Šta je novo?

Tramvaji

Па крив је прво ГСП што воли да сецка, па тек онда иде држава јер неће да штити парче гвожђа које неко воли :laugh:
 
Slike :fijasko: od juce,slikao direktor.

utp-DSC091.jpg


3x7-DSC091.jpg


caf.jpg


11w-DSC091.jpg


Kuplovanje unazad sa katicom koja ju je vukla do okretnice radio industrija unazad.
ydx-DSC092.jpg


I konjica je dosla da spase stvari i popravi kontaktnu mrezu koja je popravljena kasnije

a5y-DSC092.jpg
 
Шта се тачно десило? Јел пукао онај део који додирује контактну мрежу и покидао исту или је мрежа пукла без квара пантографа? :D
 
Koliko razumeh deo koji dodiruje kontaktnu mrezu jer su relativno brzo odvukli CAF-a,dakle nije pukla mreza,samo je kvar pantografa ostetio mrezu.
 
Са обзиром да је оштећена и контактна мрежа (електрични водови у ваздуху) највероватнији узрок је неприлагођеност возила инфраструктури. Захваљујемо се репортерима са лица места! :) :vops: Примећујем да је то део Устаничке на којем је инфраструктура у јако лошем стању, трамвај је заљуљао, пантограф отишао у страну и полетео на горе, закачио за носач (конзолу) контактне мреже и све у лепу. Драго ми је да главни вод није настрадао, и да неко није повређен. :rolleyes:

Савет за КАФ: купујте пантографе у источној Европи за источну Европу. На крају, Кончар је технички погонији, зато што је успешно прошао лоше услове источне Европе. Можда се неки други неће сложити, али ја и даље држим да требамо користити железничка возила из источне Европе, јер поред тога што су јефтинија, најчешће се много боље покажу у лошим условима и инфраструктуре, и одржавања. :grand:

Ако говоримо о Катицама, ми смо и њих очајно одржавали, возили их по уништеним пругама, те нису у тако сјајном стању. Цена 800.000 евра, колико је процењено подмлађивање Београдских Катица, је и цена новог украјинског 70% нископодног трамваја, додуше, за широк колосек. Не значи да су њихови трамваји идеални, али мислим да је за озбиљније разматрање набавка нових трамваја него подмлађивање старих. Ако би се водили само тиме шта је најјефтиније за набавку и одржавање, онда је то куповина половних Катица са истока Немачке.

Када је у питању критеријум нископодности, нископодна моторна постоља су технички јако лош избор, а мислим да већини форумаша то не бих могао једноставно објаснити. Уколико има више задржавања влаге на колосеку, и уколико је више брдска мрежа, нископодност 100% је технички неподобнија. Неко компромисно решење је под висине 60цм изнад погонских постоља. Док за возила имамо вагање између економски и технички повољних решења са једне стране, и хуманијих за људе који се отежано крећу са друге стране, за ниске пероне стварно нема правог изговора! Цео систем има око 200 стајалишта, а на бар пола од тога је могуће подићи перон на 30цм без већих проблема! :mad:
 
Marcus Lupus":2nblu0zi je napisao(la):
Ти имаш проблем са контекстом.
Београд није довољно богат да купује тако скупе нове трамваје на такву инфраструктуру. Уосталом, ни много богатије државе не бацају трамваје старе 20-25 година. Иди у Беч или у Грац и видећеш гомилу старих трамваја који и даље возе и то је нормално.
Marcus Lupus":2nblu0zi je napisao(la):
А ти исти београдски пензионери су сами криви што су себе и нас довели у овакво стање. Цео живот су ишли на посао да не њему не би радили, возикали се у Трст, лево-десно, гласали за Слобу и јели г***а - е па сада нека плате цену своје глупости, а нажалост и ми млађи је дебело плаћамо. Уништили су све, а сад ја треба да се бринем да ли он може до пијаце која му се највише свиђа???
Ово је срамно . Не очекујем да ти будеш ишта бољи, када овако нешто смеш да изјавиш. Како смеш да генерализујеш. Уосталом, мени је још гора ова екипа гласача која нам је довела ове жуте гмазове. Е, то су урадили млади људи. И шта ћемо сад?
Marcus Lupus":2nblu0zi je napisao(la):
Нови трамваји уосталом нису купљени да би баба лакше ушла с цегером на Бајлонијевој пијаци, јер јој се није куповало на Ђерму, него су купљени због гласова. Прво нега направе превоз за људе, а онда нека се баханалишу.
Мост на Ади је сасавим довољан да Ђилас добије изборе, па гласови нису разлог за куповину трамваја. А ја покушавам нешто светло да видим у целој причи, али не можеш од пљувача ни да дишеш.

