Šta je novo?

Tramvaji

Dakle,pade i teorija u vodu da je bescujan.

Ne bih da likujem,samo kazem da treba lepo da analiziramo.

Zanimljivo mi je da ga uvek pustaju nedelju na ponedeljak na ulice.
 
Pa verovatno je sam tramvaj nečujan dokle radi, niko ne kaže da će nečujno biti vožnja tramvaja po šinama ..
 
JohnnyLee":2m2yijzc je napisao(la):
па овако, ем је КАФ тежи од Катице, ем су шине очајне, па све то заједно даје јако клопарање


Šine nisu očajne!

Utisak o buci sam stekao u bulevaru Milutina Milankovića.
To je rekonstruisana deonica. Šine su postavljene na betonsku ploču,a oko šina je trava. Zemlja koja se nalazi oko šina bi trebalo dodatno da deluje na upijanje buke i vibracija.
Znači ova deonica pruge je među najboljim u gradu.

Treba da se zna i da svoj utisak o buci dajem kao neko ko tramvaje gleda sa prozora poslednjih 24 godine i to svaki koji postoji jer svi pored mene moraju da izađu iz depoa i da se u njega vrate. Tako da mi je uho naviknuto na zvuk tramvaja.


djakovac
Pozdrav!
Možda sam te i video sa visine? Bila je jedna grupica (oko 3) muškarca na klupi u blizini tramvajske stanice u M. Milankovića (prekoputa bolnice) koji su pogledima ispratili tramvaj.


.
 
Pa sad ne znam koliku buku pravi, znam kako zvuči novi tram u Zagrebu - sam tramvaj je daleko tiši nego češki (u stanu na drugom spratu se čuje samo zvuk zaletanja motora i hučanje). Ono što se oseti jače jeste prelazak preko ukrsnica, jer je tramvaj teži.
Ne verujem da je CAF nešto bučniji, ali ono što može znatno da utiče jesu šine - u ZG je tramvaj jako tih baš na delovima gde su šine spuštene na betonsku podlogu, ali na onim elastičnim podupiračima, a oko samih šina je takođe antivibraciona guma. Ako su u bul. Milutina Milankovića šine na betonskoj podlozi, ali nema ova dva antivibraciona dodatka, onda se to sve prenosi direktno na beton i proizvodi jake vibracije. Takođe, ako pričvrsni pribor nije potpuno stegnut on vibrira i proizvodi zvuk "metalnog zveckanja".
Klaparanje se može dobiti i kao efekat neravne gornje površine šine ili potrošenog bandaža na točku tramvaja kada točak nije više savršeno okrugao, ali ovo drugo je trenutno nemoguće jer je tramvaj potpuno nov.
Tako da bi za objektivnu procenu buke koju pravi, trebalo poslušati CAF na recimo Nemanjinoj gde postoje i te antivibracione zaštite.
 
vrlenija":y5tbbd39 je napisao(la):
Šine nisu očajne! Utisak o buci sam stekao u bulevaru Milutina Milankovića.
To je rekonstruisana deonica. Znači ova deonica pruge je među najboljim u gradu.

Nisam siguran da si u pravu - pre neki dan sam taj deo pruge u Milutina Milankovića prešao u katici, i na SVAKOM spoju 2 segmenta šina tramvaj prilično glasno zaklopara. Deluje da su sastavi jako loše urađeni, pa ako je ova deonica među najboljima u gradu, onda kompletan menadžment grada i GSP-a treba da izvrši kolektivni harakiri. :rolleyes:

000045375463.jpg
 
Треба узети у обзир и да је трамвај пролазио шинама у глуво доба, када нема људи и другог саобраћаја па се семим тим и бука чини већом. Ја у 4 ујутру на Бежанијској Коси 3 чујем трамваје у Јурија Гагарина, иако до тамо има око 3 километра. Преко дана ништа. :)
 
ovaj CAF postao novi beogradski fantom :) Samo se pojavi i nestane, niko ne zna ni gde je bio ni sta radio iako je sinsko vozilo :p
 
vrlenija":1foy9uzc je napisao(la):
Šine nisu očajne!
Utisak o buci sam stekao u bulevaru Milutina Milankovića.

