Koliko košta komad?
Kim Il Sine, rusi nisu sposobni da naprave kvalitetan tramvaj po zapadnim standardima. Sojuz, Proton i ostale rakete su proizvod teške industrije i postale su pouzdane tek posle više desetina neuspešnih lansiranja.
Sovjetski model gradnje, koji je tako lepo sažeo Mihail Mil je: gradite stvari tako da budu jednostavne, jake i da dobro rade. Sam proces proizvodnje bilo čega, od kosmičkih raketa do lovačkih aviona se drastično razlikuje. U Rusiji mašinski inženjer osmisli projekat i pošalje ga u proizvodnju. Inženjer u proizvodnji preuzima projekat i gleda kako da ga najbolje izvede sa onim što ima, tj. ima punu kontrolu nad projektom. Na zapadu, u proizvodnji moraju da se drže originalnog plana kao da je biblija. Taj ruski princip jednostavnosti i zapadni sofisticiranosti je doveo do toga da mig 29 možeš da opravljaš čekićem i šrafcigerom na nekom aerodromu u centralnom Sibiru dok ti za F-15 treba divizija mehaničara. Što je super za vojne potrebe ali što se tiče civilnog sektora, gotovo neupotrebljivo u međunarodnoj utakmici.
Hajde opet, GSP trenutno nije u stanju da održava bilo šta sem katica, jer ne umeju, tj. nisu se sreli sa nečim drugim. Kupiš nov tramvaj i dobiješ i opremu za servisiranje, održavanje itd... (bar kod Alstoma i Bombardiera). Ni ovi u Zastavi nisu znali kako se sklapa punto ali su dobili novu opremu i obuku (kako u Italiji tako i ovde) pa su naučili.
Heh, hajde da kupimo tramvaj koji je dovoljno tehnički zaostao da bi postojeći GSP majstori mogli da ih održavaju. Pajserom i macolom.
Domaća industrija može da učestvuje samo ako traži i dobije licencu za proizvodnju nekih rezervnih delova. Ovo može biti jedan od uslova prilikom nabavke tramvaja.
Končar. :lol:
Crotram: napravljeno
70 komada, isporučeni Zagrebu.
Citadis: napravljeno
1140 komada, rade u 28 gradova, na tri kontinenta (Buenos Aires, Melburn, Bordo, Grenobl, Le man, Lion, Monpelje, Miluz, Nica, Orlean, Pariz, Strazbur, Valensijen, Rems, Dablin, Jerusalim (gradi se linija), Roterdam, Gdanjsk, Katovice, Barselona, Madrid, Tenerife, Mursija, Tunis, Dubai (gradi se linija)Kassel, Ridderkerk, Salzgitter).
Alstom:
46 engineering and research centres across the world
100 partnerships with universities/research centres in R&D
Šta misliš, ko ima više iskustva u gradnji i održavanju tramvaja?