Интересантно је да и мала деца, и нпр. труднице могу сада да користе превоз лакше, али кога то интересује, кад су пензоси гласали за Слобу.
 
Pa dobro, lomljenje pantografa nije tako nečuveno. Dešava se to, i sa tramvajima i sa vozovima. Možda je stvarno tramvaj išao malo brže, pruga ga je jače zaljuljala i zakačio konzolu. A možda se i sam kontaktni vod prethodno deformisao, ili sekcioner (razdelnik) koji je koliko vidim tu u blizini više nije s donje strane ravan kako treba pa je on oštetio pantograf.
I ne treba odmah ispljuvati CAF, pantograf je potrošni deo. OK, možda je njemu pantograf otkazao, ali vrlo verovatno zato jer je njegov pantograf jače "zategnut" da jače prileže vod, a i okrenut je naopačke (tehnički kažu da je to povoljniji položaj za kaptaciju struje pri većoj brzini), pa je i to verovatno pridonelo. (BTW nije nikakva mudrost okrenuti pantograf na na nosaču tako da bude okrenut na drugu stranu, pa ako je to u Beogradu povoljnije ne znam zašto to ne urade).

Nego, infrastruktura jednostavno ne bi trebala da je takva, i tu nije kriv CAF, i ona ne bi trebala da je takva ni za CAF ni za bilo koji drugi tramvaj. Možda to Katice malo bolje izdržavaju, ali da im to prija - ne prija, verovatno bi bile u daleko boljem stanju da se infrastruktura održava i ko zna koliko kvarova bi bilo manje. CAF će ih verovatno naterati da sad korak po korak srede infrastrukturu - što je odlična stvar. Tužno je samo da to nije rađeno kad je trebalo, i da se to ne radi zato što treba i mora, i da se to ne radi zbog građana da bi prevoz bio bolji, već će to biti urađeno da bi se spasilo trideset novih tramvaja od daljeg urnisanja, a promoteri novog tramvaja od blamaže. Ali ako je i iz pogrešnih pobuda bitno je da će ih svi ovi "incidenti" naterati na sređivanje.

Zanimljivo je kako naši ljudi vole da govore kako je prevoz dobar npr. u Beču, Cirihu, Berlinu i ostalim gradovima, ali nije to ni njima s kruške tresnulo, i oni su prošli kroz brojne faze poboljšavanja dok nisu postigli takvo stanje. Da su ljudi tamo govorili "ne treba nam ovo novo, modernije, finije jer je manje robusno", verovatno bi i tamo pruge bile u krš stanju, verovatno bi i tamo tramvaji bili stari i izanđali. Ipak oni su tražili uvek bolje i to je donosilo napredak. S druge strane firme koje su upravljale tim tramvajima su po pravilu koristile resurse vrlo racionlano, nabavljani su novi tramvaji radi povećanja kapaciteta, širenja mreže, ali svi stari su prolazili kroz nekoliko ciklusa modernizacije, tek kada mehanički više nisu bili baš najsigurniji su počeli polako da ih povlače.
 
Karlo,samo mala ispravka problem je u uzasnoj infrastrukturi a ne tramvaju.