завршна обрада и монтажа су ужас, јер да су нормалне не би се он толико чуо. поготово што још штрче од земље пар центиметара. ако већ ту нису хтели да стављају детон/асфалт онда су требали да насују земљу до висине шина и посаде траву, онда можда не би било толико буке
 
djakovac":1333knac je napisao(la):
Potpisujem ovo za buku. ... Oni su ga najavili kao gotovo bešuman tramvaj

i tramvaj kroz Resavsku je onomad najavljivan kao besumno cudo tehnike :rolleyes:

Dozvolite da se vratim na cas na diskusiju o trasi kroz Kralja Milutina umesto Beogradske

- Sine sa zapadne strane Bulevara JNA :kk:
- Sklanjanje tramvaja sa Slavije novom trasom kroz Kralja Milutina :kk:
- Resavska samo za GSP :kk:

da dodam:

- Kralja Milutina samo za GSP, isti tretman kao i Resavska.
- Kao sto je stf onomad crtao, produziti trasu iz Kralja Milutina pravo kroz Tasmajdan a onda tek Beogradskom malo nize, kada smo vec sklonili tramvaj sa Slavije mozemo i sa Pravnog. Malim izmenama linija i dodatnim skretnicama Beogradska>Kraljice Marije>Ruzveltova totalno se ukida skretanje tramvaja na Bulevaru, 6 i 7 idu Bulevarom pravo, 2, 10 i 12 idu kroz Kralja Milutina-Beogradsku bez skretanja u Bulevar.

Ovime ne samo sto dobijamo tramvajske trase odvojene od automobilskog saobracaja i sklanjanje tramvaja sa kruznog toka na Slaviji nego umnogome rasterecujemo raskrsnicu na Bulevaru kod Pravnog.

Poenta duple trase Resavska/Kralja Milutina:

- jaci takt; kada god se koristi samo jedna trasa zbog radova dodje do gomilanja tramvaja na stanicama i semaforima.
- alternativna trasa u slucaju spomenutih radova
- Izbacivanje skretanja na Bulevaru
- Veza tramvaj-ostatak GSP na Slaviji

malo sam oduzio ali ovo resenje mi se od kako ga je stf predstavio toliko svidja da mislim da ga treba razraditi do kraja i iskoristiti priliku rekonstrukcije sina na Slaviji da se ne bacaju jos jednom pare na tramvajski kruzni tok vec da se ulozi malo vise u novu trasu i znacajno poboljsa saobracaj u tom delu centra, kako za javni prevoz tako i za automobile.
 
kakve sine u kralja milutina vas spopale :D i odakle bi se ukljuci iz pravce bulevara na kralja milutina.

Inace u potpunosti podrzavam da resavska bude iskljucivo za tramvajski saobracaj i da se beogradska oslobodi. Na kraju krajeva za auto saobracaj je tu kneza milosa i beogradska nesto dalje.
 
Ne znam sa koliko pažnje je čitano ono što sam napisao pa bih ponovio,jer se sumnja u moje mišljenje.

Nisam merio apsolutnu buku ( u decibelima sa tzv. bukomerom ) već sam poredio buku sa onom koju prave ostali tramvaji:
- na istoj deonici pruge
- u isto doba dana
- posmatrano sa istog mesta
(moje terase)

Nakon prolaska CAF-a za njim je prošla dupla katica iz pratnje sa kojom se takođe moglo porediti.

Ranije iskustvo sa tramvajima ( prolaze mi ispod prozora ) mi je dalo za pravo da napišem svoje mišljenje. Svaki beogradski tramvaj koji izađe na ulicu bar dva puta u toku dana prođe pored mene.

Kada sam video CAF-a da nailazi pozvao sam sestru da ga vidi, a da pre toga sa njom nisam komentarisao CAF. Njen komentar je bio:,, Pa ovaj više lupa od starih".

Takođe ovde imate i post djakovac-a koji je tramvaj uživo video i čuo i potvrdio moj utisak.

I da ponovim sam rad tramvaja je tiši ali njegov prolazak prugom nije.
 
Tramvaj jeste tih,ako si unutra,inace kuku lele.Jadni ljudi u resavskoj,tek ce sada da im bude buka.

Jos jedan dokaz da nam metro ne gine :)
 
zidar":3buwkyyw je napisao(la):
Dozvolite da se vratim na cas na diskusiju o trasi kroz Kralja Milutina umesto Beogradske
Слажемо се потпуно. Можда би идеју требало гурати неким медијима, пласирати на неки начин, пре него што буде касно.

Иначе, имам предлог и за наставак пруге, од Аутокоманде до Трошарине, да иде западном страном В. Степе (баци поглед на ту тему). Тиме бисмо добили континуалну пругу са једне стране улице скроз од Славије до Бањице, са само једним сечењем аутомобилског саобраћаја, на самој Аутокоманди.

Реконструкција В.Степе је већ у најави, требало би ово предложити. Ти имаш искуства са надлежнима и медијима, треба им предложити и одбранити идеју уз графики приказ.
 
