Šta je novo?

Tramvaji

Goldstein":eqo0711i je napisao(la):
Нема пара за куповину трамваја
Нова шинска возила биће купљена новцем из међународних кредита, поручују из Градске управе
Према званичним подацима, досад је обновљено укупно 7.160 метара двоколосечне, односно 14.320 метара једноколосечне мреже у Немањиној, Савској, Улици Милентија Поповића, Трећем булевару, Улици пролетерске солидарности, као и на Старом савском мосту. Ове године замењене су и шине у Булевару војводе Мишића, на делу од Мостарске петље до ресторана „Господарска механа”, за шта је потрошено око 470 милиона евра. Новац је обезбеђен делом из градске касе, а делом од кредита Европске инвестиционе банке у склопу пројекта „Обнова инфраструктуре Београда”.

Н. Миковић
[објављено: 30/01/2009]
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Nema-para-za-kupovinu-tramvaja.sr.html
Mislio sam da su price o moderisanju komentara u online izdanjima domacih medija samo izmisljotina i frustracija nekih ljudi, medjutim uverih se u suprotno. Ostavih komentar na ovaj clanak gde sam rekao da je autor teksta malo pobrkao brojke i valute i komentar nije objavljen dok je objavljen komentar koji je postavljen posle mog tako da nema sanse da ga nisu procitali.

Boli me uvo za te stvari, u 99% slucajeva ne komentarisem tekstove na netu, ali ovde sam cisto iz dobre namere ostavio koment kad ono corak.
 
Отварање нове трамвајске станице
Дирекција за јавни превоз и општина Вождовац договорили су отварање новог трамвајског стајалишта за трамваје 9, 10 и 14 у Бебеловој улици, на раскрсници са Беранском. Општина Вождовац изградила је прилазно степениште, поставила рукохвате и набавила неопходну опрему.

Ново трамвајско стајалиште почеће са радом у четвртак, 5. фебруара.
http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1336099


Iskreno, ne kapiram potrebu za tim stajalistem, kada je Trosarina odmah tu. Bolje da su napravili ljudima pesacku stazu da mogu nesmetano da dodju do trosarine nego sto su pravili tu stanicu, koja se inace nalazi na vrlo mracnom i opasnom mestu u najmanju ruku. Lokalni narkomani vole da se okupljaju bas tu, ali ajde necu da bacam hejt. Lepo je sto je otvorena jos jedna stanica.
 
Да ли мислите да би пругом која иде Доњим градом Београдске тврђаве могао да саобраћа неки туристички трамвај. Пристаниште и Дорћол тако би били повезани већ постојећом пругом, а трамвај би могао да буде и спратни, са могућношћу спуштања крова. То би могле да буду добре туристичке туре, али и превоз до Доњег града, а улагање би било једино у возило и акумулаторску батерију за њега или дизел мотор.
 
Da, ovo bi bila jako dobra ideja, o njoj sam često razmišljao. Ovakva linija bi bila atraktivna. Samo to je jedino moguće nakon završetka železničke obilaznice.
 
Da nastavim sa idejom o obalskom tramvaju preuređenjem postojeće železničke pruge. Uzgred, Mateja je verovatno mislio na ovakvo vozilo:
http://www.railwaypreservation.com/vintagetrolley/los_angeles.htm
Dakle, teretna železnička pruga od Dorćola koja ide pored Kalemegdana prati više-manje savsku obalu. Nakon Savskog mosta prolazi pored bivše železničke stanice "Beograd-spoljna" i nešto pre Gazele opet prolazi bliže obali nastavljajući da ide pored Sajma. Nakon Sajma skreće prema Topčideru ulazeći u postojeću prugu.
Moja ideja je da se pruga za tramvajske potrebe elektrificira i kod skretanja produži prema Adi, odnosno kod pristaništa tzv. "Metroa na vodi". Na karti sam označio postojeću plavom, a moguć produžetak crvenom.
3342ljn.jpg

