:lool: :lool: :lool:
http://e24.24sata.rs/issue.php?issue=24sata_010409&uid=44bdeb3c6928bd8517cdfd05c0a69d47
A. Prililić
http://e24.24sata.rs/issue.php?issue=24sata_010409&uid=44bdeb3c6928bd8517cdfd05c0a69d47
A. Prililić
Al` su se ljudi navrzli na te tramvaje, da ne poveruješ...hazard":3uobzovw je napisao(la):Idealno tramvaje treba ukinuti a graditi metro kao zamenu...
Koristilo bi ih znatno više ljudi da su noviji i samim tim pouzdaniji, da su redovniji, da je napajanje strujom sigurnije pa da se ne dešava da pri svakom jačem pljusku neki deo kontaktne mreže bude mrtav, da su tramvajske baštice više izolovane i reakcija pauka ažurnija pa da ne može jedan loše parkiran auto da blokira prolaz satima, da imaju prvenstvo prolaza na barem nekom procentu raskrsnica - a sve je to rešivo, ako postoji volja da se stvari konačno dovedu u red, kao u toliko drugih gradova, i naravo odgovarajući budžet...KimIlSin":3uobzovw je napisao(la):Na kraju krajeva, tramvaji u Beogradu i ne prevoze toliko putnika, da bi se jedno takvo veliko ulaganje opravdalo.
Naravno da je zamena i za autobuse i trojelbuse, zavisno od toga kuda ide trasa. Naravno da ce izgradnja metroa uticati i na trolejbuske i autobuske linije (malo vise na ove druge, rekao bih).Felix55":3tq77xo8 je napisao(la):Al` su se ljudi navrzli na te tramvaje, da ne poveruješ...
Ako je metro "zamena za tramvaje", zar nije onda istovremeno i zamena za ostale vidove javnog prevoza (autobuse, trolejbuse)? Da ne pominjem činjenicu da i ovako previše zagađenom gradskom vazduhu sigurno više prija tramvajska linija u odnosu na autobusku...
Sve je to resivo, ali je pitanje koliko je isplativo ako se gradi metro, i koliko ce biti para za to ukoliko se gradi metro. Ako tramvaj ostane samo na perifernim pravcima, i time se smanji broj putnika u odnosu na metro, isplativije je verovatno - a i lakse ostvarivo imajuci u vidu gradski budzet - skloniti sine i prosiriti ulice (tamo gde su sine odvojene od automobilskih traka) i uvesti trolejbuse. Upravo zbog ekoloskog efekta potenciram trolejbuse.Koristilo bi ih znatno više ljudi da su noviji i samim tim pouzdaniji, da su redovniji, da je napajanje strujom sigurnije pa da se ne dešava da pri svakom jačem pljusku neki deo kontaktne mreže bude mrtav, da su tramvajske baštice više izolovane i reakcija pauka ažurnija pa da ne može jedan loše parkiran auto da blokira prolaz satima, da imaju prvenstvo prolaza na barem nekom procentu raskrsnica - a sve je to rešivo, ako postoji volja da se stvari konačno dovedu u red, kao u toliko drugih gradova, i naravo odgovarajući budžet...
Pod uslovom da se izgradi prva trasa metroa manje-vise po planu centralne linije iz BELAMa (ja sam za teski, da se razumemo, ali ta trasa i predlozene stanice su OK, samo treba da bude "pravi" metro):Senke":3tq77xo8 je napisao(la):Ja bio od današnje mreže tramvajskih linija ostavio samo 2 i 3.
hazard čini mi se da si ti napiisao o skraćenju kruga 2 pa ide kao sada 10, a ne pored vuka. To je OK predlog.
3 bi mogao da se prebaci da ide preko Slavije, pa kao 2 pa skrene u Kraljice Marije desno pa ka Ruzvertovoj i dalje ka Omladincu.
Uveo bi 1 (Beko - Omladinski Stadion) i možda 4 (Beko - Kneževac).
Kasnije bi se radilo na izgradnji novih trasa.
Naravo ovakav plan dolazi u obzir ako bi metro išao ispod Bulevara, Jurija Gagarina, Vojvode Stepe i Požeske.
Mada što se tiće Požeske linije 12 i 13 mogu zameniti 2 trolejbuske linije.
Nikako ne treba zameniti tramvaje trolejbusima, trolejbusi imaju manji kapacitet i kraci vek trajanja, to bi tek bilo skupo na duge staze.hazard":d0furqia je napisao(la):Ako tramvaj ostane samo na perifernim pravcima, i time se smanji broj putnika u odnosu na metro, isplativije je verovatno - a i lakse ostvarivo imajuci u vidu gradski budzet - skloniti sine i prosiriti ulice (tamo gde su sine odvojene od automobilskih traka) i uvesti trolejbuse. Upravo zbog ekoloskog efekta potenciram trolejbuse.
Postojala je pre rata linija Kalemgdan-Slavija, 1927 je produzena do Savinca krugom preko Svetosavske, Kataniceve i natag Makenzijevom ulicom. Postojala je i linija 1A ugao Mkenzijeve i Kataniceve do Pristinske ulice.hazard":d0furqia je napisao(la):Btw kuda je isla tramvajska linija 1 (predpostavljam da je postojala)? Terazijama?
Ovo se potpuno slazem da treba ukinuti okretnicu Beko. Vec sam pisao da je ona slepo crevo, bolje bi bilo da pruga ide prema Dorcolu. Medjutim ne bih se slozio da treba ukinuti okretnicu Pristaniste. Uvek je potrebno imati na odredjenim pravcima odredjeni broj rezervnih okretnica ako se desi neki kvar na tramvaju ili ako se neka deonica remontuje ili rekonstruise pa je potrebno uvesti neke privremene linije da se tramvajski saobracaj ne ukine u potpunosti. Takva je priroda sinskih sistema. Upravo je novobeogradska denoca iz tog razloga problematicna jer nema takvu okretnicu. I metro imaju na svojim tunelima rezervni treci, cesto i cetvrti kolosek za nedaj boze situacije. Tako je i za beogradski metro bilo predvidjeno vise sluseva, jedan od njih i u stanici kod Skupstine.GOJE":d0furqia je napisao(la):Ako bi se već išlo na racionalizaciju tramvajske infrastrukture, onda bi BEKO morao da se izesti jer zauzima suviše dragoceno zemljište, koje bi moralo bolje da se iskoristi (Npr. parking mesta za posetioce tvrđave (autobusi, automobili)). Linije bi trebalo da budu protočne kroz centar a nikako da se gomilaju u centru.
Inače apsolutno podržavam da jedna linija ide sa bogoslovije ka Kalemegdanu (bivša 4. ili 8. beše li?), ali da prolazi dalje ka pristaništu (gde takođe treba ukinuti okretnicu) i dalje na NBG.