Šta je novo?

Tramvaji

Матеја Бељан":30vliiql je napisao(la):
Može da se pokrene peticija, zašto ne bi mogla?

Само не дај Боже да га "сређују" "мајстори" из ГСП - то треба да одради професионална радионица (у овом случају у иностранству). Као и мање-више све рестаурације возила од културно-историјског значаја.
 
Ovako sto se tice tih tramvaja peticija je dobrodosla ja sam kontaktirao muzej nauke i tehnike oni su zainteredovani da pregledaju vozila i da ih stave na listu pokretnih kulturnih dobara od izuzetnog znacaja za Srbiju .Ja do septembra nisam u bg tada se mozemo vise aktivirat kad prodju godisnji itd .Sto se tice sadasnjeg izgleda vozila krivje gsp i nebriga .Inace vozila su ispravna povucena iz saobracaja kompletna i postavljena za muzej povodom 100 godina gsp 1992 ali je od muzeja u gornjem depou kauboj gradonacelnik napravio buvljak :bash: Aleksandre hvala za slike da li si se mozda raspitivao u vezi vozila jesu li ti nesto rekli :kafa:
 
Ovako sto se tice tih tramvaja peticija je dobrodosla ja sam kontaktirao muzej nauke i tehnike oni su zainteredovani da pregledaju vozila i da ih stave na listu pokretnih kulturnih dobara od izuzetnog znacaja za Srbiju .Ja do septembra nisam u bg tada se mozemo vise aktivirat kad prodju godisnji itd .Sto se tice sadasnjeg izgleda vozila krivje gsp i nebriga .Inace vozila su ispravna povucena iz saobracaja kompletna i postavljena za muzej povodom 100 godina gsp 1992 ali je od muzeja u gornjem depou kauboj gradonacelnik napravio buvljak :bash: Aleksandre hvala za slike da li si se mozda raspitivao u vezi vozila jesu li ti nesto rekli :kafa:
 
Ово је добра вест. Aко се ти трамваји ставе на листу идиоти неће моћи да их каширају. Како смо спасли тролу кеца, ваљда можемо и ове трамваје.

Наравно, петицији обавезно треба додати и иницијативу да се чичица врати у првобитно стање.

Што се оног једног Дивага 4/4 тиче, то није београдски трамвај, јер није возио улицама, али лепо је што је сређен и треба га сачувати (колико знам, није вожен, јер нико не зна да га вози :lol: и то је добро, јер га неће упропастити) као музејски примерак и не пуштати у саобраћај. Од 4/6 модела (када дође време за повлачење из саобраћаја) треба сачувати најбољи и једну или две приколице, јер су они већ постали београдски трамваји. :cool:
 
Wile E. Coyote":3haxc5zn je napisao(la):
JohnnyLee":3haxc5zn je napisao(la):
а како је изгледао раније?
Има на некој од ранијих страна, али не могу да нађем.
Да не копам, ево како је стојадин изгледао у оригиналу:
107_GSP_Beograd66DJuro11061969_1.jpg

Па сад види шта су идиоти направили са чичицом. :rant:
 
Њиле, mislis na malog Schindlera (gb 456)? Ispade taj jadni tramvaj "space shuttle" za nase kocnicare. :p Na Aleksandrovim slikama se vidi i zadnji deo Brede (ispred bikove prikolice), koju bi takodje trebalo srediti i vratiti kao turisticki tramvaj.
 
Управо њега. Испаде спејс шатл, богами, и добро је што је тако, јер га неће унаказити.

Наравно, и Бреду би требало обновити. Могао би се направити леп музеј. Јасно је да треба доста пара за све то, али вреди.
 
Muzej, ali takav da eksponati budu u voznom stanju i da se vikendom i praznicima koriste za turisticke voznje. A bogami, ukoliko bi se okretnica na pristanistu sredila tako da postoji poseban kolosek/peron za turisticki tramvaj, stranci koji dolaze brodovima mogli bi da obilaze grad tim tramvajima.
 
Ma sta samo stranci da uživaju ,
neka kloparaju na liniji okretnica ž stanica - okretnica Tašmajdan da se i mi vozamo :)
taman tih tri-četiri stanice ne može niko ni da razvije veču brzinu
a poslužice da rastetreti te udarne tačke a pritom su korisna atrakcija
 
Управо то. Не само да стоје у музеју (на пример, погон Дорћол би лепо легао за музеј), него да се туристи возе тим трамвајима. На пример, од Пристаништа до Топчидера би била лепа туристичка вожња.

Међутим, не бих их пуштао за редован саобраћај. Оптерећење тих старих трамваја би било велико, а знамо како ГСП одржава возила. :rant: А ти ако хоћеш да се возиш њима, плати туристичку вожњу. :p

Страшно која небрига. По белом свету би све дали да имају такве историјске трамваје, купују их и приказују као део своје историје, а ми нашу историју не чувамо.