Pruga je jednim delom jednokolosečna i neki će to smatrati problemom. Međutim, ima dosta primera novijih tramvajskih pruga koje imaju jednokolosečne deonice (Tacoma, Toyama, Barcelona i sl.) i sve savršeno radi. Npr. tramvaj u Kyotou (Keifuku electric railroad) koji dobrim delom ima jednokolosečne deonice ima interval polazaka od 10 minuta.
Razmišljam o sledećim vozilima:
1. Uvesti staromodne tramvaje bilo stara ili replike, kao što su u radili Seattle sa starim polovnim W2 tramvajima iz Melbourna ili San Pedro koji je napravio dve replike. Oba grada su imaju tramvajske linije na obali. Seattle je obnovio i elektrificirao staru teretnu železničku prugu i produžio je u grad za potrebe tramvaja, dok je San Pedro obnovio deo stare Pacific Electric "intreurban" tramvajske linije. Verovali ili ne PE je imao interurban mrežu koja je povezivala Los Angeles sa sa okolnim mestima veličine preko 1000 milja! Stari tramvaji se sada teško nalaze, malo ko da ih više prodaje, npr. Melbourne je čak i zabranio prodaju, tako da je najrealnije uzeti repliku.
2. Uvesti nova moderna vozila kao Toyama ili više manje Tren de la Costa u Buenos Airesu.
3. Kombinacija prethodna dva, npr. novi voze radnim danima, replike praznicima i vikendom.
 
Ја мислим да је важно почети, а да би се почело довољно је ЈЕДНО возило и то без електрификације. Постоји могућност гасног или дизел мотора, као и акумулатрске батерије, мала је то траса. Временом може да се повећа број трамваја, направе укрштања и наравно продужи до Аде. У сваком случају мислим да би било штета не искористити то.
 
Реконструкција трамвајске пруге и мреже у Ресавској улици
Агенција за инвестиције закључиће са предузећем „Балкан градња” уговор о санацији и реконструкцији трамвајских колосека, контакне мреже, коловоза и тротоара у Ресавској улици и санацији трамвајске окретнице Ташмајдан. Овај посао вредан је 321,8 милиона динара, од којих ће 300 милиона динара бити обезбеђено из кредита Европске инвестиционе банке, а 21,8 милиона динара из градског буџета.

– Предвиђено је да се са радовима крене почетком априла, а читав посао треба да буде завршен за 120 дана. Током ових радова не очекујемо значајније поремећаје у саобраћају. Овај посао део је пројекта обнове града Београда, који се реализује од 2005. године. Тај пројекат подразумева обнову 33 километра трамвајске мреже, реконструкцију Јужног булевара, Партизанског пута, потеза од Славије до Жичке и израду пројекта управљања саобраћејем – рекао је Бранко Смиљанић, заменик секретара за саобраћај.

У оквиру пројекта обнове града Београда до сада је завршена реконструкција Немањине улице, дванаест мостовских конструкција на Аутокоманди и трамвајска пруга од Ветеринарског факултета до кружног тока, потпуна реконструкција Јужног булевара од Максима Горког до Устаничке. Завршена је обнова три километра трамвајске мреже у улицама Пролетерске солидарности, Милутина Миланковића и Милентија Поповића у Новом Београду. Средствима из овог програма обновљен је и Стари железнички мост са трамвајском пругом и прилазним саобраћајницама, трамвајска пруга у Савској улици, као и Булевар војводе Мишића од „Господарске механе” до Савске.
Izvor: Grad Beograd
Link: http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1338481
 
zhaba":17rt970y je napisao(la):
Otkad to Barselona ima tramvaje sa jednom sinom???
Ima doduse linija 5 jedno stotinak metara jer nije bilo mesta!
Rekao sam jednokolosečne deonice, ne čitava mreža.
Siniša":17rt970y je napisao(la):
ima dosta primera novijih tramvajskih pruga koje imaju jednokolosečne deonice (Tacoma, Toyama, Barcelona i sl.)
T2 linija:
Tram18-02-Terminus_T2.jpg

Route_T2-03.jpg

Izvor: www.simplonpc.co.uk

Матеја Бељан":17rt970y je napisao(la):
Ја мислим да је важно почети, а да би се почело довољно је ЈЕДНО возило и то без електрификације. Постоји могућност гасног или дизел мотора, као и акумулатрске батерије, мала је то траса. Временом може да се повећа број трамваја, направе укрштања и наравно продужи до Аде. У сваком случају мислим да би било штета не искористити то.
I to što kažeš, važno je započeti. Može za prvu ruku na vozila na baterijski pogon, plinski ili dizel, a kasnije elektrificirati. Potpuno se slažem da bi bilo šteta ne iskoristiti to. Pruga se može uklopiti kad se bude sređivao ovaj deo grada. Čak šta više bila bi od velike koristi.
 
kad se vec pominje vozni park....

