Šta je novo?

Tramvaji

Felix55":10hj7i62 je napisao(la):
Opasnost po CAF-ove vreba i od - drugih tramvaja. CAF kao što smo primetili vozi sporije po gradu od starijih modela, često ga u stopu prati svita katica i švajcaraca, a imajući u vidu dosadašnje slučajeve čukanja tramvaja koji su se sustigli i koliko vozača kuca poruke i telefonira tokom vožnje, bio bih začuđen da se to nikad ne dogodi i CAF-ovima...

jul 2011 - Šest osoba povređeno u sudaru dva tramvaja

http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/267992/Sest-osoba-povredjeno-u-sudaru-dva-tramvaja

decembar 2010 - Sudar tramvaja kod Hipodroma, 13 povređenih
http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/224710/Beograd-Sudar-tramvaja-kod-Hipodroma-13-povredjenih
101717_tramvaj-sudar-0076-foto-d-milenkovic_f.jpg


februar 2009 - Sudar tramvaja na staroj okretnici

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Sudar-tramvaja-na-staroj-okretnici.lt.html
Sudar3.feb.jpg


2007 - Poljubac dve "sedmice"
http://www.vesti.rs/Beogradske/Poljubac-dve-sedmice.html

Ко шта ради, феликс прави листе :D :D Јел може некако да се наместе оне "куке" где се спајају трамови да стоје тако да други трам са својом "куком" удари у другу и кука апсорбује удар или се уништи. Боље та "кука" него КАФ! :D
 
Kvaličo ili kupla (kuplo, nem. kupplung) se kod CAF-a nalazi ispod onog poklopca.
lento":2gqyrf07 je napisao(la):
Kvacilo za tramvaj kosta 500 hiljada evra?!?!

Sad razumem zašto Zagreb nema kuple na KT4! Oni su njihove tramvaje verovatno dobili džabe, s obzirom da osamdesetih godina jedna KT4 je koštala manje od te sume. :D :D :D

Матеја Бељан":2gqyrf07 je napisao(la):
Koliko sam primetio, samo noviji i remontovani tramvaji mogu da idu upereni. Nije to samo zakačiti, već moraju da rade simultano oba tramvaja

Tako je, oni moraju da rade sinhrono, ko je mislio da prvi vuče drugi vagon on je pogrešio ;) Inače, KT4 i jesu dizajnirani da rade u paru, tako da su i stariji vagoni mogli, a onda su im počupali opremu :( Danas se zbog sigurnost vezuju samo noviji vagoni koji kompjuterski obrađuju greške. Meni je drago što se nastoji da se svih 20 iz 1997. vrate u saobraćaj, nekima su ugrađeni novi čoperi, mislim neke domaće firme.

Što se CAF-a tiče, njega može da vuče KT4 i to isključivo kuplovani, bar tako kažu. Inače, i neki Duewag (Švajcarci) su radili kuplovani u Švajcarskoj, ali nisam siguran da svi mogu. Zanimljivo je takođe, da je na određenom broju Duewaga postojao kontroler kao na CAF-u. Takvi kontroleri su verovatno na zahtev Beograda pre isporuke sa određenog broja vozila zamenjeni starim (kurblama :D ). Danas u Beogradu još uvek postoji par vagona sa novim kontrolerom.

djakovac":2gqyrf07 je napisao(la):
Švajcarci (DuWag) ne mogu na liniju 2 zato što nisu u stanju da popnu na kalemegdan (uspon kod pristaništa) zbog nagiba... to je utvrđeno još 2000

Mogu oni, jednom je neka linija (12 ili 9) išla do Beka zbog rekonstrukcije ili slično. Tada su zeleni išli preko Kalemegdana, čak su i prikolice vukli, ali malčice otežano. Pretpostavljam da bi proklizavali da je bilo vlažno, ali takođe mislim da bi solo mogli voziti bez većih problema, samo ako su im dobre kočnice.
 
