Šta je novo?

Tramvaji

Hahahahahaha, jel to negde postoji uopste? Ti tramvaji sa daljinskim navodjenjem? Znam za metro, vozio sam se onim u Kopenhagenu, i sedeo na prvom sedistu, super je osecaj :)))
 
Jedna zanimlivost nabavka tramvaja CKD KT 4 YUB 1980 g br 201-205
1980 g br 206-260
1983 g br 261-310
1986 g br 310-340
1987 g br 341-370
1988 g br 371-390
1990 g br 391-400
1997 g br 401
1998 g br 402-420 a svajcarci su dosli 2003 cini mi se g br od 603 do 622 i625,630,632,640,657, a g br 631 ceka vjerovatno rashod na dorcolu a da napomenem od katica 145 su u saobracaju :vops:
 
1. maja bi se trebali biti gotovi Crotram-ovi novi niskopodni tramvaji, ali kraci. Trodelni su i kraci su od prethodnika za oko 12 metara. Mozda bi ovakav kraci tramvaj vise odgovao Beogradu, iako ostajem pri stavu da bilo bolje sve pare dati na izgadnju metroa, a postojece tramvaje remontovati.
Sliku na railserbia forumu postavio clan Portos
GIF2301potpis.gif
 
crotram? sta ce nama ti ustaski tramvaji? oni su klali srbe a mi da im dajemo pare za tramvaj? nikad.

tramvaje treba kupovati samo od rusa, dobicemo bolju cenu.

a da, treba zabraniti i rad idei i izbaciti dukat iz somboleda. ne treba nama nista ustasko.
 
au brate al si ti heavy...... De opusti se malo.... Meni se baš sviđa crotram.... i baš bih voleo da ga kupe, sigurno pre nego ruske tramvaje (beloruski trolejbusi su se već pokazali)...

Take a deep breath
 
praguc, shabanajzer je malo sarkstican
 
GSP ovakav kakav je, sa održavanjem ovakvim kakvo je, NE MOŽE da apsorbuje nijedan tip novih tramvaja. Znači, taman i da kupimo i 100 novih niskopodnih tramvaja, bilo Crotramova, bilo Citadisa, bilo Siemensa, oni ne bi trajali duže od godinu dana. Znači, za sada, svu pažnju treba uperiti na kupovinu novih autobusa i trolejbusa, naravno, sa ubrzanim planiranjem i početkom izgradnje metroa. Sweet dreams... :bash: :violina:
Što se konkretno Crotramova tiče, mogu samo da kažem da su odlični i da ni po čemu ne zaostaju za "zapadnijom" konkurencijom, ali za sada Beograd nema para za takav poduhvat, a GSP nema tehničkih mogućnosti da ih održava. Na kraju krajeva, tramvaji u Beogradu i ne prevoze toliko putnika, da bi se jedno takvo veliko ulaganje opravdalo.
 
Idealno tramvaje treba ukinuti a graditi metro kao zamenu...
 
Ne, treba ih ukinuti, oni bi zapravo bili fenomenalan komplementarni vid prevoza, koji bi nadopunjavao metro. Znači, graditi metro, uz modernizaciju postojećih tramvaja, i, kasnije kupovina novih, niskopodnih tramvaja, i proširenje tramvajske mreže.
 
Tramvaj treba da bude zamenjen dobrim delom svoje trase metroom, narocito Bulevar i Banovo brdo, ali ga ne treba u potpunosti ukidati. On je znacajan vid prevoza na manje opterecenim pravcima, kao i na preifernim obodima grada.
Da bi niskopodni tramvaji spartali beogradskim ulicama, preduslov je da pruge budu bar remontovane. Iskreno, gde bi ste vi sada mogli pustiti niskopodni tramvaj u funkciju. Eventualno na potezu Gospodarska mehana-Z. stanica i Tasmajdan kad bude gotov i mozda Blok 45-Tas s velikim oprezom prolaska kroz neremontovan deo Karadjordjeve ulice od Ekonomskog fakulteta do Z. stanice.
I jos nesto najbitnije, tramvajska deonica na Slaviji treba da se rekonstruise u potpunosti, ne remont. Ovakav kakav je sada i za buducnost neodrziv.
 