Зато нам је тако како нам је. :mad:
 
Lento wrote: ,, . . . sredili ga, doterali i voze ga u krug dok ljudi veceraju. :D . . . ,,
Ovde je glavna rečenica ,, ne može,,
nikada neceš čuti ,,hajde da vidimo kako da to ostvarimo,,
postoje izuzeci ali se obavezno začinjeni sa promenljivim brojem nula koje variraju od apetita
 
Boco-Ico, u pravu si sasvim, ali hajde jednom da "moze". :) Sta se desilo s onom narodnom "sve se moze kad se hoce"? ;)
 
Glavni cilj posete pogona i jeste bio usmeren ka uvidu u stanje ĐĐ, što sam i dokumentovao fotografijama. Za početak da se bar nekako spasi daljeg propadanja, a onda i restauracija. Direktor GSP je obavešten o našoj nameri, međutim, kao što uvek biva, problem su finansije. Projekat restauracije košta, a naravno i nije nemoguće ga uraditi i u okviru pogona ukoliko bi se obezbedili svi neophodni delovi.

456 je bio u prilično lošem stanju i ovako mu je izgledala upravljačnica pre par godina
25hz6zq.jpg


I Lejlanda su fino sredili, tako da se može kad se hoće ;)

2lkck8m.jpg


xp5zlt.jpg


34t8t8y.jpg


svngr5.jpg


2ih46di.jpg


2s7b87b.jpg


I za kraj, najlepša :D :D :D :D

2nbvc6o.jpg


:
 
Da ne bi ovde išli u OF ko želi eno teme http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?pid=130064#p130064
pa lepo može da se postavi šta sve treba ispuniti a svota od 10k trebala da bude približno dovoljna
ja znam bar troje ljudi koj bi sutra rado uleteli u taj projekat kad ne bi se isprečilo ono iz predhodnog posta.
brod, podmornica, avion, tramvaj kao ugostiteljski objekti su atraktivni ne zbog vrednosti,
nego zbog retkosti i neuobičajenosti

Edit
@Александар
:) +1 za eksluzivne fotke :)
 
И још да додам, катицу 201 треба одвојити посебно. За 10 година их више неће бити, а оне су обележиле добар део исторјие Београда.
 
ta krivina ima neki cudan radijus koliko skapirah.Profan na fakultetu za sinska vozila mi je rekao pre neku godinu da je ta krivina najzeznutija,a zasto,ne secam se.

Samo je napomenuo da se stavi siroki kolosek,da tu nema teorije da bi mogao tramvaj da skrece nikako dok bi na svim drugim mestima ukljucujuci i na cosku raskrsnice resavska-nemanjina
 
@ Aleksandar
Plus!!!!! :)

Vucko, koliko znam, minimalni radijus krivine za vecinu ovih nasih tramvaja je 18 metara. Cini mi se da su, kad je Resavska radjena, sine u krivini nagnute, jer uvek odskacem u kolima kad ih prelazim, pa se moze desiti da je tu slicno kao na Kalemegdanu, na krivini ka Pristanistu. Ali opet, zasto onda T4 ima problem?! :shok:

Opet ja o starim tramvajima. ;) A sto smo ovaj tramvaj prepustili Belgijancima, nikom nista. :(
ppccand.jpg


Oni su ga sredili i doterali.

10409g~1.jpg
 
Wile E. Coyote":7c8us2m1 je napisao(la):
И још да додам, катицу 201 треба одвојити посебно. За 10 година их више неће бити, а оне су обележиле добар део исторјие Београда.

Ja mislim da cemo za 10 godina (2021.), imati bar 50-100 katica i dalje u upotrebi.
 
@lento
Retko dobar dizajn za taku tvrdoću i trajnost materijala a teško mogu da dostignu danas
a imam utisak da bi prošao kroz sred Cafka (ne daj bože) , bez ogrebotine i nastavio dalje da vozi . . .

Edit
rešenja su mu super , nema potrebu za lepljenje novina ,zavese na ,,šoferku,, , pa sistem otvaranja prozora
rešenja ne prevaziđena i danas
 
За ПЦЦ је готово. Не верујем да би нам више Белгијанци уступили тај трамвај ни за које паре.

Свакако, и да за 10 година буде још катица у употреби, једну треба сачувати за музеј.
 
Takodje,ljuti,razumite da mozemo uzeti jos 20 cafova za narednih 10 godina i to je to zbog ekstremne zaduzenosti grada.Dakle bice sigurno katica i svajcaraca i 2021 godine.
 
Wile E. Coyote":1e8c1b44 je napisao(la):
Управо то. Не само да стоје у музеју (на пример, погон Дорћол би лепо легао за музеј), него да се туристи возе тим трамвајима. На пример, од Пристаништа до Топчидера би била лепа туристичка вожња.

мени је лично боља варијанта Пристаниште-Топчидер, него Пристаниште-Таш. то је сувише близу, и та рута се води пешке, док за Топчидер има неки шмек. и има посебан колосек на пристаништу
 
Vrh