Cuburac nelupaj ali stvarno toliko kosta remont cjele katice sa sve klimom za putnike .Inace svi djelovi se mogu naruciti preko nbeta ali onda nema IMTa pa gsp nepraktikuje www.skd.cz imate spisak svih djelova doduse na ceskom ali sve moze da se naruci .Njemci su svoje polovne katice prodavali za 50 000e pa po cuburcu93 ispada da je jefitnije kupiti sjeli tram u dalekoboljem stanju od naseg i kaze se KUPLA ako te toliko interesuju tamovi kupi knjigu cjelih 100din u knjizari nedaleko od tanjuga :rolleyes: :violina:
 
To su oni filmski fazoni,sednes u taxi i kazes,pratite onaj tramvaj!
 
Eto mene u Beogradu, a upravo sam imao priliku da se prvi put provozam Kafitjem, Cafitjem, ili kako vec. :vops:

Prelep tramvaj, tako sam se uzbudio kad sam ga video na raskrsnici, na semaforu, priblizavajuci se stanici. Izmedju ostalog, dalo se primetiti da su se svi prisutni putnici trgli i oraspolozili, videvsi sta ih ocekuje, tj. koga oni mogu da ocekuju. Neka deca ushiceno povikase: "Mama, mama! Eno, ide novi tramvaj!" :lol:

Glavna zamerka: 2+2 kombinacija sedista. Uprkos duzini vozila, stesnjenost sedistima ga cini pomalo klaustrofobicnim. Ali, dobro. "Poklonu" se u zube ne gleda. :laugh: Inace, "elektricna gospodja" je zanemela, nista od najave stanica. Bili smo uskraceni za oglasavanje. :/

Vozilo CAF-a je u stopu pratila uparena ka(n)tica na istoj liniji. Bila je potpuno prazna, a CAF prepun. Svi su se uguravali u novi tramvaj sto krasi ulice Beograda, makar sedeli jedni drugima na glavi, duvali u vrat. :lol:
 
Poklonu?

Ja ne znam, gomila ljudi misli da smo tramvaje DOBILI NA POKLON od Španaca :notok:
 
Danas, zabeležene brzine CAF gb 1502 između stanica

Cvetkova pijaca i Batutova max brzina 52km/h
Batutova i Lion max brzina 44km/h

Maksimalne brzine je postigao prilično brzo - ne bi rekao da ima neke bitne razlike u odnosu na katicu

1502 je do danas prešao oko 2160km.

Putnici su se žalili na uski prolaz i nedostatk horizontalnih šipki za držanje.

Meni lično, je bilo teže da iznesem 15-mesečno dete iz tramvaja nego u katici jer nisam imao za šta da se uhvatim, a sedo sam na sedištu najbližem vratima.

Jedan klinac je već malo načeo natpise (počeo je umetnički da guli slova)


Mislim da je najava stajališta i mogućnosti presedanja na stajalištu dobro urađena, samo displeji nisu adekvatni.
 
Pa pošto ima zadrška za otvaranja vrata nisi imao potrebe ranije da se pripremaš za izlazak mogao si komotno da sačekaš da tramvaj stane pa polako da kreneš da izlaziš sa kolicima ili sa čime već..
 
nbumbic":3hkw4tqq je napisao(la):
Danas, zabeležene brzine CAF gb 1502 između stanica

Cvetkova pijaca i Batutova max brzina 52km/h
Batutova i Lion max brzina 44km/h

Maksimalne brzine je postigao prilično brzo - ne bi rekao da ima neke bitne razlike u odnosu na katicu

1502 je do danas prešao oko 2160km.

Putnici su se žalili na uski prolaz i nedostatk horizontalnih šipki za držanje.

Meni lično, je bilo teže da iznesem 15-mesečno dete iz tramvaja nego u katici jer nisam imao za šta da se uhvatim, a sedo sam na sedištu najbližem vratima.

Jedan klinac je već malo načeo natpise (počeo je umetnički da guli slova)


Mislim da je najava stajališta i mogućnosti presedanja na stajalištu dobro urađena, samo displeji nisu adekvatni.

Која слова је почео да гули? :)
 
Verovatno ono izlaz za slučaj opasnosti :) Kamere postoje neka pregledaju ih pa nek jure decu :)))
 
Da dodam par neispravnosti na vozilu.