Ukoliko se gradi metro, ozbiljan metro, tramvaj treba da leti. Naravno u etapama. Nakon izgradnje prve linije (bulevar - zemun) leteli bi s bulevara, dok bi na kraju izgradnjom neke 4. linije (blok 45 - donekle u centru - periferija, zavisi od projektovanja trasa) otisao poslednji deo mreze. Sto bi ostavilo periferne pravce, npr. Slavija - Banjica, Hipodrom - Knezevac, i 5icu po Dorcolu koja bi bila preusmerena na Omladinski. Do tada bi ti tramvaji vec prosli ko zna koji remont i bili bi dotrajali skroz. Znaci morala bi da se rekonstruise cela mreza na tim perifernim pravcima + da se kupuju ganc novi tramvaji, sto je jako skupo. Bilo bi jeftinije na tim perifernim pravcima umesto tramvaja uvesti trole. Jer nakon sto se potrosi brdo para na metro, nece se imati kesa za unapredjenje tramvajske mreze - ili ce bar neko u vlasti svoje necinjenje pravdati time.
 
hazard":3uobzovw je napisao(la):
Idealno tramvaje treba ukinuti a graditi metro kao zamenu...
Al` su se ljudi navrzli na te tramvaje, da ne poveruješ...
Ako je metro "zamena za tramvaje", zar nije onda istovremeno i zamena za ostale vidove javnog prevoza (autobuse, trolejbuse)? Da ne pominjem činjenicu da i ovako previše zagađenom gradskom vazduhu sigurno više prija tramvajska linija u odnosu na autobusku...


KimIlSin":3uobzovw je napisao(la):
Na kraju krajeva, tramvaji u Beogradu i ne prevoze toliko putnika, da bi se jedno takvo veliko ulaganje opravdalo.
Koristilo bi ih znatno više ljudi da su noviji i samim tim pouzdaniji, da su redovniji, da je napajanje strujom sigurnije pa da se ne dešava da pri svakom jačem pljusku neki deo kontaktne mreže bude mrtav, da su tramvajske baštice više izolovane i reakcija pauka ažurnija pa da ne može jedan loše parkiran auto da blokira prolaz satima, da imaju prvenstvo prolaza na barem nekom procentu raskrsnica - a sve je to rešivo, ako postoji volja da se stvari konačno dovedu u red, kao u toliko drugih gradova, i naravo odgovarajući budžet...
 
Ja bio od današnje mreže tramvajskih linija ostavio samo 2 i 3.
hazard čini mi se da si ti napiisao o skraćenju kruga 2 pa ide kao sada 10, a ne pored vuka. To je OK predlog.
3 bi mogao da se prebaci da ide preko Slavije, pa kao 2 pa skrene u Kraljice Marije desno pa ka Ruzvertovoj i dalje ka Omladincu.
Uveo bi 1 (Beko - Omladinski Stadion) i možda 4 (Beko - Kneževac).
Kasnije bi se radilo na izgradnji novih trasa.
Naravo ovakav plan dolazi u obzir ako bi metro išao ispod Bulevara, Jurija Gagarina, Vojvode Stepe i Požeske.
Mada što se tiće Požeske linije 12 i 13 mogu zameniti 2 trolejbuske linije.
 
Ako bi se već išlo na racionalizaciju tramvajske infrastrukture, onda bi BEKO morao da se izesti jer zauzima suviše dragoceno zemljište, koje bi moralo bolje da se iskoristi (Npr. parking mesta za posetioce tvrđave (autobusi, automobili)). Linije bi trebalo da budu protočne kroz centar a nikako da se gomilaju u centru.

Inače apsolutno podržavam da jedna linija ide sa bogoslovije ka Kalemegdanu (bivša 4. ili 8. beše li?), ali da prolazi dalje ka pristaništu (gde takođe treba ukinuti okretnicu) i dalje na NBG.
 
Ne ukidaj te mi tramvaje ggggg :mad: Mnogi gradovi su ih ukinuli smanjili mrezu pa ih sad vracaju.Treba napraviti metro ,rekonstruisati sine i vozila i naravno prosiriti istu ali ne zrakasto nego nesto kao Zagreb da ima vise altrnativnih pravaca.npr povezati Knezevac i Banovo brdo Produziti sine od bogoslovije visnjickom ulicom pa i na mirjevo mirjevskim bulevarom.Pod hitno izmjestit depo Dorcol negdje drugo
 
Pa ne bi se ukinuli tramvaji samo neke sadašnje trase, recimo tramvaji iz Jurija Gagarina bi se prebacili u ulicu Milutina Milankovica i onda nekom novom trasom do Blok 45.

I naravno bilo bi puno novih linija.
 
Metro nece ici bulevarom Jurija Gagarina vec bulevarom Zorana Djindjica dal nad ili pod zemljom to cemo da vidimo.
 
To znam za M1, ja govorim za kasnije planove i neku drugu liniju recimo M3, kada bude došlo vreme.
M1 mora da ide skoroz podzemno, jedino može preko mosta kada bude prelazio Savu.
 