U narednom periodu ce biti sredjen problem sa sporim otvaranjem vrata na svim vozilima,za sada je to samo na Unit 6- GB 1506.

A CAF se ne moze podesiti da ima sistem kao svajcarac,to rece ovaj inzenjer CAF-a juce.

I dalje ostaju problemi broja sedista koji je 2+2 i koji je trazio grad Beograd i nedostatku sipki za drzanje koja opet zavise od grada,jer ako da novac bice ih,a ako ne nema nista od sipki.

Zato me zanima kako ce postupiti oko sipki i da li ce izmisliti neko opravdanje za njihovo nepostavljanje.
 
Најбоље решење би било да се вратимо првим примитивним моделима трговине - Трампа. Нека трампе свако треће седиште од ових 4 у систему 2+2 за више шипки. :)

Више места за стајање,више шипки без уложеног динара а можда се нешто чак и уштеди.Сви срећни. :)
 
Ваљда је само 1501 у гаражи или где већ, 1506 је данас возио, видео га је Џони Ли :D
 
Мост на Ади је сасавим довољан да Ђилас добије изборе, па гласови нису разлог за куповину трамваја. А ја покушавам нешто светло да видим у целој причи, али не можеш од пљувача ни да дишеш.

Интересантно је да и мала деца, и нпр. труднице могу сада да користе превоз лакше, али кога то интересује, кад су пензоси гласали за Слобу.

Ma to što ti pokušavaš da vidiš nešto svetlo je možda lepo za tvoje psihičko zdravlje, ali ja nisam psihoterapeut tako da mi ne pada na pamet da suzdržavam svoj stav jer nije dovoljno svetao za tebe. Ako hoćeš da te obasipaju svetlom bez pokrića idi u crkvu.

Eno ti i posta Karla del Pontea u kome je čovek lepše i profesionalnije od mene rekao o tramvajima isto što i ja, razumljivo, pošto je izgleda stručan u oblasti šinskog saobraćaja. Ukratko, objasnio je sve, nema više šta da se doda ili oduzme, pametnom dosta, a onim drugima ionako ne vredi govoriti.

[Priču o Slobi i penzosima ću da preskočim jer si je uveo u totalni OFF, pošto očitno nećeš da shvatiš njenu osnovnu poruku.]
 
Ја сам негде на нету видео слику једног Швајцарца са поломљеним пантографом код Ташмајдана.
 
miki_ns":2p1tkar1 je napisao(la):
Nego, infrastruktura jednostavno ne bi trebala da je takva, i tu nije kriv CAF, i ona ne bi trebala da je takva ni za CAF ni za bilo koji drugi tramvaj. Možda to Katice malo bolje izdržavaju, ali da im to prija - ne prija, verovatno bi bile u daleko boljem stanju da se infrastruktura održava i ko zna koliko kvarova bi bilo manje.
Тачно тако. Робусни трамваји лакше подносе шокове, али то не значи да их нема.

miki_ns":2p1tkar1 je napisao(la):
CAF će ih verovatno naterati da sad korak po korak srede infrastrukturu - što je odlična stvar.
И ово је тачно. Да је град купио Соларис троле, и пуко грдне паре, можда би и поравнали шахтове и сливнике. Овако, Белоруси су јефтини, ко их шиша.

Marcus Lupus":2p1tkar1 je napisao(la):
Eno ti i posta Karla del Pontea u kome je čovek lepše i profesionalnije od mene rekao o tramvajima isto što i ja, razumljivo, pošto je izgleda stručan u oblasti šinskog saobraćaja. Ukratko, objasnio je sve, nema više šta da se doda ili oduzme, pametnom dosta, a onim drugima ionako ne vredi govoriti.
Причао сам са Карлом уживо, нема потреба да читам. За технички део приче је човек у праву. Нископодни трамови имају техничке недостатке, али су хуманији и прилагођени већем проценту становника. Скупи су због тога? Па шта. Постоји нешто битније од новца. Нешто много битније. Солидарност.

