Šta je novo?

Tramvaji

Naravno, 12ica je pomoćna linija (nažalost) sa mnogo alternativnih autobuskih linija. 51 se jednim delom gotovo poklapa sa 12. Linija 7 je glavna tramvajska linija u Beogradu, a ova izmena ne utiče suštinski na protok putnika. Ali problem sa tramvajima je što često menjaju trase i za svaku promenu doda se eventualno slovo L posle naziva linije. To je čitava konfuzija, način informisanja putnika na stanicama je užasan. Kada je neka izmena, na stajaliptima najčešće ne piše ništa, već stoje brojevi redovnih trasa. možda bi dobro rešenje bilo uvodjenje elektronskih displeja. To je bar sad jeftino, a napajanje može da bude iz solarne ćelije. Onda bi se za svaku izmenu odmah menjao i spisak linija na stanicama.
 
Град купује 30 трамваја
Уместо најављених 20, челници Скупштине града одлучили да купе 10 шинских возила више
6y07rb.jpg

Половином маја град ће расписати тендер за куповину 30 нових трамваја. После тога Градско саобраћајно предузеће „Београд” очекује поправка 60 дотрајалих шинских возила, а када и тај посао буде завршен требало би да буде донета одлука о евентуалној набавци нових тролејбуса.

– Првобитно је планирано да се на улицама нађе 20 савремених, нископодних, климатизованих трамваја, али су у Градској управи израчунали да имају новца за још 10 шинских возила – каже Радослав Николић, генерални директор Градског саобраћајног предузећа „Београд”. Он истиче да ће приоритет градског превозника у овој години бити куповина трамваја, док се од набавке нових аутобуса дефинитивно одустало.

– Идемо корак по корак. Најпре ћемо купити нове трамваје, а одмах затим почињемо поправку 20 постојећих. Тек после тога на дневни ред долазе тролејбуси, а због беспарице у овој години нећемо купити ниједан нови аутобус – објашњава Николић.

Први човек ГСП-а наглашава и да нови трамваји ни у ком случају неће почети да превозе путнике пре пролећа 2010. године. Разлог за то је, каже, изузетно компликована административно-бирократска процедура куповине ових возила.

– Тендер ћемо расписати за петнаестак дана, а онда морамо да чекамо три месеца да се јаве понуђачи. У најбољем случају, тек у летњим месецима бисмо могли да потпишемо уговор са фирмом која понуди најбоље услове – каже Николић, уверавајући да је новац за ову набавку већ обезбеђен.

Куповина трамваја ће, каже, коштати 40 милиона евра, а део пара издвојен је из градског буџета, док остатак чини кредит који је Београд узео од Европске инвестиционе банке.

– Мораћемо да обезбедимо и новац за ремонт дотрајалих трамваја. То, међутим, неће бити онако висока цифра као што смо раније мислили, јер смо одлучили да ремонтујемо свега 20 уместо првобитно најављених 60 шинских возила – наглашава Николић и додаје да ће за поправку трамваја граду бити потребно између 10 и 15 милиона евра.

Он тврди и да ће после ремонта, односно куповине нових шинских возила, трамвајски возни парк ГСП-а бити значајно подмлађен.

Н. М.

[објављено: 28/04/2009]
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Grad-kupuje-30-tramvaja.sr.html
 
>
<?
? ,,
, . !
.. < :

Direktore, prokisnjava ti taj post. Iscurela sva interpunkcija :p
Dobro izgledaju ovi Poljaci...
 
40 miliona evra za 30 niskopodnih, klimatizovanih, modernih tramvaja? Ja po ovim cenama sto videh ovde na sajtu ne bih rekao da to ide, al ajd...
 
Brate, ako je istina to što pričaju i ako tako nastave, kriza će ovoj državi doneti samo procvat, koliko vidim.
 
Postoje jos tri opcije 2 rusa 1 belarus tacnije belkomunas .Na kasu srecu rusi su napravljeni samo za normalan kolosjek.Mada belkomunas je sasvim ok i uklapa se u cijenu od 1 300 000 e po komadu .Vjerovatno bi za metarski kolosjek bio jos jeftiniji.Na sajtu www.skyscrapecity.com u temi gradski prevoz ima te slike
 
Ima li neceg ne sovjetskog za te pare? Verujem da bi 20 Siemensa ili Bombardiera bili znatno isplativiji nego 40 bacuski.
 
Sigurno je da cene pre krize i cena sada nisu iste. No sačekajmo. Verovatno će biti lepa borba, prsa u prsa.
 
Tramvaji se ne rade serijski, vec po narudzbi, i vrlo lako mogu da budu u igri i Rusi i Belorusi. Najzad, tramvaji u ruskim gradovima Pjatigorsk i Kalinjingrad koriste metarski kolosek, ostali 1520 mm, tako da tu moze biti svasta.
 
Jedan pasus mi je sumnjihv.

(а) Понуђач мора да има укупан промет од 50 милиона евра у последњих 5 година од производње трамваја и делова за трамваје и модернизације/ремонта возног парка.
Bilo koji ozbiljniji proizvodjac ima 10 puta veci promet od ovoga. Zasto su uopste stavljali ovakvu cifru.
 
