Šta je novo?

Tramvaji

Nije izgled glavni problem vec kvalitet izrade. Skoda i ostali evropski proizvodjaci imaju mnogo vise iskustva u pravljenju tramvaja. Belkomunmas danas mozda pravi lepsa i kvalitetnija vozila nego u sovjetsko vreme, no na primeru trolejbusa koji voze Beogradom se vidi da je kvalitet i dalje daleko od evropskih standarda. Prosto i jednostavno, vise se kvare, odrzavanje je skuplje i radni vek je kraci.
 
Igor":1dtcmmii je napisao(la):
Poznajuci nasu gradsku vlast mislim da treba da vidimo koje su nam to istocnjacke alternative.

u nekoj vizuelno makar najboljoj varijanti mogao bi da nam zapadne ovaj model Белкоммунмаш tramvaja

Tehnicke karakteristike http://bkm.by/?id_page=8&path=8_2&id_product=57


Mislim da treba biti zlonameran i reci da ovaj tramvaj ruzno izgleda i sl. Iako nije u pitanju super mega dizajn mislim da je vise nego ok u tom smislu za bg. Ipak ono sto je kod tramvaja a i inace vozila za gsp najvaznije je udobnost i kvalitet pogotovo kod tramvaja ciji radni vek se meri decenijama.

Voleo bih da nam neko ko je malo bolje upucen u tematiku (Sinisa, KimilSin...) i mozda bolje poznaje ovaj model kaze nesto vise o tehnickim karakteristikama a mozda i nekim iskustvima u voznji tramvajima ovog proizvodjaca.
Da, taj model 843 bi mogao još da prođe. Koliko vidim u specifikaciji dosta ugrađenih delova je iz Nemačke (hidraulične kočnice, elektromotor, ...).

Mislim da Andrej preteruje u hate-u, nove beloruske trole su sasvim OK u poređenju sa onim starijim (jednovolumenskim), a Belkommunmaš je postao ozbiljan igrač. Ono što danas proizvode daleko je kvalitetnije od pređašnjeg. Treba pogledati samo najnovije trole koje proizvode i koje imaju autonoman rad i do 5 km u slučaju nestanka električne energije u mreži.

Kada se uzme u obzir i bescarinski ugovor sa Belorusijom i mogućnost sklapanja tramvaja u Goši ili MIN-u, dobija se win-win situacija, u svakom slučaju.
 
Vračar":29hptda0 je napisao(la):
Mislim da Andrej preteruje u hate-u...
Posle da ne bude da nisam upravu :p

Meni je licno kod tramvaja pre svega najbitnije kako lezi tj koliko je udoban u voznji a tek onda dizajn koji je opet prica za sebe i ne sme se zanemariti.
 
Ovaj novi Belkommunmas-ov tramvaj cak i ne izgleda tako lose, ima dosta prihvatljiv dizajn.
Po pricama ljudi koji su vezani za GSP, samo trole koje proizvodi Belkommunmas uopste nisu lose. Njihova vozila su navodno dosta izdrzljiva (dizajn i udobnost je druga prica). Najveci problem je sam GSP i njegovo odrzavanje na svim nivoima i zato nam se trole takve kakve jesu. Pretpostavljam da su im i tramvaji takvi.
Ali mislim da je Skoda bolja.
 
Da, biću zloban, ovo liči na novu Ladu ili Dačiju. U Dačiju sam ušao jednom (taksi), stao je PET puta na relaciji Galenika - Trg. Ponoviću opet, i Đuđaro je dizajnirao Floridu pa su ta kola i dalje krš.
Koliko je ovih trola iz fabrika ex varšavskog pakta napravljeno, isporučeno i koliko su dugo u eksploataciji? Ima li ih dovoljno da koristim i prste druge ruke? :)
 
I da se kupe Citadisi ili Flexity tramvaji, za kratko vreme bi postali krs, uGSP-u bi ih brzo upropastili svojim "odrzavanjem".
Da li ce se kupiti novi tramvaji, remontovati postojeci ili vec sta, prvo i osnovno se treba GSP menjati od glave do pete. Treba da promene nacin razmisljanja i odnos prema radu, imovini i sto je najbitnije prema korisnicima, da vise ne bude "boli me k...c", "ko ga j..e", "sta 'oces?"...
 
Vračar":ntmh0prc je napisao(la):
Mislim da Andrej preteruje u hate-u, nove beloruske trole su sasvim OK u poređenju sa onim starijim (jednovolumenskim), a Belkommunmaš je postao ozbiljan igrač. Ono što danas proizvode daleko je kvalitetnije od pređašnjeg. Treba pogledati samo najnovije trole koje proizvode i koje imaju autonoman rad i do 5 km u slučaju nestanka električne energije u mreži.
To nije hejt vec realnost. A vi ako hocete zivite u bajkama i iluzijama da se za male pare moze kupiti nesto kvalitetno.
 
vrachar":2qii57gv je napisao(la):
To nije hejt vec realnost. A vi ako hocete zivite u bajkama i iluzijama da se za male pare moze kupiti nesto kvalitetno.
Nema potrebe da mi persiraš, a drugo i ta realnost na koju se pozivaš je danas sasvim drugačija od nekadašnjih crno-belih strereotipa.
 
