kao sto je obicaj kod nas na to se ne razmislja kada se kupuje nesto novo.

Evo izgradjen je most na Adi i sada ga treba odrzavati i to nece biti mali iznos. Kada se pojavi rdja na gazeli pustis 30 godina pa je ofarbas, ali kada popusti sajla na mostu na adi onda se mora odmah reagovati.

Isti princip je i sa tramvajima, star tramvaj mozes i pokvaren da pustis na ulicu i on ce da ide dok se ne zapali ili stane, dok nov tramvaj ima elektroniku koja mu to ne dozvoljava.

GSP prvo sto uradi u svim novim vozilima jeste da iskljuci sve zastite ( pistanje na vratima, senzore za onemogucavanje kretanja pre kompletnog zatvaranja vrata, javljace gresaka,...) jer ako to nebi uradio pola voznog parka bi mu bilo parkirano u garazama jer se generalno gledano u vozni park ne ulaze ni desetina potrebnog novca za odrzavanje.
 
Pa eto da smo gradili metro tunele umesto faraonskog mosta na Adi i saobracajnica to bi nas mnogo manje kostalo,nema atmosferskih padavina samim tim je odrzvanje neuporedivo jeftnije..a korist za grad neuporedivi veca od polupraznog mosta na pogresnom mestu,da je poceo da s gradi metro umesto sve te skalamerije moglo je da se napravi jedan manji jeftinij most,uzvodno a da se transport gradjana prebaci na metro,ovako gradjani B.Brda i dalje prema vecem delu NBG idu preko Gazele,bus 88 je svedok..pa pogledajte broj putnika i dalje na 13ki,jednostavno pokriva se samo pola Nbg :kafa:
A ovo da je kupljena oprema za odrzavanje tramvaja...je bez velikog znacaja jer se tu nista gotovo ne popravlja vec se zamenuju delovi koliko smo culi samo jedno staklo kosta 12.000 eur....za razliku od klasicnih metro vozova koji se lako i jeftino odrzavaju u uposljavaju neku domacu industriju.A Metro linja moze da ima i stare manje moderne jeftinje metro vozove kakve radi Metrovagonmash...a efekti isti kao sa ultra giga novim ..dakle opcije i materijalna strana su neuporedivo na strani metroa.
Tako je moglo i sa tramvajima ..da se kupe jeftiniji,klasicnijI..jer su nam kvazi strucnjaci projektovali pruge u stilu Diznilienda. :kafa:
 
Gresis, most na adi je kostao manje od 200 miliona eura, a za toliko ne bi ni tunele mogao da iskopas, a kamoli da opremis celu infrastrukturu.

Za metro su potrebne milijarde, i takodje nije tacno da za odrzavanje metroa ne trebaju velike pare.

Novi metro sistemi se grade sa ogromnom kolicinom elektronike koju neko mora da odrzava i puno se razlikuje od BGvoza koji ima zicu za napajanje dva semafora i to je to, ovde je situacija daleko kompleksija. Moras imati centralni sistem navodjenja, inzinjere koji bi bili dostupni 24h jer i najmanji kvar na semaforu moze stvoriti ogromne zastoje. Metro stanice se takodje moraju odrzavati, kao i vagoni.
Jednostavno sve iziskuje odrzavanje i ulaganje, ali mi prosto to ne zelimo da shvatimo.

2012 ti bas imas neke velike frustracije sa mostom na adi? Jel to frustracija samim konstruktivnim resenjem ili je politicka pozadina frustracije?
 
200 miliona € ???
- Izvor?
- od prvog do zadnjeg stuba?
- sa pristupom merdevinama na most???

Ne, ma koliko se zadnjih meseci njegovi komentari vodili prvenstveno time da provociraju ostale, nazalost mislim da ne gresi.
On sve vreme ukazuje na sledece:
Ide zima. Covek koji je go i bos ima na raspolaganju 15 hiljada din.
Umesto da rasporedi to malo crkavice za cizme, pantalone, jaknu, kapu u skladu sa svojim mogucnostima, on ode i kupi jaknu od 15 koja jeste dobra i lepa, ali ide po zimi bos i gologuz!
Racionalno i mudro?
Po meni ne.
Tako je i Beograd uradio. Kupio je 30 skupih tramvaja da bi se duvao, ali sto nema cime da ih odrzava, sto nema gume za autobuse, to nikom nista.
Beograd je napravio impresivni most kakav mu nije bio neophodan, ali nema para da na njega dovede saobracaj za koji je planiran, nema para da zakrpi rupe na ulicama, nema za najosnovnije.
I to sve na kredit.

I da se jos jednom osvrnem na tranvaj. Da lep je i da ima dosta problema sa njim u vezi nasih trasa i sina, u vezi snega, kise i sl.
Zakljucak je da je pri kupovini napravljen pogresan izbor .

