Са обзиром да је оштећена и контактна мрежа (електрични водови у ваздуху) највероватнији узрок је
неприлагођеност возила инфраструктури. Захваљујемо се репортерима са лица места!
Примећујем да је то део Устаничке на којем је инфраструктура у јако лошем стању, трамвај је заљуљао, пантограф отишао у страну и полетео на горе, закачио за носач (конзолу) контактне мреже и све у лепу. Драго ми је да главни вод није настрадао, и да неко није повређен.
Савет за КАФ: купујте пантографе у источној Европи за источну Европу. На крају, Кончар је технички погонији, зато што је успешно прошао лоше услове источне Европе. Можда се неки други неће сложити, али ја и даље држим да требамо користити железничка возила из источне Европе, јер поред тога што су јефтинија, најчешће се много боље покажу у лошим условима и инфраструктуре, и одржавања.
Ако говоримо о Катицама, ми смо и њих очајно одржавали, возили их по уништеним пругама, те нису у тако сјајном стању. Цена 800.000 евра, колико је процењено подмлађивање Београдских Катица, је и цена новог украјинског 70% нископодног трамваја, додуше, за широк колосек. Не значи да су њихови трамваји идеални, али мислим да је за озбиљније разматрање набавка нових трамваја него подмлађивање старих. Ако би се водили само тиме шта је најјефтиније за набавку и одржавање, онда је то куповина половних Катица са истока Немачке.
Када је у питању критеријум нископодности, нископодна
моторна постоља су технички јако лош избор, а мислим да већини форумаша то не бих могао једноставно објаснити. Уколико има више задржавања влаге на колосеку, и уколико је више брдска мрежа, нископодност 100% је технички неподобнија. Неко компромисно решење је под висине 60цм изнад погонских постоља. Док за возила имамо вагање између економски и технички повољних решења са једне стране, и хуманијих за људе који се отежано крећу са друге стране, за ниске пероне стварно нема правог изговора! Цео систем има око 200 стајалишта, а на бар пола од тога је могуће подићи перон на 30цм без већих проблема!