Snimak sa kamera na displejima je prilično loš (gube se frejmovi, zamrzava se slika itd.)
Klima danas nije radila, a juče jeste.

Ovo su sigurno stvari koje su jeftine da se srede (video nadzor sa osam kamera i digitalnim rekorderom košta oko 500€)


kopmania":z8bfqb9f je napisao(la):
Pa pošto ima zadrška za otvaranja vrata nisi imao potrebe ranije da se pripremaš za izlazak mogao si komotno da sačekaš da tramvaj stane pa polako da kreneš da izlaziš sa kolicima ili sa čime već..


Aha, još samo da nije bilo bar pet-šest osoba između mene i vrata od kojih dve bake besne što sam ja id*** sa bebom seo, a one moraju da stoje.
One se naravno guraju koja će da sedne na moje mesto, a ja pokušavam sa bebom da izađem.
Onda Faca koja stoji ispred vrata i neće da se skloni.

Kada nosiš dete u rukama, moraš da se držiš jer je verovatno da će neko od putnika, u žurbi da zauzme mesto, izađe uđe itd, tebe gurnuti, a sigurno nebi voleo da ispustiš bebu.

Naravno, da je između mene i vrata bio čist prostor, ne bi ustao pre nego što tramvaj stane


Somi303":z8bfqb9f je napisao(la):
Која слова је почео да гули? :)


Na engleskom napisano Emergency exit.
 
nebi rekao da su cekice pokrali posto imaju posebni otvori na plafonu tramvaja za cekic ja mislm da sam bio stavio sliku na forumu
 
Do cekica se dolazi tek posle sto se polomi staklo,nije na izvolte kao u trolama i autobusima.
 
То неће имати никаквог ефекта јер ће нечији син полупати то стакло,а имаћемо ефекат тек кад возач дође и мајмуну који полупа то стакло опали пар шамара. :D
 
Moji utisci:
Tramvaj je, u odnosu na "stare" tramvaje, vrlo tih, unutra se jedva cuje drndanje kad prelazi preko raskrsnica (na istom mjestu u katici se ne bi moglo razgovarati u tramvaju od buke).
Najava stanica i presjedanja, posto do sada ni jedan tramvaj nije nista najavljivao, nije ni uporediva; tek cemo u narednom periodu vidjeti koje su prednosti i mane.
Najveca zamjerka je nepostojanje horizontalnih sipki za drzanje - u citavom tramvaju ja sam vidio, cini mi se samo dvije, negdje u srednjem zglobu, a i tima je duzina bila 1m. Ni vertikalnih sipki (od plafona do stolica) nema bas previse. Takodje mislim da je debljina ovih sipki malo velika; mislim da bi idealno bilo da su oko 5mm tanje.
Kombinacija 2+2 sjedista je neminovna na mjestima postolja. Ne postoji, naravno, ni jedan smislen trik kojim bi se dvije osobe lako mimoisle u prostoru izmedju duplih sjedista (sve ovo sa sjedistima i rukodrzacima nije karakteristika samo CAF tramvaja; takvi su npr. i svi niskopodni autobusi u NS).

Jos jedan mali detalj: mislim da ce u onom "separeu" na samom kraju tramvaja biti narocito veselo petkom i subotom uvece.
 
koliko su lepsi drzaci u ovoj varjanti.. :/
crvena boja previse odskace od unutrasnjosti, mada se slaze sa bojom spolja
tram.png
 
@Krkan1,Potvrđujem ovo za raskrsnice Caf to prelazi tako mekano bez buke,potresa i cimanja,reklo bi se jedna od osetljivijih udobnosti,tramvaj je tih,udoban,najave stanica su ok mada osećaju se prekidi zvuka zbog napajanja ili neček drugog?Svuda bih izbacio raspored sedišta 2+2 i uveo 2+1 tamo gde može.Separe je super za razgledanje grada i rekoh samo još da postave aparat za kafu i pravi ugođaj.
Nego..primetih da su na tramvajskoj stanici kod Beograđanke postavili kameru....da li je samo prva nizu pa će postaviti kamere i na svim stanicama...to bi bio baš pomak za bezbednost putnika..ili vandalizma prem vozilima i stanicama..
 
Vrh