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Ja kolliko znam cena mosta je ispod 200 miliona bez pristupnih, jer to je bio projekat za sebe, a ovde je spomenut samo most. Pristupne imaju svoju celinu i deo su unutrasnjeg magistralnog prstena.
Kao sto je mostar zasebna celina od gazele tako je i most na adi zasebna celina od petlje radnicka.
Petlja radnicka obuhvata i deonice koje nisu od interesa za most tako da se ne mogu gledati kao njen sastavni deo.
Koliko se secam most je bio ispod 200 miliona a sve sa petljom radnicka i konstrukcijama na novom beogradu je nesto oko 450 miliona.

I jos jedno pitanje sta bi vi kupili? druga ponuda je bila hrvatski tramvaj koji je bio ja nijansu skuplji, ali nista manje jeftiniji za odrzavanje.Garantujem da bi ga rodoljubi razbucali posle prve utakmice zbog zemlje porekla. Sto neko rece najbolje da su vratili tramvaje sa konjskim zapregama tu je jedino odrzavanje konjska snaga koja mora da se hrani.
 
Bojan 87,Gresis, most na adi je kostao manje od 200 miliona eura, a za toliko ne bi ni tunele mogao da iskopas, a kamoli da opremis celu infrastrukturu.
:pob:
Izvini ali ovo je post godine..most se ne racuna od stuba do stuba vec sa kompletnim pristpnim saobracajnicama..zapravo koliko je novca potroseno na most na Adi..pogledajmo kredite.. :wink:To bi bilo isto kao da kazes Metro kosta samo koliko je potrebno da se plati za busenje tunela..bez stanica ,vozova itd.dakle zamena teza..
A Metro most kosta samo 30 mil eura..pa ti uporedi..
I Bojane..ako nemaš čvrst argument onda kako kažeš.."mora da je politička pozadina"..naši najbiolji urbanisti su zapravo i ukazali na sve ovo a ne političari,struka je dala najbolju i poslednju kritiku..most na Adi je urbanističko-finansijski promašaj veka..korupcija u punom sjaju. :kafa:
 
laki72":261ifhu8 je napisao(la):
Tako je i Beograd uradio. Kupio je 30 skupih tramvaja da bi se duvao, ali sto nema cime da ih odrzava, sto nema gume za autobuse, to nikom nista.
Beograd je napravio impresivni most kakav mu nije bio neophodan, ali nema para da na njega dovede saobracaj za koji je planiran, nema para da zakrpi rupe na ulicama, nema za najosnovnije.
I to sve na kredit.

Sve sto kazes je tacno, ali taj impresivni most, bas zbog toga sto je impresivan ima i svoje prednosti.
On definitivno popravlja sliku Beograda koja za prosecne zapadnjake i dalje odaje utisak bezlicnog grada.

Dosta ljudi koje znam ovde u francuskoj je videlo emisiju "Build it bigger" na discovery-u i sad znaju da je taj most izgradjen u Beogradu, te stvara pozitivnu sliku o nasem gradu i takdodje su se izjasnili da bi voleli da posete nas grad jer ga ne znaju dovoljno a smatraju da ima sta da se vidi.

Dakle Most preko Ade je postigao i pozitivne efekte po pitanju imidza i to se naravno tesko moze obracunati finansijski ali svakako je za pohvalu. :gobb:
 
Jeste druze moj, tu se slazem.
Ti si bese u Francuskoj?
Verujem da kad gledas odatle deluje kao jedini problem kako oni na nas gledaju.
I ja kad neko kaze Egipat odmah pomislim na piramide, da nema njih bio bi mi totalna nepoznanica, ali to stanovniku Kaira nista ne znaci ako nema ulicu , prevoz, skolu, vrtic...
Mislim da me razumes o cemu govorim.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Da u Francuskoj sam.
Kapiram o cemu govoris, kazem samo da sam pozitivno iznenadjen da ljudi bar znaju za jedan objekat u Beogradu i da ih Beograd ne povezuje samo za rat, sankcije, kriminal, Milosevic, itd...
 
Pa vidi da smo sa Francuzima započeli Metro efekat bi bio jos veci jer su oni umešani,i niko ne spori ovde lepotu ili impresivnost veličine mosta,ali nam je impresivna i cena to veoma, kao pilon mosta :wink: posebno za siromašnu državu. A da li je to bio prioritet :?: ,posebno tako veliki most na najsirem delu Save..sigurno nije :!: jer bi efekat metro linje na rasterecenje grada i koristi za stanovnike,zagađenje,građevinsku industriju Srbije bio neupredivo veci.. :kafa:Trebao si juče da se voziš u špicu u krcatim autobusima u kojima se stoji na jednu nogu. :o
 
Пантограф":n6zr00wf je napisao(la):
Мада пруге по којима се креће ЦАФ у принципу уопште нису лоше, осим деоница Ресавска - Вуков споменик и Аутобуска станица - Железничка станица.

Upravo tako...od Cvetka do Vuka je sve novo, Resavska ulica je rekonstruisana nedavno takodje, kao i Nemanjina...savski most je isto sredjivan. Za NBG ne pratim, ali nesto mi se cini i da su tamo radili...takodje ni Ruzveltova nije rekonstruisana, zar ne, ali je cini mi se bar 50% trase kojim se krecu CAFovi relativno novo...idu i na Banovo Brdo, a i to je radjeno nedavno (Pozeska itd.)...
 