Нови трамваји тек следеће године
Тендер за куповину шинских возила биће расписан до краја месеца, али ће се она наћи на улицама тек у фебруару или марту 2010. године
Предстоји и ремонт дотрајалих возила (Фото Д. Јевремовић)

Конкурс за куповину 20 нових трамваја требало би да буде расписан до краја месеца. То, међутим, не значи да ће се ова возила појавити на улицама до краја године, како је раније најављивано. У најбољем случају, савремени, климатизовани, нископодни трамваји почеће да превозе Београђане тек у фебруару или марту следеће године, каже Радослав Николић, генерални директор Градског саобраћајног предузећа „Београд”. Разлог је, каже, сложена процедура набавке.

– Приводимо крају папирологију и највероватније ћемо до краја месеца расписати тендер. Он ће бити отворен 60 дана, а онда мора да прође још месец дана због процедуре. Тако да је реално да тек у јуну буде потписан уговор о куповини трамваја са фирмом која буде победила на конкурсу – истиче Николић, додајући да после тога следи расписивање тендера за ремонт 20 дотрајалих трамваја.

Он наглашава да је новац за ову набавку (40 милиона евра) обезбеђен делом из градског буџета, а делом из кредита Европске инвестиционе банке. Могуће је, каже, да градоначелник Драган Ђилас ускоро почне додатне преговоре са међународним банкарима, уколико буде фалило пара или ако град, у међувремену, одлучи да купи више од 20 трамваја.

Ова опција још није у потпуности искључена, јер је прошле године најављивано да ће бити купљено од 20 до 40 трамваја. Тада је, међутим, одлучено да се одустане од ремонта постојећих 60 шинских возила, али први човек ГСП-а сада најављује да ће, ипак, бити поправке, али свега 20 трамваја.

Према неким проценама, за ремонт би требало издвојити око 15 милиона евра, што је прилично скупо јер, у зависности од произвођача, један нови трамвај дужине 25 метара кошта од једног до три милиона евра. Просечни век трајања ових возила је од 20 до 30 година, док су чешки трамваји који превозе Београђане стари у просеку 18 година.

Из Градске управе најављују да ће, осим трамвајског возног парка, ове године бити настављена и обнова инфраструктуре. Тако је из Секретаријата за саобраћај потврђено да у априлу почиње замена трамвајских шина у Ресавској улици, на делу од Булевара краља Александра до Немањине, а после тога следи поправка пруге у Карађорђевој, односно Пожешкој улици.

Градске власти досад су, у оквиру обнове трамвајске инфраструктуре, замениле шине у Немањиној, Улици пролетерске солидарности, Булевару Милутина Миланковића и Улици Милентија Поповића. Обновљена је и пруга на Старом савском мосту, у Савској улици, као и у Булевару војводе Мишића, на делу од Мостарске петље до ресторана „Господарска механа”, где је за замену 1,7 километара шина утрошено 470 милиона динара.
Izvor: Politika

Poprilicno je nekonkretan za jednog direktora GSP-a. Odnosno, mnogo bre upotrebljava odrednice tipa: verovatno, mozda, moguce je, pozeljno je, bilo bi dobro, razmislicemo itd. Sve neki kondicional i potencijal, aj' se saberi, pa nam lepo reci. Ali da ne budem hejter, boleo bih da sve to gore navedeno prodje kako treba.
 
Nista od tih tramvaja dok ih licno ne isprobam :cool:
 
Pogledaj te sajt www.pesa.pl meni njihov niskopodni tramvaj izgleda super za beograd ali naravno prvo proba pa kupovina nikako na nevidjeno .Mislim da bi bilo dobro da postaivte i vi adrese drugih proizvodjaca pa da ih imamo na jednom mjestu .Takodje mislim da bi trebali da napravimo realni listu tramvaja za BGD razmjera cijena i kvalitet .Sa objektivnim sagledavanje finansiske mogucnosti BGD u ovom trenutku.
 
Vrh