Mislim da mi mozemo da makar ozbiljnijim proizvodjacima skrenemo paznju na ovaj tender kakav god bio da ne bude da se nisu ni prijavili jel su ga organizovali kao po obicaju sami za sebe.

bilo bi dobro da neko ko se malo bolje razume u proizvodjace pronadje kontakte pa da postuje ovde pa da ih kontaktiramo poluzvanicno :) :gobb:
 
U prvom pasusu pise da je oglas objavljen i u sluzbenom listu EU. Verujem da se ozbiljniji proizvodjaci vec pripremaju duze vremena za ovaj tender, ne kupuje bas svako svaki dan 30 tramvaja.
 
Nemci ili nista. Samo da ne budu neki Koncar, CKD ili jos gore neki zavodski iz podminskovlja... mada Lukasenko je bio zimus kod nas...

Ovi svajcarski tramvaji, najstariji na nasim ulicama uopste (stariji od svakog CKD-a), su valjda svakome dokaz da se i skuplji a kvalitetniji tramvaj visestruko isplati u odnosu na sklepacine sa Balkana i centralno-istocne Evrope. Mada, slutim da ce Koncar pobediti, odnosno Cro-tramvaj, lepa stvar uradjena, naravno, po JUS-u.

Meni iskreno najvise smeta ovo: "Избор Понуђача врши се по критеријуму најниже понуђене цене". TO JE NECUVENO! Tuga.
 
У тој конкурсној документацији су претпостављам наведени технички услови објекта, а не само субјекта који производи тај тражени објекат...

Условима може у многоме да се утиче на крајњи резултат...

Код нпр. аутобуса можеш да бираш при куповини да ле ће да ти убаце лупам Мерцедесов мотор, Алисонов мењач или нека друга-трећа варијанта...претпостављам да и код трамваја можеш да тражиш, лупам Сименсов мотор, Шнајдерове склопке и самим тим избором виталних делова обезбедиш квалитет + да задовољавају одређене стандарде...

Нпр. на компјутерским уређајима имате оних неколико сличица са сертификатима...нпр. ,,UL" je Underwriters laboratories, сертификациона кућа која има своје тестове за уређаје...волео бих да видим који се то сертификати условљавају при куповини па овако, што би клинци рекли 'ладно, без блама, могу да напишу да је победник онај ко да најјефтинију понуду без наведених услова...

Ја бих искрено волео да су услови за стандардима, сертификатима високи и да најзад поред ових старих швајцарских добијемо квалитетне нове трамваје, али обзиром да они за 40 милиона евра планирају 30 трамваја то значи да по трамвају иде 1.33 милиона...хехе...ево испод цене наведене са претходних страна ове теме...

- "Alstom" tramvaje tipa "citadis", moguće je konfigurisati po dužini, a koštaju između 2,75 i 3,2 miliona evra. "Končarov" TMK 2.200 košta 2,4 miliona evra, "Bombardierov" "fleksiti autluk" košta između 2,5 i 3,25 miliona evra. Šinsko vozilo "škoda" prodaje se po ceni između 2,5 i tri miliona evra, a "Simensov" "kombino" između 2,75 - 3,5 miliona evra

Дакле, овде има много нејасноћа, много ствари се не поклапа, самим тим много овде нешто ,,смрди"...:)
 
neću opet pominjati prednosti modularnog Citadisa u odnosu na sve ostale modele/proizvođaće samo ću reći da ne želim da vidim bilo šta pravljeno istočno od Berlina (uključujući tu i Zagreb) bilo iz estetskih/iskustvenih/finansijskih ili nekih trećih razloga.
Ne želim da se bilo ko vežba u gradnji i održavanju tramvaja na nama.

Osnovni uslov treba da bude da ne može da se prijavi bilo ko ko nije napravio i prodao 1000 komada modela koji nudi (većina nije toliko prodala ukupno).
 
Они мисле да фирми која испуњава услов (а) ,,Понуђач мора да има укупан промет од 50 милиона евра у последњих 5 година од производње трамваја и делова за трамваје и модернизације/ремонта возног парка." дају у руке 40 милиона!!!:notok:
Управо дају могућност људима да вежбају да за 1095 дана колики је рок за завршетак посла, почевши од дана потписивања Уговора, само на нама направе промет приближан оном који су направили за протеклих 5 година!!!

+ што су ван уговора поменули ,,издвојену" цифру од 40 милиона, тј. 1.33 милиона евра по трамвају!

Мислим да су са ове две чињенице (гледано од оних које су кроз медије мени доступне) елиминисали могућност куповине нечег квалитетнијег што кошта између 2,5 и 3,5 милиона евра...:notok:
 
ретардињо":28rp5gyg je napisao(la):
Они мисле да фирми која испуњава услов (а) ,,Понуђач мора да има укупан промет од 50 милиона евра у последњих 5 година од производње трамваја и делова за трамваје и модернизације/ремонта возног парка." дају у руке 40 милиона!!!:notok:
Управо дају могућност људима да вежбају да за 1095 дана колики је рок за завршетак посла, почевши од дана потписивања Уговора, само на нама направе промет приближан оном који су направили за протеклих 5 година!!!

+ што су ван уговора поменули ,,издвојену" цифру од 40 милиона, тј. 1.33 милиона евра по трамвају!

Мислим да су са ове две чињенице (гледано од оних које су кроз медије мени доступне) елиминисали могућност куповине нечег квалитетнијег што кошта између 2,5 и 3,5 милиона евра...:notok:
ja sam to rekoh jos pre neki dan....za 40 mil. 30 tramvaja??? Tu nesto ne stima. Da nisu oni planirali neke autobuse ili trole pa novinari pobrkali sa tramvajima :)

a drugari se raspisali....pa Siemens, pa Bombardier....kako da ne, pusti snovi :violina:
 
Vrh