Felix55":3tq77xo8 je napisao(la):
Al` su se ljudi navrzli na te tramvaje, da ne poveruješ...
Ako je metro "zamena za tramvaje", zar nije onda istovremeno i zamena za ostale vidove javnog prevoza (autobuse, trolejbuse)? Da ne pominjem činjenicu da i ovako previše zagađenom gradskom vazduhu sigurno više prija tramvajska linija u odnosu na autobusku...
Naravno da je zamena i za autobuse i trojelbuse, zavisno od toga kuda ide trasa. Naravno da ce izgradnja metroa uticati i na trolejbuske i autobuske linije (malo vise na ove druge, rekao bih).


Koristilo bi ih znatno više ljudi da su noviji i samim tim pouzdaniji, da su redovniji, da je napajanje strujom sigurnije pa da se ne dešava da pri svakom jačem pljusku neki deo kontaktne mreže bude mrtav, da su tramvajske baštice više izolovane i reakcija pauka ažurnija pa da ne može jedan loše parkiran auto da blokira prolaz satima, da imaju prvenstvo prolaza na barem nekom procentu raskrsnica - a sve je to rešivo, ako postoji volja da se stvari konačno dovedu u red, kao u toliko drugih gradova, i naravo odgovarajući budžet...
Sve je to resivo, ali je pitanje koliko je isplativo ako se gradi metro, i koliko ce biti para za to ukoliko se gradi metro. Ako tramvaj ostane samo na perifernim pravcima, i time se smanji broj putnika u odnosu na metro, isplativije je verovatno - a i lakse ostvarivo imajuci u vidu gradski budzet - skloniti sine i prosiriti ulice (tamo gde su sine odvojene od automobilskih traka) i uvesti trolejbuse. Upravo zbog ekoloskog efekta potenciram trolejbuse.

Senke":3tq77xo8 je napisao(la):
Ja bio od današnje mreže tramvajskih linija ostavio samo 2 i 3.
hazard čini mi se da si ti napiisao o skraćenju kruga 2 pa ide kao sada 10, a ne pored vuka. To je OK predlog.
3 bi mogao da se prebaci da ide preko Slavije, pa kao 2 pa skrene u Kraljice Marije desno pa ka Ruzvertovoj i dalje ka Omladincu.
Uveo bi 1 (Beko - Omladinski Stadion) i možda 4 (Beko - Kneževac).
Kasnije bi se radilo na izgradnji novih trasa.
Naravo ovakav plan dolazi u obzir ako bi metro išao ispod Bulevara, Jurija Gagarina, Vojvode Stepe i Požeske.
Mada što se tiće Požeske linije 12 i 13 mogu zameniti 2 trolejbuske linije.
Pod uslovom da se izgradi prva trasa metroa manje-vise po planu centralne linije iz BELAMa (ja sam za teski, da se razumemo, ali ta trasa i predlozene stanice su OK, samo treba da bude "pravi" metro):
6ica bi se ukinula
7ica bi se "skratila" do Tasa tj. sadasjna 7ica bi bila ukinuta a "nova" sedmica bi bila ono sto je danas 7L
12ica bi i dalje isla na omladinski ali bi pratila trasu 10tke tj. ne bi isla do Vuka po bulevaru
2ka bi takodje pratila 10tku tj, ne bi vise isla od Vuka do Pravnog bulevarom
14ica bi bila preusmerena na Tas umesto na Ustanicku
5ica bi bila preusmerena na omladinski (to je ta linija 1 koju bi ti uveo)

Ovo je prva faza, i omogucila bi uklanjanje sina i prosirenje Bulevara sve od Ustanicke do Pravnog.

Druga faza podrazumeva izgradnju druge metro linije na relaciji Banovo brdo - Prokop - Klinicki - Slavija - Pravni - (? Cvijiceva) - (? Skadarlija) - Dorcol, naravno par godina kasnije:
Krug 2ke bi onda bio prekinut, tj. 2ka bi isla na relaciji Slavija - Omladinski
14 bi bila skracena do Slavije i sluzila bi da poveze Banjicu s metroom
10ka bi bila ukinuta
12ica ili skracena do Slavije ili ukinuta (?), zavisi gde bi prosao metro na Banovom brdu
3ka skracena na liniji Knezevac - Hipodrom (?) opet zavisi od toga gde prodje metro ka b. brdu

To bi omogucilo potpuno sklanjanje sina sa bulevara (sa izuzetkom prelaska sa Tasa u Resavsku) kao i iz Beogradske ulice.

Sudbina ostatka tramvajske mreze bi zavisila od mnogo toga, tj. de bi prosle jos 2 (mislim da su potrebne 2) linije metroa na NBG i kako bi se presaltovale na BG stranu, sudbina SA, uredjenja obale itd.


Btw kuda je isla tramvajska linija 1 (predpostavljam da je postojala)? Terazijama?

