Šta je novo?

Tramvaji

U pogonu Dorćol lagano truli nekoliko starih tramvaja (ne znam kada su snimljene ove fotke)
prikolica1901aa.jpg

tramprikolicebg4kg.jpg

tramvajii8ky.jpg


U Novom Sadu se može pronaći čuveni Trčika :D
tramvaj---trcika.jpg


A u Nišu poslednji njihov tramvaj čeka restauraciju
tram_stari_3.jpg
 
jao kako bi bilo lepo da vidimo kroz beograd recimo na liniji 2 da se vozi neki oldtimer :)
 
Čičica je bivši Đuro Đaković, međutim postoje priče da su ga radili ponovo, ali koliko sam uspeo da vidim raspored prozora i unutrašnjosti odgovara Đuri. Tramvaj je ispravan, samo je potrebno malo doterivanje i mogao bi i da vozi na redovnim linijama.

Sada slike Švajcarca :)

456

2nbxc1d.jpg


10di73b.jpg


8ziagw.jpg


o6d01y.jpg
 
djakovac":uj6wrn2x je napisao(la):
CAF 1501 se sinoć suočio sa prvim ozbiljnim problemom. Naime ne može da skrene iz BKA u Resavsku kod Taša. Bio je tamo zaglavljen pola sata i na kraju je prošao kroz okretnicu (kao 3 što okreće) isto je bilo i pre nedelju dana. Ali ja ne razumem zašto. Tu uopšte nije veliko skretanje.... Kako će to da srede. Neće valjda stalno morati kroz okretnicu da prolazi. Kako nisu vodili računa o tome kad su rekonstruisali taj deo?

Mislim da tu ni T4 (1004) ne moze da skrene, negomora preko okretnice.
 
Svajcarci su jako lepo ocuvani i za nekih 10 godina ce biti atrakcija. Posto starija vozila ocigledno nismo sacuvali mozda bi oni mogli biti neko obelezje Beograda u nekom buducem vremenu kad moderna i sterilna unutrasnjost CAF i njemu slicnih bude preovladjujuca.
Treba o tim stvarima misliti na vreme.
Jeste da su najveci deo radnog veka proveli u Bazelu ali nesporno su obelezili i jedan deo tramvajske istorije Beograda, a mi starijih vozila od njih nemamo.
Naravno isto predlazem i sa Katice posto su one trademark tramvaja u Beograda mada jos dugo ce one biti okosnica tramavajskog saobracaja Beograda i ne verujem da ce ih CAF skoro penzionisati.
 
Na slici nije običan Švajcarac, ovaj je unikat pa je iz tog razloga i restauriran. U garaži postoji i ovaj tramvaj


Kolben/Ringhofer (Škoda), garažni broj 81, 1927.
537h4p.jpg

U originalu ovako nešto, kasnije verovatno malo prepravljen
2_Br100_Ringhofer_Dvoosovinska_kola_duzine_10600mm_1.jpg


Obratite pažnju na osovine :)
 
Aleksandre, zaslužen + za slike Schindlera! :) Šteta što ih nije više dobijeno i što nisu u saobraćaju, jer me podsećaju na stojadina, koga su unakazili pretvarajući ga u čičicu. Schindler bi bio idealan po kapacitetu za trojku.

Ove stare tramvaje bi trebalo poslati u neki od tramvajskih muzeja koji vrše restauraciju da bi bili dovedeni u vozno stanje i trebalo bi ih koristiti vikendom kao turističke tramvaje. Šteta da trule u dorćolskom depou.
 
Na kojoj je liniji vozio taj garažni broj 81 pre nego što je isključen iz saobraćaja? Na krovu mu je ispisana trasa Dušanova - železnička stanica - Slavija - pa zatim nešto što liči na reč Voždovac, ako se ne varam.
 
Ako se ne varam, taj tramvaj su često koristili za snimanje filmova, pa je natpis koji stoji za potrebe nekog od snimanja. Mislim da su ovakvi tramvaji pre povlačenja iz saobraćaja bili na četvorki (Novo Groblje - Sajam).
 
Verujem da 81 se nije pomakao sa ovog mesta zadnjih 20 godina. Jednostavno mu nismo uspeli prići s druge strane, jer je taj prostor ograđen žicom, dok na tom delu sami tramvaji se koriste kao ograda :/ Nezvanično i 81 je u voznom stanju, bar je bio. Ispred njega je Jasenica, pa ću dodati i njegove slike.

Na tabli stoji:
Dušanova - Železnička stanica - Slavija - Dušanova
 
Kako bi mogla da se napravi fenomenalna turisticka atrakcija od ovih starih tramvaja. Da voze na sat vremena krug 2ke ili preko Kalisa! Na pamet mi pada tramvaj u San Francisku, tako bih ga odradila, drveni kabrio :D :pob:
 
а да лепо рестаурирају те трамваје, доведу их у возно стање и пусте да иду као 3А: Таш-Топчидер
 
Upravo tako! Neki bi mogli da idu kao dvojka oko Kalemegdana, neki ka Topčideru. Trebalo bi da budu "hop on - hop off" kao turistički autobus i da jedinstvena dnevna karta važi za njih. Na Pristaništu bi trebalo urediti poseban "peron" za njih, tako da putnici s brodova znaju gde i kada da čekaju te tramvaje.
 
Nadajmo se da će 120 godina da se obeleži sa gradnjom Metroa i otvaranjem novih stanica! :kafa:
 
Aleksandre,super slicice,stavljaj jos!

Posebno mi se svidjaju zavese,imaju taj starinski izgled.
 
2012":2g08jyip je napisao(la):
Nadajmo se da će 120 godina da se obeleži sa gradnjom Metroa i otvaranjem novih stanica! :kafa:
Не надај се превише... :kafa:

А за рестаурацију трамваја, требало би, као што сам рекао, видети кад се у Загребу отпишу стари трамваји, да се докопамо неких за резервне делове за наше.
 
Sa Zagrebom možemo razgovarati samo radi restauracije Đura, koliko sam razumeo ovi tramvaji sa slika su već jednom sređivani, ali su kasnije zapušteni, tako da njih upogoniti verovatno nije veliki problem.

ĐĐ
2gwaqm0.jpg


xbbiw0.jpg


21nnuw3.jpg


Prikolica
16a62l5.jpg
 
ццц, на шта личе. па стварно треба тући ове у ГСП-у.... па ни једна нормална фирма која се бави јавним превозом не би дозволила да трамвај овако сатруне
 
e barem da moze da se pokrene peticija da se uradi veoma veliki generalni remont ovog tramvaja to bi bilo super
 
I ja sam za peticiju. Srce mi se cepa kad vidim te stare lepotane u stanju raspadanja. Drugde u svetu kupuju stare tramvaje, koje restauriraju i pustaju kao istorijske/turisticke, jer nemaju svoje, a mi pustamo ove tramvaje da propadaju. :bash:

Uzgred, zna li neko sta je konkretno problem sa skretanjem iz Bulevara u Resavsku, zbog koga T4 i CAF ne mogu da srenu? Sinoc sam tuda prosao i ne vidim nikakve uocljive prepreke.
 
Mislim da se u toj raskrsnici kači neka bandera.
Ipak nisam sasvim siguran, pa prihvatite ovo sa rezervom.
 
Ja sam upravo to i gledao, ali nisam video nijednu banderu koja bi mogla da bude "zrtva" tramvaja pri skretanju, pa sam zato i pitao. :| Jedina bandera koja se nalazi izmedju sina postavljena je ispred krivine i na njoj su tegovi za zatezanje mreze.
 
Vrh