Šta je novo?

Tramvaji

vrachar":2azuna6w je napisao(la):
Radije bih uzeo provereni ceski kvalitet umesto hrvatskog eksperimenta.
kako, kojim parama? Uzeo bih i ja svasta...ali ova skodina isporuka za poljake je teska 60 milion za 28 tramvaja pa racunaj kolika im je cena po komadu... :rolleyes:
 
a šta je sa fiatovim tramvajima, jel to još uvek prave?
izvinjavam se ako je bilo nisam čitala 35 strana :D
 
Lično, sve samo ne Crotram, pa makar i Belorusi...
inače se trudim da ne razmišljam nacionalno, ali tu količinu nepoštovanja koju Hrvati imaju prema nama, to zaista treba iskusiti...
toliki njihovi poslovni ljudi kukaju što su prinuđeni poslom da dolaze u Beograd, grad "u razini" Tirane...
e pa, ja ne bih baš da prinudim još jednu garnituru na takvo jedno grozno iskustvo. :)
 
Crotram ne treba uzeti iz samo jednog razloga - nije dovoljno dobar. U poslednje vreme je veliki broj tramvaja imao neki problem da li sa ososvinama, da li sa čime, ne znam tačno. Takođe do sada su proizveli samo ono za Zagreb, pokupali su na nekoliko tržišta da se probiju, ali nisu uspeli. Uostalom, meni se ne sviđa organizacija prostora unutar tramvaj.. Malko mi je čudno.. :/
Meni se sviša Škoda, jer je četvrtasta, i nekako za Beograd su četvrtasti travaji, ili sam se ja samo navikao na ČKD.. :D

edit: Ako se bira između Krotrama i Belorusa, Krotram..
 
Ambassador":cz63jcjr je napisao(la):
Crotram ne treba uzeti iz samo jednog razloga - nije dovoljno dobar.
ACR-ов разлог је битнији: ,,tu količinu nepoštovanja koju Hrvati imaju prema nama, to zaista treba iskusiti..."!!! ;)

Они по сваку цену желе да побегну од свог порекла и мрзе нас ненормално сваким секундом!!! Слажем се са АЦР-ом, не треба пословати са њима! :kk:
 
I meni se jako sviđa ČKD (bar po postovanim slikama, a i po činjenici da se oni stari još uspešno koriste :) ), samo se pitam da li gradski oci razmišljaju uopšte o njima, i koliko koštaju?
 
ретардињо":3czq27ku je napisao(la):
Ambassador":3czq27ku je napisao(la):
Crotram ne treba uzeti iz samo jednog razloga - nije dovoljno dobar.
ACR-ов разлог је битнији: ,,tu količinu nepoštovanja koju Hrvati imaju prema nama, to zaista treba iskusiti..."!!! ;)

Они по сваку цену желе да побегну од свог порекла и мрзе нас ненормално сваким секундом!!! Слажем се са АЦР-ом, не треба пословати са њима! :kk:
molim lepo, bez generalizacija. Da je to tako sve, ne bi isli ovi nasi pa nesto naglabali i pregovarali...al svaki lonac nadje poklopac. Da je srece da pregovaraju tako sa Siemensom.

No da li neko ima i cene tih tramvaja....o raspisali se skoda, skoda pa skoda..a napisa jedan kolega gore koliko su poljaci platili te skode, pa to cena skoro kao siemensova, preko 2 miliona!! Inako ce lova na kraju sve da odluci, pa ko zna sta ce da dovuku... :kafa:
 
Sve cene se već nalaze na ovom threadu ranije, kao i u vesti koja se bila pojavila na glavnoj strani sajta pre nekog vremena.
 
Pa dobro ko zna na koga je ACR naleteo od hrvatskih biznismena ;) a sad da je Beograd na razini Tirane, to je pure jellousy, i onaj komplex perifernog grada u SFRJ... al, eto ja glasam za ČKD;) navikao sam na njih i volim ih ;)
 