И боли ме дупе због ког разога су жути гмазови купили трамваје. Нископодни трамови имају мане, али имају и предности.
 
Da nastavim priču o istoriji beogradskog tramvaja:
259kbjt.jpg

1904. počinje elektrifikacija preostalih linija. Prvo je elektrificirana Kalemegdan-Slavija, koja je dobila i dupli kolosek od Pozorišta do Slavije i linija Žagubica-Dušanova. Krajem iste godine otvorena je nova jednokolosečna linija Kolarac-Trkalište, koja je išla kroz Makedonsku, Svetogorsku, Ilije Garašanina do raskršća sa Beogradskom.
2wfv413.jpg

Aprila 1905, završena je elektrifikacija i preostale pruge Terazije-Novo groblje.
i78vgg.jpg

Januara 1912. pušena u rad okretnica na Kalemegdanu kod paviljona Cvijeta Zuzorić, a do kraja februara iste godine produžena trasa do Đerma i izmeštena je kalemegdanska pruga u Tadeuša Košćuškog i na levu stranu Pariske ulice, gde je i danas.
1h35p5.jpg

Pruga Slavija-Čubura završena je početkom aprila 1912.
15q83kw.jpg

Za vreme I sv. rata, pred okupaciju, izgrađena je bolnička pruga kroz Deligradsku prema bolničkim kompleksima. Gde je tačno završavala i dalje detalje ne znam. Zna se da je i za vrem okupacije radio tramvajski saobraćaj, ali nema daljih podataka.
 
Данашњи улов :D
[video]http://www.youtube.com/watch?v=8Ta_HP784d0&feature=g-upl&context=G2dc5054AUAAAAAAAEAA[/video]
Возач је стао на станицу и почео нешто да чачка. Касније је 2 пута спуштаo и дизао пантограф, вероватно да би рестартовао систем и писало је "Ван службе" :rolleyes:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=pFIOoIWyXNc&feature=g-upl&context=G2fc8516AUAAAAAAADAA[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=uyu1-W_o0Gw&feature=g-upl&context=G2ef50c4AUAAAAAAACAA[/video]
Смрзао сам се као пи*ка док сам чекао да крене -.-
[video]http://www.youtube.com/watch?v=Lf2nf17PIiI&feature=g-upl&context=G20f0671AUAAAAAAABAA[/video]
После сам ушао у други нов, али нисам запамтио гбр. И ево како изгледа отварање врата. Час је возач отварао, а час путници и скоро одмах по стајању дугме позелени :)
[video]http://www.youtube.com/watch?v=BAmDBri1fyU&feature=g-upl&context=G2b64502AUAAAAAAAAAA[/video]
И једна сличица :D
23012012718.jpg
 
odvratna je ta najava stajalista a jos gore audio uputstvo za otvaranje vrata.caf samo blebece,obavezna upotreba slusalica audio plejera,da vas taj vid zagadjenja ne bi dokosurio.trebalo bi da ugrade neku memoriju za otvaranje vrata,da bude slicno kao u svajcarcu.nekoliko minuta pre stanice pritisnes dugme i vrata se otvore na stanici.nema ni zelene boje,ni lupanja,ni nerviranja ,a ni ZVUCNOG UPUTSTVA! :bash:
 
deka75":1qm20rjt je napisao(la):
odvratna je ta najava stajalista a jos gore audio uputstvo za otvaranje vrata.caf samo blebece,obavezna upotreba slusalica audio plejera,da vas taj vid zagadjenja ne bi dokosurio.trebalo bi da ugrade neku memoriju za otvaranje vrata,da bude slicno kao u svajcarcu.nekoliko minuta pre stanice pritisnes dugme i vrata se otvore na stanici.nema ni zelene boje,ni lupanja,ni nerviranja ,a ni ZVUCNOG UPUTSTVA! :bash:
Nema mogucnost pamcenja CAF jer ne koristi releje vec drugaciji sistem,dakle nista od toga.
 
Vrh