Šta je novo?

Tramvaji

Upravo tako. Mislim da svi ovi od cca. 2,3 miliona evra podrazumevaju ono srednje prosirenje. Neko je u ranijim postovima objasnjavao da su Beogradu, zbog konfiguracije terena i krivina, potrebna kraca vozila. Al' ko zna?
 
sizif":y0bb088q je napisao(la):
Upravo tako. Mislim da svi ovi od cca. 2,3 miliona evra podrazumevaju ono srednje prosirenje. Neko je u ranijim postovima objasnjavao da su Beogradu, zbog konfiguracije terena i krivina, potrebna kraca vozila. Al' ko zna?
hm...pa da krace vozilo, npr. Siemens kosta 1.3 mil. ? Hm....to upola cene...malo mi zvuci neverovatno al ajd, videcemo...ko zna sta ce da smute. :kafa:
 
Матеја Бељан":11jj3snb je napisao(la):
Pa treba videti i na koju dužinu tramvaja su računali!
Apsolutno. Računali su na najkraću moguću varijantu. Pre svega zbog cene.
Ja nisam ni siguran da naša tram. stajališta mogu da prime dugačke verzije tramvaja (npr. ispod brankovog mosta, stanica na savskom pristaništu smer ka Dorćolu, stanica kod železničke stanice itd.) Neke stanice možda mogu ali verovatno samo jedan dugačak i to knap. Ako naiđe drugi mislim da bi on ostao van stanice.

Možda grešim oko ovoga za dužinu stajališta u BG. Neka me ispravi neko stručan.
 
Pa postoje dugacki tramvaji koji su spojeni, ali ipak, oni su po potrebi razdvojivi i nema ih mnogo. Zamislite da narucimo one gliste i da se obrce to preko Slavije sve, ili da zauzme celu okretnicu, blokira raskrsnice... Meni se svidjaju dugacki tramvaji, ali oni nisu za nase uslove. A nema ni potrebe, osim na liniji 7 i mozda 9 ili 10.
 
Lignjoslav":1mvnrwli je napisao(la):
Матеја Бељан":1mvnrwli je napisao(la):
Pa treba videti i na koju dužinu tramvaja su računali!
Apsolutno. Računali su na najkraću moguću varijantu. Pre svega zbog cene.
Ja nisam ni siguran da naša tram. stajališta mogu da prime dugačke verzije tramvaja (npr. ispod brankovog mosta, stanica na savskom pristaništu smer ka Dorćolu, stanica kod železničke stanice itd.) Neke stanice možda mogu ali verovatno samo jedan dugačak i to knap. Ako naiđe drugi mislim da bi on ostao van stanice.

Možda grešim oko ovoga za dužinu stajališta u BG. Neka me ispravi neko stručan.
Za ovo oko dva tramvaja na istom stajalistu gresis jer to nema nikakve veze...kod nas ( u Becu) stajalista su jako velika pa i pored toga kad jedan tramvaj stoji, drugi koji nailazi ne pristaje vec ceka na odstojanju i ne otvara vrata za putnike iako ima mesta na stajalistu...ne znam zasto, al bas sam to primetio jer mi cesto treba bas taj drugi tramvaj. Dakle, u svakom slucaju to nije problem, drugi moze da saceka par trenutaka...a za ovo oko duzine stajalista ne znam, mislim da nije bas toliko kriticno i da bi mogli to da produze....to makar nije skupo u poredjenju sa novim tramvajima.

U svakom slucaju, sad ste me malo ohrabrili sa tim podatkom oko duzine, na to nisam mislio...mozda su zaista jeftiniji ti kraci pa tako ispadne da mogu i da kupe nesto bolje :rolleyes:
 
Postoji pravilo o odstojanju koje tramvaji moraju da drze, primetices onu nalepnicu napred, ne znam sad tacno koliko je, mora da zato cekaju.
 
Матеја Бељан":2mbod7xu je napisao(la):
Postoji pravilo o odstojanju koje tramvaji moraju da drze, primetices onu nalepnicu napred, ne znam sad tacno koliko je, mora da zato cekaju.
da mozda, ali onda mora da je veliko to rastojanje....ovde to sve oni u milimetar postuju. Najcrnje je kad na onoj eletkronskoj tabli stoji da sledeci tram dolazi za 2 minuta a on pozuri, pa stigne unapred...i mi ga vidimo kako stize...al on ne prilazi nego ceka malo dalje da prodju ona 2 minuta pa tek onda da se ukrca i primi putnike...a napolju -5C, ljudi se zaledise...al ne, on ceka i smesi se iz toplog tramvaja jer propisi su propisi :rant: to bi bili neke lose strane 'preterano dobre organizacije' :/
sorry za malu digresiju :)
 
E, pa da to ne postuje intervali bi s eporemetili i gomilali bi se na okretnici. Malo tolerancije:D Ali jedva cekam da se nanasim ulicama pojave novi tramvaji.Koliko god da je sistem lose odradjen, sine se rekonstruisu, sporo ali ide. Kad akupe 30 novih, zajedno sa 20 remontovanih, 20 iz 98. godine i ovim svajcarcima to ce biti skoro ceo vozni park normalnih tramvaja
 