@eileen
Fiat Ferroviaria vise ne proizvodi tramvaje, ako mislis na one u Rimu. Njega je kupio Alstom 2002-te. Mislim da oni sada proizvode samo putnicke vozove (Pendolino). Alstom proizvodi tramvaje samo u Francuskoj i Spaniji.
@praguc
Da, Bratislava ima metarski kolosek. CKD vise ne proizvodi tramvaje, kupio ih Siemens i tamo proizvode Combino. Ali ih mogu napraviti druge manje ceske fabrike koje su tesno saradjivale sa njim kao Inekon, Pragoimex i Parsnova. Inekon je 2007 napravio cetiri komada T6B5 za Ufu. I meni se svidjaju T6 modeli, naviko i ja na njih, no potrebna im je nova tehnologija.
Cena od 60 miliona za 28 Skodina tramvaja je, kada se izracuna, slicna onoj koju je platio Cagliari. Verovatno Poljaci kupuju petodelne modele. Vratite se na onaj post koji sam postavio u vezi kupovine tramvaja u Cagliariu.
Jos jedna stvar, ne znam sta ce i da li ce uopste kupiti, ali tramvaji ne moraju biti 100% niskopodni. Skoda je tu najrealnije resenje kad se sve sabere, svidjalo se to nekima ili ne.
 
Next-generation Citadis tram on test
tn_fr-Citadis-X04-lorry.jpg


05 Sep 2008

FRANCE: Following the completion of tests at Petite-Forêt, Alstom sent the prototype for the next generation of Citadis trams from its Valenciennes plant to the Wegberg-Wildenrath test centre in Germany on September 1.

Designated X04, the prototype is being used to test developments including new bogies, permanent magnet synchronous traction motors and other improvements to the traction equipment.

The modular concept of the Citadis family has been taken further with aesthetic and well as technical options available to suit the customer's requirements.

The X-04 is intended mainly for Central and Eastern European markets, and 30 Citadis X-04 trams are currently being produced for Istanbul at the Konstal factory at Chorzów in Poland.

Izvor: Railway Gazette
http://www.railwaygazette.com/news_view/article/2009/02//next_generation_citadis_tram_on_test.html

Citadisa će biti u Beogradu, pre ili kasnije. Bude li cena ovoga do milion i po evra, sve slovenske države mogu da zaborave na izvozne potencijale svojih skalamerija i da se skoncentrišu na maltretiranje sopstvenih gradova da ipak kupe neki kako oni ne bi propali.

To je situacija slična onoj od pre par godina, GeForce 6800Ultra je bila najbolja grafička kartica na tržištu, ali je GF6600GT, dakle srednja klasa, sahranila skoro svu konkurenciju.
 
Ovo su slike testiranja prototipa Citadisa X04 u Poljskoj prošle zime. Ovaj je izleteo sa šina. Ne znam da li je vozač glumio Toma Kruza ili imaju raskrsnicu kao mi u Nemanjinoj.

20081120001to7.jpg

20081120002ag1.jpg

alstomx043.jpg

hpim3887yi1.jpg

hpim3888sl7.jpg

hpim3894yh6.jpg

kokpit, sa HUD-om :cool:
hpim3895xm7.jpg

hpim3896sx2.jpg


Ovo su vizualizacije Citadisa X04 za Istambul. Ide 70km/h i košta nešto ispod dva miliona evra.

ax0401.jpg

ax0402.jpg

ax0404.jpg

ax0405.jpg

ax0406.jpg

ax0407.jpg


Znam, reći ćete da je dva miliona i dalje skupo. Ali, ovo su verzije sa pet modula, koje prevoze 500 ljudi.

Evo jednog sa pet modula, iz Nice.
citadisnice.jpg


Baš ta modularnost je jako dobra karakteristika Citadisa.

Alstom to supply further Citadis trams for Dublin’s light rail system
http://www.alstom.com/home/news/new.../news/business_news/&idRubriqueCourante=23133
Ireland’s Republic Procurement agency (RPA) has chosen Alstom to supply 18 Citadis trams for Dublin’s light rail system, LUAS, in an order worth 51.2 million euros. 4 of the new trams are for the Red Line, 4 of others are for the Green Line, 8 are to facilitate the extension of the Green Line from Sandyford to Cherrywood and 2 are for the Docklands Extension. The contract also covers fixed price options to add more trams for Line Extensions as and when approved. For example, 5 new trams will be required for the proposed Citywest spur. The 40-metre-long low-floor trams will be built at Alstom’s Barcelona plant. Delivery commences December 2008 and will proceed at a rate of two per month.

Irish Minister for Transport Mr. Martin Cullen T.D. was at the LUAS Red Cow Depot on Tuesday April 17th to witness the signing of the contract between RPA and Alstom. During his visit, the Minister saw at first-hand the first of the lengthened Red Line trams being prepared for service. This project will see the extension of all 26 Red Line trams from 30m to 40m and will result in increasing the capacity of individual Red Line trams by 40%. The first of the new 10-metre modules have arrived in Ireland from Barcelona, and are being fitted to the trams at the Red Cow Depot. The first of the modified trams will go into service in May.