Iako bih proterao tramvaj svuda po gradu, Kralja Milutina je jedna od ulica kroz koju ne bih voleo da vidim tramvaj. Pre svega, trasa Slavija - Pravni - Kraljice Marije se tako lomi, pa se i protok usporava. Sem toga, na trasi tramvaja bi se nasle dve skole (gimnazija i osnovna) i jedne jaslice, sto bi predstavljalo i opasnost i dodatno usporavanje. Prolazak kroz Tasmajdan bi takodje usporio protok, a i unistio bi se deo tek renoviranog parka. Zar ne bi bilo bolje napraviti vezu Bulevar Oslobodjenja - Bulevar kr. Aleksandra kroz Knjeginje Zorke?
 
Kneginje zorke je preuska ulica za tramvaj a i cuh da se oni cije je predsednistvo stranke u Krunskoj zalise da im preveliku buku prave tramvaji iz Beogradske.Ziveo sam u kneginje zorke pa znam. :)

To skretanje tramvaja bi bilo previse blizu ruzveltove i samo bi veoma usporilo drumski saobracaj tu.Beogradska je na dobrm ostojanju.

A njoj bi dosla podzemna deonica od bazena tas do slavije kao kec na deset kao tramvaj ili druga linije metroa.

Samo zamislite,da mozete pod zemljom sa tramvaja kod pravnog da presednete na prvu liniju metroa ili izadjete na tas/pravni fakultet i.t.d.
 
Znaci, vracamo tramvaj u Kneza Milosa k'o pre rata? ;)
 
Pre par dana, tačnije 8. jula 2011. bio sam u poseti GSP pogonu na Dorćolu. Za početak fotografije Čičice, a kasnije sledi ostatak :)

vshwur.jpg


2me4pxc.jpg


2uhafd0.jpg


280mxqe.jpg


208bgx2.jpg


2emd53t.jpg


Nastaviće se.... ;)
 
CAF 1501 se sinoć suočio sa prvim ozbiljnim problemom. Naime ne može da skrene iz BKA u Resavsku kod Taša. Bio je tamo zaglavljen pola sata i na kraju je prošao kroz okretnicu (kao 3 što okreće) isto je bilo i pre nedelju dana. Ali ja ne razumem zašto. Tu uopšte nije veliko skretanje.... Kako će to da srede. Neće valjda stalno morati kroz okretnicu da prolazi. Kako nisu vodili računa o tome kad su rekonstruisali taj deo?
 
Ta rekonstrukcija Bulevara je radjena pre 3-4 godine ako se dobro secam,tada nije bilo ni najave o nabavci CAF-a stoga eto opravdanja da raskopaju taj deo i srede skretanje.
 
Igor":1pufg5be je napisao(la):
kakve sine u kralja milutina vas spopale :D i odakle bi se ukljuci iz pravca bulevara na kralja milutina.

pa i nece da se ukljucuje, u tome je poenta. inace radijus (za pomocne skretnice u slucaju nuzde) bio bi isti kao kod pravnog.

stf":1pufg5be je napisao(la):
Слажемо се потпуно. Можда би идеју требало гурати неким медијима, пласирати на неки начин, пре него што буде касно.

Иначе, имам предлог и за наставак пруге, од Аутокоманде до Трошарине, да иде западном страном В. Степе (баци поглед на ту тему). Тиме бисмо добили континуалну пругу са једне стране улице скроз од Славије до Бањице, са само једним сечењем аутомобилског саобраћаја, на самој Аутокоманди.

Реконструкција В.Степе је већ у најави, требало би ово предложити. Ти имаш искуства са надлежнима и медијима, треба им предложити и одбранити идеју уз графики приказ.

Najiskusniji u medijima je Igor ali ucim se polako

zapadna strana, zvuci logicno, mada ja i dalje mislim da bi bilo bolje celu Vojvode Stepe rezervisati za GSP :) kao i Resavsku, mada je to verovatno teze progurati.

Ajde da sakupimo informacije o predvidjenim radovima, koje se sine rekonstruisu, kada i za koje pare pa da vidimo sta moze da se predlozi.

Trenutno pokusavam da odvojim vreme za izvestaj sa radionice to jest predlog reorganizacije mreze GSP ali naci ce se par sati i za crtanje ovoga.

Bicu u Beogradu iduce nedelje pa mozemo lepo da popricamo o tome. Kafana Kalenic, 17h, nedelja-cetvrtak, biraj dan.
 
Александар":3sp6asli je napisao(la):
Pre par dana, tačnije 8. jula 2011. bio sam u poseti GSP pogonu na Dorćolu. Za početak fotografije Čičice, a kasnije sledi ostatak :)

pa taj Cicica je dusu dao za voznju po dvojci, samo da vozac i kondukter budu brke, smeka radi

kototamopeva1.jpg


jel ima jos ovih starih tramvaja?
 
Vrh