Матеја Бељан":1yvad5e4 je napisao(la):
E, pa da to ne postuje intervali bi s eporemetili i gomilali bi se na okretnici. Malo tolerancije:D Ali jedva cekam da se nanasim ulicama pojave novi tramvaji.Koliko god da je sistem lose odradjen, sine se rekonstruisu, sporo ali ide. Kad akupe 30 novih, zajedno sa 20 remontovanih, 20 iz 98. godine i ovim svajcarcima to ce biti skoro ceo vozni park normalnih tramvaja
Da, u pravu si...cak i bez tih remonta, 30 novih tramvaja je jako puno ako uzmemo u obzir da Bg ima relativno mali broj tramvajskih linija...time ce svaki 4 ili 5 tramvaj biti nov sto je super. Samo mi i dalje to zvuci nestrvarno i kao bajka...jer iako se svaki dan vozim tim niskopodnim tramvajima i ako sam potpuno na njih navikao, rekao sam da cu verovatno pasti u nesvest kad jednog dana dodjem u Bg pa izadjem sa stanice onde na Savski trg i ugledam to cudo.....jer to ipak drugacije izgleda u Bg i nekako je milije. :lol:
 
Jedna stara vest sa LRT sajta
lrta.info/news/news0525.html":1mfoac5e je napisao(la):
More orders for Bombardier: The Austrian city of Linz, which is expanding its 900-mm gauge tramway system, has ordered 12 100% low-floor articulated trams from Bombardier/Elin for EUR 2.4 million/car, for delivery in 2008. In Leipzig, Germany, LVB has converted its option for 12 more Bombardier Flexity Classic trams into a firm order at a price of EUR 2.83 million/car. The 45-m trams will arrive in 2006/7.
13 September 2005
Da podsetim da je Bombardierov tramvaj za Linz dug 40m. Da li je po ovoj racunici stvarno moguce da bi njihov tramvaj od 20m kostao od 1.2-1.3 mil. evra, stvarno ne znam.

Ovakav tramvaj bi mozda odgovarao Beogradu: Bombardierov Flexity Classic za Halle. Halle ima metarski kolosek, tramvaj je dug 20.5m, sirok 2.3m i 70% povrsine je niskopodno.
BT-1836-Halle.jpg

http://www.bombardier.com/en/transp...y-trams/halle--germany?docID=0901260d8000be9d
Jos jedna kraca dvodelna verzija Bombardierovog tramvaja za Kumamoto (serija 9700)
Kumamototram.jpg

http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Kumamoto_City_Tram

Da li je moguce da bi ovakve kratke verzije kostale 1.33 mil evra, ne znam, malo sam sumnjicav. Mozda gresim.

Lignjoslav":1mfoac5e je napisao(la):
Ja nisam ni siguran da naša tram. stajališta mogu da prime dugačke verzije tramvaja (npr. ispod brankovog mosta, stanica na savskom pristaništu smer ka Dorćolu, stanica kod železničke stanice itd.) Neke stanice možda mogu ali verovatno samo jedan dugačak i to knap. Ako naiđe drugi mislim da bi on ostao van stanice.
Nase stanice su za dve Katice (Katica je duga 18m). Moze i treca, ali se delom van perona. Recimo da su peroni dugi oko 45m.
 
btw Pokusajte da zamislite dugacku verziju tramvaja na sledecim mestima: Slavija, Vuk, Zeleznicka stanica, Karadjordjeva.. Za Beograd su kratki tramvaji, koji idu vrlo cesto.. Al, to je skupo.. :D
 
Zato je Citadis dobar, tj. kupite modul sa kabinom i module za putnike, pa sklapate i skidate delove po potrebi, kao lego kockice.
 
Neznam koliko kostaju Skode, ali verujem da su jeftinije od Bombardiera i Siemensa a po kvalitetu na jako slicnom nivou. Svakako izgledaju vise nego savremeno i radije bih voleo da vidim ovako nesto na beogradskim ulicama nego kakvog sovjestskog nasminkanog kiborga.

782.jpg


1426.jpg
 
vrachar":w71mi5qz je napisao(la):
Neznam koliko kostaju Skode, ali verujem da su jeftinije od Bombardiera i Siemensa a po kvalitetu na jako slicnom nivou. Svakako izgledaju vise nego savremeno i radije bih voleo da vidim ovako nesto na beogradskim ulicama nego kakvog sovjestskog nasminkanog kiborga.
I ja bih, ali mi se čini da nam se kiborg smeši vrlo verovatno. ;)
 
vrachar":38kyg3nx je napisao(la):
Neznam koliko kostaju Skode, ali verujem da su jeftinije od Bombardiera i Siemensa a po kvalitetu na jako slicnom nivou. Svakako izgledaju vise nego savremeno i radije bih voleo da vidim ovako nesto na beogradskim ulicama nego kakvog sovjestskog nasminkanog kiborga.

http://www.skoda.cz/images/782.jpg

http://www.skoda.cz/images/1426.jpg
http://www.lrta.info/news/news0620.html
The Italian city of Cagliari, Sardinia, has increased its order with Skoda for 30-m part low-floor trams from six to nine, for delivery by September 2007. They will cost EUR 2.16 million each.
To je upravo ovaj na drugoj slici. Jedino bi problem bio sirina 2.46m, ne bi mogao da ide po svim deonicama.
 