Currently more than 930 Citadis trams have been ordered by 24 cities worldwide. They have transported more than 1 billion passengers, demonstrating their reliability over more than 80 million kilometres in operation, confirming the success of this model recognised for its modularity and design.

Dakle, Dablin koji već ima Citadise je kupio još modula, ne gotovih tramvaja za svoju mrežu lake železnice. Turci dobijaju tri nova petomodulna tramvaja svakog meseca iz fabrike u Poljskoj.

Mi možemo da kupimo tridesetak Citadisa X04 sa recimo dva ili tri modula a da kasnije jednostavno proširimo kapacitet novim modulima.

Hajde da vidim kako Crotram, Belorusi ili Škoda ovo izvode :)
 
^^
Apsolutno! :kk:


Goša bi s Končarom radio tramvaje za Beograd

Generalni direktor Goša holding korporacije iz srpske Smederevske Palanke, Vlastimir Nešić, najavio je u četvrtak mogućnost suradnje s hrvatskim Končarom na međunarodnom javnom natječaju za nabavu 30 tramvaja za GSP Beograd.

Tender je prije nekoliko dana objavila Agencija za investicije grada Beograda, a prema Nešićevoj procjeni, ponuđači na natječaju neće ići ispod cijene od 1,5 milijuna eura po tramvaju.

Zajednički nastup

Generalni direktor Goša holdinga je s predstavnicima 20-ak drugih tvrtki iz Srbije u srijedu i četvrtak bio u posjetu HGK - Komori Zagreb, gdje su se srpski poduzetnici susreli s predstavnicima hrvatskih tvrtki.

"Godinama surađujemo s Končarom i TŽV Gredeljem, a prostora za daljnju suradnju najviše vidim u zajedničkom nastupu na trećim tržištima", kazao je Nešić.

No, prema riječima predsjednika Uprave TŽV Gredelja Antuna Fabeka, njegova se tvrtka u suradnji s Končarom planira javiti na natječaj beogradskog Gradskog saobraćajnog preduzeća, tako da će Goši vjerojatno biti konkurent.
"Ne prođe li naša ponuda na natječaju, razmatrat ćemo i druge mogućnosti kako bismo se uključili u igru", kaže Fabek, negirajući Nešićeve navode kako je uvjet natječaja da ponuda obuhvaća i domaću, srpsku industriju.

Voditelj prodaje Končarinema za Srbiju, BiH i Crnu Goru Zoran Ležaić, koji se u četvrtak susreo s Nešićem, kaže da su tom prilikom vodili samo prijateljske razgovore i da nije bilo konkretnih poslovnih dogovora. Za tender kaže da je tek objavljen te da sad treba nuditi i lobirati.

U javnom pozivu za nabavu tramvaja stoji da ponuđač mora imati ukupan promet 50 milijuna eura u posljednjih pet godina od proizvodnje tramvaja, dijelova za tramvaj i remont voznog parka. Ako nastupa kao zajednički poduhvat (joint venture), vodeći partner mora ispunjavati najmanje 60 posto, a svaki od ostalih partnera najmanje 30 posto minimalnih kriterija.

Nešić, međutim, kaže da je to samo faza tehničke ponude, dok će se u konačnoj, komercijalnoj ponudi ipak favorizirati ona koja uključuje domaću industriju. Prema njegovim riječima, srpska će vlada sredinom svibnja s EBRD-om potpisati ugovor o kreditiranju u vrijednosti 110 milijuna eura, a u planu je i nabava elektromotornih vlakova za Srpske željeznice.

Neiskorišteni potencijal

"I u tom tenderu, kad se raspiše, postoji mogućnost naše suradnje s hrvatskim tvrtkama", kazao je Nešić.

U delegaciji beogradskih gospodarstvenika bile su i tvrtke iz drvne i prehrambene industrije, građevinarstva, transporta, bankarstva i trgovine. U delegaciji je sudjelovao i tajnik Udruženja ugostiteljstva i turizma Privredne komore Beograd Svetozar Krstić.