Ne ocekuj da se sa tobom slozim da su beloruski tramvaji bolji ili na nivou sa nemackim ili ceskim, koliko god da su ih nasminkali.
 
^^
Naravno da nisu bolji od nemačkih ili čeških, ali da su a priori loši samo zato što su beloruski - nisu.

I da ne budem loše shvaćen, ponavljam još jednom: ja bih jako voleo da vidim Citadise na ulicama Beograda i da se njima vozim jer mi je Alstom omiljena fabrika i po dizajnu i po kvalitetu (na drugom mestu je Siemens Combino Plus) i nadam se da će se, dok se izgradi metro, poboljšati situacija i steći mogućnost za nabavku Alstomovih metro vozila.

No, dok je situacija ovakva kakva je, dok imaš nedovršenu i neokrečenu kuću, do pola pokrivenu, bacati pare na BMW je čista ludost. Belkommunmaš je najkvalitetnije što se može kupiti za 40 miliona, ili ako više voliš - najmanje zlo.

prioriteta.jpg
 
Na www. yutube.com ima belkomunas tramvaj reportaza u voznji i cjena mu je 1300 000e sto je gsp naj bitnije inace nema ga u varijanti za metarski kolosjek a i pesa mje super za bg .
 
[video]http://www.youtube.com/watch?v=hDc1QF0X9KA[/video]

Direktore jel ovaj video u pitanju ako nije okaci taj sto si video kako bi svi videli ;)
 
Da to je taj okacio bih ga i ja nego nisam mogao da ga nadjem :cool:
 
A zna li neko koliko je tih famoznih novih Belkomunmasa napravljeno? 2? 3? Sudeci po svemu, u pitanju je novi model, verovatno cak i protip fabrike kojoj sinska vozila inace nisu glavni proizvod. To znaci da bi, u nesrecnom slucaju da se kupe ti tramvaji, Beograd bio test poligon. Mnogo je 40 miliona za testiranje.
 
Autobusi iz donacije Japana su i dalje u redu, zar ne? U Zastavi mogu da prave kvalitetan automobil kada ih nadziru? Ali GSP-u ne treba kupovati sofisticirane tramvaje jer je deo zaposlenih st***?

I da, ako sam prodavac, ili putujući trgovac, i automobil mi je osnovno sredstvo za rad, BMW je važniji od kuće, jer će se tako pre skupiti novac za nešto kvalitetniji smeštaj nego da vozim keca ili juga.

GSP-u su autobusi, tramvaji i trolejbusi osnovno sredstvo za rad. MORAJU da budu kvalitetni. Upravna zgrada mora da trpi dok se ne zaradi dovoljno novca za njenu modernizaciju. Sa Citadisom dobijamo i svu opremu za inspekciju, remont i popravke tih tramvaja. Ne mogu se popravljati macolom i pajserom. Svi pregledi i popravke se rade u belim rukavicama. Ako nekome to ne odgovara (ne ume, ne želi da uči itd...) hvala lepo i doviđenja, doći će neko ko ume/želi da uči.
 
Autobusi iz donacije Japana su za sada jos u redu, a kakvi ce biti kasnije, pitanje je. Ako je nesto kvalitetno, ne znaci da je ono nepokvarljivo. I da se ne kupe novi tramvaji treba nov nacin odrzavanja, ali cisto sumnjam. Svaka cast izuzecima u GSP-u.
 
Ne znam zbog čega ovde postoji toliki animozitet prema svemu zdelanom u ex SSSR-u. Pa ljudi, oni imaju najnapredniji svemirski program na svetu, pa zar vi zaista mislite da nisu u stanju da naprave dobar tramvaj??? Beograd može da uzme BILO KOJI tramvaj na tržištu, i neće pogrešiti, jer danas je skoro nemoguće naručiti loš proizvod. To znam. Ono što ne znam je da li je GSP trenutno u mogućnosti da apsorbuje i održava tramvaje nove generacije. U tom grmu leži zec... Ako se već uzima novi tramvaj, treba iznaći rešenje u kome bi domaća industrija učestvovala u najvećoj meri, a tu prevagu odnosi Končar, zbog veoma dobro razrađene saradnje između Končara i MIN-a, Minela, Goše, itd.
 
Личи на оне троле и МАЗ аутобусе (што је логично). Та возила ми се сасвим допадају и генерално треба трговати са Белорусијом
 
Zamislite ovakav slican tramvaj na beogradskim ulicama. Ako bi bili odlucni i uveli novi dvospratni tramvaj, usudjujem se da bi brzo postao turisticka atrakcija broj 1. Pricali smo vec o preradi zeleznicke pruge oko Kalemegdana i njenom pretvaranju za dvospratni tramvaj i njenom produzenju do Ade. Mozda bi se i o ovakvom tramvaju trebalo razmisliti. Medjutim on bi trebao biti zaseban sistem.