Belkomunas sitize samo sto nije mada sam cuo da se direktor gsp napalio na simens pa cak da su trebali neki radnici i ici na studisko putovanje a kasnije na obuku poz
 
Siniša":3b2dzozd je napisao(la):
vrachar":3b2dzozd je napisao(la):
Neznam koliko kostaju Skode, ali verujem da su jeftinije od Bombardiera i Siemensa a po kvalitetu na jako slicnom nivou. Svakako izgledaju vise nego savremeno i radije bih voleo da vidim ovako nesto na beogradskim ulicama nego kakvog sovjestskog nasminkanog kiborga.

http://www.skoda.cz/images/782.jpg

http://www.skoda.cz/images/1426.jpg
http://www.lrta.info/news/news0620.html
The Italian city of Cagliari, Sardinia, has increased its order with Skoda for 30-m part low-floor trams from six to nine, for delivery by September 2007. They will cost EUR 2.16 million each.
To je upravo ovaj na drugoj slici. Jedino bi problem bio sirina 2.46m, ne bi mogao da ide po svim deonicama.
Sirina, raspon tockova i duzina su stvar narudzbine. I Katice su se pravile u vise razlicitih sirina i duzina. Ako je ovaj petomodularni kostao 2,16 miliona, mozda bi tromodularni kao onaj plavi bio jeftiniji.

Meni inace nije jasno sta tu toliko kosta...
 
Kraca verzija sa tri modula je duga 20m, u grubo bi bila 2/3 ovog za Cagliari. I jos nesto, ovaj za Cagliari koji kosta 2.16 miliona evra je sa dva upravljacka mesta, odnosno dvosmerna. Pretpostavljam da bi jednosmerna kraca verzija bila jos jeftinija.
direktor":2rxu5sbl je napisao(la):
mada sam cuo da se direktor gsp napalio na simens pa cak da su trebali neki radnici i ici na studisko putovanje a kasnije na obuku poz
Zar se nije direktor GSP-a bas napalio na Skodine tramvaje?
 
Siniša":2av2z1wy je napisao(la):
Kraca verzija sa tri modula je duga 20m, u grubo bi bila 2/3 ovog za Cagliari. I jos nesto, ovaj za Cagliari koji kosta 2.16 miliona evra je sa dva upravljacka mesta, odnosno dvosmerna. Pretpostavljam da bi jednosmerna kraca verzija bila jos jeftinija.
direktor":2av2z1wy je napisao(la):
mada sam cuo da se direktor gsp napalio na simens pa cak da su trebali neki radnici i ici na studisko putovanje a kasnije na obuku poz
Zar se nije direktor GSP-a bas napalio na Skodine tramvaje?
Molim lepo. Onda bi za 1,3 miliona po komadu sigurno bilo moguce napraviti sasvim solidan tromodularni niskopodni tramvaj.

Skoda iz Tacome, USA:
3002513451_c8a5019b23.jpg


2538021306_01dd025f38.jpg


Ja bih zaista vole da se GSP napalio na ovako nesto jer iskreno izgleda bolje od Siemensa.
 
Interesantno, upravo americki gradovi uzimaju Skodine tramvaje u gradovima koji planiraju da vrate tramvaj.
 
Poznajuci nasu gradsku vlast mislim da treba da vidimo koje su nam to istocnjacke alternative.

u nekoj vizuelno makar najboljoj varijanti mogao bi da nam zapadne ovaj model Белкоммунмаш tramvaja

Tehnicke karakteristike http://bkm.by/?id_page=8&path=8_2&id_product=57


1_30811_686.jpg


2_30815_823.jpg


3_30817_155.jpg


4_30813_627.jpg


34987.jpg


144511.jpg


45599.jpg


2_transp2.jpg


Mislim da treba biti zlonameran i reci da ovaj tramvaj ruzno izgleda i sl. Iako nije u pitanju super mega dizajn mislim da je vise nego ok u tom smislu za bg. Ipak ono sto je kod tramvaja a i inace vozila za gsp najvaznije je udobnost i kvalitet pogotovo kod tramvaja ciji radni vek se meri decenijama.

Voleo bih da nam neko ko je malo bolje upucen u tematiku (Sinisa, KimilSin...) i mozda bolje poznaje ovaj model kaze nesto vise o tehnickim karakteristikama a mozda i nekim iskustvima u voznji tramvajima ovog proizvodjaca.
 
Vrh