Ja bi recimo kao marketinski potez pri revitalizaciji trolejbuske infrastrukture uzeo neki fensi trole i pustio ih prvo na liniji 22L, a tu liniju preimenovao u liniju 1. Linija 1, Studentski trg - Slavija, logicno je.
 
Što se tiče metroa na Banovom brduu po meni je logično da ide Požeskom.
Ja bi liniju 2 ostavio ipak je ona u neku reku jedan od simbola Beograda, ali videćemo.
Imam neke planove koje je radio jedam moj ortak, čim ih nađem u kompu kačim ih na forum, samo planovi je previše ambicizani.
Što se tiče trole može ali nikako broj 1 ja bi brojeve od 0 -19 ostavio za tramvaje.
0 bi kružila oko Kališa.
 
hazard":d0furqia je napisao(la):
Ako tramvaj ostane samo na perifernim pravcima, i time se smanji broj putnika u odnosu na metro, isplativije je verovatno - a i lakse ostvarivo imajuci u vidu gradski budzet - skloniti sine i prosiriti ulice (tamo gde su sine odvojene od automobilskih traka) i uvesti trolejbuse. Upravo zbog ekoloskog efekta potenciram trolejbuse.
Nikako ne treba zameniti tramvaje trolejbusima, trolejbusi imaju manji kapacitet i kraci vek trajanja, to bi tek bilo skupo na duge staze.
hazard":d0furqia je napisao(la):
Btw kuda je isla tramvajska linija 1 (predpostavljam da je postojala)? Terazijama?
Postojala je pre rata linija Kalemgdan-Slavija, 1927 je produzena do Savinca krugom preko Svetosavske, Kataniceve i natag Makenzijevom ulicom. Postojala je i linija 1A ugao Mkenzijeve i Kataniceve do Pristinske ulice.
Do 1992. je postojala linija 1 Beko-Knezevac.
GOJE":d0furqia je napisao(la):
Ako bi se već išlo na racionalizaciju tramvajske infrastrukture, onda bi BEKO morao da se izesti jer zauzima suviše dragoceno zemljište, koje bi moralo bolje da se iskoristi (Npr. parking mesta za posetioce tvrđave (autobusi, automobili)). Linije bi trebalo da budu protočne kroz centar a nikako da se gomilaju u centru.

Inače apsolutno podržavam da jedna linija ide sa bogoslovije ka Kalemegdanu (bivša 4. ili 8. beše li?), ali da prolazi dalje ka pristaništu (gde takođe treba ukinuti okretnicu) i dalje na NBG.
Ovo se potpuno slazem da treba ukinuti okretnicu Beko. Vec sam pisao da je ona slepo crevo, bolje bi bilo da pruga ide prema Dorcolu. Medjutim ne bih se slozio da treba ukinuti okretnicu Pristaniste. Uvek je potrebno imati na odredjenim pravcima odredjeni broj rezervnih okretnica ako se desi neki kvar na tramvaju ili ako se neka deonica remontuje ili rekonstruise pa je potrebno uvesti neke privremene linije da se tramvajski saobracaj ne ukine u potpunosti. Takva je priroda sinskih sistema. Upravo je novobeogradska denoca iz tog razloga problematicna jer nema takvu okretnicu. I metro imaju na svojim tunelima rezervni treci, cesto i cetvrti kolosek za nedaj boze situacije. Tako je i za beogradski metro bilo predvidjeno vise sluseva, jedan od njih i u stanici kod Skupstine.
Slazem se da ostanu tramvajske linije 2 i 3, vratio bi liniju 1 Kalemegda-Slavija s jednom od opcija da ide samo do Resavske. Taj potez ce kad tad morati da ostane bez automobila tako da cemo imati jednu lepu pesacko-tramvajsku deonicu. Ostavio bi i liniju 9, mislim da ce tu tramvaj jos dugo zadovoljavati potrebe, naravno uz odredjene rekonstrukcije kao prebacivanje sina po sredini ulice Vojvode Stepe i Bulevara JNA kao i obaveznu rekonstrukciju Slavije i Autokomande.
Ukratko, tramvaji imaju buducnost u Beogradu, treba prebacivati sine po sredini koloseka, sto vise da tramvaj ima trasa nezavisnih od ostalog saobracaja, da ima putem signalizacije prednost na raskrscima i nadam se da ce i Resavska jednog dana postati ulica samo za tramvaje i pesake.
 
Сувише идете у будућност. Ако и добијемо метро, он неће заменити ниједну трамвајску линију ван Булевара К. Александра. Питање које је актуелно је куповина нових возила. Ја сам против куповине нових возила, стара су сасвим добра и само је потребан ремонт. Замислите да се неко модерно чудо котрља београдским шинама а иза и испред њега старудија.
 
Vrh