Autonomous multi-utility Tram with green credentials

autonomous-tram-2_2YAI8_17621.jpg

Alstom, a renowned manufacturer of high-speed trains and Citadis trams, collaborating with Stockholm Local traffic department (SL) has come up with an innovative public transportation called the “Autonomous Tram” for the Stockholm city that not only solve the traffic problems, but also give an altogether new face to the Swedish capital. Brainchild of designer Patrik Petersson, the double-decker tram, featuring a Scandinavian design style (both exterior and interior), can carry about 170 passengers comfortably. Being spacious, the tram also presents a clean, open and user-friendly atmosphere to the commuters. Removing a number of seats from the ground floor, the Tram creates an extra space for wheelchairs, prams and luggage; while on the other hand, the top floor promises a thrilling ride, apart from the lovely view of the celebrated city. Moreover, the Autonomous Tram, reducing the number of on road vehicles, helps in improving the environment of the city.
autonomous-tram-1_UD3EI_17621.jpg

autonomous-tram-3_h1U49_17621.jpg

autonomous-tram-4_Ek33X_17621.jpg


Izvor: http://www.thedesignblog.org/entry/autonomous-multi-utility-tram-with-green-credentials/
 
Koliko košta komad? :)

Kim Il Sine, rusi nisu sposobni da naprave kvalitetan tramvaj po zapadnim standardima. Sojuz, Proton i ostale rakete su proizvod teške industrije i postale su pouzdane tek posle više desetina neuspešnih lansiranja.

Sovjetski model gradnje, koji je tako lepo sažeo Mihail Mil je: gradite stvari tako da budu jednostavne, jake i da dobro rade. Sam proces proizvodnje bilo čega, od kosmičkih raketa do lovačkih aviona se drastično razlikuje. U Rusiji mašinski inženjer osmisli projekat i pošalje ga u proizvodnju. Inženjer u proizvodnji preuzima projekat i gleda kako da ga najbolje izvede sa onim što ima, tj. ima punu kontrolu nad projektom. Na zapadu, u proizvodnji moraju da se drže originalnog plana kao da je biblija. Taj ruski princip jednostavnosti i zapadni sofisticiranosti je doveo do toga da mig 29 možeš da opravljaš čekićem i šrafcigerom na nekom aerodromu u centralnom Sibiru dok ti za F-15 treba divizija mehaničara. Što je super za vojne potrebe ali što se tiče civilnog sektora, gotovo neupotrebljivo u međunarodnoj utakmici.

Hajde opet, GSP trenutno nije u stanju da održava bilo šta sem katica, jer ne umeju, tj. nisu se sreli sa nečim drugim. Kupiš nov tramvaj i dobiješ i opremu za servisiranje, održavanje itd... (bar kod Alstoma i Bombardiera). Ni ovi u Zastavi nisu znali kako se sklapa punto ali su dobili novu opremu i obuku (kako u Italiji tako i ovde) pa su naučili.

Heh, hajde da kupimo tramvaj koji je dovoljno tehnički zaostao da bi postojeći GSP majstori mogli da ih održavaju. Pajserom i macolom.

Domaća industrija može da učestvuje samo ako traži i dobije licencu za proizvodnju nekih rezervnih delova. Ovo može biti jedan od uslova prilikom nabavke tramvaja.

Končar. :lol:

Crotram: napravljeno 70 komada, isporučeni Zagrebu.
Citadis: napravljeno 1140 komada, rade u 28 gradova, na tri kontinenta (Buenos Aires, Melburn, Bordo, Grenobl, Le man, Lion, Monpelje, Miluz, Nica, Orlean, Pariz, Strazbur, Valensijen, Rems, Dablin, Jerusalim (gradi se linija), Roterdam, Gdanjsk, Katovice, Barselona, Madrid, Tenerife, Mursija, Tunis, Dubai (gradi se linija)Kassel, Ridderkerk, Salzgitter).

Alstom:
46 engineering and research centres across the world
100 partnerships with universities/research centres in R&D

Šta misliš, ko ima više iskustva u gradnji i održavanju tramvaja? :)
 
Evo na STB neki iz GSP da su tramvaji koje ce da naruce minimalne duzine 25m, malo sireg "sanduka", klimatizovani i da je vec dosta firmi otkupilo tendersku dokumentaciju.
 
Evo, krenuliiiiiiii su :shok: :shok: :shok:







al za Rumuniju!!! :lool: :bash: dodje mi da ljosnem :bash:

A tamo ... skupi se narod ali i popovi, sve po redu kako i biva...koja festa :D





i sad su vec pocele da mi se motaju po glavi neke diverzije i 'beogradska operacija' tamo negde na autoputu, da se docepamo makar nekog za Bg :dil::gobb:
 
Ovo su tramvaji za Oradeu, siemens ULF, ukupno je nabavljeno 10 komada. Pošto je Oradea na zapadu Rumunije idu preko Mađarske, tako da treba da napravimo "sačekušu" blizu Budimpešte. Prle će da onesvesti mašinovođu, Tihi da rokne skretničara, a major Gašpar treba da falsifikuje dokumentaciju, dok će Misirac da sredi carinu. :vops::p
 
Vrh