djakovac
Intermediate
ČKD T4 pardon xD To je zanimljiv tramvaj...
"milmar"":32ynf42j je napisao(la):Uzrok nesreće koja se danas dogodila oko 16:15h i glavni krivac je upravo skretnica (pravac Blok - Ustanička) koja je stajala usmerena ka okretnici Tašmajdan (koju koristi linija 7L kada dolazi iz pravca Bloka 45). Naime, tramvaj sa linije 14 (vagon #235) je bio uklapan u turažu i poslat da radi na liniju 6. Vozač tog vagona nije na vreme (ili nije uopšte) primetio u kom položaju se nalazi skretnica, te se zakucao u CAF-a #1501 koji je skretao u Resavsku ulicu. CAF je nakon udarca i ispadanja iz šina nastavio da se kreće "oravši" drum i polupavši prvo sebe, pa i banderu, žardinjere i zaustavio se tek po skretanju u Resavsku ulicu.
Napravio sam improvizovanu skicu koja će vam (nadam se) pomoći da stvorite sliku kako je bilo...
Inače, za rezultat ove nesreće se krive oba vozača: vozač katice, jer nije gledao u skretnicu i izazvao je nastalu saobraćajku, kao i vozač Španca, jer je nastavio da vozi uprkos mnogim faktorima koji su ukazivali na to da nešto nije u redu...
Dakle, uzrok nije nikakav kvar na nekom od vagona ili nešto slično...
Prema prvim procenama, šteta nastala na Špancu je oko 10 miliona dinara... Treba imati u vidu da je kompletno postolje najverovatnije oštećeno (pored vidnih oštećenja) i da se isto verovatno mora zameniti, ako ne kompletno, onda neki važniji segmenti. Šteta na katici je skoro zanemarljiva (prema rečima jednog tramvajdžije - samo je prednji stub malo iskrivljen).
Što se otkaza tiče, verovatno će isti dobiti oba vozača tramvaja, no to se za sada još uvek sa sigurnošću ne može reći...
Inače, ne možete da tvrdite da je vozač CAF-a potpuno odgovoran za nastalu situaciju (što jeste, ne sporim). Ali ima još faktora koji staju u njegovu odbranu, kao što su na primer kamere koje postoje umesto retrovizora. Kamera je statična (ako se taj izraz može upotrebiti), tj. nema mogućnost gledanja u neki dodatni ugao (što kod retrovizora nije tako, već se pomicanjem napred-nazad mogu videti drugi uglovi). Pritom, vrata vozača moraju biti zatvorena u toku vožnje, jer su ista od stakla. Zatim, buka koju stvara klima je isto doprinela da vozač ne čuje putnike koji mu govore šta se dogodilo... I tako dalje..
Матеја Бељан":1abcpvck je napisao(la):Dakle, svaki mali udes će da nas košta par miliona... To je jedan od razloga zašto je za uslove Beograda mnogo bolje modernizovati i održavati stare tramvaje. Ljudi imaju iskustva s njima. To je kao i za RVR vozove, toliko dugo se radi s njima da su u velikoj meri pouzdani i lako se otklanjaju kvarovi. A tramvaja kojih možemo modernizovati bar imamo, na pretek. Tako da sam protiv svake nove kupovine za sada...
lukabeograd":3tx5d7oc je napisao(la):jel moze nekako taj ugovor da se raskine? za te pare mogu od Nemaca da kupe gomilu polovnih katica koje su u extra stanju,ne moraju da se prilagodjavaju nasim sinama,pouzdane su...tako bi se ustedelo mnogo para i dobilo se puno tramvaja...realno nije ovaj CAF za nas...
spatiotecte":2w1daxpd je napisao(la):Epilog ove price: Nije zvaka za seljaka! :bash:
hazard":2t26s18y je napisao(la):Najbolje su vam reakcije: nije zvaka za seljaka, nismo mi za to, nije to za nas, nije to za GSP, treba odustati od kupovine daljne novih tramvaja, ljudi imaju iskustvo sa katicama, to je bolje - alo!?? Da je GSP nedorastao trenutno zadataku je svima jasno, ali valjda ono sto treba da se radi je da se to stanje poboljsava, a ne da sve prilagodjavamo GSPovoj felericnosti.
Jer ako stvarno mislite to sto govorite, preporucujem da sledeci put kada budete kupovali kola umesto nekog novog ili novijeg stranog modela kupite jugica od pre 20-25 godina, je*******iga nisu nasi putevi i ulice za nova kola, a i majstori su navikli na zastavu, a i ugradice vam fin remontovan motor ako vam originalni crkne.
hazard":1w4ycp8h je napisao(la):Najbolje su vam reakcije: nije zvaka za seljaka, nismo mi za to, nije to za nas, nije to za GSP, treba odustati od kupovine daljne novih tramvaja, ljudi imaju iskustvo sa katicama, to je bolje - alo!?? Da je GSP nedorastao trenutno zadataku je svima jasno, ali valjda ono sto treba da se radi je da se to stanje poboljsava, a ne da sve prilagodjavamo GSPovoj felericnosti.
Jer ako stvarno mislite to sto govorite, preporucujem da sledeci put kada budete kupovali kola umesto nekog novog ili novijeg stranog modela kupite jugica od pre 20-25 godina, je*******iga nisu nasi putevi i ulice za nova kola, a i majstori su navikli na zastavu, a i ugradice vam fin remontovan motor ako vam originalni crkne.