На НБ: од моста до бувљака све ново, кроз Милентија Поповића трамваји иду можда и најбрже у целом Београду. У Јурија Гагарина пруга је обновљена пре 15 година, по нешто нижем стандарду, трамваји се мало љуљају, али је ипак ОК. И у Ивана Рибара све до Саве је потпуно нова пруга.
Укупно стање пруга којима се креће ЦАФ је, заправо, натпросечно за (југо)источно-европске прилике. Када се обнове пруге у Војводе Степе и у Булевару ослобођења, и ка Вождовцу ће бити одлично (а трамвај је на том правцу и сада у јутарњем шпицу, због чепа на Аутокоманди, брже превозно средство и од аутомобила).
 
Ma vreme za metro je vec odavno proslo, ne znam vise sta se ceka, to bi trebao biti prioritet broj 1 za Beograd.
 
Da se nadovezem na Пантограф-a, na NB je sasvim dobra pruga, ali su je upropastili semaforima, tj desinhronizacijom istih. Dok sam isao na faks, od pijace u bloku 44 do ekonomskog mi je trebalo oko 20 min (voznje), sad ume da bude i do 30 (a dodat je celi jedan semafor u odnosu na onomad). Skoro sam se vracao od vuka do bloka (uvece, oko 23h, bez guzvi i sl), pa zaboravio sam gde sam krenuo,majke mi, imao sam utisak da iz bulevara nikad nece skrenuti u Resavsku.
Lep osecaj, kad prodjes pored kolone u popodnevnom spicu koja se pravi jos od delta sitija...ali brzo splasne jer krece kampovanje na semaforima. Bespotrebno dugo drze, a ubedjen sam da duze drze `crveno` nego pre nekoliko godina. Zasto toliko ne vole tramvaj i kao da zele da nam voznja njime presedne, nikad mi nece biti jasno.
 
Зато, Гошо, што саобраћајну политику града води аутобужџијско-шинофобни лоби, који живи у педесетим годинама 20. века. У Западној Европи, унутар градова више нема ни "зеленог таласа" за аутомобиле - све да би се убрзало кретање трамваја. Код нас - све супротно, а булазнимо нешто о некој мистичној и имагинарној "Европи".
 
ista stvar je na bulevaru - ide tramvaj brze nakon rekonstrukcije, ali imam utisak da ga semafori usporavaju, i da bi moglo jos brze da je to sve lepo sinhronizavano
 
U bulevaru su bili sinhronizovani kratko vrijeme ,pa su se pobunili automobilisti a ovi im udovljili pa se sjece tramvaj
U katice poceli ugradjivati plasticne rucice za prozore novi model ,metalni su se krali
dsc05182.jpg

divag gratis
dsc05183.jpg
 
Nije stos u sinhronizaciji samo tog dijela nego citav grad bi trebao imati sistem za upravljanje saobracaja. U Bordeaux-u postoji intergrisan sistem koji se zove Gertrude :D i koji upravlja semaforima za automobile i za tramvaje. Tramvaji naravno imaju prednost na semaforima.
Tramvaj kada prolazi kroz semafor, zaustavlja saobracaj na toj raskrsnici ali sve to ima i posljedica i na drugim ulicama i zbog toga je potreban jedan integrisan sistem koji to regulise.

Juce sam bio u posjeti Metzu koji je uveo nove dvije linije BHLS (pisao na jednom drugom forumu). Sistem je odlican za taj grad a prednost na semaforima radi besprekorno (imali su nekih problema jer je sistem preslikan sa tramvaja a ovo su autobusi, pa se desavalo da autobus ne predje preko davaca i ne javi sistemu da mu da prednost - to su ijesili sto su oznacili sve davace na putu).
Covjek nam je objasnio da je grad Metz uveo taj sistem Gertrude (na nivou grada a ne i predgradja) i da im omogucava da smanje guzve. Gradonacelnik je cak i rekao da nisu sagradili dva predvidjena mosta jer su sa sitemom uspjeli da preusmjere saobracaj na druge pravce.

Pitao sam ih i u vezi odrzavanja vozila. Vozila peru (vanjso pranje) tri puta nedeljno (za unutrasnjo pranje nam je rekao ali nisam zapamtio). Svu opremu kupuju od dobavljaca autobusa (vozila pod garancijom kao i vozila koja nisu pod garancijom). Pitao sam ih zasto ne uzimaju stakla lokalno; rekao je da su to pokusali ali da stakla nisu bila sigurna.
Depo im je bio besprekorno cist ali tek sagradjen pa je vjerovatno i zbog toga.
 
Зар не постоји "нагазни" односно семафор који увек трамвају даје предност код Ветеринарског факултета? Јуче сам видео два трамваја да чекају зелено, а мислио сам да ту постоји такав.
 
Vrh