"Ukupna robna razmjena između Hrvatske i Srbije prošle je godine iznosila 1,2 milijarde američkih dolara. Ta se brojka u roku dvije godine može udvostručiti, pritom mislim i na potrošnju naših turista u Hrvatskoj, kojih će ove godine, vjerujem, biti više nego lani. Recesija će usporiti međusobne gospodarske aktivnosti, ali smatram da dosad nismo iskoristili ni pet posto prirodnog potencijala gospodarske suradnje naših dviju zemalja", kazao je Krstić.
http://business.hr/Default2.aspx?ArticleID=e5ecda74-f9dc-4f54-8416-8f997afa47cc&ref=lastadd
 
Dakle, hoće Končar da učestvuje na tenderu, a pritom "nisu razumeli da je neophodno uključiti domaću industriju!" :laugh:
ukupna robna razmena između RS i HR 1.2 mlrd dolara, ali u kojem smeru?
kao i uvek, Srbi sa oduševljenjem razmišljaju o saradnji, a onda Hrvati malo gase vatru sa "treba sačekati" :rolleyes:

Ma, neki scenario iz snova bi bilo da Česi prodaju Goši know how za ČKD, kad ga već više ne proizvode :)
 
Nisam ja tako siguran da su Srbi oduševljeni za saradnju, jedine vesti o tome smo dobili od hrvatskih news portala....
 
jovanovm":ys83z0vi je napisao(la):
Nisam ja tako siguran da su Srbi oduševljeni za saradnju, jedine vesti o tome smo dobili od hrvatskih news portala....
pa sto su onda isli u Zagreb? Zapravo su srbi isli u posetu..a vest je preneta i na srpskim portalima, bilo i na krstarici recimo al nisam mogao da prenosim sa svih portala.... No ne znam ni o cemu se ovde diskutuje, kvalitetu i modelu tramvaja i sta je najbolje za Bg, ili ko je cime odusevljen na osnovu nekih subjektivnih misljenja i predrasuda koje nemaju veze sa ovom temom i generalno tematikom na ovom sajtu.
 
Pa vidi Pauli, ja mogu da diskutujem da su ti tramvaji tehnički loši, neisprobani i šta ja znam, što može a ne mora da bude tačno,
ili da iskreno priznam da radije ne bih da se kupe ti tramvaji, zato što su hrvatski i zato što kada je ekonomija u pitanju imaju kolonijalni i podcenjivački odnos prema Srbiji. Mislim da je uvek bolje, pre svega za integritet govornika, da bude iskren.

Ne znam za tebe, ali ja ovu diskusiju ne shvatam previše ozbiljno (jer mi ne odlučujemo ni o čemu)
već samo kao priliku da razmenimo mišljenja o ovoj temi. :)

Dakle, protiv HR tramvaja sam kao privatno lice, a da sam neko u Gradu ko o tome odlučuje,
rukovodio bih se SAMO sa dva kriterijuma pri odabiru:

1) odnos cena-kvalitet
2) mogućnost da se ekonomija Srbije stimuliše putem uključivanja domaćih preduzeća u posao

Da budem iskren, malo se bojim i vandalizma, ako se kupe Crotram-ovi,
ali nadam se da će grad i država znati da izađu sa time na kraj.
 
@ ACR Ma tacno je da mi ne odlucujemo ni o cemu i nije rec o tome da ja shvatam ovu diskusiju ozbiljno...vec o tome da ne mora u svaki forum, temu i post da se 'uvuku' politika i predrasude. I da, lepo si rekao , misljenja o ovoj temu...a tema su tramvaji dakle, a ne kolonijalizam na balkanski nacin i slicne stvari :p
 
Sve što sam imao da kažem na ovu temu već sam rekao. Beogradu trenutno ne trebaju novi tramvaji, ali, ako se već nabavljaju, neka to bude uz maksimalno učešće domaće privrede. Tu je Končar u ogromnoj prednosti, jer već jako dugo sarađuju sa firmama iz Srbije. Što se samog Crotrama tiče, jako je dobar. Uostalom, kao što sam već rekao, danas je gotovo nemoguće dobiti loš proizvod, koji ne bi mogao da zadovoljava potrebe Beograda. E sad, ti tramvaji su malo kompleksniji, što znači da će morati da se radi i na održavanju, a to me već malo brine... :kafa:
 
Najmanje je bitno odakle je tramvaji! Kakve to veze ima? Valjda je bitno da ne bude preskup ali da bude bezbedan i barem lici na nesto. Sacuvaj me boze kakvo razmisljanje neki ljudi imaju...

@KimIISin, jesi li ti ozbiljan da Beogradu, koji ima jedne od najstraijih tramvaja koji se i dalje voze, ne trebaju novi tramvaji?
 
Vrh